I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Hradec Králové (D11, I/31) – Vamberk (I/14) – (I/43) – Šumperk (I/44) – Bruntál (I/45) – Opava (I/46, I/56, I/57) – Ostrava (D1, I/58, I/56, I/59) – Havířov – Český Těšín (I/48)
Odpovědět
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od rumpeak »

Takže téma k diskuzi zcela jasné: kdo jezdí alespoň občas ze západních částí Moravskolslezského kraje (Bruntálsko, Krnovsko) směr krajská Ostrava, ví co je průjezd Opavou (kde se urpostřed města kříží 3 mezinárodní silnice I. třídy 11, 57 a 46) a jak to vypadá dále směrem Hrabyňský kopec, Velká Polom a další místa kolabující při sebemenší ahvárii nebo nedejbože sněhové nadílce. Úředníci z Prahy ovšem vyhodnotily stavby v této trase jako neprioritní a tak je jejich budoucnost ve hvězdách. Chápu potřebnost SOKP, ale přes Barandov vedou alespoň 4 pruhy a doprava tam i když pomalu ale plyne. Mezi Ostravou a Opavou se poměrně často stává(při jakémkoliv ťukanci), že se vytvoří několikakilometrová kolona a než to někdo odkloní přes Zátiší, tak uplyne hodina i více. Velikost aglomerace Praha vs Ostrava +- stejná, takže finanční prostředky, které plynou na dopravní stavby do daných regionů by podle mě měly být +- stejné.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od Bobek »

Bude to vypadat, že jsem si na Vás zasedl, ale věřte mi, že tomu tak není. :)

Rozhodně to na I/11 Opava - Ostrava není žádná idylka, ale kde je, že.
Takže fakta: Snad mě doplní/opraví nějaký větší "insider".

A nyní flame Praha vs. zbytek republiky, resp. Ostravsko vs. zbytek republiky. :lol:
Zase ti zlí úředníci z Prahy. Vezmu-li si do ruky rozpočet SFDI a sečtu akce financované přes ŘSD v Moravskoslezském kraji a v Praze, dostanu:
rok: A - T (částky jsou v tis. Kč)
2009: 5.506.457* - 5.095.264
2010: 3.937.356 - 4.156.873
2011: 3.434.849 - 4.174.933
suma: 12.878.622 - 13.427.070

* pozn.: z toho je pro letošek 800 mil. Kč na R1 518+519 a 250 mil. na R1 511, což se jistě neutratí ani omylem

Dodatek: hádejte, co se stane, když se "zadaří" na nějakém vhodném místě v Praze (nedávno třeba naolejovaný Jiráskův most). Jednou jsem takhle jel z Plzně kamsi do východní půlky Prahy tři a půl hodiny (z toho Plzeň-Rudná 50 minut). Prostě aut je moc, peněz jen omezené množství, tak nezbývá, než se obrnit trpělivostí a nebrat to tak vážně.
Království a půl princezny za 511.
Drak
Příspěvky: 198
Registrován: 15.3.2009 11:12:05

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od Drak »

Rumpeak:

Je celosvětová krize, ale přesto za všechno mohou pražáci!
Zkuste v té Praze někdy bydlet a procovat jako řemeslník.
rumpeak píše:...Chápu potřebnost SOKP, ale přes Barandov vedou alespoň 4 pruhy a doprava tam i když pomalu ale plyne. Mezi Ostravou a Opavou se poměrně často stává(při jakémkoliv ťukanci), že se vytvoří několikakilometrová kolona a než to někdo odkloní přes Zátiší, tak uplyne hodina i více.


Praha za to nemůže, že tam pořád bouráte.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od rumpeak »

Tak beru poznámku, že Praha za všechno nemůže, ale to že historický dluh v infrastruktuře vůči Moravskoslezkému kraji existuje je neoddiskutovatelný fakt. Stačí se podívat na jakoukoliv mapu české Republiky a hvězdice dálnic a rychlostních silnic je právě kolem Prahy, takže podle mě, když je potřeba seškrtat nějaké stavby, tak by to rozhodně neměly být ty, které tady měly stát před 40 lety a které jsou pouze splacením dluhu z minulosti. V momentě kdy bude v Moravskoslezkém kraji na 1 obyvatele stejný počet km dálnic a rychlostních silnic jako ve Středočeském kraji + Praze, lze se bavit o tom, že se bude škrtat stejným dílem.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od rumpeak »

Bobek píše:Bude to vypadat, že jsem si na Vás zasedl, ale věřte mi, že tomu tak není. :)
[/size]

Právě naopak, diskuze je zde od toho, aby se diskutovalo a ne navzájem pochlebovalo. A protinázor podložený rozumnými argumenty je vždycky k dobru věci.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od rumpeak »

Drak píše:Rumpeak:

Je celosvětová krize, ale přesto za všechno mohou pražáci!
Zkuste v té Praze někdy bydlet a procovat jako řemeslník.

Jako řemeslník se v Praze uchytit naštěstí nehodlám, ale to že o tom, které ze staveb se seškrtají rozhodují úředníci z ŘSD a MD je holý fakt. A argument proč by to neměly být stavby v MS kraji je výše.
flames
Příspěvky: 576
Registrován: 15.3.2009 14:56:24
Bydliště: teď už zas ValMez

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od flames »

Nevím proč flame(s), dopravní situace v Praze je neúnosná, kdo tvrdí opak nebo pomlouvá pražany hl.město v tomto ohledu, tak je závistivec, nebo tam nikdy autem nebyl.

Nic ovšem to nemění na faktu, že silnice mezi Opavou a Ostravou je naprosto dehonestující infrastrukturní počin. A projíždění Opavou v ranní špičce, to patří jednoznačně k nejhorším možným řidičským zkušenostem,které člověk může minimálně na SM podstoupit. Už jen samotný fakt, jak neuvěřitelně nahuštěná Opava dopravně je(a přitom tah vede samotným centrem města), když k tomu přičtu nevyzpytatelnost trasy Opava-Hrabyně, vysloveně imbecilní stoupák před Polomí (hlavně pro ty, kteří to tam neznají nebo pro ty, kteří to tam znají až moc), zimní radovánky za Polomí směr Ova nebo závěrečný úsek na začátku Ostravy (to ani nechci vědět, jak se na tom podepíše otevření dokončovaného nového nákupního centra..čekal jsem aspoň nějaké ty odbočovací pruhy, tak ale asi vítr...).

Možná by nebyla od věci anketa ´dopravně nejhůře řešené město´, Opava by jistě bodovala...
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od rumpeak »

OK, pokám se za to, že pomlouvám Pražany a uznávám, že ta dopravní situace tam není OK. Diskuze byla zamyšlená právě směrem, že v minulosti byly jiné oblasti zanedbány ještě mnohem více a proto by při škrtech neměly být první v řadě. A ta opava je podle mě ten nejjasnější příklad: Křížení 3 mezinárodně významných silnic 1. třídy (1/11 směr Slovensko, 1/57 a 1/46 směr Polsko) v historickém centru???
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od rumpeak »

flames píše:Nevím proč flame(s), dopravní situace v Praze je neúnosná, kdo tvrdí opak nebo pomlouvá pražany hl.město v tomto ohledu, tak je závistivec, nebo tam nikdy autem nebyl.
Z D1 na D5 jsem projížděl spoustukrát, proto také píšu, že "ta doprava tam sice plyne pomalu, ale plyne". Ale souhlasím, také tam to potřebuje řešit, ale prostě přednost se tady dávala v investicích v minulosti, tak teď by se ta přednost měla dát jinde, kde se to v minulosti ještě více zanedbalo.
Z trochu jiné pražské lokace: Když si někdo postavil dálnici přes střed města (magistrála), tak by neměl chtít z veřejných rozpočtů stavět obchvat přednostně před jinými a na již vybudované dálnici ubírat počet pruhů, protože jsme si po letech uvědomili, že ji tady vlastně nechceme.
SOKP ano (vnitřní okruh ať si Praha ze svého rozpočtu klidně postaví), ale ne přednostně před výstavbvou nejzákladnější infrastruktury ve srovnatelně velké aglomeraci. Zkusím uvést srovnání této situace se zahraničím: Myslíte, že by někdo z Mnichova byl pro, aby se upřednostnila výstavba okruhu kolem Berlína, i když ten má jistě také své dopravní problémy, kdyby v Mnichově stály pouze 2 větve vnitřního rinku a z dálnic by stála jen část řekněme A8 a to by na ni chyběla nějaká zásadní stavba, řekněme 15km dálnice před Salcburkem???
Myslím, že kdyby se mělo stát v Německu něco takového, tak by to znamenalo asi nový rozpad SRN.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od rumpeak »

Tak jsem si přečetl nově vydanou brožurku ŘSD, kde je možno si vyčíst statistiky o počtu km dálnic a rychlostních silnic v jednotlivých krajích:
Praha + Středočeský kraj:
Počet obyvatel: 1 160 118 + 1 123 931 = 2 284 049
Dálnic + rychlostních silnic: 204,841 + 161,482 = 366,323km
Počet obyvatel na 1 kilometr: 6235,069

Moravskoslezský kraj:
Počet obyvatel: 1 265 912
Dálnic + rychlostních silnic: 27,721 + 32,001 = 59,722km
Počet obyvatel na 1 kilometr: 21196,745

Myslím, že statistika o tom, kde se stavělo v minulosti a kde se to zoufale zanedbalo jsou zcela jasné. V Praze + Středočeském kraji je na jednoho obyvatele 3,4x více dálnic a rychlostních silnic než v kraji moravskoslezském. Proto je myslím zcela jasné, že pokud je potřeba někde škrtat, tak rozhodně ne tam, kde se škrtalo 50 let, ale právě naopak.
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od Warcz »

Jsem z Havířova a souhlasím že doprava tady je zanedbaná ale značnou část dopravy v Praze tvoří i tranzit, proto rozhodnutí stavět obchvat Prahy a D47 mi přijde jako fér řešení pro oba regiony. Jinak mě to ale taky zaujalo...
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od rumpeak »

Já jsem původem taky z Havířova a dodnes tam mám trvalé bydliště (i když už se tam dnes podívám asi i mnohem méně častěji než třeba do te Prahy). Nezapomínej ale, že Moravskoslezský kraj není jen Havířov a že tranzit dnes v MS kraji existuje také (E 462 a E75). Navíc tvůj argument lze použít také jako protiagument: Proč tam ten tranzit je? No právě proto, že se tam postavily ty dálnice, které se v MS kraji nepostavily. Ne že bych měl o tranzit v MS kraji nějaký zájem, mám ale pocit, že obyvatelé MS kraje mají mít možnost např. dojet si na svá letiště v Krakově nebo ve Vídni stejně kvalitně jako obyvatelé např. Plzně na své letiště v Ruzyni a že obyvatelé Ostravy by neměli mít o nic horší dostupnost lyžování na Pradědu než obyvatelé Prahy lyžování např. v Bedřichově nad Libercem. A to už vůbec nemluvím např. o ještě více zanedbaném Zlínském kraji apod. Ale myslím, že Středočeský kraj + Praha vs. MS kraj jsou 2 hlavní aglomerace České Republiky a lze tady srovnávat srovnatelné.
Drak
Příspěvky: 198
Registrován: 15.3.2009 11:12:05

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od Drak »

rumpeak: Zapoměl jste ještě na jednu statistiku. V Praze + Středočeském kraji je registrováno 3x více vozidel než v MS kraji.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od Standa »

Mě to tady trochu připomíná nářky jednoho slovenského kamaráda z dob federace, že skoro všechny dálnice v Československu se budují v Česku. Měl samozřejmě pravdu, jenže když v podstatě jediná souvislá dálnice byla Praha - Brno - Bratislava, tak to ani jinak být nemohlo.

Jinak snad nikdo nepopírá, že je potřeba dodělat D1 (D47), aby konečně existovalo dálniční spojení třetího největšího města (a druhé největší aglomerace) v zemi s hlavním městem. Pokud se dostaneme do situace, že bude třeba vybírat mezi D47 a třeba R1 (512 - 514), tak už je to totální průšvih...
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od rumpeak »

Drak píše:rumpeak: Zapoměl jste ještě na jednu statistiku. V Praze + Středočeském kraji je registrováno 3x více vozidel než v MS kraji.

Kolik z těchto aut ale reálně v této oblasti jezdí. Každé druhé auto v ČR je z nějakých neznámých důvodů s SPZ obsahující písmeno A. Valná část uživatelů nezapomíná dolepit samolepku "nejsem z Prahy". Ale i kdyby, 3,4 je pořád více než 3, takže by pořád platilo výše zmíněné.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od rumpeak »

Standa píše:Mě to tady trochu připomíná nářky jednoho slovenského kamaráda z dob federace, že skoro všechny dálnice v Československu se budují v Česku. Měl samozřejmě pravdu, jenže když v podstatě jediná souvislá dálnice byla Praha - Brno - Bratislava, tak to ani jinak být nemohlo.

Jinak snad nikdo nepopírá, že je potřeba dodělat D1 (D47), aby konečně existovalo dálniční spojení třetího největšího města (a druhé největší aglomerace) v zemi s hlavním městem. Pokud se dostaneme do situace, že bude třeba vybírat mezi D47 a třeba R1 (512 - 514), tak už je to totální průšvih...
Myslím, že to byl jeden z těch důvodů, proč dneska jezdíme do Tater do zahraničí. Ten slovenský kamarád měl jednoznačně pravdu a to si pamatuju, že na začátku 90. let byl hotov poměrně slušný úsek tehdejší D61, úsek D1 kolem Liptovské Mary a nejsem si jistý úsekem mezi Prešovem a Košicemi. V MS kraji (a na celé tehdejší Severní Moravě) to bylo žalostných 0 dálničních kilometrů a náznaky rychlostních silnic z Ostravy do Frýdku a z Olomouce směr západ (dnes Olomoucký kraj).
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od rumpeak »

Drak píše:rumpeak: Zapoměl jste ještě na jednu statistiku. V Praze + Středočeském kraji je registrováno 3x více vozidel než v MS kraji.
A i kdyby opravdu všechny auta registrované v Praze opravdu v Praze jezdili (jakože nejezdí), bylo by to opět na protiargument "Proč bych si kupoval auto, když s ním nemám po čem jezdit."
Drak
Příspěvky: 198
Registrován: 15.3.2009 11:12:05

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od Drak »

rumpeak píše:A i kdyby opravdu všechny auta registrované v Praze opravdu v Praze jezdili (jakože nejezdí), bylo by to opět na protiargument "Proč bych si kupoval auto, když s ním nemám po čem jezdit."
Co má jako být. Soused který je pražský rodák, leta zde bydlí má na značce Z, přitom je to auto kupované v praze, ale holt sídlo firmy má na Moravě. A určitě neni jediný, takových případů znám spousty.
Tahle situace ale neni nějak skreslující, protože množství aut s A jezdících mimo Prahu zas vyrovnají auta z jiných krajů v praze.

A ještě jedna poznámka: situaci v ČR nelze srovnáva s Německem nebo Polskem, ale se zeměmi které mají stejné rozložení obyvatel, tj. Rakousko, Maďarsko, Francie.
flames
Příspěvky: 576
Registrován: 15.3.2009 14:56:24
Bydliště: teď už zas ValMez

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od flames »

Jaké ´rozložení´ přesně myslíte? MS kraj je co do počtu obyvatel nejlidnatější kraj v ČR a přesto se do něj nedostanete po dálnici, to je jak kdybych závěrečnou část cesty z Paříže do Marseille musel odjet po okreskách.

Ať je to jak chce, tak zmíněná cesta Opava-Ostrava je infranstrukturní středověk.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od michal »

A silnice HK- Svitavy nebo Svitavy- Brno je co??? Jenže tam se na rozdíl od té I/11 nic neděje a jen tak dít nebude...
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od Standa »

rumpeak:

Asi jsme si úplně nerozuměli - problém je v celkové zaostalosti naší dálniční sítě a lví podíl na ní má těch 20 let zpoždění v počáteční fázi, protože tehdy se stavělo levněji a bez problémů s ekoteroristy. Stranou nebylo ponecháno jen Ostravsko, ale i Praha, ani tam se nevybudovala infrastruktura odpovídající potřebám. Pro normální provoz je potřeba mít dálnice i nějak rozumně pospojované, spojení D1 a D5 je priorita první kategorie (stejně jako dotažení D47). Nemá smysl se tady hádat o tom, kdo je na tom hůř (to píšu, mimochodem, i těm, kdo nadávají na "dvě dálnice do Ostravy" a "zbytečnou D47"), je to špatné celé a pokud se budou konzervovat i rozestavěné stavby, lepší to nebude :( .
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od Country »

Bobek píše:
Fakta:
Jsou nějaké další informace ? Třeba jestli ty peníze z OPD na stavbu "Mokré Lazce - hranice okresu" opravdu jsou ? Nebo se počká, až ty vykácené úseky lesa zase zarostou a bude se za 10 let kácet znovu ? ;)
elrondecuba
Příspěvky: 123
Registrován: 15.3.2009 14:12:09
Bydliště: Praha 4

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od elrondecuba »

Zdravím,

jak je plánované pokračování z Mokrých Lazců směrem na Opavu a napoení na obchvat. Bude to také 2+2 v současné trase, nebo se postaví obchvat Komárova? Je už nějaký projekt, mapy, ...? Díky.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od rumpeak »

elrondecuba píše:Zdravím,

jak je plánované pokračování z Mokrých Lazců směrem na Opavu a napoení na obchvat. Bude to také 2+2 v současné trase, nebo se postaví obchvat Komárova? Je už nějaký projekt, mapy, ...? Díky.

Hodně dobrá otázka. A tyky by mě zajímalo, jestli se do budoucna počítá i s obchvatem nebo nějakou úpravou průtahu Sedlic. Ale ten Komárov bude po dostavbě prodloužení Rudné a Mokrých Lazců fakt nepříjemný špunt.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od martini »

Já Vám nevím, na Ostravsku je takové množství nedělených čtyřpruhů, jako nikde v republice jak na I. tak na II. třídách a vy si tady pořád jenom stěžujete...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Odpovědět

Zpět na „I/11“