I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Tak kolem Frankfurtského letiště vede asi milion dálnic, nad jednou dokonce přejíždějí letadla, ale Hradecké mezinárodní, světoznámé a pro republiku naprosto strategické letiště bude muset mít okolo sebe půl kilometrový tunel, aby auta letadla neoslňovala. Koukám, že jsme asi hodně zbohatli za posledních pár let. Aby postavili pořádné rampy mimoŕovňové křižovatky na Pražském okruhu okolo letiště, to ne.
https://krkonossky.denik.cz/z-regionu/r ... 00810.html
Pro Kota: ne rychlý dvojklik, ale aktualizace stránky a pak ji stopni, jakmile se to začne načítat
https://krkonossky.denik.cz/z-regionu/r ... 00810.html
Pro Kota: ne rychlý dvojklik, ale aktualizace stránky a pak ji stopni, jakmile se to začne načítat
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Pro Arama : Kot VŘELE děkuje ! I to fakt funguje a já "IT odborník" jsem to dal. Jestli tohle bude fakt fungovat na všech "zamčených" Denících tak opravdu super !
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Mě to zatím nezklamalo. Samozřejmě na jiných denících ne, no.
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Zabralo to taky u Znojma / o rozčílené Klárce /...
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Ještě tak 2 měsíce nazpět na idnes premium fungovala finta přes google archive. Jenže pak se nějakej vejtaha musel pochlubit přímo v diskusi na idnes... no.
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Díky za tip. Já na to šel přes kopírování názvu článku a ten hledat přes google. Deník si evidentně nechtěl nechat utéct přesměrování z googlu.
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: 4.5.2019 21:04:53
- Bydliště: Cca 3 km od sjezdu Jaroměř jih a modlící se za dokončení obchvatu.
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
I Rosmarine VŘELE děkuje
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
To je z tvé strany značné nepochopení problematiky podpořené nepřesným článkem. Mimochodem, nejdřív tam uváděli tunel za 2 miliardy, až pak to opravili na 0,5 miliardy, protože jim došlo, že ty 2 miliardy je celá stavba. A to ani to zdražení o 0,5 miliardy nejde celé na vrub tunelu.Aram96 píše:Tak kolem Frankfurtského letiště vede asi milion dálnic, nad jednou dokonce přejíždějí letadla, ale Hradecké mezinárodní, světoznámé a pro republiku naprosto strategické letiště bude muset mít okolo sebe půl kilometrový tunel, aby auta letadla neoslňovala. Koukám, že jsme asi hodně zbohatli za posledních pár let. Aby postavili pořádné rampy mimoŕovňové křižovatky na Pražském okruhu okolo letiště, to ne.
https://krkonossky.denik.cz/z-regionu/r ... 00810.html
Pro Kota: ne rychlý dvojklik, ale aktualizace stránky a pak ji stopni, jakmile se to začne načítat
Kolem severní tangenty v HK je hned několik problémů, ze kterých vyplynul ten tunel:
1) Kotas jakožto spolutvúrce ÚP a spolužák hl. architekta města si vysnil, že z letiště udělá druhou Ruzyni a z okolí letiště druhé městské centru. V rámci studie lokality, zde má navržen městský bulvár, na který mají přijíždět vlakotramvaje z nádraží a všechny křižovatky na bulváru jsou samozřejmě okružní.
Celé je to samozřejmě nesmysl, stačí se kouknout jak se nedaří Pardubicím. Tangenta vede tudy také proto, aby umožnila rozvoj lokality jako průmyslové zóny a to se evidentně tluče s představou městského centra. Budoucnost HK letiště by mešto mělo vidět (a paradoxně také vidí) v leteckém průmyslu a ne jakožto mezinárodní letiště s provozem B737 a A320.
Celá tato vize, ale způsobila více než roční zdržení celého projektu severní tangenty, protože město trvalo na okružce a ŘSD chtělo na obchvatu logicky MUK. MUK nad terénem by ale narušovala ten bulvár a odbor hlavního architekta na to nechtěl přistoupit.
2) Ochranné pásmo provozních plocha a křížení s TWY : Do r. 2016 nebylo co řešit, trasa zasahovala do ochranného pásma provozních ploch. To je pásmo ve kterém nesmí stát žádná stavba, kvůli případnému vyjetí z dráhy. Ty se původně stanovovali individuálně pro každé letiště, v HK to bylo 540m od prahu dráhy. V 11/2016 došlo k aktualizaci předpisu L14 a pro HK letiště to bylo rázem 400m, což už o fous vychází. Proto se o tunelu přestalo uvažovat, s tím že na jedné pojížděčce ke stojánkám, by byl navržen letecký přejezd (obdoba železničního přejezdu, jen místo vlaků s letadlama).
Jenže tu byl ten problém s MUK, město nakonec přistoupilo na kompromis, MUK bude, ale schovaná pod terénem. To už umožní mimoúrovňové křížení s letadly. A jelikož s trasou není možné skákat nahoru/dolů, protože jde o silnici I. třídy a je tu ještě ten problém s klamavými světly, tak nebylo co řešit.
3) Klamavá světla: Ochranné psámo proti klamavým světlům je v případě LKHK 1,5km široké a sahá 3km od hranice provozních ploch. Jakýkoli nový zdroj světla, co by šel zaměnit s leteckými světly musí schválit UCL. Trasa obchvatu se v prostoru letiště stáčí JV směrem, aby prošla mezi Pileticema a Pouchovem. Dostává se tak přímo do osy s RWY a tudíž do kolize s leteckými světly. Obchvat se tudíž musí logicky schovat do hloubeného tunelu.
4) Frankfurt: Srovnání s Frankfurtem dost pokulhává. FRA má 4 dráhy. Každá má nejblížší komunikaci cca 1km a víc od prahu dráhy. Výjimku tvoří A3 severně od dráhy 18, tam je podobně daleko jako v HK. Jenže ta se smí požívat pouze pro starty na jih. To ale Frankfurt nebolí, protože má další dráhy.
5) Bezvýznamnost letiště: LKHK nikdy nebude mezinárodní letiště jako Ruzyně, ale to neznamená, že je úplně bezvýznamné. Ročně má cca 77 000 pohybů, což je zhruba polovina proti Ruzyni (155 000 pohybů). Jen ty letadla jsou menší.
Pro srovnání: Ostrava-Mošnov 25 000 pohybů, Brno-Tuřany 34 000 pohybů a Budějovice 9 000 pohybů.
6) Kategorie severní tangenty: Severní tangetna ma mít cca 9 km v S11,5 a posledních 5 km před Třebechovicema 2+1 v S13,5 (přitom vyšší inteznity budou v té první části v HK). To při stávajících intenzitách 15-20k voz/24h podle úseku. Pro srovnání I/46 Týneček–Šternberk u Olomouce se má spolu s vychodní tangentou stavět jako s21,5 při stávajících intenzitách cca 12k voz./24h. I/27 Šlovice–Přeštice u Plzně také jako S21,5 při stávajících intenzitách cca 16-17k voz./24h A to přitom na Hradubicku bude obyvatel dlouhodobě lehce přibývat, kdežto na Olomoucku i Plzeňsku ubývat. Navíc se Škodovka v Solnici spolu se subdodavateli v okolí utěšeně rozrústá.
Z toho je jasné, že i tady měla být kategorie spíš S21,5. Narozdíl od HK Jižní tangenty, která by v klidu vystačila i s S11,5.
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Xyzc : Díky za vyčerpávající vysvětlení celé problematiky...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Příprava takzvané severní tangenty u Hradce Králové, která má odvést dopravu na silnici I/11 mimo město, se protahuje. Důvodem je změna plánů. V některých úsecích se trasa posune až o desítky metrů, nově jsou uvažované všechny křižovatky jako mimoúrovňové a na trase dlouhé přes 15 kilometrů také (paradoxně v rovině) vznikne více než půlkilometrový tunel.https://zdopravy.cz/severni-tangenta-hr ... nel-64663/
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Při těhle parametrech je nenapojení přímo na D11 fakt na tečku mezi světla...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Jenže kam tu dálniční MÚK umístit, dodržet všechny ty normy a nenaštvat obyvatele Předměřic? Samozřejmě chybějící přímé napojení D11 je hrozné, protože spousty lidí dojíždějících směrem od Jaroměře potřebuje právě do Skladištní oblasti a do firem podél výpadovky na Třebechovice. Vracečkou to budou mít otravné a dál a i zásobování z Polska to vezme raději přes město jako doposud.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
No kdyby přemejšleli krapet dopředu a když už tam máme ten kruhák ...
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... m1RGhh0f5N
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... m1RGhh0f5N
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Netroufám si odhadovat, jaká část dopravy se z I/11 přesune na novou přeložku, protože je to už hodně u města, ale řekl bych, že to zde na 4-pruh opravdu je. Ale budu ŘSD věřit.
Nechápu ale, co má jako vyřešit 3-pruh na 6 kilometrech z 15. Každopádně mi projekt s MÚK přijde daleko smysluplnější než jak vypadal dříve .. jen proboha .. to propojení s D11 .. stejná schizofrenie jako u Úlibic, my tedy postavíme výhradně MÚK, aby se za poslední muselo vjet na kruháč (který se plánuje v rámci stavby toho železničního přejezdu). A k tomu ještě na další OK se bude stavět mimoúrovňová rampa .. suma sumárum tam vznikne špunt jako vrata na té prostřední OK. Ten s těmi bypassy a mimoúrovňovou větví by mohl teoreticky stačit, navíc se tam bude opravdu hodně dopravy křížit, takže smysl dává.
Buď ať se ta přeložka napojí rovnou na D11 do OK v MÚK Plotiště (když už tam musí být) nebo ať je to propojení s D11 alespoň kapacitní.
Xycz: díky za vyčerpávající popsání problematiky Ten tunel kvůli letišti (a vše okolo) jsem zmínil především proto, že tady ekonomicky vyjde 0,5 km tunel kvůli oslnění letadel, ale v dálniční křižovatce D7 a D0 musí být rampy nesmyslně zkroucené kvůli oslňování letadel, protože tam by totiž nějaký 100,200 m dlouhý tunel asi ekonomicky nevycházel
Nechápu ale, co má jako vyřešit 3-pruh na 6 kilometrech z 15. Každopádně mi projekt s MÚK přijde daleko smysluplnější než jak vypadal dříve .. jen proboha .. to propojení s D11 .. stejná schizofrenie jako u Úlibic, my tedy postavíme výhradně MÚK, aby se za poslední muselo vjet na kruháč (který se plánuje v rámci stavby toho železničního přejezdu). A k tomu ještě na další OK se bude stavět mimoúrovňová rampa .. suma sumárum tam vznikne špunt jako vrata na té prostřední OK. Ten s těmi bypassy a mimoúrovňovou větví by mohl teoreticky stačit, navíc se tam bude opravdu hodně dopravy křížit, takže smysl dává.
Buď ať se ta přeložka napojí rovnou na D11 do OK v MÚK Plotiště (když už tam musí být) nebo ať je to propojení s D11 alespoň kapacitní.
Xycz: díky za vyčerpávající popsání problematiky Ten tunel kvůli letišti (a vše okolo) jsem zmínil především proto, že tady ekonomicky vyjde 0,5 km tunel kvůli oslnění letadel, ale v dálniční křižovatce D7 a D0 musí být rampy nesmyslně zkroucené kvůli oslňování letadel, protože tam by totiž nějaký 100,200 m dlouhý tunel asi ekonomicky nevycházel
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
vypadá to hezky - krom napojení na D11 - ale reálně to bude časově asi jako 511, čili já už se jí nedožiju
tak mi nezbyde něž zkoušet D11-D35-I/36-I/11
tam to vypadá, že se dožiju
tak mi nezbyde něž zkoušet D11-D35-I/36-I/11
tam to vypadá, že se dožiju
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 8.10.2010 7:30:58
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
To považuji za dobrou zprávu. Než to postavit stejně až za dlouho a ještě úplně blbě, tak to raději ještě později, ale lépe. Všechny křižovatky jako MÚK považuji při tom provozu na novostavbě za naprostou samozřejmost, ovšem 1+1 mi přijde málo. Kdyby to aspoň bylo celé jako střídavý třípruh, když už ne 2+2. Předpokládám, že se to nebude stavět jako poloviční profil, který by šel snadno rozšířit, pak bych tomu i rozuměl.theodor less píše:Příprava takzvané severní tangenty u Hradce Králové, která má odvést dopravu na silnici I/11 mimo město, se protahuje. Důvodem je změna plánů. V některých úsecích se trasa posune až o desítky metrů, nově jsou uvažované všechny křižovatky jako mimoúrovňové a na trase dlouhé přes 15 kilometrů také (paradoxně v rovině) vznikne více než půlkilometrový tunel.https://zdopravy.cz/severni-tangenta-hr ... nel-64663/
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Kvůli velmi širokému ochrannému pásmu v prostoru letiště bylo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) donuceno do plánů zanést více než půl kilometru dlouhý tunel.
Před deseti lety hradečtí zastupitelé odsouhlasili ideový návrh územního plánu, letiště by se podle něj mohlo stát konkurentem pardubického.
"Myslím si, že uvažovanou trasu úplně zbytečně omezujeme tunelem. Jsem přesvědčen o tom, že kdyby se stavět nemusel, vše by šlo rychleji,“ říká zastupitel pro územní plán města Jiří Langer (ANO).
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... zpravy_tuu
Před deseti lety hradečtí zastupitelé odsouhlasili ideový návrh územního plánu, letiště by se podle něj mohlo stát konkurentem pardubického.
"Myslím si, že uvažovanou trasu úplně zbytečně omezujeme tunelem. Jsem přesvědčen o tom, že kdyby se stavět nemusel, vše by šlo rychleji,“ říká zastupitel pro územní plán města Jiří Langer (ANO).
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... zpravy_tuu
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Věčná rivalita obou měst prostě nezná míru. Hradecké letiště se dá srovnat s letištěm někde v Nepálu, kam je zbytečné investovat. Proč neudělat společné letiště v Pardubicích a to hradecké proměnit v užitečnější plochu, jsem nikdy nechápal. Trošku mi to připomíná Zemanův kanál. Nikdo ho nepotřebuje, ale blokuje se území. Z centra Hradce jste v Pardubicích na letišti za dvacet minut. Díky dálnici jste z Hradce v Praze na Ruzyni také za chvilku.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Souhlas, až na ten konec - do Prahy za chvilku ano, ale na Ruzyni možná tak ve dvě v noci.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Sitauci na letišti v Hradci osobně neznám, ale pochopil jsem, že jeho význam nespočívá v osobní (natož mezinárodní) přepravě, jako se o to snaží v Pardubicích.
"LKHK nikdy nebude mezinárodní letiště jako Ruzyně, ale to neznamená, že je úplně bezvýznamné. Ročně má cca 77 000 pohybů, což je zhruba polovina proti Ruzyni (155 000 pohybů). Jen ty letadla jsou menší.
Pro srovnání: Ostrava-Mošnov 25 000 pohybů, Brno-Tuřany 34 000 pohybů a Budějovice 9 000 pohybů.
To už byste tedy musel zrušit i ty výše zmíněná."
Tohle je příspěvek z diskuze pod tímto článkem https://zdopravy.cz/severni-tangenta-hr ... nel-64663/
"LKHK nikdy nebude mezinárodní letiště jako Ruzyně, ale to neznamená, že je úplně bezvýznamné. Ročně má cca 77 000 pohybů, což je zhruba polovina proti Ruzyni (155 000 pohybů). Jen ty letadla jsou menší.
Pro srovnání: Ostrava-Mošnov 25 000 pohybů, Brno-Tuřany 34 000 pohybů a Budějovice 9 000 pohybů.
To už byste tedy musel zrušit i ty výše zmíněná."
Tohle je příspěvek z diskuze pod tímto článkem https://zdopravy.cz/severni-tangenta-hr ... nel-64663/
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Já jim letiště neberu, klidně ať si tam je třeba druhá Ruzyně. A protože silnice má vést areálem letiště, chápu i nutnost se dostat na druhou stranu třeba po mostě či po krátkém přesypaném zářezu. Dokonce bych pochopil tunel přímo pod areálem s budovami. Ale nechápu, proč chtějí tunel zrovna v místě, kde nic není, pouze pole. Že by se plocha pro letadla rozšířila směrem k blízké zástavbě, tomu moc nevěřím. Prostě chtějí postavit dlouhý tunel v oblasti s vysokou hladinou spodní vody bývalých mokřadů, který by třeba desítky anebo navždy podcházel prázdné místo.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Asi tak. Principiálně tam ten tunel nechápu, ale jestli ta stavba udělá ekonomiku, tak ať se to radši postaví i s tunelem Spíše bych se zaměřil opravdu na řešení těch následných OK směrem k D11, když na celé této přeložce mají být MÚK. A docela nesmyslný mě tady přijde ten 3-pruh.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Jestli "pohyb" znamená vzlet nebo přistání, klobouk dolů před "Svazarmovci" a novodobými zbohatlíky. Nebudeme na nich šetřit, miliarda nás nezabije.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
Prý jsou problém tzv. klamavá světla, která by si pilot přistávajícího letadla mohl splést s runwayí. Kdyby silnice vedla kolmo k dráze, asi by ten problém nevznikl, potíž je, že okolo Piletic má vést prakticky v ose dráhy a ve velmi podobném úhlu.
Re: I/11 Severní tangenta v Hradci Králové
to nejsou zbohatlíci a svazarmovci
sídlí tam DSA, a ti něco nalétají
sídlí tam DSA, a ti něco nalétají
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit