I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Hradec Králové (D11, I/31) – Vamberk (I/14) – (I/43) – Šumperk (I/44) – Bruntál (I/45) – Opava (I/46, I/56, I/57) – Ostrava (D1, I/58, I/56, I/59) – Havířov – Český Těšín (I/48)
Odpovědět
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od Honey72 »

Zajímavé, že Pardubicím nevadí přistávání přímo přes silnici 37. Tam spíš dokáže vyděsit, když v noci projíždíte po silnici a najednou se to okolo Vás všechno rozsvítí :-) No aspoň hned pochopíte, že to nalétávající letadlo opravdu nechce přistát na střeše Vašeho auta.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
mil
Příspěvky: 14
Registrován: 31.7.2020 11:41:39

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od mil »

Zakladem je pro jakou kategorii (kombinaci letadla a navadeni) je dane letiste (a ochranna pasma) projektovane.
Odhaduju ze Pardubice proste nepocitaji s navedenim lepsim nez CAT I .... takze nejake vedeni letadla do vysky rozhodnuti cca 100m nebo vice nad zem a dale pokracuje "na visual", nebo "okruhem". Tedy za mlhy odklon Brno/Praha - vojaci pouzijou Caslav,Kbely, Namest.

I tak je pro LKPD problem zeleznicni trat, ktera je o dost vice omezujici nez silnice.
(trat nesmi byt ani elektrifikovana)

HK mohlo pocitat s lepsi kategorii a vedenim letadla do mensi vysky - nejake ILS CAT III a tam uz je omezenim i pohyb aut v sektoru navadeciho paprsku z duvodu mozneho odrazu a tim falesneho signalu.
(i letadla cekajici na start musi vyckavat dale od drahy).

Dalsim probleme je ochrana pred matoucimi svetly. To muze omezit i provoz "nepristrojoveho" letani v noci - i kdyz spise jen z duvodu "predpisu", nez ze by to bylo takovym problemem.

Takze kdyz chce tak muze letisto hodne omezovat.... zalezi co mu projde pri schvalovani ochranych pasem.
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od kot »

Vojíne Kefalíne, co si předsatavujete pod zkratkou LKPD ?
Tomáš Němec
Příspěvky: 395
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od Tomáš Němec »

kot píše:Vojíne Kefalíne, co si předsatavujete pod zkratkou LKPD ?
Zkratka pro Letiště Pardubice. Myslím že zadat ty 4 písmena do googlu by vám zabralo méně času než psát tento příspěvek.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od theodor less »

Když jsme na ceskedalnice.cz, tak je přece jasné, že každý ví, co je LKPD nebo PED. A taky ví, co je ICAO-Code a IATA-Code. A kdo si to plete s Terminálem Jana Kašpara, ať je raději potichu.
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od Jirka L »

Lynx
Příspěvky: 3684
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od Lynx »

Zajímavé je, že to odesílají na vědomí na Správu železniční dopravní cesty a tahle organizace se přitom od 1.ledna 2020 jmenuje Správa železnic.
Což je podle mě mimochodem naprosto zbytečná kravina, zbytečné výdaje, přejmenovávat zbytečně a samoúčelně státní organizaci se zavedeným názvem. Tohle je zároveň jeden z důkazů jaká je to pitomost, ani některé státní orgány si toho přejmenování jak vidno nevšimly a akorát to působí problémy.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od michal »

Je nějaká šance, že to chybějící přímé napojení na D11 vyjde z EIA jako nutnost? Nebo ta prasárna s mostem přes kruháč apod. je definitivní? :roll:
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od Lenny »

Pokud tam napíšeš svoje připomínky k tomu, že bys chtěl to a to, je šance, že se tomu tak stane.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od michal »

Tak to abych si zopakoval shodu podmětu s přísudkem, jinak mi to zamítnou pro formální nedostatky... :D
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od Xyzc »

mil píše:Zakladem je pro jakou kategorii (kombinaci letadla a navadeni) je dane letiste (a ochranna pasma) projektovane.
Odhaduju ze Pardubice proste nepocitaji s navedenim lepsim nez CAT I .... takze nejake vedeni letadla do vysky rozhodnuti cca 100m nebo vice nad zem a dale pokracuje "na visual", nebo "okruhem". Tedy za mlhy odklon Brno/Praha - vojaci pouzijou Caslav,Kbely, Namest.

I tak je pro LKPD problem zeleznicni trat, ktera je o dost vice omezujici nez silnice.
(trat nesmi byt ani elektrifikovana)

HK mohlo pocitat s lepsi kategorii a vedenim letadla do mensi vysky - nejake ILS CAT III a tam uz je omezenim i pohyb aut v sektoru navadeciho paprsku z duvodu mozneho odrazu a tim falesneho signalu.
(i letadla cekajici na start musi vyckavat dale od drahy).

Dalsim probleme je ochrana pred matoucimi svetly. To muze omezit i provoz "nepristrojoveho" letani v noci - i kdyz spise jen z duvodu "predpisu", nez ze by to bylo takovym problemem.

Takze kdyz chce tak muze letisto hodne omezovat.... zalezi co mu projde pri schvalovani ochranych pasem.
Rozdíl je v tom, že severní tangenta se v HK stočí u letiště cca do osy dráhy, takže tu hrozí problém s klamavými světly. Což je v případě LKPD a I/37 v pořádku.
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od Xyzc »

michal píše:Je nějaká šance, že to chybějící přímé napojení na D11 vyjde z EIA jako nutnost? Nebo ta prasárna s mostem přes kruháč apod. je definitivní? :roll:
Poslední šance byla ve změně UR na D11 MUK plotiště v r. 2012 (psal jsem o nějakou stránku zpět). Teď už s tím nikdo nic neudělá. A EIA s tím nic nezmůže. Ad1 v tomhle případě neporovnává žádné varianty, ad2 posuzovaný záměr končí severně od trati. Nadjezd přes trať, OK a 4pruh od ČKD k MUK jsou ve třech dalších stavbách.
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od martas »

Dneska vydáno souhlasné stanovisko EIA: https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... ryStan.pdf
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od vodouch2000 »

vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od vodouch2000 »

Nový leták, už s detailněji zpracovanou mapou:
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :45:46.022

(data se načítají z jiného webu, koukám)
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od Japao Joe »

U těch Třebechovic to vypadá na pěknou divočinu. :-/
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od michal »

Bez přímého napojení na D11 je to fakt totálně marná silnice...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od Honey72 »

Copak o to. Směrem od Prahy a Liberce to vlastně přímé napojení bude a nebýt plánovaného kruháku u ČKD, jelo by se poměrně pohodlně bez jediného zastavení. Chápu, že když se postaví přímé napojení na D11 nebude jej mít zase D35. Takže se udělal ne zas tak hrozný kompromis.

Jenže. Pokud někdo pojede po D11 od severu, je pro něho severní obchvat naopak krutá zajížďka. A jelikož naše stavebniny zásobujeme dost právě ze Skladištní oblasti a dá se předpokládat, že 611 bude pro nákladní omezena, zamotá se řidičům pěkně hlava.

Snad jednou někoho napadne, spojit odpočívku Předměřice s nějakým novým sjezdem (po vzoru Beranky) alespoň pro tento směr.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od Aram96 »

Největší kravina, která je momentálně na stole, je ten kruháč mezi novou I/11 a současným kruháčem, který má být pro ten hlavní směr mimoúrovňový. Je to typicky česká klasika posledních projektů, kdy se namyslí něco poměrně dobrého, ale jedním detailem se to celé totálně pohřbí.

Když už stavím x-kilometrovou přeložku s tunelem a jen s MÚK, tak ať je tak postaven i následný 2 km úsek proboha. :roll:

Osobně ale moc nechápu ten 3-pruh. Přesně na tyto příměstské úseky právě nepatří, protože ve špičkách bude 3.pruh způsobovat víc škody než užitku a po zbytek dne nevím jestli je tak hrozně nutné mít 6 km se 3. pruhem. Jako ano, hodí se, ale jinam. Pokud od poloviny trasy narůstají intenzity, tak tam má být 4-pruh. 3-pruh patří na delší souvislejší tahy, kde se jinak potáhnete za kamionem třeba 20 km. To prostě není tento případ ani v nejmenším, když po pár km ten 3-pruh stejně skončí. :ko:

Ale jinak naprosto opět pochválím tu hlavní změnu a to, že budou všechny křižovatky mimoúrovňové. :ok: Ještě ten jeden potroublý kruháč.

V nepřímém napojení na D11 bych neviděl takový problém, ta zajížďka od Jaroměře nebude zas tak velká. Pokud bude celá trasa bez velkého zpomalení (pro což musí zmizet ten jeden kruháč), tak to bude vpohodě i takhle. K odpočívce bych nic nepřidával, to jsou kolektory, nový most, apod. to považuji za velkou zbytečnost, když už je kousek vedle křižovatka, která tento pohyb zajišťuje. Mluvím o tom SJEZDU Plotiště. :)
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od Honey72 »

Od Trutnova to bude po D11 zajížďka přesně 4 km plus vyhlídková jízda po megakruháku pod dálničním uzlem. Takže kdo bude moci to vezme o sjezd dřív a přes Smiřice po staré 611.

Ano, třípruhy mají být ve "volném terénu". Na mnoha místech v cizině jsem namísto třípruhu objevil široký středový pruh (ve Francii se svodidlem, v Nizozemí jen zvýšený), protože je lepší mít kolonu v jednom pruhu než ve dvou pruzích, co se na konci musí zazipovat do jednoho. Sice jedete v koloně, ale nikdo se na vás nelepí, protože si nepomůže. Nikdo nevykukuje, aby předjel, nikdo se v levém neřítí o život :-) A hlavně, nikdo proti vám nepředjíždí.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od Aram96 »

To pochopení, kam 3-pruhy patří, bude v ČR ještě na asi hodně let. A pokud se to bude všechno počítat podle každé koruny, která se na to má vynaložit, tak se budou stavět 3-pruhy tam, kde mají být 4-pruhy a tam, kam patří 3-pruh, budou cpát 2-pruh. Jediný 3-pruh, který je zatím v plánu a je IMHO opravdu odpovídající je na I/20 mezi Pískem a ČB a na I/16. Zbytek 3-pruhů je nesmysl buď ve smyslu nadbytečnosti (např. tady) nebo nějakého nedostatku, ne ale vždy kapacitního (I/73, D49,...).
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od Lenny »

Možná by stálo za to protáhnout Severní tangentu severně kolem ČKD Plotiště a napojit ji severně od mostu přes železnici na novou MÚK. Tuto MÚK spojit s kolektory s MÚK Plotiště.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od kot »

Lenny, nehodil by jsi sem malůvku jak to myslíš ? díky
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové

Příspěvek od Honey72 »

Nevím. Do kruháku se už kvůli bypassům nic dalšího nevejde a musely by se podejít rampy a koleje. A nakonec by se tato drahá a nepřehledná úprava MÚK časově ani vzdálenostně moc nelišila od státem plánované varianty.
Na druhou stranu musíme uznat, že město se snaží mít od dálnice oddělený obchvat města (vč. Jižní spojky) oproti jiným městům, spoléhající na dálnici. Což jen přináší problémy. A také jsme rozmazleni množstvím MÚK oproti cizině, kde např. musíte objet celé město či více měst, než se dostanete k dálnici.
Severní obchvat je budován hlavně kvůli tranzitu a ten směrem na Vamberk přijíždí hlavně od Prahy a Jičína či Pardubic.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Odpovědět

Zpět na „I/11“