I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
Článek na Idnes: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/hav ... zpravy_woj
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
Poslední březnové jednání obou stran nakonec skončilo dohodou. „Budou provedena všechna projektovaná opatření, jen s tím rozdílem, že ve směru od Ostravy dojde k zachování levého odbočení na Šumbark. ŘSD nyní stáhne předešlou žádost z krajského úřadu a upraví ji podle dohody,“ nastínila mluvčí ŘSD Nina Ledvinová s tím, že poté ŘSD opětovně zažádá o takzvané vydání opatření.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/hav ... zpravy_woj
V tomto vláknu sledujeme kauzu od Vydání opatření obecné povahy. Dle zákona mělo předcházet projednání s dotčenými orgány a Návrh opatření obecné povahy s odůvodněním, proti kterému se dotčené orgány mohou vyjádřit.
Zajímalo by mě, zda se k návrhu Havířov vyjádřil. Případně jak se s připomínkami vypořádal Krajský úřad, resp. Odbor dopravy. Tento odbor by měl mít vhled a brát v úvahu i další dopravní aspekty. Proč to musí být až Krajský soud, který tyto aspekty bere v potaz? Není luxus mít soudy na spory mezi úřady?
Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/hav ... zpravy_woj
V tomto vláknu sledujeme kauzu od Vydání opatření obecné povahy. Dle zákona mělo předcházet projednání s dotčenými orgány a Návrh opatření obecné povahy s odůvodněním, proti kterému se dotčené orgány mohou vyjádřit.
Zajímalo by mě, zda se k návrhu Havířov vyjádřil. Případně jak se s připomínkami vypořádal Krajský úřad, resp. Odbor dopravy. Tento odbor by měl mít vhled a brát v úvahu i další dopravní aspekty. Proč to musí být až Krajský soud, který tyto aspekty bere v potaz? Není luxus mít soudy na spory mezi úřady?
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
Televize Polar odvysílá 40minutové diskuzní fórum na téma plánované výstavby obchvatu Havířova
V loutkovém sále v Kulturním domě P. Bezruče se natáčelo velké diskusní fórum na téma výstavby obchvatu Havířov - Třanovice. K tématu se vyjádřili zástupci radnice a také Ředitelství silnic a dálnic. Celý záznam televize Polar odvysílá už tento víkend.
Obchvat Havířova, který by pomohl snížit dopravu centrem města, je velkým tématem, o kterém se mluví už mnoho let. Ředitelství silnic a dálnic, jakožto investor, nyní představil Technicko-ekonomickou studii Havířov - Třanovice. Kolem přípravy stavby je mnoho otazníků. Na otázky, které by přinesly světlo do celé problematiky, odpovídali v rámci diskuzního fóra v loutkovém sále Kulturního domu Petra Bezruče zástupci vedení radnice i Ředitelství silnic a dálnic.
V loutkovém sále v Kulturním domě P. Bezruče se natáčelo velké diskusní fórum na téma výstavby obchvatu Havířov - Třanovice. K tématu se vyjádřili zástupci radnice a také Ředitelství silnic a dálnic. Celý záznam televize Polar odvysílá už tento víkend.
Obchvat Havířova, který by pomohl snížit dopravu centrem města, je velkým tématem, o kterém se mluví už mnoho let. Ředitelství silnic a dálnic, jakožto investor, nyní představil Technicko-ekonomickou studii Havířov - Třanovice. Kolem přípravy stavby je mnoho otazníků. Na otázky, které by přinesly světlo do celé problematiky, odpovídali v rámci diskuzního fóra v loutkovém sále Kulturního domu Petra Bezruče zástupci vedení radnice i Ředitelství silnic a dálnic.
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
Nevzpomene si někdo, kterou trasou měl původně tento obchvat vést? Navržená trasa je dlouhá, jde přes neskutečně mnoho soukromých domů, zasahuje snad do všeho co tam je, kromě Havířova!
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
Má sice své mouchy, ale za komunistů se s vedením obchvatu nemazlili naprosto vůbec. Plánovaná trasa podél železniční trati a prolukou (dnes již zalesněnou) mezi městem a vilovými čtvrtěmi, by dnes absolutně neprošla.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
A přes jiné vilové čtvrti to může jít?
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
V roce 96 jsem dělal v Havířově autoškolu a tehdy nám instruktor říkal o trase v podstatě v dnešní podobě.
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
Ono v minulosti se žádný obchvat Havířova ani neplánoval jen prostě vyšel z jiných plánů. Koridor v ZÚR MSK je od 90. let ještě jako požadavek MD na výstavbu R 67. Samozhřejmě současné uspořádání je již vyjednávání Havířova a MSK s ŘSD. Původně měla být R67 4-pruh a napojení I/11 od rondelu do Horní Suché jen 2-pruh bez úrovňových křižovatek.
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
Já o koridoru Bohumín směr Jablunkov ala R67 slyšel už okolo 1986, takže v té době už koridory stanoveny/ány byly.
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
Já si matně vzpomínám na variantu podél železniční tratě... Podle všeho je to varianta, se kterou budou souhlasit současní odpůrci. Ale naopak bude vadit těm, kterým půjde u baráku...
Současná varianta z poloviny zabere prostor ze současných ovocných sadů. To si myslíte že to tak lehce projde?
A taky je hrozné dlouhá. Pro většinu lidí bude kratší cesta přes město
Současná varianta z poloviny zabere prostor ze současných ovocných sadů. To si myslíte že to tak lehce projde?
A taky je hrozné dlouhá. Pro většinu lidí bude kratší cesta přes město
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
Podél hlavní tratě je pasé. Současná trasa je sice delší, ale vede velmi blízko býv. šachtám Dukla a František kde jsou dnes průmyslové zóny, které budou luxusně napojené. Celý ten úsek Tesco-Suchá je hodně průmyslový a je tam dost firem. Jihozápadně od Havířova není téměř nic, jen roztroušená zástavba. Trasa by byla kratší jen pro projíždějící. Jezdím Havířov-Těšín a znám dost dojíždějích z Těšína do Ovy. Takže bych čekal i nějakou křižovatku jižně od Těrlické přehrady a napojení na i/11 dříve, ne až za Těrlickem u sadů. Nemyslím že bude mnoho lidí co budou chtít jezdit Těšín-Ova po dálnici přes Třanovice.
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
Těšín - Ova se bude dát dobře jezdit i po D48 a D56 přes FM a to už dost brzy a pohodlně 130kou. Záleží jen na cílové lokalitě v Ostravě.
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
To je dost blbě příliš dojíždějící třeba do Nové Huti. A tech není málo.mapman píše:Těšín - Ova se bude dát dobře jezdit i po D48 a D56 přes FM a to už dost brzy a pohodlně 130kou. Záleží jen na cílové lokalitě v Ostravě.
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
MSK odbor doprava vydal 17.8. další Návrh OOP ve věci stanovení místní úpravy provozu na sil. č. I/11 Jde o křižovatku na Šumbark.
Proti tomuto návrhu lze poslat připomínky a to ve lhůtě 30 dnů.
Proti tomuto návrhu lze poslat připomínky a to ve lhůtě 30 dnů.
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
ta 50 smerem do havru je pekna blbost, skoda slov
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
kdyby tam raději udělali MUK která se stejně bude dělat jako součást obchvatu...
ta jediná je jistá že bude tak jak je navrhnutá
ta jediná je jistá že bude tak jak je navrhnutá
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
Ty 50tky zamrzí, ale když vezmu, že si policajti a ŘSD si přáli tu křižovatku úplně zmršit, tak tohle považuji za rozumný kompromis a posun kupředu.
To že by tam měla byt MUK je jasné všem.
To že by tam měla byt MUK je jasné všem.
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
Oplocení v úseku OV - Šenov je už nějakou dobu hotové. V novém oplocení jsou ale na dvou místech ve směru na Havířov cca 80-100m dlouhé vynechané úseky. Jeden je zde, což celkem chápu z nějakých bezpečnostních důvodů, protože mezi silnicemi není asi dost místa.
Druhý vynechaný úsek je zde, což moc nechápu. Myslím, že taková mezera v oplocení je nebezpečná, protože pokud zde zvěř vejde mezi ploty, nemusí hned najít správnou cestu zpět a motá se od plotu k plotu po silnici mnohem déle, než když jen přeběhne. Nevíte někdo náhodou, z jakého důvodu tady ta mezera je?
Druhý vynechaný úsek je zde, což moc nechápu. Myslím, že taková mezera v oplocení je nebezpečná, protože pokud zde zvěř vejde mezi ploty, nemusí hned najít správnou cestu zpět a motá se od plotu k plotu po silnici mnohem déle, než když jen přeběhne. Nevíte někdo náhodou, z jakého důvodu tady ta mezera je?
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
Co se týká úseku Havířov - Ostrava, tak tam by ta 110tka měla být někdy od konce roku, až se dodělá rekonstrukce mostů v Šenově, aspoň tak to dříve psali. Nejsem si teď jistý, jeslti ten jeden vynechaný úsek není po bouračce, někde jsem tam už viděl auto co "prolítlo" plotem...
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
Nene, už jsem tam viděl dvě auta, ale to bylo v trochu jiném místě a je to už opraveno....
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
tak jsem se díval na nový infoleták k I/11 - Havířov - Třanovice ... nepochopím, že pojedu nejprve 4 pruh, pak 2 pruh, pak 4 pruh a na závěr 2 pruh před Třanovicemi ... ano, realita může být jinde, stejně jako vůbec výstavba tohoto úseku 11tky, ale nechápu tuto komedii
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
Dvoupruh u dukly podle mně souvisí s tou výhledovou křižovatkou na i/68 do Vrbice. Teď se postaví půlka a potom druhá. Ale samozřejmě by bylo lepší postavit to celé až k té křižovatce k býv. dolu Dukla, ať má průmyslová zóna pořádné napojení.
Jižní trasu moc nechápu. Pokud budu chtít jako Havířovák do Beskyd nebo na Slovensko, tahle trasa pro mne bude volba č.1, i kdybych měl jet až k Frýdlantu. Zatáček a děr do Sedliště/Žermanic už mám dost. V Domaslavicích se staví jak o život a ti lidi budou taky jezdit na Havířov. Navíc jsem si všiml že tudy (přes Tošanovice, Třanovice a Těrlicko) jezdí lidé do práce do Nošovic.
Jedině čtyřpruh a ještě MUK před Těrlickem.
Jižní trasu moc nechápu. Pokud budu chtít jako Havířovák do Beskyd nebo na Slovensko, tahle trasa pro mne bude volba č.1, i kdybych měl jet až k Frýdlantu. Zatáček a děr do Sedliště/Žermanic už mám dost. V Domaslavicích se staví jak o život a ti lidi budou taky jezdit na Havířov. Navíc jsem si všiml že tudy (přes Tošanovice, Třanovice a Těrlicko) jezdí lidé do práce do Nošovic.
Jedině čtyřpruh a ještě MUK před Těrlickem.
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
Spíš bych řekl kolik let uplynulo od zprovoznění úseku D1 Ostrava - Bohumín a kde je po celou dobu počítáno s dobudováním MÚK Vrbice na Orlovou a Havířov.
Je sice otázkou, jestli se tady uživí 4 pruh. Minimálně by měla být celá trasa vybudována s rezervou. Mosty a nadjezdy vybudovány v plném profilu pro bezproblémové rozšíření.
Trasa Hrádek - Mosty u Jablunkova nemá všechny mosty připraveny na 4 pruh a bude se muset bourat. Je to ale trochu sci-fi.
Je sice otázkou, jestli se tady uživí 4 pruh. Minimálně by měla být celá trasa vybudována s rezervou. Mosty a nadjezdy vybudovány v plném profilu pro bezproblémové rozšíření.
Trasa Hrádek - Mosty u Jablunkova nemá všechny mosty připraveny na 4 pruh a bude se muset bourat. Je to ale trochu sci-fi.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
no kdyz se clovek podiva do vypisu sirkovych kategorii, tak ten usek po muk havirov sever bude co chvili jina kategorie. obe dve muk havirov stred prubezne pouze dva pruhy, jinak na nejakou souvislou smv hadam muzeme zapomenou. objevuji se tam dost obskurni kategorijni sirky treba MS2dk -/21/80 (prelozeno mistni sberna dvoupruhova smerove delena se zpevnenou krajnici, sirkou hlavniho dopravniho prostoru 21 m - cca odpovida volne sirce jako u silnic /extravilan/ s navrhovou rychlosti 80 /ale u mistnich kom. jeste neprobehla revoluce s navrhovyma rychlostma jako u silnic a dalnic, takze o MPR to mnoho nevypovida/) nicmene do kategorijni sirky se nepocitaji pridatne pruhy, takze to fakticky muze byt ctyrpruh, ze ktereho se oddeli v miste muk krajni pruhy. chtelo by to videt situaci.
btw musi rsd na pozadani ukazat PD dle zakona o svobodnem prustupu k informacim?
btw musi rsd na pozadani ukazat PD dle zakona o svobodnem prustupu k informacim?
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/11 Ostrava - Havířov - Český Těšín/Třanovice
No jediné co jsem našel je toto: http://www.dalnice-silnice.cz/R/R67.htm pak nějakou bakalářku-studii proveditelnosti a teď ještě to: https://www.mesto-bohumin.cz/cz/zpravod ... ebude.html
Já bych řekl že bude využitá dost. Pokud se to postaví tak to bude pořádné napojení na D1. Bez křižovatek jako na Rudné nebo hrdla na Cingrově.
Já bych řekl že bude využitá dost. Pokud se to postaví tak to bude pořádné napojení na D1. Bez křižovatek jako na Rudné nebo hrdla na Cingrově.