I/68 Mosty u Jablunkova
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
SPMV jako dvoupruh zatim neni, ale jedna by mozna mohla byt: I/35 Bily Kostel - Hradek n. N.
Tam je to nejdal, ale vlece se to hrozne.
Tam je to nejdal, ale vlece se to hrozne.
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
od hrádku na hranice je I/11 stavěna jako polovina R22,5. jelikož už delší dobu nemáme kategorii R11,5, tak se to muselo nějak zatřídit a nejlepší dvoupruh, který zbyl je S11,5. označení úseku jako SMV nic nebrání (kromě dočasné stykové křižovatky na začátku průtahu hrádkem).
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
A návrhová rychlost je asi 100km/h že? Má někdo zkušenosti s vyšší než povolené rychlosti na tomto úseku? Silnice je hodně klikatá a s D48 ve směru FM -> ČT se to nedá ani srovnat.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
návrhová rychlost je papírově na úsecích v S11,5 vždy 80 (protože vyšší v normě pro tuto kategorii není). nicméně by měla být na 100 km/h co se směrových poměrů týče, podélné sklony záleží podle toho jaká norma zrovna platí
jinak pro mě se jedná asi o nejkomfortnější dvoupruhovou jedničku, kterou znám, pouze MÚK, komfortní návrhové parametry, při odmyšlení pravidel silničního provozu a okolního provozu je to v pohodě v libovolné dosažitelné rychlosti. rychlost dopravního proudu zde je běžně +-110-120 km/h.
jinak pro mě se jedná asi o nejkomfortnější dvoupruhovou jedničku, kterou znám, pouze MÚK, komfortní návrhové parametry, při odmyšlení pravidel silničního provozu a okolního provozu je to v pohodě v libovolné dosažitelné rychlosti. rychlost dopravního proudu zde je běžně +-110-120 km/h.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
I když to tu již průjezdovými videi vybalancoval v roce 2011 balance, přidávám odkaz na galerii fotek z aktuálního stavu při průjezdu po I/11 od Mostow kolo Jablonkowa přes Grodek až po Bystrzycu. Myslel jsem si totiž, že to je úsek vhodný pro dvoupruhovou SMV, ale jak je psáno výše, asi tam nebudou ty parametry... I když mě to připadne jako docela luxusní silnice. Akorát u Grodku bez šance na pozdější rozšíření... Přitom i na SK označují autíčkem kdejaký dvoupruh, u nás je jako vždy problém a to i po letošním snížení nároků na dálnice a SMV (nové pojetí)... Odkaz na fotky:
http://seta00121.rajce.idnes.cz/I_11_Mo ... Bystrzyca/
http://seta00121.rajce.idnes.cz/I_11_Mo ... Bystrzyca/
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Je tam šance, má se rozšiřovat vpravo na úkor doprovodné silnice, která se posune ještě více vpravo.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Jo, přímo do zahrad pod okna RD, haha !
Posunutí místní silnice ještě více vpravo je absolutně nereálné.
Posunutí místní silnice ještě více vpravo je absolutně nereálné.
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Místní komunikace pro příjezd k těm RD by musela být jen jednopruhová jednosměrka a doprovodná komunikace vedena jinudy.
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Máte někdo přístup ke sčítačům dopravy (pokud jsou zabudovány) a porovnat intenzitu dopravy po otevření úseku D3 Svrčinovec-Skalité? Díky
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Zkus napsat dotaz na ŘSD.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
pokládka nového koberce
https://ehutnik.cz/zpravy/jedna-jedenac ... -silnicaru
https://ehutnik.cz/zpravy/jedna-jedenac ... -silnicaru
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
(Mě stále baví název toho média. Je vidět, že se naše hospodářství výrazně modernizuje. Jestlipak máme krom eHutníků již i eDojičky a eŽumponory? )
Království a půl princezny za 511.
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Nevím jestli jsi mistni nebo ne ale hutnik je mistni zpravodaj TŽ rozuměj noviny a tak mi přijde celkem vhodné vrazit tam éčko stejne tak idnes
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Nevím co je na názvu média divného, když už pošta může být e - mail. Sorry za OT.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Hlavní tah na Slovensko hodiny stál. U Jablunkova hrozil výbuch mostu
Sedm jednotek hasičů zasahovalo v pátek 18. září odpoledne až do večera v Jablunkově (okres Frýdek-Místek) u požáru acetylénu, který unikal z tlakové lahve svařovací soupravy při opravě mostu, který je součástí silničního obchvatu Jablunkova. Hlavní silniční tah na Slovensko (I/11) byl uzavřen tři hodiny.
"Samotný zásah se obešel bez zranění, k výbuchu nedošlo. Štěstím bylo, že plameny šlehaly pouze z hadic, nikoliv z tlakové lahve samotné," uvedl v pátek v podvečer mluvčí moravskoslezských hasičů Petr Kůdela.
"Za únik plynu a požár může technická závada na svařovací soupravě, která byla na mostě uložena v dodávce se zadními otevřenými dveřmi. Předběžná celková škoda – na svařovací soupravě – byla odhadnuta na 50 tisíc korun. Zranění si přivodil při útěku z místa opravy – poté, co si s kolegy všiml šlehajících plamenů – jeden z několika svorně unikajících stavebních dělníků tak, že nešťastně zakopl a poranil si rameno," řekl dále mluvčí hasičů.
Hlavní silniční tah na Slovensko (I/11) byl uzavřen tři hodiny. Kamiony musely počkat v dlouhé koloně na otevření silnice, osobní automobily byly schopny místo hasičského zásahu objet jinudy.
Operační středisko hasičů bylo o požáru informováno v pátek po 15. hodině. K obchvatu Jablunkova ihned vyrazila jednotka Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (HZS MSK) ze stanice Třinec, společně s ní šest jednotek dobrovolných hasičů – Jablunkov, Mosty u Jablunkova, Dolní Lomná, Bystřice, Bukovec a Písek.
"Jako první byli na místě dobrovolní hasiči z Jablunkova, kteří zdálky šlehající plameny na korbě dodávky rychle uhasili a pak chladili tlakovou lahev dvěma vodními proudy C a monitorem. Za chvíli se k nim přidali profesionální hasiči z Třince. Další dobrovolné jednotky sem především dopravovaly vodu na ochlazování," líčí dále mluvčí moravskoslezských hasičů.
Lahev se stále chladí, hasiči ji budou kontrolovat i v noci
Po více než hodině byla tlaková lahev s unikajícím acetylénem ochlazena na 15 stupňů Celsia. Hasiči pak vytvořili z přívěsného vozíku (za osobní automobil) a dvou nepromokavých stavebních plachet provizorní vanu, naplněnou vodou. Umístěna byla v příkopu, kam tlakovou láhev opatrně přenesli, a tím ji dále ochlazovali. (Z krátkého videa jsou vidět bublinky unikajícího acetylénu).
"Láhev musí zůstat ponořená ve vodě z bezpečnostních důvodů dalších 24 hodin. Po páteční 19. hodině odjela z místa zásahu poslední jednotka hasičů – z Jablunkova s tím, že voda v provizorní vaně zůstává studená. Na další kontrolu pojedou dvě hodiny před páteční půlnocí třinečtí profesionální hasiči," dodal mluvčí.
https://moravskoslezsky.denik.cz/pozary ... ybuch.html
Sedm jednotek hasičů zasahovalo v pátek 18. září odpoledne až do večera v Jablunkově (okres Frýdek-Místek) u požáru acetylénu, který unikal z tlakové lahve svařovací soupravy při opravě mostu, který je součástí silničního obchvatu Jablunkova. Hlavní silniční tah na Slovensko (I/11) byl uzavřen tři hodiny.
"Samotný zásah se obešel bez zranění, k výbuchu nedošlo. Štěstím bylo, že plameny šlehaly pouze z hadic, nikoliv z tlakové lahve samotné," uvedl v pátek v podvečer mluvčí moravskoslezských hasičů Petr Kůdela.
"Za únik plynu a požár může technická závada na svařovací soupravě, která byla na mostě uložena v dodávce se zadními otevřenými dveřmi. Předběžná celková škoda – na svařovací soupravě – byla odhadnuta na 50 tisíc korun. Zranění si přivodil při útěku z místa opravy – poté, co si s kolegy všiml šlehajících plamenů – jeden z několika svorně unikajících stavebních dělníků tak, že nešťastně zakopl a poranil si rameno," řekl dále mluvčí hasičů.
Hlavní silniční tah na Slovensko (I/11) byl uzavřen tři hodiny. Kamiony musely počkat v dlouhé koloně na otevření silnice, osobní automobily byly schopny místo hasičského zásahu objet jinudy.
Operační středisko hasičů bylo o požáru informováno v pátek po 15. hodině. K obchvatu Jablunkova ihned vyrazila jednotka Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (HZS MSK) ze stanice Třinec, společně s ní šest jednotek dobrovolných hasičů – Jablunkov, Mosty u Jablunkova, Dolní Lomná, Bystřice, Bukovec a Písek.
"Jako první byli na místě dobrovolní hasiči z Jablunkova, kteří zdálky šlehající plameny na korbě dodávky rychle uhasili a pak chladili tlakovou lahev dvěma vodními proudy C a monitorem. Za chvíli se k nim přidali profesionální hasiči z Třince. Další dobrovolné jednotky sem především dopravovaly vodu na ochlazování," líčí dále mluvčí moravskoslezských hasičů.
Lahev se stále chladí, hasiči ji budou kontrolovat i v noci
Po více než hodině byla tlaková lahev s unikajícím acetylénem ochlazena na 15 stupňů Celsia. Hasiči pak vytvořili z přívěsného vozíku (za osobní automobil) a dvou nepromokavých stavebních plachet provizorní vanu, naplněnou vodou. Umístěna byla v příkopu, kam tlakovou láhev opatrně přenesli, a tím ji dále ochlazovali. (Z krátkého videa jsou vidět bublinky unikajícího acetylénu).
"Láhev musí zůstat ponořená ve vodě z bezpečnostních důvodů dalších 24 hodin. Po páteční 19. hodině odjela z místa zásahu poslední jednotka hasičů – z Jablunkova s tím, že voda v provizorní vaně zůstává studená. Na další kontrolu pojedou dvě hodiny před páteční půlnocí třinečtí profesionální hasiči," dodal mluvčí.
https://moravskoslezsky.denik.cz/pozary ... ybuch.html
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Na obchvatu Mostů se budou přidávat další PHS, KÚ pro ně vydal společné povolení.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Existuje vůbec nějaký plán na rozšíření? Že bychom pak měli alespoň druhé dálniční spojení se Slovenskem po D2? Když se D49 tak vleče - i přes strategický význam této dálnice pro EU a NATO ohledně spojení se Slovenskem a hlavně Ukrajinou.
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Tak ona ta D49 nebude pro mne dalnicni propojeni.
Bude to tripruh s MÚK.
Bude to tripruh s MÚK.
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Troufám si tvrdit, že to není potřeba
1. intenzity na hranicích jsou obecně nízké
2. Jedná se o 3 pruh a úzké hrdlo je Hrádek.
3. Slovákům bude ještě dlouho trvat než dodělají svoje úseky.
Na této silnici není navíc žádný přechod, semafor, křižovatka, nebo tak něco co by zpomalovalo dopravu.
1. intenzity na hranicích jsou obecně nízké
2. Jedná se o 3 pruh a úzké hrdlo je Hrádek.
3. Slovákům bude ještě dlouho trvat než dodělají svoje úseky.
Na této silnici není navíc žádný přechod, semafor, křižovatka, nebo tak něco co by zpomalovalo dopravu.
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Plán na rozšíření existuje, ale před dokončením celé I/68 se o něm neuvažuje. Strategický význam této dálnice pro EU a NATO je mizivý né-li nulový. ČR a SR nejsou pupek EU a polská A4 je pro spojení s Ukrajinou s možností trasy do pobaltských republik víc než dostačující. Ztráta významu této silnice je i napojení slovenské D3 do Polska na Bielsko-Bílou s možným pokračováním do Krakova.Honzl píše:Existuje vůbec nějaký plán na rozšíření? Že bychom pak měli alespoň druhé dálniční spojení se Slovenskem po D2? Když se D49 tak vleče - i přes strategický význam této dálnice pro EU a NATO ohledně spojení se Slovenskem a hlavně Ukrajinou.
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Když už je tu řeč o rozšíření a kategorizaci, tak jak to vlastně vypadá s převodem tohoto hraničního úseku na SPMV? Poslední příspěvek na toto téma je už 4 roky starý. U Hrádku nad Nisou to šlo lehce u Hrádku na druhé straně republiky ne?
evilcleaner píše:od hrádku na hranice je I/11 stavěna jako polovina R22,5. jelikož už delší dobu nemáme kategorii R11,5, tak se to muselo nějak zatřídit a nejlepší dvoupruh, který zbyl je S11,5. označení úseku jako SMV nic nebrání (kromě dočasné stykové křižovatky na začátku průtahu hrádkem).
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Bude to spojeno se zprovozněním úseku Třanovice-Nebory a přeznačením na I/68.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Klingone, na rozšíření jakékoliv komunikace není potřeba strategie EU a už vůbec ne NATO Sousední 57 do Vsetína je toho příkladem. A i když SK s PL brzy propojí rozšířená kapacitní komunikace S1, neznamená to v žádném případě, že by Jablunkovský průsmyk osiřel. Hlavně z důvodu, že doprava mezi Bílskem a Čadcou jezdí přes Skalité už dávno a jen malá část stále využívá trasu přes Těšín. Jablunkovský průsmyk bude stále nejdůležitějším přechodem pro spojení Ostravska se Slovenskem a jihem Evropy. Prostě doprava tu neklesne ani kdyby E75, což je jen číslo, vedla jinudy.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023