I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Zajímavé, že Pardubicím nevadí přistávání přímo přes silnici 37. Tam spíš dokáže vyděsit, když v noci projíždíte po silnici a najednou se to okolo Vás všechno rozsvítí No aspoň hned pochopíte, že to nalétávající letadlo opravdu nechce přistát na střeše Vašeho auta.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Zakladem je pro jakou kategorii (kombinaci letadla a navadeni) je dane letiste (a ochranna pasma) projektovane.
Odhaduju ze Pardubice proste nepocitaji s navedenim lepsim nez CAT I .... takze nejake vedeni letadla do vysky rozhodnuti cca 100m nebo vice nad zem a dale pokracuje "na visual", nebo "okruhem". Tedy za mlhy odklon Brno/Praha - vojaci pouzijou Caslav,Kbely, Namest.
I tak je pro LKPD problem zeleznicni trat, ktera je o dost vice omezujici nez silnice.
(trat nesmi byt ani elektrifikovana)
HK mohlo pocitat s lepsi kategorii a vedenim letadla do mensi vysky - nejake ILS CAT III a tam uz je omezenim i pohyb aut v sektoru navadeciho paprsku z duvodu mozneho odrazu a tim falesneho signalu.
(i letadla cekajici na start musi vyckavat dale od drahy).
Dalsim probleme je ochrana pred matoucimi svetly. To muze omezit i provoz "nepristrojoveho" letani v noci - i kdyz spise jen z duvodu "predpisu", nez ze by to bylo takovym problemem.
Takze kdyz chce tak muze letisto hodne omezovat.... zalezi co mu projde pri schvalovani ochranych pasem.
Odhaduju ze Pardubice proste nepocitaji s navedenim lepsim nez CAT I .... takze nejake vedeni letadla do vysky rozhodnuti cca 100m nebo vice nad zem a dale pokracuje "na visual", nebo "okruhem". Tedy za mlhy odklon Brno/Praha - vojaci pouzijou Caslav,Kbely, Namest.
I tak je pro LKPD problem zeleznicni trat, ktera je o dost vice omezujici nez silnice.
(trat nesmi byt ani elektrifikovana)
HK mohlo pocitat s lepsi kategorii a vedenim letadla do mensi vysky - nejake ILS CAT III a tam uz je omezenim i pohyb aut v sektoru navadeciho paprsku z duvodu mozneho odrazu a tim falesneho signalu.
(i letadla cekajici na start musi vyckavat dale od drahy).
Dalsim probleme je ochrana pred matoucimi svetly. To muze omezit i provoz "nepristrojoveho" letani v noci - i kdyz spise jen z duvodu "predpisu", nez ze by to bylo takovym problemem.
Takze kdyz chce tak muze letisto hodne omezovat.... zalezi co mu projde pri schvalovani ochranych pasem.
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Vojíne Kefalíne, co si předsatavujete pod zkratkou LKPD ?
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Zkratka pro Letiště Pardubice. Myslím že zadat ty 4 písmena do googlu by vám zabralo méně času než psát tento příspěvek.kot píše:Vojíne Kefalíne, co si předsatavujete pod zkratkou LKPD ?
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Když jsme na ceskedalnice.cz, tak je přece jasné, že každý ví, co je LKPD nebo PED. A taky ví, co je ICAO-Code a IATA-Code. A kdo si to plete s Terminálem Jana Kašpara, ať je raději potichu.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Nové oznámení EIA z 25.3.2021:
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 14?lang=cs
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 14?lang=cs
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Zajímavé je, že to odesílají na vědomí na Správu železniční dopravní cesty a tahle organizace se přitom od 1.ledna 2020 jmenuje Správa železnic.
Což je podle mě mimochodem naprosto zbytečná kravina, zbytečné výdaje, přejmenovávat zbytečně a samoúčelně státní organizaci se zavedeným názvem. Tohle je zároveň jeden z důkazů jaká je to pitomost, ani některé státní orgány si toho přejmenování jak vidno nevšimly a akorát to působí problémy.
Což je podle mě mimochodem naprosto zbytečná kravina, zbytečné výdaje, přejmenovávat zbytečně a samoúčelně státní organizaci se zavedeným názvem. Tohle je zároveň jeden z důkazů jaká je to pitomost, ani některé státní orgány si toho přejmenování jak vidno nevšimly a akorát to působí problémy.
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Je nějaká šance, že to chybějící přímé napojení na D11 vyjde z EIA jako nutnost? Nebo ta prasárna s mostem přes kruháč apod. je definitivní?
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Pokud tam napíšeš svoje připomínky k tomu, že bys chtěl to a to, je šance, že se tomu tak stane.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Tak to abych si zopakoval shodu podmětu s přísudkem, jinak mi to zamítnou pro formální nedostatky...
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Rozdíl je v tom, že severní tangenta se v HK stočí u letiště cca do osy dráhy, takže tu hrozí problém s klamavými světly. Což je v případě LKPD a I/37 v pořádku.mil píše:Zakladem je pro jakou kategorii (kombinaci letadla a navadeni) je dane letiste (a ochranna pasma) projektovane.
Odhaduju ze Pardubice proste nepocitaji s navedenim lepsim nez CAT I .... takze nejake vedeni letadla do vysky rozhodnuti cca 100m nebo vice nad zem a dale pokracuje "na visual", nebo "okruhem". Tedy za mlhy odklon Brno/Praha - vojaci pouzijou Caslav,Kbely, Namest.
I tak je pro LKPD problem zeleznicni trat, ktera je o dost vice omezujici nez silnice.
(trat nesmi byt ani elektrifikovana)
HK mohlo pocitat s lepsi kategorii a vedenim letadla do mensi vysky - nejake ILS CAT III a tam uz je omezenim i pohyb aut v sektoru navadeciho paprsku z duvodu mozneho odrazu a tim falesneho signalu.
(i letadla cekajici na start musi vyckavat dale od drahy).
Dalsim probleme je ochrana pred matoucimi svetly. To muze omezit i provoz "nepristrojoveho" letani v noci - i kdyz spise jen z duvodu "predpisu", nez ze by to bylo takovym problemem.
Takze kdyz chce tak muze letisto hodne omezovat.... zalezi co mu projde pri schvalovani ochranych pasem.
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Poslední šance byla ve změně UR na D11 MUK plotiště v r. 2012 (psal jsem o nějakou stránku zpět). Teď už s tím nikdo nic neudělá. A EIA s tím nic nezmůže. Ad1 v tomhle případě neporovnává žádné varianty, ad2 posuzovaný záměr končí severně od trati. Nadjezd přes trať, OK a 4pruh od ČKD k MUK jsou ve třech dalších stavbách.michal píše:Je nějaká šance, že to chybějící přímé napojení na D11 vyjde z EIA jako nutnost? Nebo ta prasárna s mostem přes kruháč apod. je definitivní?
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Dneska vydáno souhlasné stanovisko EIA: https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... ryStan.pdf
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Krátké čtení k tématu:
https://zdopravy.cz/severni-tangenta-v- ... ia-115266/
https://zdopravy.cz/severni-tangenta-v- ... ia-115266/
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Nový leták, už s detailněji zpracovanou mapou:
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :45:46.022
(data se načítají z jiného webu, koukám)
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :45:46.022
(data se načítají z jiného webu, koukám)
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
U těch Třebechovic to vypadá na pěknou divočinu. :-/
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Bez přímého napojení na D11 je to fakt totálně marná silnice...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Copak o to. Směrem od Prahy a Liberce to vlastně přímé napojení bude a nebýt plánovaného kruháku u ČKD, jelo by se poměrně pohodlně bez jediného zastavení. Chápu, že když se postaví přímé napojení na D11 nebude jej mít zase D35. Takže se udělal ne zas tak hrozný kompromis.
Jenže. Pokud někdo pojede po D11 od severu, je pro něho severní obchvat naopak krutá zajížďka. A jelikož naše stavebniny zásobujeme dost právě ze Skladištní oblasti a dá se předpokládat, že 611 bude pro nákladní omezena, zamotá se řidičům pěkně hlava.
Snad jednou někoho napadne, spojit odpočívku Předměřice s nějakým novým sjezdem (po vzoru Beranky) alespoň pro tento směr.
Jenže. Pokud někdo pojede po D11 od severu, je pro něho severní obchvat naopak krutá zajížďka. A jelikož naše stavebniny zásobujeme dost právě ze Skladištní oblasti a dá se předpokládat, že 611 bude pro nákladní omezena, zamotá se řidičům pěkně hlava.
Snad jednou někoho napadne, spojit odpočívku Předměřice s nějakým novým sjezdem (po vzoru Beranky) alespoň pro tento směr.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Největší kravina, která je momentálně na stole, je ten kruháč mezi novou I/11 a současným kruháčem, který má být pro ten hlavní směr mimoúrovňový. Je to typicky česká klasika posledních projektů, kdy se namyslí něco poměrně dobrého, ale jedním detailem se to celé totálně pohřbí.
Když už stavím x-kilometrovou přeložku s tunelem a jen s MÚK, tak ať je tak postaven i následný 2 km úsek proboha.
Osobně ale moc nechápu ten 3-pruh. Přesně na tyto příměstské úseky právě nepatří, protože ve špičkách bude 3.pruh způsobovat víc škody než užitku a po zbytek dne nevím jestli je tak hrozně nutné mít 6 km se 3. pruhem. Jako ano, hodí se, ale jinam. Pokud od poloviny trasy narůstají intenzity, tak tam má být 4-pruh. 3-pruh patří na delší souvislejší tahy, kde se jinak potáhnete za kamionem třeba 20 km. To prostě není tento případ ani v nejmenším, když po pár km ten 3-pruh stejně skončí.
Ale jinak naprosto opět pochválím tu hlavní změnu a to, že budou všechny křižovatky mimoúrovňové. Ještě ten jeden potroublý kruháč.
V nepřímém napojení na D11 bych neviděl takový problém, ta zajížďka od Jaroměře nebude zas tak velká. Pokud bude celá trasa bez velkého zpomalení (pro což musí zmizet ten jeden kruháč), tak to bude vpohodě i takhle. K odpočívce bych nic nepřidával, to jsou kolektory, nový most, apod. to považuji za velkou zbytečnost, když už je kousek vedle křižovatka, která tento pohyb zajišťuje. Mluvím o tom SJEZDU Plotiště.
Když už stavím x-kilometrovou přeložku s tunelem a jen s MÚK, tak ať je tak postaven i následný 2 km úsek proboha.
Osobně ale moc nechápu ten 3-pruh. Přesně na tyto příměstské úseky právě nepatří, protože ve špičkách bude 3.pruh způsobovat víc škody než užitku a po zbytek dne nevím jestli je tak hrozně nutné mít 6 km se 3. pruhem. Jako ano, hodí se, ale jinam. Pokud od poloviny trasy narůstají intenzity, tak tam má být 4-pruh. 3-pruh patří na delší souvislejší tahy, kde se jinak potáhnete za kamionem třeba 20 km. To prostě není tento případ ani v nejmenším, když po pár km ten 3-pruh stejně skončí.
Ale jinak naprosto opět pochválím tu hlavní změnu a to, že budou všechny křižovatky mimoúrovňové. Ještě ten jeden potroublý kruháč.
V nepřímém napojení na D11 bych neviděl takový problém, ta zajížďka od Jaroměře nebude zas tak velká. Pokud bude celá trasa bez velkého zpomalení (pro což musí zmizet ten jeden kruháč), tak to bude vpohodě i takhle. K odpočívce bych nic nepřidával, to jsou kolektory, nový most, apod. to považuji za velkou zbytečnost, když už je kousek vedle křižovatka, která tento pohyb zajišťuje. Mluvím o tom SJEZDU Plotiště.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Od Trutnova to bude po D11 zajížďka přesně 4 km plus vyhlídková jízda po megakruháku pod dálničním uzlem. Takže kdo bude moci to vezme o sjezd dřív a přes Smiřice po staré 611.
Ano, třípruhy mají být ve "volném terénu". Na mnoha místech v cizině jsem namísto třípruhu objevil široký středový pruh (ve Francii se svodidlem, v Nizozemí jen zvýšený), protože je lepší mít kolonu v jednom pruhu než ve dvou pruzích, co se na konci musí zazipovat do jednoho. Sice jedete v koloně, ale nikdo se na vás nelepí, protože si nepomůže. Nikdo nevykukuje, aby předjel, nikdo se v levém neřítí o život A hlavně, nikdo proti vám nepředjíždí.
Ano, třípruhy mají být ve "volném terénu". Na mnoha místech v cizině jsem namísto třípruhu objevil široký středový pruh (ve Francii se svodidlem, v Nizozemí jen zvýšený), protože je lepší mít kolonu v jednom pruhu než ve dvou pruzích, co se na konci musí zazipovat do jednoho. Sice jedete v koloně, ale nikdo se na vás nelepí, protože si nepomůže. Nikdo nevykukuje, aby předjel, nikdo se v levém neřítí o život A hlavně, nikdo proti vám nepředjíždí.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
To pochopení, kam 3-pruhy patří, bude v ČR ještě na asi hodně let. A pokud se to bude všechno počítat podle každé koruny, která se na to má vynaložit, tak se budou stavět 3-pruhy tam, kde mají být 4-pruhy a tam, kam patří 3-pruh, budou cpát 2-pruh. Jediný 3-pruh, který je zatím v plánu a je IMHO opravdu odpovídající je na I/20 mezi Pískem a ČB a na I/16. Zbytek 3-pruhů je nesmysl buď ve smyslu nadbytečnosti (např. tady) nebo nějakého nedostatku, ne ale vždy kapacitního (I/73, D49,...).
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Možná by stálo za to protáhnout Severní tangentu severně kolem ČKD Plotiště a napojit ji severně od mostu přes železnici na novou MÚK. Tuto MÚK spojit s kolektory s MÚK Plotiště.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Lenny, nehodil by jsi sem malůvku jak to myslíš ? díky
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Nevím. Do kruháku se už kvůli bypassům nic dalšího nevejde a musely by se podejít rampy a koleje. A nakonec by se tato drahá a nepřehledná úprava MÚK časově ani vzdálenostně moc nelišila od státem plánované varianty.
Na druhou stranu musíme uznat, že město se snaží mít od dálnice oddělený obchvat města (vč. Jižní spojky) oproti jiným městům, spoléhající na dálnici. Což jen přináší problémy. A také jsme rozmazleni množstvím MÚK oproti cizině, kde např. musíte objet celé město či více měst, než se dostanete k dálnici.
Severní obchvat je budován hlavně kvůli tranzitu a ten směrem na Vamberk přijíždí hlavně od Prahy a Jičína či Pardubic.
Na druhou stranu musíme uznat, že město se snaží mít od dálnice oddělený obchvat města (vč. Jižní spojky) oproti jiným městům, spoléhající na dálnici. Což jen přináší problémy. A také jsme rozmazleni množstvím MÚK oproti cizině, kde např. musíte objet celé město či více měst, než se dostanete k dálnici.
Severní obchvat je budován hlavně kvůli tranzitu a ten směrem na Vamberk přijíždí hlavně od Prahy a Jičína či Pardubic.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023