I/11 MÚK Třinec-Baliny

Hradec Králové (D11, I/31) – Vamberk (I/14) – (I/43) – Šumperk (I/44) – Bruntál (I/45) – Opava (I/46, I/56, I/57) – Ostrava (D1, I/58, I/56, I/59) – Havířov – Český Těšín (I/48)
Odpovědět
Jaroslav_47
Příspěvky: 45
Registrován: 14.3.2009 16:24:34

I/11 MÚK Třinec-Baliny

Příspěvek od Jaroslav_47 »

MÚK Třinec - Baliny - unikátní most v Třinci (I/11 - 468)
http://www.tvportaly.cz/rta-ostrava/min ... -30-4-2009
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od andy »

Následující článek se o úseku taky trochu zmiňuje, tak ho dám sem. Někdo z místních znalců by případně mohl trochu přiblížit, o co vlastně jde - úplně jsem to z toho článku nepochopil :?

Na Třinecku se bude lépe dýchat, kamiony již nepojedou středem města
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od Lenny »

Jedný se o tuto stavbu :arrow:
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... ou-trince/

Nic s novou I/11 to nemá společné.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od viky »

dyť to je v provozu nejmíň půl roku! :o
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od andy »

Nová je zřejmě ta váha ( ale stejně mi pořád není jasný, kam se teda jezdili vážit předtím 8-) )
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od martini »

Taky mi trochu uniká význam té stavby, neboť z II/468 se na I/11 dalo dostat i před vybudováním této MÚK. Chápu důvody jako kapacita, železniční přejezd (nebyly-li tam závory "permanentně" dole?), ale jakým způsobem došlo k vymístění kamiónů z města, to mi taky nejde do hlavy...

Bohužel v Třinci jsem byl jenom párkrát a po II/468 jsem nejel nikdy, tak možná místní znalci vysvětlí? Např. byl-li tam nějaký zákaz odbočení, přibyla-li zákazová značka nad 12 tun do města po dostavbě nebo k čemu tam zkrátka došlo?

A pokud někdo přesně lokalizuje tu váhu, nebude to také od věci :-)
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od pp21 »

martini píše:Taky mi trochu uniká význam té stavby ... tak možná místní znalci vysvětlí?
Taky bych se přimlouval za osvětlení v čem že je tato stavba tak přínosná. Taky to tam neznám a soudě podle mapy se jedná o naprosto okrajové propojení areálu železáren a silnice II/468. Napadá mě jedině že se na té hlavní silnici často tvořili kolony odbočujících kamiónů čekajících u přejezdu přes frekventovanou trať. Nic jiného mě při pohledu do mapy nenapadá. Nicméně podle novinových článků je to stavba naprosto klíčová, tak nevím...
Jedná se přesně o toto místo.
Jinak soudě podlo toho článku o váze jde o to, že příjezd pro kamiony byl do železáren pouze hlavní bránou (je tam ta zmíněná váha), takže kamiony musely projet celé město aby se dostali do železáren, zatímco nyní je váha u nového mostu, takže cesta z R48 pro ně nevede přes město.
Doufám že nejsem úplně mimo, může to někdo místní potvrdit? V podstatě se tedy jedná o nové napojení areálu železáren, je to tak?
Robert
Příspěvky: 257
Registrován: 17.12.2009 19:40:38
Bydliště: Jablunkovsko

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od Robert »

Petr Pokorný píše:
martini píše:Taky mi trochu uniká význam té stavby ... tak možná místní znalci vysvětlí?
Taky bych se přimlouval za osvětlení v čem že je tato stavba tak přínosná. Taky to tam neznám a soudě podle mapy se jedná o naprosto okrajové propojení areálu železáren a silnice II/468. Napadá mě jedině že se na té hlavní silnici často tvořili kolony odbočujících kamiónů čekajících u přejezdu přes frekventovanou trať. Nic jiného mě při pohledu do mapy nenapadá. Nicméně podle novinových článků je to stavba naprosto klíčová, tak nevím...
Jedná se přesně o toto místo.
Jinak soudě podlo toho článku o váze jde o to, že příjezd pro kamiony byl do železáren pouze hlavní bránou (je tam ta zmíněná váha), takže kamiony musely projet celé město aby se dostali do železáren, zatímco nyní je váha u nového mostu, takže cesta z R48 pro ně nevede přes město.
Doufám že nejsem úplně mimo, může to někdo místní potvrdit? V podstatě se tedy jedná o nové napojení areálu železáren, je to tak?
Jo, přesně tak. Jedná se novou váhu pro kamiony na území Třineckých železáren, a.s. a tak kamiony místo průjezdu celým městem a vjezdu přes hlavní bránu, využívají k vjezdu i výjezdu z TŽ nový nadjezd. Nadjezd byl uveden do provozu 30.4.2009. Celá causa "váha" nemá s cestou I/11 vlastně nic společného, týká se pouze průjezdu městem. Ono to slůvko "klíčové" je trochu nadnesené ... klíčová je přeložka I/11, a to hlavně úsek Bystřice-Oldřichovice. Zde je hotové územní rozhodnutí s prý se začalo s výkupy rodinných domů, které budou zdemolovány, na výkupy pozemků prozatím peníze nejsou, avšak jsou přislíbeny ...
http://fm.denik.cz/zpravy_region/kruhov ... 00305.html
http://fm.denik.cz/zpravy_region/pro-le ... lionu.html
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od viky »

Navíc je jednoznačně rychlejší,když z Českého Těšína na Bystřici,Jablunkov atd pojedu zmíněnou cestou okolo TŽ a přes město po II/468,než po I/11 přes Ropice a Nebory,kde jsou téměř neustále kolony.
Mario
Příspěvky: 877
Registrován: 23.3.2009 16:36:20
Bydliště: Kly

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od Mario »

Ahoj, jsem místní, tak vám posílám mapu kudy kamiony musely jezdit, aby se do TŽ dostaly - v podstatě pořád přes obce, a pak přes město (starý Třinec). Nový most umožnil hlavně snadný příjezd do průmyslové zóny na bývalých pozemcích TŽ. Kamiony mířící do TŽ ale pořád jezdily na Hlavní bránu. Teď po zprovoznění váhy se jezdí do TŽ přes Těšín, veškerá doprava tak jde mimo obec. A také podstatně uleví silnici I/11 protože veškerá doprava z R48 mířící do Třineckých železáren se této silnici vyhne (hlavně kamiony).
Starý stav:
http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=142513536+ ... 70848@z=11

Nový stav po zprovoznění váhy:
http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=142514432+ ... 59936@z=11
FAST
Příspěvky: 53
Registrován: 4.1.2010 14:00:55

Re: MÚK Třinec - Baliny

Příspěvek od FAST »

Jen doplním, že bylo upraveno i značení na R48, které doplnil piktogram průmyslové zóny a navádí na trasu, která je zmíněná výše. Foto bohužel nemám.
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Příspěvek od andy »

Lenny píše:Jedný se o tuto stavbu :arrow:
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... ou-trince/

Nic s novou I/11 to nemá společné.
A stavba "mimoúrovňové propojení silnice II/468 a prům. zóny v Třinci-Balinách" se stala jedinou nominovanou v kategorii B soutěže ČESKÁ DOPRAVNÍ STAVBA/PROJEKT ROKU 2009, tak schválně, jestli vyhraje ;)
Mmch soudě podle fotek je ten most fakt moc pěknej :ok:
Mario
Příspěvky: 877
Registrován: 23.3.2009 16:36:20
Bydliště: Kly

Re: MÚK Třinec - Baliny

Příspěvek od Mario »

Je třeba jej vidět hlavně v noci, to si jen řeknete wooow :-)
Odpovědět

Zpět na „I/11“