I/11 obecně

Hradec Králové (D11, I/31) – Vamberk (I/14) – (I/43) – Šumperk (I/44) – Bruntál (I/45) – Opava (I/46, I/56, I/57) – Ostrava (D1, I/58, I/56, I/59) – Havířov – Český Těšín (I/48)
Odpovědět
budulinek4
Příspěvky: 10
Registrován: 22.4.2009 22:22:44

Re: I/11 obecně

Příspěvek od budulinek4 »

Díky !
Takže chápu to správně, že převedení na II/611 dojde po dostavění D11 až do Hradce ?
A ještě jeden dotaz, který se netýká přímo I/11:
Proč je původní I/47 v úseku okolo Kroměříže nyní nesystémově II/430 a ne II/647 ?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Lenny »

Je to dáno historickým vývojem, kdy se postupně stará I/47 označovala jako II/430. II/647 se dočkáme mezi Přerovem a Ostravou.

Ano je to tak, nejdříve k tomu dojde po zprovoznění a kolaudaci D11 do HK, a po splnění podmínek daných kraji.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2961
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Majkii »

V souvislosti s článkem o severní tangentě by mě zajímalo, jak má vůbec vypadat v budoucnu po dokončení páteřní silniční síť (spadající pod ŘSD) kolem Hradce? Jižní (hradecká) spojka by taky měla být I/11, tohle taky vypadá na I/11. Dokázal by mi v tom někdo udělat jasno? :)
wazer.cz
Pište česky, prosím!
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/11 obecně

Příspěvek od mapman »

V územním plánu Hradecko-Pardubické aglomerace je Jižní spojka vedena jako II/635, severní tangenta jako I/11, viz http://up.kr-kralovehradecky.cz/vuc/vuc ... efault.htm. V současnosti probíhá proces vytváření nových Zásad územního rozvoje Královéhradeckého kraje, po jejich schválení to bude zase trochu jasnější...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Lenny »

Jen doplním, že o obou tangentách se uvažovalo již v 80. letech.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Web »

U té severní tangenty mi přijde dost zvláštní zaústění silnice od Jaroměře - plánují tam semafory? Tam přeci bude silný provoz i po otevření D11.
Jirka
Příspěvky: 546
Registrován: 14.3.2009 21:58:48

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Jirka »

Na I/11 před Blešnem směrem od HK je hotový kruhový objezd a taktéž v Česticích je kruhový objezd v provozu. Plánuji nějaké fotky až nebudu řídit.... ;) ;)
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: I/11

Příspěvek od Jarda Š. »

viky píše:
Warcz píše:Malý dotaz je nějaká silnice delší než I/11 ?

na wikipedii je délka I/11 380Km ale ten údaj se mi nezdá protože mapy.cz tvrdí něco kolem 280Km

http://www.mapy.cz
route(fast,tollfree):obec Hradec Králové, okres Hradec Králové>ulice Jesenická, Šumperk, okres Šumperk>Stanislavice
ona totiž končí až v Žilině,ne-li dál 8-)
dříve byla nejdelší I/18,vedla někde od Plzně až za Prešov,pak její části "ponížíli" do dvojky
I/18 původně vedla od začátku, který je na křižovatce s I/19 v Rožmitálu p. T. až do Prešova. Později byla část od Votic až po Val. Mez. ponížena na II/150 a část od Val.Mez. ke hranici se Slovenskem přičleněna k I/35. Po nějaké době pak byla část II/150 od Havl. Brodu po Svitávku povýšena na část I/19.
cani
Příspěvky: 35
Registrován: 15.12.2009 23:56:21

Re: I/11 obecně

Příspěvek od cani »

podle mě by se z celé 1/11 měla udělat D11 jak je tomu v úseku praha- hr. králové. Nebo alespoň R11. Pak se může tvrdit že má Ostrava napojení na Prahu. Dálnice se tak konečně dostane na sever... ulehčí se významně D1..
mnohem užitečnější než R35, či R43...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6840
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

To je sice hezká vize, ale pochybuji, že by prošlo vedení I/11 přes Jeseníky v dálničních (rychlostních) parametrech.
To je ekologicky i ekonomicky neprůchozí.
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Lenny »

cani píše:podle mě by se z celé 1/11 měla udělat D11 jak je tomu v úseku praha- hr. králové. Nebo alespoň R11. Pak se může tvrdit že má Ostrava napojení na Prahu. Dálnice se tak konečně dostane na sever... ulehčí se významně D1..
mnohem užitečnější než R35, či R43...
Aha na mnohem větší užitečnost si došel jak? Obrázek
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mike
Příspěvky: 4986
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Mike »

Martin z Ostravy píše:To je sice hezká vize, ale pochybuji, že by prošlo vedení I/11 přes Jeseníky v dálničních (rychlostních) parametrech.
To je ekologicky i ekonomicky neprůchozí.
no tak v tomhle státě asi ne, ale třeba švýcaři by to dokázali i s těmi parametry ;)
taky by se mi líbil EXIT Králíky

bohužel I/11 spěje v historických čechách k postupné likvidaci či spíše diskvalifikaci.
viz kruháče za Hradcem, v Česticích a u Vamberka
tohle na I. nemá co dělat
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Sojer
Příspěvky: 100
Registrován: 3.4.2009 19:23:39

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Sojer »

Martin z Ostravy píše:To je sice hezká vize, ale pochybuji, že by prošlo vedení I/11 přes Jeseníky v dálničních (rychlostních) parametrech.
To je ekologicky i ekonomicky neprůchozí.
Kdysi jsem tady zmínil stejnou myšlenku. Ad "ekonomicky neprůchozí" - Kdybych jezdil Praha - Opava nesmyslně po D1, pak je to nějakých 350 km, teď přes I/35 a po novém úseku D1 cca 320 km, po trase I/11 by to mohlo být nějakých max 290 km. Paralelně přes Jeseníky postavit i vlakový tunel a ekonomika je nasnadě:
plusy:
- zkrácení cesty mezi 2 nejlidnatějšími regiony ČR min. o cca 30 km pro auta a pro vlaky, vlakem OV-A za 2 hodiny, autem za 2,5 hodiny
- méně exhalací, úspora času a paliva
- odlehčení D1
- napojení ekonomicky zaostalého Bruntálska (možnosti cestovního ruchu)

ad ekologicky neprůchozí - viz. Švýcarsko, Rakousko, kde to také v horském terénu jde.

Chce to holt volit nezkorumpovatelné politiky a mít více přímé demokracie.
wizard
Příspěvky: 25
Registrován: 15.12.2009 17:15:40

Re: I/11 obecně

Příspěvek od wizard »

Sojer píše:
Martin z Ostravy píše:To je sice hezká vize, ale pochybuji, že by prošlo vedení I/11 přes Jeseníky v dálničních (rychlostních) parametrech.
To je ekologicky i ekonomicky neprůchozí.
Kdysi jsem tady zmínil stejnou myšlenku. Ad "ekonomicky neprůchozí" - Kdybych jezdil Praha - Opava nesmyslně po D1, pak je to nějakých 350 km, teď přes I/35 a po novém úseku D1 cca 320 km, po trase I/11 by to mohlo být nějakých max 290 km. Paralelně přes Jeseníky postavit i vlakový tunel a ekonomika je nasnadě:
plusy:
- zkrácení cesty mezi 2 nejlidnatějšími regiony ČR min. o cca 30 km pro auta a pro vlaky, vlakem OV-A za 2 hodiny, autem za 2,5 hodiny
- méně exhalací, úspora času a paliva
- odlehčení D1
- napojení ekonomicky zaostalého Bruntálska (možnosti cestovního ruchu)

ad ekologicky neprůchozí - viz. Švýcarsko, Rakousko, kde to také v horském terénu jde.

Chce to holt volit nezkorumpovatelné politiky a mít více přímé demokracie.
Tak já bych třeba nechtěl dálnici přes nejkrásnější a nejzachovalejší přírodu v ČR tedy CHKO Jeseníky :-) navíc si nemyslím že ekonomický rozvoj = 4 proudá komunikace, zvláště co se týče turistického ruchu je to na škodu. btw. nenechme si zabetonovat i ty zbytky přírody co máme :-)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6840
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Sojer píše: Kdysi jsem tady zmínil stejnou myšlenku. Ad "ekonomicky neprůchozí" - Kdybych jezdil Praha - Opava nesmyslně po D1, pak je to nějakých 350 km, teď přes I/35 a po novém úseku D1 cca 320 km, po trase I/11 by to mohlo být nějakých max 290 km. Paralelně přes Jeseníky postavit i vlakový tunel a ekonomika je nasnadě:
plusy:
- zkrácení cesty mezi 2 nejlidnatějšími regiony ČR min. o cca 30 km pro auta a pro vlaky, vlakem OV-A za 2 hodiny, autem za 2,5 hodiny
- méně exhalací, úspora času a paliva
- odlehčení D1
- napojení ekonomicky zaostalého Bruntálska (možnosti cestovního ruchu)

ad ekologicky neprůchozí - viz. Švýcarsko, Rakousko, kde to také v horském terénu jde.

Chce to holt volit nezkorumpovatelné politiky a mít více přímé demokracie.
Jenže v tom Švýcarsku nebo Rakousku nemají moc na vybranou, tam to prostě přes hory hnát musí. V tomto případě stačí kvalitní jednička se stoupacími pruhy. A jak psal kolega, nemusí všude vést 4-proudá silnice, navíc tím, že by se tam postavila dálnice, by se cesta vskutku zkrátila, ale do cenné přírodní oblasti by byl naveden nežádoucí tranzit. Takže dálnici nebo er-ku přes Jeseník já osobně říkám ne.
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Lenny »

Sojer píše:Kdysi jsem tady zmínil stejnou myšlenku. Ad "ekonomicky neprůchozí" - Kdybych jezdil Praha - Opava nesmyslně po D1, pak je to nějakých 350 km, teď přes I/35 a po novém úseku D1 cca 320 km, po trase I/11 by to mohlo být nějakých max 290 km. Paralelně přes Jeseníky postavit i vlakový tunel a ekonomika je nasnadě:
plusy:
- zkrácení cesty mezi 2 nejlidnatějšími regiony ČR min. o cca 30 km pro auta a pro vlaky, vlakem OV-A za 2 hodiny, autem za 2,5 hodiny
- méně exhalací, úspora času a paliva
- odlehčení D1
- napojení ekonomicky zaostalého Bruntálska (možnosti cestovního ruchu)

ad ekologicky neprůchozí - viz. Švýcarsko, Rakousko, kde to také v horském terénu jde.

Chce to holt volit nezkorumpovatelné politiky a mít více přímé demokracie.
A kdyby existovalo spojení přímkou tak je to nejkratší :P

Dálnice by byla nevytížená a stejně tak i železniční trať. Neuvěřitelně drahá a i zbytečná.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 obecně

Příspěvek od rumpeak »

Přidám jeden názor ze zaostalého Bruntálska: Rychlejší cesta do Prahy by se mi moc líbila (zravna zítra ráno a pak v Neděli zpět ji budu absolvovat), ale na Bruntálsko jsem přesídlil z vybetonovaného Ostravska a kdyby mé životní hodnoty (a to mě ta zaostalost, díky které jsou mzdy opravdu hodně ubohé nějak netěší) spočívali jen v půlhodinové úspoře při cestě do větších měst, tak už jsem asi zase zpět v Havířově. I v tom Rakousku a Švýcarsku nevedou dálnice přes ty nejcennější lokality. Na I/11 by stačilo postavit stoupací pruhy, obchvaty obcí a měst a hlavně ji nedevalvovat těmi kruháči. Řešení napojení směr západ vidím ve výstavbě nové kvalitní komunikace se stoupacími pruhy v úseku Rýmařov - Mohelnice, kde se napojí na R35)


Samozřejmě kromě úseku Opava-Mosty u Jablunkova, kde je dělený čtyřpruh nezbytnou samozřejmostí.
Sojer
Příspěvky: 100
Registrován: 3.4.2009 19:23:39

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Sojer »

Ad Lenny a "spojení přímkou" - já si myslím, že smyslem dálnice je právě co nejkratší a nejpohodlnější spojení, v tomto případě 2 největších aglomerací v ČR. Pokud je toto spojení oklikou, pak to postrádá výše uvedenou logiku a odpovídá to spíše logice a trase Švejkovy pokud možno co nejdelší cesty z Prahy do Budějic :)
Dá se souhlasit s Rumpeakem, protože D47 (D1) už je stejně natrasovaná a postavená. Mělo se to bohužel řešit už dávno a jinak - zkapacitnit R48, která v kombinaci s R56 mohla dávno stát a tím by byl obsloužen pro Ostravu jižní směr a poté dělat západní dálnici D11, která nás stejně tak jako tak (alespoň částečně) čeká a na kterou nejsou peníze, které by se při dobrém plánování daly vzít z nesmyslně vedené D47 - mám teď na mysli aktuální problémy s úsekem OP-OV.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/11 obecně

Příspěvek od martini »

Ukazuje se, že spojení přímkou právě ideální vůbec není, viz. Praha Brno, která kdyby vedla ve staré stopě, tedy I/2 a I/38 obsloužila by mnohem lépe celé území. Je fakt, že kdyby se přijmula tato úvaha, je to o celkové změně koncepce sítě, která už nyní není možná...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: I/11 obecně

Příspěvek od pp21 »

Sojer píše:Dá se souhlasit s Rumpeakem, protože D47 (D1) už je stejně natrasovaná a postavená. Mělo se to bohužel řešit už dávno a jinak - zkapacitnit R48, která v kombinaci s R56 mohla dávno stát a tím by byl obsloužen pro Ostravu jižní směr...
Ale ono se to tak mělo dělat. Jen s tím rozdílem, že se měla zkapacitni I/48 na R48 a zkapacitnit I/58 na čtyřpruh. Tím měla být napojena Ostrava i Frýdecko-Místecko až by to nestačilo začala by se řešit D47.
Jenže I/58 narazila na smutný fakt, že se kolem Krmelína nepodařilo najít koridor pro přeložení I/58 jako 4pruh. Obchvaty Skotnice a Mošnova byly připravovány jako 4pruh. Teď už jsou degradovány na 2pruh, ale rezerva je ponechána a všechna křížení jsou (ehm budou) mimoúrovňová. Stejně tak křižovatka R48 a I/58 u Příbora byla projektovaná na kompletně mimoúrovňovou, to co se tam staví dnes je už jen okleštěná verze.
No a nakonec přišel jeden takový pán co rád klepal kladívkem na základní kameny (dnes důchodce z Vysočiny) a ten před volbama slíbil že do Ostravy povede dálnice (D47), a tak se taky stalo. Tím padlo "provizorní" napojení Ostravy via R48 a I/58.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Bobek »

martini píše:Ukazuje se, že spojení přímkou právě ideální vůbec není, viz. Praha Brno, která kdyby vedla ve staré stopě, tedy I/2 a I/38 obsloužila by mnohem lépe celé území.
Zase možná jen díky tomu je tam dneska ještě přijatelný provoz, jinak už by se musela dávno rozšířit.
Království a půl princezny za 511.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/11 obecně

Příspěvek od martini »

Bobek píše:
martini píše:Ukazuje se, že spojení přímkou právě ideální vůbec není, viz. Praha Brno, která kdyby vedla ve staré stopě, tedy I/2 a I/38 obsloužila by mnohem lépe celé území.
Zase možná jen díky tomu je tam dneska ještě přijatelný provoz, jinak už by se musela dávno rozšířit.
Jistě. Muselo by být 4+4 po Kolín, pak 3+3 dolů k Jihlavě a dál 2+2 na Kývalku a 3+3 kolem Brna. Podstatnou nevýhodou je vytvoření úzkého hrdla celé sítě v případě problému zde.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6840
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Teď jsem si četl takový jeden povzdech uživatele na jednom z fór, které navštěvuji, na značení dálkových cílů v Ostravě.
Stěžoval si, že Hradec Králové je značen po I/11.
No a otázka je jestli to tak zůstane a jestli je to dobře, já osobně myslím, že ano, protože I/11 vede přímo do Hradce, kdežto D1 jen nepřímo.
R48 -> D48 se podařilo!
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/11 obecně

Příspěvek od martini »

Do doby dostavby R35 bych nepřeznačoval, neb I/35 je hodně zatížená už dnes, ale poté bych byl jednoznačně pro přeznačení, ale to je časový horizont o kterém nemá cenu se bavit :-)
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Lenny »

V mapě z roku 1970 je vedena silnice I/11 v trase Praha - Hradec Králové - Šumperk - Opava - Hlučín - Ostrava, Hlučínská - Ostrava, Sokolská třída - Ostrava, Sýkorův most - Ostrava, Těšínská - Šenov - Havířov - Český Těšín - Žilina.

Zajimálo by mě, jestli někdo neví k tomu nějaké podrobnosti, ev. kdy došlo k přeznačení na ul. Rudná.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „I/11“