I/11 obecně
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 22.4.2009 22:22:44
Re: I/11 obecně
Díky !
Takže chápu to správně, že převedení na II/611 dojde po dostavění D11 až do Hradce ?
A ještě jeden dotaz, který se netýká přímo I/11:
Proč je původní I/47 v úseku okolo Kroměříže nyní nesystémově II/430 a ne II/647 ?
Takže chápu to správně, že převedení na II/611 dojde po dostavění D11 až do Hradce ?
A ještě jeden dotaz, který se netýká přímo I/11:
Proč je původní I/47 v úseku okolo Kroměříže nyní nesystémově II/430 a ne II/647 ?
Re: I/11 obecně
Je to dáno historickým vývojem, kdy se postupně stará I/47 označovala jako II/430. II/647 se dočkáme mezi Přerovem a Ostravou.
Ano je to tak, nejdříve k tomu dojde po zprovoznění a kolaudaci D11 do HK, a po splnění podmínek daných kraji.
Ano je to tak, nejdříve k tomu dojde po zprovoznění a kolaudaci D11 do HK, a po splnění podmínek daných kraji.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/11 obecně
V souvislosti s článkem o severní tangentě by mě zajímalo, jak má vůbec vypadat v budoucnu po dokončení páteřní silniční síť (spadající pod ŘSD) kolem Hradce? Jižní (hradecká) spojka by taky měla být I/11, tohle taky vypadá na I/11. Dokázal by mi v tom někdo udělat jasno?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/11 obecně
V územním plánu Hradecko-Pardubické aglomerace je Jižní spojka vedena jako II/635, severní tangenta jako I/11, viz http://up.kr-kralovehradecky.cz/vuc/vuc ... efault.htm. V současnosti probíhá proces vytváření nových Zásad územního rozvoje Královéhradeckého kraje, po jejich schválení to bude zase trochu jasnější...
Re: I/11 obecně
Jen doplním, že o obou tangentách se uvažovalo již v 80. letech.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/11 obecně
U té severní tangenty mi přijde dost zvláštní zaústění silnice od Jaroměře - plánují tam semafory? Tam přeci bude silný provoz i po otevření D11.
Re: I/11 obecně
Na I/11 před Blešnem směrem od HK je hotový kruhový objezd a taktéž v Česticích je kruhový objezd v provozu. Plánuji nějaké fotky až nebudu řídit....
Re: I/11
I/18 původně vedla od začátku, který je na křižovatce s I/19 v Rožmitálu p. T. až do Prešova. Později byla část od Votic až po Val. Mez. ponížena na II/150 a část od Val.Mez. ke hranici se Slovenskem přičleněna k I/35. Po nějaké době pak byla část II/150 od Havl. Brodu po Svitávku povýšena na část I/19.viky píše:ona totiž končí až v Žilině,ne-li dálWarcz píše:Malý dotaz je nějaká silnice delší než I/11 ?
na wikipedii je délka I/11 380Km ale ten údaj se mi nezdá protože mapy.cz tvrdí něco kolem 280Km
http://www.mapy.cz
route(fast,tollfree):obec Hradec Králové, okres Hradec Králové>ulice Jesenická, Šumperk, okres Šumperk>Stanislavice
dříve byla nejdelší I/18,vedla někde od Plzně až za Prešov,pak její části "ponížíli" do dvojky
Re: I/11 obecně
podle mě by se z celé 1/11 měla udělat D11 jak je tomu v úseku praha- hr. králové. Nebo alespoň R11. Pak se může tvrdit že má Ostrava napojení na Prahu. Dálnice se tak konečně dostane na sever... ulehčí se významně D1..
mnohem užitečnější než R35, či R43...
mnohem užitečnější než R35, či R43...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/11 obecně
To je sice hezká vize, ale pochybuji, že by prošlo vedení I/11 přes Jeseníky v dálničních (rychlostních) parametrech.
To je ekologicky i ekonomicky neprůchozí.
To je ekologicky i ekonomicky neprůchozí.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/11 obecně
Aha na mnohem větší užitečnost si došel jak?cani píše:podle mě by se z celé 1/11 měla udělat D11 jak je tomu v úseku praha- hr. králové. Nebo alespoň R11. Pak se může tvrdit že má Ostrava napojení na Prahu. Dálnice se tak konečně dostane na sever... ulehčí se významně D1..
mnohem užitečnější než R35, či R43...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/11 obecně
no tak v tomhle státě asi ne, ale třeba švýcaři by to dokázali i s těmi parametryMartin z Ostravy píše:To je sice hezká vize, ale pochybuji, že by prošlo vedení I/11 přes Jeseníky v dálničních (rychlostních) parametrech.
To je ekologicky i ekonomicky neprůchozí.
taky by se mi líbil EXIT Králíky
bohužel I/11 spěje v historických čechách k postupné likvidaci či spíše diskvalifikaci.
viz kruháče za Hradcem, v Česticích a u Vamberka
tohle na I. nemá co dělat
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/11 obecně
Kdysi jsem tady zmínil stejnou myšlenku. Ad "ekonomicky neprůchozí" - Kdybych jezdil Praha - Opava nesmyslně po D1, pak je to nějakých 350 km, teď přes I/35 a po novém úseku D1 cca 320 km, po trase I/11 by to mohlo být nějakých max 290 km. Paralelně přes Jeseníky postavit i vlakový tunel a ekonomika je nasnadě:Martin z Ostravy píše:To je sice hezká vize, ale pochybuji, že by prošlo vedení I/11 přes Jeseníky v dálničních (rychlostních) parametrech.
To je ekologicky i ekonomicky neprůchozí.
plusy:
- zkrácení cesty mezi 2 nejlidnatějšími regiony ČR min. o cca 30 km pro auta a pro vlaky, vlakem OV-A za 2 hodiny, autem za 2,5 hodiny
- méně exhalací, úspora času a paliva
- odlehčení D1
- napojení ekonomicky zaostalého Bruntálska (možnosti cestovního ruchu)
ad ekologicky neprůchozí - viz. Švýcarsko, Rakousko, kde to také v horském terénu jde.
Chce to holt volit nezkorumpovatelné politiky a mít více přímé demokracie.
Re: I/11 obecně
Tak já bych třeba nechtěl dálnici přes nejkrásnější a nejzachovalejší přírodu v ČR tedy CHKO Jeseníky navíc si nemyslím že ekonomický rozvoj = 4 proudá komunikace, zvláště co se týče turistického ruchu je to na škodu. btw. nenechme si zabetonovat i ty zbytky přírody co mámeSojer píše:Kdysi jsem tady zmínil stejnou myšlenku. Ad "ekonomicky neprůchozí" - Kdybych jezdil Praha - Opava nesmyslně po D1, pak je to nějakých 350 km, teď přes I/35 a po novém úseku D1 cca 320 km, po trase I/11 by to mohlo být nějakých max 290 km. Paralelně přes Jeseníky postavit i vlakový tunel a ekonomika je nasnadě:Martin z Ostravy píše:To je sice hezká vize, ale pochybuji, že by prošlo vedení I/11 přes Jeseníky v dálničních (rychlostních) parametrech.
To je ekologicky i ekonomicky neprůchozí.
plusy:
- zkrácení cesty mezi 2 nejlidnatějšími regiony ČR min. o cca 30 km pro auta a pro vlaky, vlakem OV-A za 2 hodiny, autem za 2,5 hodiny
- méně exhalací, úspora času a paliva
- odlehčení D1
- napojení ekonomicky zaostalého Bruntálska (možnosti cestovního ruchu)
ad ekologicky neprůchozí - viz. Švýcarsko, Rakousko, kde to také v horském terénu jde.
Chce to holt volit nezkorumpovatelné politiky a mít více přímé demokracie.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/11 obecně
Jenže v tom Švýcarsku nebo Rakousku nemají moc na vybranou, tam to prostě přes hory hnát musí. V tomto případě stačí kvalitní jednička se stoupacími pruhy. A jak psal kolega, nemusí všude vést 4-proudá silnice, navíc tím, že by se tam postavila dálnice, by se cesta vskutku zkrátila, ale do cenné přírodní oblasti by byl naveden nežádoucí tranzit. Takže dálnici nebo er-ku přes Jeseník já osobně říkám ne.Sojer píše: Kdysi jsem tady zmínil stejnou myšlenku. Ad "ekonomicky neprůchozí" - Kdybych jezdil Praha - Opava nesmyslně po D1, pak je to nějakých 350 km, teď přes I/35 a po novém úseku D1 cca 320 km, po trase I/11 by to mohlo být nějakých max 290 km. Paralelně přes Jeseníky postavit i vlakový tunel a ekonomika je nasnadě:
plusy:
- zkrácení cesty mezi 2 nejlidnatějšími regiony ČR min. o cca 30 km pro auta a pro vlaky, vlakem OV-A za 2 hodiny, autem za 2,5 hodiny
- méně exhalací, úspora času a paliva
- odlehčení D1
- napojení ekonomicky zaostalého Bruntálska (možnosti cestovního ruchu)
ad ekologicky neprůchozí - viz. Švýcarsko, Rakousko, kde to také v horském terénu jde.
Chce to holt volit nezkorumpovatelné politiky a mít více přímé demokracie.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/11 obecně
A kdyby existovalo spojení přímkou tak je to nejkratšíSojer píše:Kdysi jsem tady zmínil stejnou myšlenku. Ad "ekonomicky neprůchozí" - Kdybych jezdil Praha - Opava nesmyslně po D1, pak je to nějakých 350 km, teď přes I/35 a po novém úseku D1 cca 320 km, po trase I/11 by to mohlo být nějakých max 290 km. Paralelně přes Jeseníky postavit i vlakový tunel a ekonomika je nasnadě:
plusy:
- zkrácení cesty mezi 2 nejlidnatějšími regiony ČR min. o cca 30 km pro auta a pro vlaky, vlakem OV-A za 2 hodiny, autem za 2,5 hodiny
- méně exhalací, úspora času a paliva
- odlehčení D1
- napojení ekonomicky zaostalého Bruntálska (možnosti cestovního ruchu)
ad ekologicky neprůchozí - viz. Švýcarsko, Rakousko, kde to také v horském terénu jde.
Chce to holt volit nezkorumpovatelné politiky a mít více přímé demokracie.
Dálnice by byla nevytížená a stejně tak i železniční trať. Neuvěřitelně drahá a i zbytečná.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 obecně
Přidám jeden názor ze zaostalého Bruntálska: Rychlejší cesta do Prahy by se mi moc líbila (zravna zítra ráno a pak v Neděli zpět ji budu absolvovat), ale na Bruntálsko jsem přesídlil z vybetonovaného Ostravska a kdyby mé životní hodnoty (a to mě ta zaostalost, díky které jsou mzdy opravdu hodně ubohé nějak netěší) spočívali jen v půlhodinové úspoře při cestě do větších měst, tak už jsem asi zase zpět v Havířově. I v tom Rakousku a Švýcarsku nevedou dálnice přes ty nejcennější lokality. Na I/11 by stačilo postavit stoupací pruhy, obchvaty obcí a měst a hlavně ji nedevalvovat těmi kruháči. Řešení napojení směr západ vidím ve výstavbě nové kvalitní komunikace se stoupacími pruhy v úseku Rýmařov - Mohelnice, kde se napojí na R35)
Samozřejmě kromě úseku Opava-Mosty u Jablunkova, kde je dělený čtyřpruh nezbytnou samozřejmostí.
Samozřejmě kromě úseku Opava-Mosty u Jablunkova, kde je dělený čtyřpruh nezbytnou samozřejmostí.
Re: I/11 obecně
Ad Lenny a "spojení přímkou" - já si myslím, že smyslem dálnice je právě co nejkratší a nejpohodlnější spojení, v tomto případě 2 největších aglomerací v ČR. Pokud je toto spojení oklikou, pak to postrádá výše uvedenou logiku a odpovídá to spíše logice a trase Švejkovy pokud možno co nejdelší cesty z Prahy do Budějic
Dá se souhlasit s Rumpeakem, protože D47 (D1) už je stejně natrasovaná a postavená. Mělo se to bohužel řešit už dávno a jinak - zkapacitnit R48, která v kombinaci s R56 mohla dávno stát a tím by byl obsloužen pro Ostravu jižní směr a poté dělat západní dálnici D11, která nás stejně tak jako tak (alespoň částečně) čeká a na kterou nejsou peníze, které by se při dobrém plánování daly vzít z nesmyslně vedené D47 - mám teď na mysli aktuální problémy s úsekem OP-OV.
Dá se souhlasit s Rumpeakem, protože D47 (D1) už je stejně natrasovaná a postavená. Mělo se to bohužel řešit už dávno a jinak - zkapacitnit R48, která v kombinaci s R56 mohla dávno stát a tím by byl obsloužen pro Ostravu jižní směr a poté dělat západní dálnici D11, která nás stejně tak jako tak (alespoň částečně) čeká a na kterou nejsou peníze, které by se při dobrém plánování daly vzít z nesmyslně vedené D47 - mám teď na mysli aktuální problémy s úsekem OP-OV.
Re: I/11 obecně
Ukazuje se, že spojení přímkou právě ideální vůbec není, viz. Praha Brno, která kdyby vedla ve staré stopě, tedy I/2 a I/38 obsloužila by mnohem lépe celé území. Je fakt, že kdyby se přijmula tato úvaha, je to o celkové změně koncepce sítě, která už nyní není možná...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/11 obecně
Ale ono se to tak mělo dělat. Jen s tím rozdílem, že se měla zkapacitni I/48 na R48 a zkapacitnit I/58 na čtyřpruh. Tím měla být napojena Ostrava i Frýdecko-Místecko až by to nestačilo začala by se řešit D47.Sojer píše:Dá se souhlasit s Rumpeakem, protože D47 (D1) už je stejně natrasovaná a postavená. Mělo se to bohužel řešit už dávno a jinak - zkapacitnit R48, která v kombinaci s R56 mohla dávno stát a tím by byl obsloužen pro Ostravu jižní směr...
Jenže I/58 narazila na smutný fakt, že se kolem Krmelína nepodařilo najít koridor pro přeložení I/58 jako 4pruh. Obchvaty Skotnice a Mošnova byly připravovány jako 4pruh. Teď už jsou degradovány na 2pruh, ale rezerva je ponechána a všechna křížení jsou (ehm budou) mimoúrovňová. Stejně tak křižovatka R48 a I/58 u Příbora byla projektovaná na kompletně mimoúrovňovou, to co se tam staví dnes je už jen okleštěná verze.
No a nakonec přišel jeden takový pán co rád klepal kladívkem na základní kameny (dnes důchodce z Vysočiny) a ten před volbama slíbil že do Ostravy povede dálnice (D47), a tak se taky stalo. Tím padlo "provizorní" napojení Ostravy via R48 a I/58.
Re: I/11 obecně
Zase možná jen díky tomu je tam dneska ještě přijatelný provoz, jinak už by se musela dávno rozšířit.martini píše:Ukazuje se, že spojení přímkou právě ideální vůbec není, viz. Praha Brno, která kdyby vedla ve staré stopě, tedy I/2 a I/38 obsloužila by mnohem lépe celé území.
Království a půl princezny za 511.
Re: I/11 obecně
Jistě. Muselo by být 4+4 po Kolín, pak 3+3 dolů k Jihlavě a dál 2+2 na Kývalku a 3+3 kolem Brna. Podstatnou nevýhodou je vytvoření úzkého hrdla celé sítě v případě problému zde.Bobek píše:Zase možná jen díky tomu je tam dneska ještě přijatelný provoz, jinak už by se musela dávno rozšířit.martini píše:Ukazuje se, že spojení přímkou právě ideální vůbec není, viz. Praha Brno, která kdyby vedla ve staré stopě, tedy I/2 a I/38 obsloužila by mnohem lépe celé území.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/11 obecně
Teď jsem si četl takový jeden povzdech uživatele na jednom z fór, které navštěvuji, na značení dálkových cílů v Ostravě.
Stěžoval si, že Hradec Králové je značen po I/11.
No a otázka je jestli to tak zůstane a jestli je to dobře, já osobně myslím, že ano, protože I/11 vede přímo do Hradce, kdežto D1 jen nepřímo.
Stěžoval si, že Hradec Králové je značen po I/11.
No a otázka je jestli to tak zůstane a jestli je to dobře, já osobně myslím, že ano, protože I/11 vede přímo do Hradce, kdežto D1 jen nepřímo.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/11 obecně
Do doby dostavby R35 bych nepřeznačoval, neb I/35 je hodně zatížená už dnes, ale poté bych byl jednoznačně pro přeznačení, ale to je časový horizont o kterém nemá cenu se bavit
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/11 obecně
V mapě z roku 1970 je vedena silnice I/11 v trase Praha - Hradec Králové - Šumperk - Opava - Hlučín - Ostrava, Hlučínská - Ostrava, Sokolská třída - Ostrava, Sýkorův most - Ostrava, Těšínská - Šenov - Havířov - Český Těšín - Žilina.
Zajimálo by mě, jestli někdo neví k tomu nějaké podrobnosti, ev. kdy došlo k přeznačení na ul. Rudná.
Zajimálo by mě, jestli někdo neví k tomu nějaké podrobnosti, ev. kdy došlo k přeznačení na ul. Rudná.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)