Stránka 3 z 8

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 12.1.2014 11:33:41
od Country
rumpeak píše: A to by jako spojka S1 nebyla napojena na kruháč u Globusu? Nevím, kolik tam toho máš naježděno, ale ta spojka je v současnosti mnohem více než tranzitem OV -> BR (Kr) (který to má stále mnohem výhodnější přes město) využívána lidmi jezdícími směrem od Tesca atd. směrem Kravaře a další prajské obce.
No, nejezdím tam každý týden, ale občas tam jedu, a zatím je ten "malý obchvat" o ničem, když jedu od Globusu po spojce S1, tak odbočit pak doleva na konci spojky na tom nedodělaném kruháči je někdy dost otravné, hlavně v pátek.
Ale můj názor je, že obchvat by měl být postaven tak, aby se město dalo objet povolenou devadesátkou a ne se motat po kruháčích společně s nákupními turisty z Opavska. Čili kruháče mimo hlavní trasu obchvatu, tak jak je to na tomhle obrázku (to je ale jižní obchvat, a tak říkám, že severní by měl být před Opavou řešen obdobně:

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 14.5.2015 6:08:05
od Country
Aktualita ze 7.5.2015: http://obchvat.suchelazce.cz/

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 17.5.2015 14:54:38
od martini
Dle finančního porovnání a hlavně dle "nemožnosti" dobudování směrově neděleného průtahu Komárovem za "projednatelných a finančně únosných podmínek" to vypadá na volbu jižního obchvatu. Na jednotlivé varianty se zpracovává ekonomické porovnání.

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 17.5.2015 18:57:17
od Country
A jižní obchvat je "projednatelný" ? Kdekoliv jsem narazil na články o projednávání obchvatu Komárova, tak se tam píše, že s jižním obchvatem z místních obyvatel (Komárov, Suché Lazce) nesouhlasí prakticky nikdo .... ale to už se tady nejednou diskutovalo.

Použitý způsob rozhodování (ekonomické porovnání) je tragický - kvůli úspoře několika miliónů korun pravděpodobně zvítězí varianta, kterou prosazuje snad jen investor.
Mně to koneckonců může být jedno, nebydlím tam, jen jsem zvyklý v životě i v práci používat sofistikovanější rozhodovací algoritmy, a pak mne překvapí to, že nejsou užívány právě tam, kde by IMHO používány být měly.

Ale třeba napadne místní vysadit jižně od Komárova křečky ;) a nahlásit to doktorovi ;) ;)

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 26.5.2015 9:48:11
od Pavlík
Pořád mě ještě jedna varianta napadá a byly by to 2 mouchy 1 ranou, i když ne zrovna za ty stejné peníze. Vracím se k dřívější studii I/56 a využití její malé části (http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... enesov.pdf). Cituju sám sebe z diskuse kolem úseku u Mokrých Lazců:
Nešlo by od velkého rondelu v Kateřinkách postavit kus nové I/56 až za Velké Hoštice, tj. odhadem 5-6 km podle původní studie, využít ji zároveň i jako novou I/11, a potom vést I/11 od Velkých Hoštic na jihovýchod směrem na Suché Lazce a Nové Sedlice, tj. dalších asi 5 km, kde by se napojila na dnešní trasu I/11? Nejlevnější by to sice nebylo, ale užitečnost určitě mnohem větší - plynulé napojení dopravy od Kravař a Hlučína, zklidnění obou Hoštic, tranzitní doprava by nemusela absolvovat sérii rondelů. Říční nivu by silnice přeťala kolmo, nevedla by souběžně velký kus s řekou jako v případě severního obchvatu Komárova.

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 26.5.2015 10:00:24
od rumpeak
Pavlík píše:Pořád mě ještě jedna varianta napadá a byly by to 2 mouchy 1 ranou, i když ne zrovna za ty stejné peníze. Vracím se k dřívější studii I/56 a využití její malé části (http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... enesov.pdf). Cituju sám sebe z diskuse kolem úseku u Mokrých Lazců:
Nešlo by od velkého rondelu v Kateřinkách postavit kus nové I/56 až za Velké Hoštice, tj. odhadem 5-6 km podle původní studie, využít ji zároveň i jako novou I/11, a potom vést I/11 od Velkých Hoštic na jihovýchod směrem na Suché Lazce a Nové Sedlice, tj. dalších asi 5 km, kde by se napojila na dnešní trasu I/11? Nejlevnější by to sice nebylo, ale užitečnost určitě mnohem větší - plynulé napojení dopravy od Kravař a Hlučína, zklidnění obou Hoštic, tranzitní doprava by nemusela absolvovat sérii rondelů. Říční nivu by silnice přeťala kolmo, nevedla by souběžně velký kus s řekou jako v případě severního obchvatu Komárova.
docela fajn nápad

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 26.5.2015 18:09:05
od paja
ano, něco to do sebe má, ALE:
1. Lojza by asi nesouhlasil se svým golfovým hřištěm
2. Štítina by měla zase problém, jako má nyní v koridoru mezi NS a Štítinou
3. když někdo potřebuje jet na Hradec, tak pojede po staré přes Komárov?

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 26.5.2015 21:18:59
od Pavlík
ad 1) třeba by napojení Kravař na rychlostní silnici naopak udělalo Lojzovi radost a nějakou tu protihlukovou stěnu by si u státu určitě dokázal zařídit
ad 2) Štítina vždycky bude mít problém, bezproblémové řešení neexistuje, zvlášť když o obchvat usilují i samotné Sedlice
ad 3) taky možnost, ale počítám, že z východní části opavského okresu "na Hradec" chtějí většinou ti, co se potřebují dostat až k D1, a pro ně může být lepší variantou prodloužená Rudná a nájezd ve Svinově. Jinak provoz na 2pruhovém jižním obchvatu Opavy je dneska naprosto pohodový a ta zbytková zátěž pro Komárov by ve srovnání s dneškem byla nesrovnatelně menší. Aspoň si myslím ...

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 26.5.2015 21:34:57
od Lenny
Byla na obdobné téma řešena diplomová práce na FD ČVUT, je to tak 2 až 3 roky zpátky. Trasa se napojovala na I/11 u Hrabyně.

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 27.5.2015 6:12:55
od rumpeak
Pavlík píše:ad 1) třeba by napojení Kravař na rychlostní silnici naopak udělalo Lojzovi radost a nějakou tu protihlukovou stěnu by si u státu určitě dokázal zařídit
ad 2) Štítina vždycky bude mít problém, bezproblémové řešení neexistuje, zvlášť když o obchvat usilují i samotné Sedlice
ad 3) taky možnost, ale počítám, že z východní části opavského okresu "na Hradec" chtějí většinou ti, co se potřebují dostat až k D1, a pro ně může být lepší variantou prodloužená Rudná a nájezd ve Svinově. Jinak provoz na 2pruhovém jižním obchvatu Opavy je dneska naprosto pohodový a ta zbytková zátěž pro Komárov by ve srovnání s dneškem byla nesrovnatelně menší. Aspoň si myslím ...
ad3) z Ostravy na Hradec jezdí především víkendový (popř. nějakého big koncertu na zámku i všednodenní) tranzit Ostrava - Hradec. Vítkov, Budišov atd. se z Ostravy jezdí přes D1 a Vrchy.

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 5.10.2016 15:54:34
od Country
Citát z článku: http://opavsky.denik.cz/zpravy_region/o ... 02016.html

Aby dobrých zpráv nebylo málo, další potěší hlavně obyvatele městské části Komárova, kteří se musejí potýkat s problematickou dopravní situací už celá léta. To se může už brzy změnit. EIA je vyřešená, technické studie průtahu a severního obchvatu jsou zpracovány a vyhledávací studie pak u obchvatu jižního je dokončena. Posouzení vlivu na životní prostředí hovoří jednoznačně pro jižní obchvat.

„Průtah byl zamítnut a severní variantu by bylo možno uskutečnit pouze za velmi přísných kritérií. Ekonomicky vychází nejpozitivněji jih, nejméně výhodný je sever," přibližuje Martin Dostál zvažované možnosti. Ministerstvo dopravy se nakonec též přiklonilo k jižní variantě a Ředitelství silnic a dálnic už požádalo o finance na další pokračování přípravy stavby.

Cesta k ní však snadná nebude. „Nedělat nic není řešení stejně jako prosazovat něco, co je technicky i finančně komplikované. Znamená to nemít v konečném důsledku nic a to rovněž není možné," dodává tajemník Dostál.

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 3.10.2017 17:37:53
od Country
Suché Lazce bojují proti obchvatu Komárova. Spor vyvrcholí referendem

Při lednové volbě prezidenta republiky budou lidé v opavské části Suché Lazce hlasovat také v referendu. To se bude týkat plánované jižní varianty obchvatu opavské čtvrti Komárov, kterou lidé ze Suchých Lazců dlouhodobě odmítají.

Jižní varianta obchvatu Komárova by hustou dopravu na silnici I/11 mezi Opavou a Ostravou přivedla na katastr Suchých Lazců.

„Jižní obchvat Komárova jde na úkor Suchých Lazců. Vede z velké části územím Suchých Lazců a necitelně zasahuje do krajiny a obydlí. Definitivně změní charakter krajiny, měl by vést na náspu a z panoramatu na Malé Hoštice a Komárov tak zbude jenom betonová zeď,“ popsal starosta Suchých Lazců Petr Orieščík. Místní zastupitelé konání referenda schválili na svém zářijovém jednání.

Suché Lazce proti takzvané jižní variantě obchvatu Komárova bojují dlouhodobě. Lidé už před pěti lety kvůli tomu založili občanské sdružení a uspořádali referendum, v němž se proti trase obchvatu přes katastr Suchých Lazců vyslovilo 97,5 procenta hlasujících.

Opavský magistrát tehdy kvůli administrativní chybě výsledek neuznal. Letos následovala petice.

Lidé jsou připraveni blokovat odkupy pozemků

Obyvatelům Suchých Lazců na jižní variantě obchvatu vadí rozčlenění zemědělských ploch a narušení klidových zón mezi Suchými Lazci a Komárovem.

„Zastaví to vývoj obou obcí. Ani Komárov se nemá severním směrem kam rozšiřovat, může jenom nahoru na jih,“ upozornil starosta Orieščík. Avizoval, že místní lidé jsou také připraveni blokovat odkup pozemků.

Pro opavskou městskou část Komárov je však obchvat prioritou, množství vozidel je neúnosné.

„Ve špičce obcí projíždí souvislý tok aut. Stačí, aby po přejezdu jel vlak a kolona aut stojí až k okraji Opavy. My bychom raději byli také pro severní variantu, protože směrem k Suchým Lazcům se můžeme rozvíjet. Po ekonomickém posouzení ale dopadl lépe jih, a pokud neprojde sever, budeme rádi i za jih. Prioritou je vytěsnit dopravu z Komárova,“ přiblížil starosta Komárova Lumír Měch.


Pro Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a Opavu je pouze jižní varianta reálnou možností. „Chápu občany městské části Suché Lazce, že si nepřejí, aby obchvat vedl v katastru jejich obce. V rámci celé Opavy je ale důležité, aby obchvat někudy vedl. Severní varianta je dvakrát tak drahá a zasahuje do ochranných vodních pásem,“ komentoval primátor Opavy Radim Křupala.

Jižní variantu již odsouhlasila Centrální komise ministerstva dopravy. „Platné stanovisko EIA komplexně posoudilo dopad severního a jižního obchvatu Komárova do jednotlivých složek životního prostředí a veřejného zdraví. Zcela jednoznačně preferuje variantu jižního obchvatu Komárova,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Doplnil, že jižní varianta je také ekonomicky výhodnější, její stavba by měla vyjít na 2,1 miliardy korun. Severní varianta je vyčíslena na 4,4 miliardy.

ŘSD už začalo s přípravami. „V současné době jsou připraveny podklady pro zadání veřejné zakázky na zpracování technické studie záměru projektu včetně ekonomického hodnocení,“ upřesnil Studecký.

Obchvat má vyřešit situaci v Komárově

Termín zahájení samotné stavby ještě není možné odhadnout, pro tento úsek I/11 ještě není vydané územní rozhodnutí.

Obchvat má vyřešit dopravní situaci v Komárově, jehož středem denně projede na dvacet tisíc aut. Původně se zvažovaly tři varianty. První, průtah obcí, počítal s výkupem a zbouráním více než čtyřiceti domů i podjezdem pod železniční tratí. Stát měl 2,5 miliardy korun. Hodnocení jeho vlivu na životní prostředí a veřejné zdraví jej však zcela vyloučilo.

Zbyla severní a jižní varianta. „Severní varianta obchvatu Komárova není nejvhodnější. Technicky je komplikovaná a vzhledem k poloze velké části trasy v záplavovém území a zásahům do prvků systému ekologické stability není ekonomicky výhodná,“ upozornil Studecký. Doplnil, že vyřešit dopravní situaci v Komárově je nezbytně nutné. O problematice se přitom jedná již šestnáct let.

Zdroj: https://ostrava.idnes.cz/referendum-obc ... zpravy_woj

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 4.10.2017 5:25:15
od paja
na jedné straně je chápu, na druhé ne a to z toho důvodu, že přes SL nejde I/11.

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 4.10.2017 6:12:01
od petsheny
Teď ne, ale by jít měla. Je pravda, že ten násep asi není nejvhodnější a taky pych preferoval spíš zahloubení, ale trasování vypadá dobře.

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 4.10.2017 9:16:45
od paja
To je i s obchvatem NS a tady má problém zase starosta Štítiny, ale plán na to je snad od dob výstavby 4pruhu na I/11 přes NS

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 9.10.2017 11:48:41
od Jackrabbit88
Jak moc se někdo věnoval této variantě jít podél kolejí? Vykoupit by se musely nějaké staré garáže u přejezdu a zbourat možná jen jeden obytný dům u nádraží. Systém estakád je všude v zahraničí běžný, bohužel u nás stále žijeme stylem zhyzdit krajinu náspy a zářezy, jako ze staré školy :ko:
I11 Komárov.jpg
I11 Komárov.jpg (212.93 KiB) Zobrazeno 11980 x

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 9.10.2017 12:12:40
od Martin z Ostravy
Za to estakáda je přímo vrcholem estetičnosti - nic pod ní neroste, nejde ozelenit. K tomu dražší výstavba, údržba, opravy.
Délka mostních objektů se za posledních 20 let více než ztrojnásobila, např. na D47 u Hladkých Životic měl být jednoduchý dvoupólový most a je tam 500m dlouhá estakáda. Takže tvoje vyjádření že se u nás nedělají delší mostní objekty místo náspů, není pravdivé.

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 9.10.2017 16:33:52
od paja
návrh Jackrabitt88 je totál volovina z důvodu - ochranné pásmo trati + 3x křížení + konec zase v Komárově za Oazou

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 11.10.2017 13:27:59
od Klingon

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 11.10.2017 14:51:28
od Country
Zcela typické: Stát - potažmo ŘSD - se snaží vesrat obchvat tam, kde ho nikdo nechce, t.j. jižně od Komárova. Tedy do jediné možné oblasti, kde se Komárov může přirozeně rozšiřovat, a kde je relativně neporušená příroda a tudíž i přirozená rekreační zóna.
Všichni místní proti tomu - zcela přirozeně - protestují, protože oni tam bydlí, ne ti úředníci, kterým je u prdele to, jak se tam bude žít v budoucích letech.

A jak to všechno dopadne ? Pan Úředník, který je přece nejchytřejší, a který ví "co je pro Komárovské nejlepší" bude za každou cenu prosazovat jižní variantu. A tu budou místní sabotovat a blokovat, celá věc se roky potáhne (ke škodě všech), a až stát nakonec místní porazí, a obchvat slavnostně dostaví, bude účet možná taky ty 4 miliardy, co by stál severní obchvat postavený hned.

A Komárov bude sevřený z jedné strany cestou a z druhé železnicí, a hluk bude mít stereo - zleva i zprava, takže jako místo pro život neatraktivní.

Příliš vysoká cena za rádoby ušetřenou miliardu .......

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 11.10.2017 15:54:30
od Houdini
Otočte si mapu. Jižně od Komárova žádnou přírodu nenacházím, až cca 2km u Raduně, ale zato na severu vidím meandry Opavy a krajinu posetou řopíky. Nevím jaký babyboom očekáváte v Komárově, ale v Opavě počet obyvatel setrvale klesá (od roku 1989 cca 10%), takže prostoru pro "rozvoj" má v intravilánu obce dostatek.

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 11.10.2017 17:37:56
od Country
Otočit mapu - takhle ? ;)

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 11.10.2017 19:47:48
od Honey72
Jižní varianta je hlavně ekonomičtější a průchodnější v rámci ochrany přírody. Na severu vidím jen samé problémy. Přechod přes trať je to nejmenší, zásah do meandrů se dá také řešit, ale zátopové pásmo to celé komplikuje. Muselo by to vést po estakádách nebo dlouhých náspech a to zase lidé budou řvát, že se pak voda povalí na ně.

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 16.10.2017 20:04:38
od bugear
@Jackrabbit88: No hlavně vykoupit celý areál Komasu.
@paja: Netřeba se na tu čáru dívat zas tak dogmaticky, co tahle upravená podoba: https://mapy.cz/s/28e6S? Podle mě je lepší než varianta severní nebo průtah. Co se týče ochranného pásma dráhy, stačí se podívat na I/11 v Hrádku, jak je pěkně připláclá k trati.

Re: I/11 Komárov - obchvat

Napsal: 17.10.2017 17:49:09
od Klingon
K Vašim kreslířským schopnostem a částečně v odpoveď těm co se zdá, že je u Opavy moc OK (okružních křižovatka).
Obchvat Komárova nebude končit na OK u Globusu, nýbrž se napojí na spojku S1, která je v tuto chvíli provizorně ukončena na OK Globus Opava. Dostat se na spojku S1 od Globusu bude možno jen na MÚK s OK, která bude vybudována vrámci obchvatu Komárova na jižní spojce, v případě severního obchvatu na MÚK s nájezdy u ul. Ostravská.