I/11 Žamberk – obchvat

Hradec Králové (D11, I/31) – Vamberk (I/14) – (I/43) – Šumperk (I/44) – Bruntál (I/45) – Opava (I/46, I/56, I/57) – Ostrava (D1, I/58, I/56, I/59) – Havířov – Český Těšín (I/48)
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od kik »

Hanes: Jenže I/14 by potřebovala nejdříve vybudovat min. obchvat Potštejna a Sopotnice aby to mělo smysl.

Rumpeak: Mýte pravdu, bylo to blbě napsáno. Mělo tam být frekvence nákladní dopravy, ta osobní tam je vysoká už teď.
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od Aranep_01 »

Loni se zpracovávala technicko-ekonomická studie na jižní obchvat Žamberku, viz odkaz: https://www.hlidacstatu.cz/Detail/15173 ... 5%BEamberk

"Jedná se o podrobné technické prověření vedení silnice I/11 v trase jižního obchvatu města Žamberka dle platných ZÚR Pardubického kraje. Součástí studie bude i vyhledávací část a technické prověření propojení přeložky silnice I/11 na stávající silnici II/312 ve směru k obci Pastviny".

Loni v září mi starosta k tomuto odpovídal, že se k této studii vztahují autorské práva atd., ale že mají rozpracované situační výkresy. Zpracovatelem studie je společnost 4roads s.r.o., Slunná 541/27, 162 00 Praha 6 – Střešovice.

Rád bych se prosím zeptal, jestli někdo náhodou nemáte závěry nebo nějaké výkresy z této studie nebo jestli se k nim můžete dostat? Díky moc.

A ještě dodám jednu věc, Helvíkovice budou mít brzy úsekové měření, loni jim to Žamberk schválil.
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od kot »

Penízky se budou hrnout a Žamberk si už mne ruce...
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od Mike »

Helvíkovice byly tako normální obec, kde byla v aleji i 70kmh
pak se ovšem "rozrostly" a tedy 70km skoro ztratila smysl
tak tam dají úsekáč, aby chlapci před konzumem nemuseli dbát na dodržování BESIP jen za hezkého počasí :zvraci:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od Aranep_01 »

https://orlicky.denik.cz/zpravy_region/ ... 20719.html

Podle náměstka hejtmana pro dopravu Michala Kortyše se nyní pro Žamberk připravuje studie. „Ředitelství silnic a dálnic v srpnu obdrží technickoekonomickou studii obchvatu, která má prokázat, zdali bude stavba po ekonomické stránce efektivní. V případě kladného výsledku se stane jedním z podkladů pro projekt,“ řekl Kortyš.

Záměr by pak měla schvalovat Centrální komise Ministerstva dopravy. „Cesta k případné výstavbě je ještě daleká,“ podotkl Kortyš.

Záměr podporuje i současný starosta.
oakenfold
Příspěvky: 178
Registrován: 17.12.2021 21:03:41

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od oakenfold »

7200 aut? Já si myslím, že je to mnohem víc. Navíc ani o víkendu si Žamberk neodpočine- stovky aut přes něj míří na Dolní Moravu a tamní "atrakce".
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od Mike »

ne tak úplně
spádová oblast DM je "zespodu", ne ze západu

a tahle stavba je ve finále realizovatelná jen jako tunel od Helvíkovic po hraběcí pilu
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od Hanes »

Žamberk je jedno z posledních měst v ČR kde vede silnice první třídy přes historické centrum a šířka je tak na jeden pruh a ne na dva!
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od kot »

Na I/14 rovněž Nové Město nad Metují...
oakenfold
Příspěvky: 178
Registrován: 17.12.2021 21:03:41

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od oakenfold »

Mike píše:ne tak úplně
spádová oblast DM je "zespodu", ne ze západu

a tahle stavba je ve finále realizovatelná jen jako tunel od Helvíkovic po hraběcí pilu
Myslíte, že lidi od Prahy jedou "spodem"? Né, všichni jedou po silnici č. 11 do Žamberka a pak přes Pastviny. Bydlím nedaleko a ten provoz v létě a o víkendech je přímo neskutečný na takhle klikatou silnici a každý tam závodí, divím se, že vážná nehoda tam byla jen jedna, zatím.

V uvažovaném obchvatu se řeší právě i možní napojení na 312ku v Líšnici.

A navíc radnice v Žamberku řeší, jestli obchvat vůbec chce ( snížily by se tržby obchodů a služeb na náměstí). Ale za mě je ten obchvat určitě potřeba. Kamiony na náměstí jsou lahůdka.
oakenfold
Příspěvky: 178
Registrován: 17.12.2021 21:03:41

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od oakenfold »

kot píše:Na I/14 rovněž Nové Město nad Metují...
Ale tam je hodně využívaná alternativa spodem přes Krčín. Nedávno se zkapacitnila myší díra pod tratí a abych pravdu řekl, moc nechápu, proč ta hlavni silnice není převedena tam. Navigace to sice vedou přes náměstí, ale každý, kdo to zná, jede spodem.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od Mike »

jsem tam pravidelně od dubna do října
a podle jazyka to nejsou Pražané
ačkoli nevylučuji, že z hlavního města přijeli :lol:

Praha jezdí na půl do Krkonoš a na půl na Šumavu ;)

jo a závodím i já
protože co nedostanu mezi Líšnicí a Pastvinami, to už do Mladkova neulovím 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od kalanis »

Zespodu to bude zajímavé, až bude D35 u Litomyšle. Se Zámrskem Žamberk zdechne porovozem z II/312.

A někteří pražané jezdí i do Krušek. Ano, Orlické hory jsou v tomhle trochu větší otloukánci, ale to se s infrastrukturou trochu změní.
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od kik »

Myslím si že tak zlé to s provozem po II/312 nebude. To by se musela ta II/312 nejprve opravit a kultivovat. Pardubický kraj to sice má v plánu ale kdoví kdy se to stane. Úsek z Libchav do Žamberka se kroutí jak žížala, většinou se jede tak 50-60 km/hod protože rychleji to prostě nejde.
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od Kuba »

Ten průtah Žamberka přes náměstí je hrozná ostuda už řadu let. A dobrý kontrast s tím, jak Vamberk má obchvat ze 3 stran.
Že ten obchvat bude zase posuzovat Luděk Sosna, to je pro mě noční můra.
oakenfold
Příspěvky: 178
Registrován: 17.12.2021 21:03:41

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od oakenfold »

kalanis píše:Zespodu to bude zajímavé, až bude D35 u Litomyšle. Se Zámrskem Žamberk zdechne porovozem z II/312.

A někteří pražané jezdí i do Krušek. Ano, Orlické hory jsou v tomhle trochu větší otloukánci, ale to se s infrastrukturou trochu změní.
Z Holic to je do Žamberka stejně daleko, jako z Litomyšle. Takže zajet si 40 km po dálnici z Holic do Litomyšle a pak se 40 km táhnout po klikaté druhé třídě je nesmysl. Navíc, když hlavní silnice 11 je celkem široká a rovná, navíc v Doudlebách se příští rok otevře obchvat a je v plánu i obchvat Borohrádku. 321ka je sice plánovaná jako přivaděč, ale ze Žamberka, potažmo Dolní Moravy pojede vše přes Vamberk.
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od Aranep_01 »

Nový leták silnice I/11 Žamberk obchvat
odkaz: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :45:09.454

Co je nového?
Přijde mi, že přibyly tři okružní křižovatky. Vedení je stále jižním obchvatem. Technické prověření propojení přeložky silnice I/11 na stávající silnici II/312 ve směru k obci Pastviny není v letáku nijak zmíněno ani graficky zohledněno, což je škoda. Na druhou stranu je podle mě otázka, jestli je to vůbec finančně udržitelné.
Nedávno jsem viděl zpracovanou bakalářskou nebo diplomovou práci pro severní obchvat. Bez větší znalosti terénu nechci hodnotit, jestli je to reálné nebo nikoli.
Z pohledu dopravních intenzit je realističtější asi jižní varianta.
Pokud by severní obchvat nebyl mimořádně levnější než jižní, tak je to asi utopie.
Očekávám, že by projet měl jít ještě přes Centrální komisi MD.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Tak tady musel být buď mezi projektanty nebo členy ŘSD, kteří si tohle řešení vymysleli, pořádný imbe*il. Jako postavit most pro dvojku, potom rampu na propojení = tím pádem MÚK, a tu připojit na hlavní trasu kruháčem. To sem snad ještě neviděl. Myslím, že než připravovat takové paskvily, to ať se radši omezí finance na přípravu. :zvraci: :zvraci: :zvraci:
A mimochodem je přesně tohle typ obchvatu, kde nemá být žádná OK. 9 km obchvatu na rychlou dopravu a oni ho tak doprasí kruháčema. :roll: :ko: Ale ten jeden, to je teda už na metál u psychiatra.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od Honey72 »

Tenkrát se o tom hodně diskutovalo, že Žamberk ani tak nepotřebuje odklonit jedenáctku, po které je směrem na Jablonné už provoz malý. Ale potřebuje hlavně odklonit příjezd od Letohradu a jeho spojení s průmyslovou zónou. On to vlastně ani moc obchvat nebude, spíš průtah. Procházející normálně kolem nádraží a průmyslovou zónou, se spoustou odboček.
Kruhák u té MÚK, která spíš vznikla kvůli nadjezdu přes trať, by tam fakt být nemusel. Tolik aut tu opravdu odbočovat nebude. A najíždět už vůbec ne.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
JakubMD
Příspěvky: 313
Registrován: 26.1.2022 10:41:38

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od JakubMD »

Aram96 píše:Tak tady musel být buď mezi projektanty nebo členy ŘSD, kteří si tohle řešení vymysleli, pořádný imbe*il. Jako postavit most pro dvojku, potom rampu na propojení = tím pádem MÚK, a tu připojit na hlavní trasu kruháčem. To sem snad ještě neviděl. Myslím, že než připravovat takové paskvily, to ať se radši omezí finance na přípravu. :zvraci: :zvraci: :zvraci:
A mimochodem je přesně tohle typ obchvatu, kde nemá být žádná OK. 9 km obchvatu na rychlou dopravu a oni ho tak doprasí kruháčema. :roll: :ko: Ale ten jeden, to je teda už na metál u psychiatra.
Ten kruhák tam je z důvodu souběžného vedení železniční trati a I/11. Jako příznivce MÚK křízení (na I. třídě bych je cpal všude, kde to jen trochu jde) mě nenapadá, jak to tu vést jinak.
O to více mě pak překvapují stykové křižovatky na začátku a na konci úseku.
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od martas »

Tento obchvat je adeptem na postupné vyřazení z plánů přípravy. Článek s poklesem výhledových intenzit je zde: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/o ... pravy_lati
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od Aram96 »

JakubMD píše:
Aram96 píše:Tak tady musel být buď mezi projektanty nebo členy ŘSD, kteří si tohle řešení vymysleli, pořádný imbe*il. Jako postavit most pro dvojku, potom rampu na propojení = tím pádem MÚK, a tu připojit na hlavní trasu kruháčem. To sem snad ještě neviděl. Myslím, že než připravovat takové paskvily, to ať se radši omezí finance na přípravu. :zvraci: :zvraci: :zvraci:
A mimochodem je přesně tohle typ obchvatu, kde nemá být žádná OK. 9 km obchvatu na rychlou dopravu a oni ho tak doprasí kruháčema. :roll: :ko: Ale ten jeden, to je teda už na metál u psychiatra.
Ten kruhák tam je z důvodu souběžného vedení železniční trati a I/11. Jako příznivce MÚK křízení (na I. třídě bych je cpal všude, kde to jen trochu jde) mě nenapadá, jak to tu vést jinak.
O to více mě pak překvapují stykové křižovatky na začátku a na konci úseku.
Promiň, tohle jsem vůbec nepochopil. Čemu vadí trať ? Proč by tam pro tu rampu MÚK nemohla být styková křižovatka ?

Ale jinak vím, že tenhle obchvat či "obchvat" (jak poznamenal Honey), je na hraně potřebnosti, takže kdoví, jak to bude. Ale prostě když už by se mělo něco takového stavět, tak to musí dopravu i zrychlit. Jinak je ta ekonomika o level více v troskách. Na celé stavbě dává smysl možná jediný kruháč a to ten se silnicí právě z Letohradu. Napojení by to chtělo celkově ubrat, jinak by se postavil obchvat ala 80-90s, které se v nadcházejících letech plánují přestavovat, protože se z nich staly prakticky místní komunikace. :crazy:

Jinak dle sčítání tudy jezdí přecejen určité množství kamionů. Nicméně lze očekávat, že s dostavbou D35 a přivaděčů jich zde bude jedině ubývat. OA tady problém opravdu nejsou. Takže vyhlídky pro obchvat jsou oprávněně skeptické.
Myslím, že tady má větší šanci uspět nějaký menší obchvat řešící centrum města. Pokud je tedy něco jiného, skromnějšího vůbec realizovatelné.
JakubMD
Příspěvky: 313
Registrován: 26.1.2022 10:41:38

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od JakubMD »

Jasně styková by tam mohla být, tomu se ale chtěli podle všeho vyhnout a využít nadjezd pro MÚK je nemožný z důvodu trati. V Žamberku vede I/11 přímo přes náměstí (vjezd z obou stran je široký cca 7 m), zde bych viděl potřebu přeložky trasy ne z důvodu úspory času, ale zejména jako odvedení dopravy mimo zastavěnou oblast.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Ano, s tím určitě souhlasím. Je ale potřeba kvůli takové bodové závadě stavět 9 km přeložku ? Pokud ano a jinak to ani nejde, tak musí tu dopravu i zrychlit, resp. nezpomalovat. A je určitě kruháč a kruháč. Tady jsou 2/3 naprosto nesmyslné. Zrovna na této silnici by za mě nebyly problém ani průsečné křižovatky namísto okružních. Ten obchvat nebude vytížený ani jako hromada silnic druhé třídy.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/11 Žamberk – obchvat

Příspěvek od Mike »

provoz OA je tam docela značný
od náměstí jsou na obě strany "myší díry", samozřejmě s přechodem
protože PaK zaspal s přivaděči od D35, bude I/11 ještě nějakou dobu poměrně vytížená
stejně tak II/312, po které se "naučilo" jezdit větší než malé množství řidičů, protože uzavírka na Sucháku a objízdná trasa nedávající smysl...
a to řidiči v reálu zjistili, že vystoupají na Pastviny, sjedou z Vlčkovic a pak už je to vpodstatě do Červené Vody po rovině
na rozdíl od 11, kde vystoupají k odbočce na Letohrad, spadnou do Jablonného a znovu stoupají na Suchák...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Odpovědět

Zpět na „I/11“