I/11 obecně

Hradec Králové (D11, I/31) – Vamberk (I/14) – (I/43) – Šumperk (I/44) – Bruntál (I/45) – Opava (I/46, I/56, I/57) – Ostrava (D1, I/58, I/56, I/59) – Havířov – Český Těšín (I/48)
Odpovědět
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: I/11 obecně

Příspěvek od kik »

Jo, měůlo to být jen na víkend. Kvůli tomu jsme zrušili výlet do Orl. hor. Jen mě překvapilo to značení objížďlky protože v minulosti to bývalo obráceně. Tedy směr Žamberk uhýbal v až Rybné doprava na Hejnice a pak po II/312 do Žamberka a obráceně to uhýbalo v Helvíkovicích za mostem doprava na Kameničkou a pak to šlo přes Slatinu zase do Rybné... Koukám, že někdo zase myslel.....
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: I/11 obecně

Příspěvek od vodouch2000 »

Kdo jezdíte po staré I/11 přes Chlumec n. C., zbystřete.

Chlumec nad Cidlinou zahltí oprava průtahu
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... zpravy_tuu
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/11 obecně

Příspěvek od martas »

Na portále EIA se objevilo prodloužení stanoviska na stavbu: Přeložka silnice I/11 a I/44 v úseku Postřelmov – Rapotín. Leták to nemá, tak aspoň podrobnosti zde: https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... niStan.pdf
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/11 obecně

Příspěvek od paja »

chci se zeptat znalych, neni v planu pokracovani 4pruhu od Hradku smer Slovensko? Pokud vim, tak v minulosti takove plany byly
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tak je to až k hranicím 1/2 profil, ale reálně dostavbu nikdo nepřipravuje.
R48 -> D48 se podařilo!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Aram96 »

Průtah Hrádku také ? Ten kdyby se měl zkapacitnit, tak jeden směr povede úplně někde jinde, ne ? :)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Lenny »

Ne, povede vpravo od dnešního.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Aram96 »

Aha, tak ale počítá s částečnou přeložkou té silnice 2.třídy, tak to pak jo. :)
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Honey72 »

U nás v kraji

Kraj hodlá od státu převzít 42 kilometrů silnic první třídy

Krajská silniční síť tvořená komunikacemi II. a III. třídy se rozšíří o části silnic I/11, I/35 a I/36 to v souvislosti s výstavbou a zprovozněním dálnic D11 a D35. Krajští zastupitelé schválili uzavření smluv o smlouvách budoucích darovacích. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) daruje Královéhradeckému kraji část silnice I/11 v délce 30 kilometrů, konkrétně část mezi Lovčicemi a mimoúrovňovou křižovatkou Kukleny v Hradci Králové. Darovaný majetek má účetní hodnotu přibližně 100 milionů korun. Královéhradecký kraj dále převezme necelé tři kilometry silnice I/36 mezi křižovatkou se silnicí I/11 a hranicí s Pardubickým krajem v hodnotě necelých devět milionů korun. Do majetku kraje přejde i necelých šest kilometrů silnice I/35 od hranice s Pardubickým krajem do Hradce Králové a navazující čtyřproudý úsek této silnice od Nového Hradce Králové po okružní křižovatku Na Kotli (2x 1,5 kilometru). Hodnota tohoto majetku je přes 45 milionů korun.

„Jedná se o část dojednaných majetkových převodů mezi státem a naším krajem. Celkově dojde k převodu zhruba 150 kilometrů silnic I. třídy, a to v souvislosti s již realizovanou, probíhající i připravovanou výstavbou dálnic D11 a D35 na území Královéhradeckéhokraje. Je to další důkaz toho, že kraj je pro stát důležitým partnerem a pomáhá mu s přípravou strategických dopravních staveb. Na oplátku očekáváme, že nám stát vyjde vstříc a přednostně společně s krajem zahájí přípravu na výstavbu obchvatu Choustníkova Hradiště a napojení silnice mezi Hradcem a Pardubicemi na mimoúrovňovou křižovatku, abychom z jižní části Hradce stáhli dopravu na silnici I/37.“

Martin Červíček, první náměstek hejtmana odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: I/11 obecně

Příspěvek od kik »

Fajn, chápu převod I/11 na kraj protože to by už měla být II/611. To samé platí o tom úseku I/36 od Nového Města u Chlumce po hranice kraje - II/636. Zatím stále nechápu převod I/35 od Koliby ke křižovatce Na Kotli - tam sice před více lety proběhla rekonstrukce ale místy by ten úsek výměnu povrchu zase snesl... Takže se o tento úsek bude starat kraj? To by si mohl rovnou pod sebe stáhnout celou I/31....
A nějak nechápu tu větu o napojení komunice HK - Pce na mimoúrovňovou křižovatku... To Červíček mluví o MUK D35 x I/37 a pokračování D35 na Časy a Ostrov?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Lenny »

Je dohoda mezi ŘSD a Hradcem Králové, že po výstavbě stavby I/37 HK, Jižní spojky převezme město do správy západní a jihozápadní část okruhu v HK (I/31) od křiž. s I/35 (Brněnská) po křiž. s I/35 (Rettigové).
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: I/11 obecně

Příspěvek od vodouch2000 »

kik píše:...A nějak nechápu tu větu o napojení komunice HK - Pce na mimoúrovňovou křižovatku... To Červíček mluví o MUK D35 x I/37 a pokračování D35 na Časy a Ostrov?
Já myslím, že mluví o tzv. Jižní spojce.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/140 ... jka-HK.pdf
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Honey72 »

kik píše:....... Zatím stále nechápu převod I/35 od Koliby ke křižovatce Na Kotli - tam sice před více lety proběhla rekonstrukce ale místy by ten úsek výměnu povrchu zase snesl... Takže se o tento úsek bude starat kraj? ......
Staví se D35 a převod proběhne nejdříve po jejím dokončení. Takže I/35 z Hradce až ke Kolibě převezme Královéhradecký kraj a dál od Koliby k Holicím a Vysokému Mýtu zase Pardubický kraj.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: I/11 obecně

Příspěvek od kik »

Takže město a ŘSD s tou Jižní spojkou nedaj a nedaj pokoj. Nevím přesně, kolik teď D11 generuje zátěže v Kuklenách, ale kdykoliv tam jdu k lékaři tak tam žádný velký provoz není. To už na I/37 tady v Labské II je podstatně větší. Ale to je na jiné vlákno.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Aram96 »

Pokud to budou plánovat opravdu takhle, tak to přece někdo rozumný musí shodit okamžitě ze stolu .. naprosto k ničemu je opravdu ta centrální komise MD, tohle měla rozhodně zarazit už v zárodku.. přece není možné, aby 4-pruh spojující 2 stotisícová města najednou projížděl kruhovým objezdem ..
Ať si tam tu nesmyslnou spojku k dálnici s OK a jakýmikoli buzeracemi postaví, ale ať nebuzerují kvůli tomu řidiče, kteří žádnou spojku nepotřebují ani nebudou využívat. :zvraci:
To jsme na tom buď fakt hodně dobře, že si můžeme dovolit stavět takovéhle paskvily, kde stavba obsahuje 2 OK, poté jednu MÚK uprostřed a ještě na konec stavby dává OK na současný 4-pruh, nebo hodně špatně, že si nemůžeme dovolit most přes současnou I/37 a napojit tu spojku mimoúrovňově. :ko:
Nezvoral to někdo na ŘSD a nenamaloval špatně ty křižovatky, nepatří náhodou tvar MÚK Pardubická vyměnit s OK Hradubická ?? :kladivo:
Pavin
Příspěvky: 2
Registrován: 3.5.2020 11:34:36

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Pavin »

Nevíte někdo, jak je to s pokračováním přeložky kolem Olšan, Bušína a hlavně Červené Vody? Našel jsem, že na úsek až k Dolní Lipce byla zpracována PK Ossendorf v roce 2004 vyhledávací studie, ale tu nikde nemůžu najít...Taky jsem narazil na informaci, že byl tento úsek už od Postřelmova uvažován jako 4pruh - potvrdí mi to někdo? V takovém případě by mě zajímalo, jak chtěli řešit serpentiny před Kocandou...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Honey72 »

Kolem Červené Vody třeba takto: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/319 ... -lipka.pdf

Ale jestli se někdy vyřeší serpentiny u Bušína ?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Pavin
Příspěvky: 2
Registrován: 3.5.2020 11:34:36

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Pavin »

Díky, tohle samozřejmě znám, ale co třeba napojení I/11, bude už někde u Bukovic nebo až před Červenou Vodou?
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: I/11 obecně

Příspěvek od vodouch2000 »

Hradec Králové, Jižní spojka
V novém letáku je platnost EIA do 04/2027 a ZS 2028. Je to problém, nebo se už teď předpokládá bezproblémové prodloužení platnosti?
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/140 ... jka-HK.pdf

P.S. Proč je v letáku pořád peáž I/11-I/37?
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Standa »

Lenny v tématu I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice píše:I/11 bude začínat na OK Plotiště, resp. na MÚK Plotiště a končit bude ještě dlouho v Chotěbuzi, tedy do postavení obchvatu Havířova spolu s přeložkou k D48. Kraje se brání přebírání jedniček do svého majetku, znamená to pro ně další finanční zátěž.
Řekl bych, že to závisí na tom, jestli dřív bude otevřená ta hradecká Jižní spojka (podle letáku 2031) nebo KHR donucen si převzít I/11 severně a západně od D11 ;) . Ale možná je to v letáku špatně (a proto se Vodouch2000 pozastavuje nad peáží I/11 a I/37), logičtější by mi připadalo vést I/11 z MÚK Plotiště a po Severní tangentě.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/11 obecně

Příspěvek od theodor less »

Krajská silniční síť tvořená komunikacemi II. a III. třídy se rozšíří o části silnic I/11, I/35 a I/36 a to v souvislosti s výstavbou a zprovozněním dálnic D11 a D35. Krajští zastupitelé včera schválili uzavření smluv o smlouvách budoucích darovacích. Dosavadní „jedničky“ přejdou do kategorie silnic II. třídy.
http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/kra ... dy-313664/
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Xyzc »

Aram96 píše:Pokud to budou plánovat opravdu takhle, tak to přece někdo rozumný musí shodit okamžitě ze stolu .. naprosto k ničemu je opravdu ta centrální komise MD, tohle měla rozhodně zarazit už v zárodku.. přece není možné, aby 4-pruh spojující 2 stotisícová města najednou projížděl kruhovým objezdem ..
Ať si tam tu nesmyslnou spojku k dálnici s OK a jakýmikoli buzeracemi postaví, ale ať nebuzerují kvůli tomu řidiče, kteří žádnou spojku nepotřebují ani nebudou využívat. :zvraci:
To jsme na tom buď fakt hodně dobře, že si můžeme dovolit stavět takovéhle paskvily, kde stavba obsahuje 2 OK, poté jednu MÚK uprostřed a ještě na konec stavby dává OK na současný 4-pruh, nebo hodně špatně, že si nemůžeme dovolit most přes současnou I/37 a napojit tu spojku mimoúrovňově. :ko:
Nezvoral to někdo na ŘSD a nenamaloval špatně ty křižovatky, nepatří náhodou tvar MÚK Pardubická vyměnit s OK Hradubická ?? :kladivo:
Už jsem to tu někde psal.

Ta ucpaná OK donutí ridiče jet přes jižní spojku aspoň ve směru na Prahu.
Paskvil to je, ale nejde to za ŘSD, jižní spojku původně připravovalo město. Byl tam klasický 4lístek a měla vést až do Třebše. Jenže na tu část přes Labe HK nemá peníze a nevede tam silnice první třídy, takže to za ně nemá kdo zaplatit. Jižní spojka by měla smysl jen v případě pokud by vedla až tam.
Během času byl s ohledem na oblibu OK u hlavního architekta (a snahu nebořit Shellku) nahrazen 4 lístek okružní křižovatkou na Hradubické. Ta by ale kapacitně nevycházela do dostavby pokračování do Třebše, tak se tam počítalo se světly. Pak se odpískala část do Třebše a stavbu převzalo ŘSD. Aby ta okružka jakžtakž vyšla, tak se zvětšila a upravila na Turbo. Ale jeden pruh na výjezdu z HK všemi směry krom JC a TU, je prostě málo.
Za vším je teda potřeba hledat hlavního architekta a jeho odbor, který v HK rozhoduje o dopravní koncepci. Město totiž nikoho na dopravu nemá. A jelikož mají s Kotasem v oblibě "městvorné" a "urbanisticky vhodné" okružní křižovatky cpou je všude. Jejich snaha nacpat je na severní tangentu pozdžela její přípravu o více než rok. Poté co si nechali změnou UR v 2012 zprznit MUK Plotiště a nenapojili do ní severní tangentu zas blokují dostavbu 4 pruhu od MUK po OK u ČKD.
Nakonec tam ten paksvil postaví a ukáže se, že to kapacitně nestačí stejně jako u Koruny. A vyřeší to tak, že se tam za pár let navrhne most přes OK, jako u ČKD, aby to nějak fungovalo. A tím definitivně zabijou II etapu do Třebše, protože ta měla pokračovat vrchem. Spodem to ŘSD nepostaví, protože to bude drahé.
Na jižní spojce by stačila S11,5, protože supluje dálnici. Kdežto na severnní tangentě je S11,5 málo, protože řeší vytížený směr tam kam žádná dálnice nikdy nepovede. Je fajn, že bude 2+1 od HK po Třebechovice, ale kolem HK by měla být S21,5. Východní tangenta v Olomouci bude ve 4pruhu i při menších intenzitách.
Gočár v HK vymyslel nadčasový dopravní systém, z kterého HK profitoval desítky let, ale teď už nestačí. Jenže vedení města + Bruna a Kotas na něj v tomto tisíciletí nijak nenavázali a usilovně pracují na přesném opaku.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Aram96 »

Souhlasím, ta spojka dává smysl jedině i s přemostěním Labe. Jinak tohle je snad jedna z nejhorších plánovaných staveb napříč ČR, ne-li opravdu ta nejhorší. Nechápu, jak něco takového může dostat zelenou, ba jak vůbec někdo může vymyslet takový nesmysl. Nevím, proč by měla být snaha dopravu centrum HK-Praha hnát tudy, když o pár km vedle stojí MÚK Opatovice za x miliard korun právě pro tuto dopravu. :roll: Ta doprava má z města vypadnout co nejrychleji a ne ji do cesty ještě dělat další šikanu v podobě OK. Doprava, která tam pojede, tam pojede stejně i s tou OK, tudíž nějaký argument zklidňování (aby doprava jela jinudy) je zde naprosto pasé. Na I/37 je právě žádoucí tu dopravu do města mít. :roll:
A až se někdy vymyslí pokračování dál přes Labe, tak se to zase bude přestavovat a dělat z I/37 zase 4-pruh a nad ní most, nebo se celá ta OK přestaví na jiný tvar ? Protože tak, jak je v návrhu to moc na nějaké pokračování nevypadá, přitom především to pokračování má z celé této stavby největší smysl. :crazy: :crazy: Jestli město platí takového "odborníka", tak to HK asi přeju, ať se jim tam postaví takovýhle paskvil, nic jiného si nezaslouží. :(
Každopádně díky za popsání okolností a je pro mě velmi nepříjemným překvapením, že v té zprasené MÚK Plotiště má prsty někdo z HK. :evil: Přesně, jak píšeš, když už se tam staví uprostřed dálniční křižovatky OK, tak by se tam klidně mohla napojit ta plánovaná severní tangenta a ne se tam klikatit po současných silnicích přes OK a stavět tam všelijaké rampy přes kruháče a podobné psí kusy. Ale o tom už řeč byla .. Jinak, ten 3-pruh tam kapacitně ničemu nepomůže. Na tom nejvytíženějším úseku má být 4-pruh a na zbytku těch pár km klidně 2-pruh. 3-pruh v délce pár km je k ničemu, někdy může být i naopak kontraproduktivní, právě v takovýchto příměstských částech, kde je častý výskyt dopravních špiček. Tam je rozšíření na 2-pruhy a poté stahování naopak k ničemu.
Holt, nezřídka platí, že dopravní inženýři před dekádami kolikrát navrhovali ty dopravní stavby lépe, honosněji, kapacitněji a v konečném důsledku možná i bezpečněji než dneska a to byl zlomek provozu :) Stavět nekapacitní obchvaty je opravdu na hlavu. Obchvaty mají být kapacitní a ve městě ať se klidně zklidňuje, s tímto trendem nic neuděláme a on je víceméně i správný, když se dělá tam, kde má. :kladivo:
Ono v ČR se někde totiž přeskočila ta doba výstavby té kapacitní a komfortní infrastruktury (včetně MÚK) a infrastruktura 60.-70. let nebo starší se plánuje nahrazovat takovou, které je opravdu trendy dnes na Západě, jenže tam je mezitím vybudovaná ta kapacitní a komfortní. :crazy:
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Honey72 »

Každopádně v územním plánu Jižní spojka až do Třebše zůstává http://mapserver.mmhk.cz/tms/hkfvu/inde ... e_opener=1 a také všechny ty křižovatky na trase od Bláhovky až do Třebše jsou v něm plně mimoúrovňové. Nic odpískáno není. ŘSD se však vždy snaží zvolit levnější variantu, třeba s kruhovými objezdy, ale je to zatím jen studie - ne plán. A záleží vždy na samotném městě, které ze svých požadavků si protlačí. Jenže opatrně, protože může být rádo, že silnice 37 není přesunuta na dálnici a Hradubická nezměněna jako přivaděč na druhou třídu. Pak už by se Jižní spojkou stát vůbec nemusel zabývat :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Aram96 »

Je to sice studie, nicméně záměr projektu v téhle podobě byl schválen CK MD. :evil:
Město ať si klidně plánuje a staví co chce, ale ať to tím nezhoršuje již provozované komunikace státu. Ano, kdyby byla I/37 druhou třídou nebo městskou komunikací, ať si tam postaví klidně 5 kruháčů. A když už jsi to nakousl, tak popravdě také moc nechápu, proč tento projekt má financovat ŘSD. Smysl by to dávalo, kdyby tam bylo naopak to přemostění Labe, protože je jasné a je to tak ve více městech, že ty drahé projekty (přivaděče nebo části městských okruhů) ŘSD staví. Kdyby tam bylo to přemostění dál a tudíž by to napojovalo velkou část na D11, tak to beru. Tohle je místní spojka pro město a ještě to zhorší I/37. Nevím, proč by mělo mít ŘSD zájem tohle stavět, resp. proč došlo ke schválení na CK. Ale na to, že oni schvalují kdejaké paskvily a potřebné stavby vyhodnotí jako neekonomické, jsem si zvykl :)
Odpovědět

Zpět na „I/11“