I/11 Žamberk – obchvat
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Hanes: Jenže I/14 by potřebovala nejdříve vybudovat min. obchvat Potštejna a Sopotnice aby to mělo smysl.
Rumpeak: Mýte pravdu, bylo to blbě napsáno. Mělo tam být frekvence nákladní dopravy, ta osobní tam je vysoká už teď.
Rumpeak: Mýte pravdu, bylo to blbě napsáno. Mělo tam být frekvence nákladní dopravy, ta osobní tam je vysoká už teď.
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Loni se zpracovávala technicko-ekonomická studie na jižní obchvat Žamberku, viz odkaz: https://www.hlidacstatu.cz/Detail/15173 ... 5%BEamberk
"Jedná se o podrobné technické prověření vedení silnice I/11 v trase jižního obchvatu města Žamberka dle platných ZÚR Pardubického kraje. Součástí studie bude i vyhledávací část a technické prověření propojení přeložky silnice I/11 na stávající silnici II/312 ve směru k obci Pastviny".
Loni v září mi starosta k tomuto odpovídal, že se k této studii vztahují autorské práva atd., ale že mají rozpracované situační výkresy. Zpracovatelem studie je společnost 4roads s.r.o., Slunná 541/27, 162 00 Praha 6 – Střešovice.
Rád bych se prosím zeptal, jestli někdo náhodou nemáte závěry nebo nějaké výkresy z této studie nebo jestli se k nim můžete dostat? Díky moc.
A ještě dodám jednu věc, Helvíkovice budou mít brzy úsekové měření, loni jim to Žamberk schválil.
"Jedná se o podrobné technické prověření vedení silnice I/11 v trase jižního obchvatu města Žamberka dle platných ZÚR Pardubického kraje. Součástí studie bude i vyhledávací část a technické prověření propojení přeložky silnice I/11 na stávající silnici II/312 ve směru k obci Pastviny".
Loni v září mi starosta k tomuto odpovídal, že se k této studii vztahují autorské práva atd., ale že mají rozpracované situační výkresy. Zpracovatelem studie je společnost 4roads s.r.o., Slunná 541/27, 162 00 Praha 6 – Střešovice.
Rád bych se prosím zeptal, jestli někdo náhodou nemáte závěry nebo nějaké výkresy z této studie nebo jestli se k nim můžete dostat? Díky moc.
A ještě dodám jednu věc, Helvíkovice budou mít brzy úsekové měření, loni jim to Žamberk schválil.
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Penízky se budou hrnout a Žamberk si už mne ruce...
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Helvíkovice byly tako normální obec, kde byla v aleji i 70kmh
pak se ovšem "rozrostly" a tedy 70km skoro ztratila smysl
tak tam dají úsekáč, aby chlapci před konzumem nemuseli dbát na dodržování BESIP jen za hezkého počasí
pak se ovšem "rozrostly" a tedy 70km skoro ztratila smysl
tak tam dají úsekáč, aby chlapci před konzumem nemuseli dbát na dodržování BESIP jen za hezkého počasí
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/11 Žamberk – obchvat
https://orlicky.denik.cz/zpravy_region/ ... 20719.html
Podle náměstka hejtmana pro dopravu Michala Kortyše se nyní pro Žamberk připravuje studie. „Ředitelství silnic a dálnic v srpnu obdrží technickoekonomickou studii obchvatu, která má prokázat, zdali bude stavba po ekonomické stránce efektivní. V případě kladného výsledku se stane jedním z podkladů pro projekt,“ řekl Kortyš.
Záměr by pak měla schvalovat Centrální komise Ministerstva dopravy. „Cesta k případné výstavbě je ještě daleká,“ podotkl Kortyš.
Záměr podporuje i současný starosta.
Podle náměstka hejtmana pro dopravu Michala Kortyše se nyní pro Žamberk připravuje studie. „Ředitelství silnic a dálnic v srpnu obdrží technickoekonomickou studii obchvatu, která má prokázat, zdali bude stavba po ekonomické stránce efektivní. V případě kladného výsledku se stane jedním z podkladů pro projekt,“ řekl Kortyš.
Záměr by pak měla schvalovat Centrální komise Ministerstva dopravy. „Cesta k případné výstavbě je ještě daleká,“ podotkl Kortyš.
Záměr podporuje i současný starosta.
Re: I/11 Žamberk – obchvat
7200 aut? Já si myslím, že je to mnohem víc. Navíc ani o víkendu si Žamberk neodpočine- stovky aut přes něj míří na Dolní Moravu a tamní "atrakce".
Re: I/11 Žamberk – obchvat
ne tak úplně
spádová oblast DM je "zespodu", ne ze západu
a tahle stavba je ve finále realizovatelná jen jako tunel od Helvíkovic po hraběcí pilu
spádová oblast DM je "zespodu", ne ze západu
a tahle stavba je ve finále realizovatelná jen jako tunel od Helvíkovic po hraběcí pilu
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Žamberk je jedno z posledních měst v ČR kde vede silnice první třídy přes historické centrum a šířka je tak na jeden pruh a ne na dva!
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Na I/14 rovněž Nové Město nad Metují...
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Myslíte, že lidi od Prahy jedou "spodem"? Né, všichni jedou po silnici č. 11 do Žamberka a pak přes Pastviny. Bydlím nedaleko a ten provoz v létě a o víkendech je přímo neskutečný na takhle klikatou silnici a každý tam závodí, divím se, že vážná nehoda tam byla jen jedna, zatím.Mike píše:ne tak úplně
spádová oblast DM je "zespodu", ne ze západu
a tahle stavba je ve finále realizovatelná jen jako tunel od Helvíkovic po hraběcí pilu
V uvažovaném obchvatu se řeší právě i možní napojení na 312ku v Líšnici.
A navíc radnice v Žamberku řeší, jestli obchvat vůbec chce ( snížily by se tržby obchodů a služeb na náměstí). Ale za mě je ten obchvat určitě potřeba. Kamiony na náměstí jsou lahůdka.
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Ale tam je hodně využívaná alternativa spodem přes Krčín. Nedávno se zkapacitnila myší díra pod tratí a abych pravdu řekl, moc nechápu, proč ta hlavni silnice není převedena tam. Navigace to sice vedou přes náměstí, ale každý, kdo to zná, jede spodem.kot píše:Na I/14 rovněž Nové Město nad Metují...
Re: I/11 Žamberk – obchvat
jsem tam pravidelně od dubna do října
a podle jazyka to nejsou Pražané
ačkoli nevylučuji, že z hlavního města přijeli
Praha jezdí na půl do Krkonoš a na půl na Šumavu
jo a závodím i já
protože co nedostanu mezi Líšnicí a Pastvinami, to už do Mladkova neulovím
a podle jazyka to nejsou Pražané
ačkoli nevylučuji, že z hlavního města přijeli
Praha jezdí na půl do Krkonoš a na půl na Šumavu
jo a závodím i já
protože co nedostanu mezi Líšnicí a Pastvinami, to už do Mladkova neulovím
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Zespodu to bude zajímavé, až bude D35 u Litomyšle. Se Zámrskem Žamberk zdechne porovozem z II/312.
A někteří pražané jezdí i do Krušek. Ano, Orlické hory jsou v tomhle trochu větší otloukánci, ale to se s infrastrukturou trochu změní.
A někteří pražané jezdí i do Krušek. Ano, Orlické hory jsou v tomhle trochu větší otloukánci, ale to se s infrastrukturou trochu změní.
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Myslím si že tak zlé to s provozem po II/312 nebude. To by se musela ta II/312 nejprve opravit a kultivovat. Pardubický kraj to sice má v plánu ale kdoví kdy se to stane. Úsek z Libchav do Žamberka se kroutí jak žížala, většinou se jede tak 50-60 km/hod protože rychleji to prostě nejde.
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Ten průtah Žamberka přes náměstí je hrozná ostuda už řadu let. A dobrý kontrast s tím, jak Vamberk má obchvat ze 3 stran.
Že ten obchvat bude zase posuzovat Luděk Sosna, to je pro mě noční můra.
Že ten obchvat bude zase posuzovat Luděk Sosna, to je pro mě noční můra.
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Z Holic to je do Žamberka stejně daleko, jako z Litomyšle. Takže zajet si 40 km po dálnici z Holic do Litomyšle a pak se 40 km táhnout po klikaté druhé třídě je nesmysl. Navíc, když hlavní silnice 11 je celkem široká a rovná, navíc v Doudlebách se příští rok otevře obchvat a je v plánu i obchvat Borohrádku. 321ka je sice plánovaná jako přivaděč, ale ze Žamberka, potažmo Dolní Moravy pojede vše přes Vamberk.kalanis píše:Zespodu to bude zajímavé, až bude D35 u Litomyšle. Se Zámrskem Žamberk zdechne porovozem z II/312.
A někteří pražané jezdí i do Krušek. Ano, Orlické hory jsou v tomhle trochu větší otloukánci, ale to se s infrastrukturou trochu změní.
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Nový leták silnice I/11 Žamberk obchvat
odkaz: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :45:09.454
Co je nového?
Přijde mi, že přibyly tři okružní křižovatky. Vedení je stále jižním obchvatem. Technické prověření propojení přeložky silnice I/11 na stávající silnici II/312 ve směru k obci Pastviny není v letáku nijak zmíněno ani graficky zohledněno, což je škoda. Na druhou stranu je podle mě otázka, jestli je to vůbec finančně udržitelné.
Nedávno jsem viděl zpracovanou bakalářskou nebo diplomovou práci pro severní obchvat. Bez větší znalosti terénu nechci hodnotit, jestli je to reálné nebo nikoli.
Z pohledu dopravních intenzit je realističtější asi jižní varianta.
Pokud by severní obchvat nebyl mimořádně levnější než jižní, tak je to asi utopie.
Očekávám, že by projet měl jít ještě přes Centrální komisi MD.
odkaz: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :45:09.454
Co je nového?
Přijde mi, že přibyly tři okružní křižovatky. Vedení je stále jižním obchvatem. Technické prověření propojení přeložky silnice I/11 na stávající silnici II/312 ve směru k obci Pastviny není v letáku nijak zmíněno ani graficky zohledněno, což je škoda. Na druhou stranu je podle mě otázka, jestli je to vůbec finančně udržitelné.
Nedávno jsem viděl zpracovanou bakalářskou nebo diplomovou práci pro severní obchvat. Bez větší znalosti terénu nechci hodnotit, jestli je to reálné nebo nikoli.
Z pohledu dopravních intenzit je realističtější asi jižní varianta.
Pokud by severní obchvat nebyl mimořádně levnější než jižní, tak je to asi utopie.
Očekávám, že by projet měl jít ještě přes Centrální komisi MD.
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Tak tady musel být buď mezi projektanty nebo členy ŘSD, kteří si tohle řešení vymysleli, pořádný imbe*il. Jako postavit most pro dvojku, potom rampu na propojení = tím pádem MÚK, a tu připojit na hlavní trasu kruháčem. To sem snad ještě neviděl. Myslím, že než připravovat takové paskvily, to ať se radši omezí finance na přípravu.
A mimochodem je přesně tohle typ obchvatu, kde nemá být žádná OK. 9 km obchvatu na rychlou dopravu a oni ho tak doprasí kruháčema. Ale ten jeden, to je teda už na metál u psychiatra.
A mimochodem je přesně tohle typ obchvatu, kde nemá být žádná OK. 9 km obchvatu na rychlou dopravu a oni ho tak doprasí kruháčema. Ale ten jeden, to je teda už na metál u psychiatra.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Tenkrát se o tom hodně diskutovalo, že Žamberk ani tak nepotřebuje odklonit jedenáctku, po které je směrem na Jablonné už provoz malý. Ale potřebuje hlavně odklonit příjezd od Letohradu a jeho spojení s průmyslovou zónou. On to vlastně ani moc obchvat nebude, spíš průtah. Procházející normálně kolem nádraží a průmyslovou zónou, se spoustou odboček.
Kruhák u té MÚK, která spíš vznikla kvůli nadjezdu přes trať, by tam fakt být nemusel. Tolik aut tu opravdu odbočovat nebude. A najíždět už vůbec ne.
Kruhák u té MÚK, která spíš vznikla kvůli nadjezdu přes trať, by tam fakt být nemusel. Tolik aut tu opravdu odbočovat nebude. A najíždět už vůbec ne.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Ten kruhák tam je z důvodu souběžného vedení železniční trati a I/11. Jako příznivce MÚK křízení (na I. třídě bych je cpal všude, kde to jen trochu jde) mě nenapadá, jak to tu vést jinak.Aram96 píše:Tak tady musel být buď mezi projektanty nebo členy ŘSD, kteří si tohle řešení vymysleli, pořádný imbe*il. Jako postavit most pro dvojku, potom rampu na propojení = tím pádem MÚK, a tu připojit na hlavní trasu kruháčem. To sem snad ještě neviděl. Myslím, že než připravovat takové paskvily, to ať se radši omezí finance na přípravu.
A mimochodem je přesně tohle typ obchvatu, kde nemá být žádná OK. 9 km obchvatu na rychlou dopravu a oni ho tak doprasí kruháčema. Ale ten jeden, to je teda už na metál u psychiatra.
O to více mě pak překvapují stykové křižovatky na začátku a na konci úseku.
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Tento obchvat je adeptem na postupné vyřazení z plánů přípravy. Článek s poklesem výhledových intenzit je zde: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/o ... pravy_lati
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Promiň, tohle jsem vůbec nepochopil. Čemu vadí trať ? Proč by tam pro tu rampu MÚK nemohla být styková křižovatka ?JakubMD píše:Ten kruhák tam je z důvodu souběžného vedení železniční trati a I/11. Jako příznivce MÚK křízení (na I. třídě bych je cpal všude, kde to jen trochu jde) mě nenapadá, jak to tu vést jinak.Aram96 píše:Tak tady musel být buď mezi projektanty nebo členy ŘSD, kteří si tohle řešení vymysleli, pořádný imbe*il. Jako postavit most pro dvojku, potom rampu na propojení = tím pádem MÚK, a tu připojit na hlavní trasu kruháčem. To sem snad ještě neviděl. Myslím, že než připravovat takové paskvily, to ať se radši omezí finance na přípravu.
A mimochodem je přesně tohle typ obchvatu, kde nemá být žádná OK. 9 km obchvatu na rychlou dopravu a oni ho tak doprasí kruháčema. Ale ten jeden, to je teda už na metál u psychiatra.
O to více mě pak překvapují stykové křižovatky na začátku a na konci úseku.
Ale jinak vím, že tenhle obchvat či "obchvat" (jak poznamenal Honey), je na hraně potřebnosti, takže kdoví, jak to bude. Ale prostě když už by se mělo něco takového stavět, tak to musí dopravu i zrychlit. Jinak je ta ekonomika o level více v troskách. Na celé stavbě dává smysl možná jediný kruháč a to ten se silnicí právě z Letohradu. Napojení by to chtělo celkově ubrat, jinak by se postavil obchvat ala 80-90s, které se v nadcházejících letech plánují přestavovat, protože se z nich staly prakticky místní komunikace.
Jinak dle sčítání tudy jezdí přecejen určité množství kamionů. Nicméně lze očekávat, že s dostavbou D35 a přivaděčů jich zde bude jedině ubývat. OA tady problém opravdu nejsou. Takže vyhlídky pro obchvat jsou oprávněně skeptické.
Myslím, že tady má větší šanci uspět nějaký menší obchvat řešící centrum města. Pokud je tedy něco jiného, skromnějšího vůbec realizovatelné.
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Jasně styková by tam mohla být, tomu se ale chtěli podle všeho vyhnout a využít nadjezd pro MÚK je nemožný z důvodu trati. V Žamberku vede I/11 přímo přes náměstí (vjezd z obou stran je široký cca 7 m), zde bych viděl potřebu přeložky trasy ne z důvodu úspory času, ale zejména jako odvedení dopravy mimo zastavěnou oblast.
Re: I/11 Žamberk – obchvat
Ano, s tím určitě souhlasím. Je ale potřeba kvůli takové bodové závadě stavět 9 km přeložku ? Pokud ano a jinak to ani nejde, tak musí tu dopravu i zrychlit, resp. nezpomalovat. A je určitě kruháč a kruháč. Tady jsou 2/3 naprosto nesmyslné. Zrovna na této silnici by za mě nebyly problém ani průsečné křižovatky namísto okružních. Ten obchvat nebude vytížený ani jako hromada silnic druhé třídy.
Re: I/11 Žamberk – obchvat
provoz OA je tam docela značný
od náměstí jsou na obě strany "myší díry", samozřejmě s přechodem
protože PaK zaspal s přivaděči od D35, bude I/11 ještě nějakou dobu poměrně vytížená
stejně tak II/312, po které se "naučilo" jezdit větší než malé množství řidičů, protože uzavírka na Sucháku a objízdná trasa nedávající smysl...
a to řidiči v reálu zjistili, že vystoupají na Pastviny, sjedou z Vlčkovic a pak už je to vpodstatě do Červené Vody po rovině
na rozdíl od 11, kde vystoupají k odbočce na Letohrad, spadnou do Jablonného a znovu stoupají na Suchák...
od náměstí jsou na obě strany "myší díry", samozřejmě s přechodem
protože PaK zaspal s přivaděči od D35, bude I/11 ještě nějakou dobu poměrně vytížená
stejně tak II/312, po které se "naučilo" jezdit větší než malé množství řidičů, protože uzavírka na Sucháku a objízdná trasa nedávající smysl...
a to řidiči v reálu zjistili, že vystoupají na Pastviny, sjedou z Vlčkovic a pak už je to vpodstatě do Červené Vody po rovině
na rozdíl od 11, kde vystoupají k odbočce na Letohrad, spadnou do Jablonného a znovu stoupají na Suchák...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit