Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Veřejné projednání záměru „I/11 Častolovice, obchvat, včetně křižovatky Častolovice – Kostelec n.O.:
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Vydáno souhlasné závazné stanovisko EIA na variantu Upravenou: https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... ryStan.pdf
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Vydán leták ŘSD ke stavbě obchvatu Častolovic.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/141 ... bchvat.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/141 ... bchvat.pdf
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Článek reagující na závěry EIA: https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... zpravy_tuu
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Koukám na tu mapku v letáku, a moc teda nechápu, proč se staví obchvat Doudleb ve stávající trase...
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Okružní křižovatka mezi Častolovicemi a Kostelcem je jak v projektu kraje, tak v projektu ŘSD. Stavět by ji měl ten, kdo dříve vyřídí dokumenty. Pravděpodobněji to bude kraj. ŘSD nyní počítá se zahájením stavby jižního obchvatu v roce 2026.
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Je to takový divný salám. Škoda, že není leták i na obchvat Kostelce. Nevím, jak to tam chtějí zkroutit. A Čestice asi nic...michal píše:Koukám na tu mapku v letáku, a moc teda nechápu, proč se staví obchvat Doudleb ve stávající trase...
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Vypadá to spíš na slepé střevo, než salám...
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
jane 91 ono to chce si někdy projít i předcházející příspěvky. Leták o trasování obchvatu Kostelce nad Orlicí je v tomto vlákně jako první příspěvek na straně 1. jinak přeposílám odkaz
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/560d ... 414562.pdf
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/560d ... 414562.pdf
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
A nebude to tím, že z Čestic je plánováný dálniční přivaděč k dálnici D35 a zvýší se hustota automobilové dopravy směr Vamberk s odbočením na Rychnov nad Kněžnou do automobilky a průmyslové zóny Solnice - Lipovka.michal píše:Koukám na tu mapku v letáku, a moc teda nechápu, proč se staví obchvat Doudleb ve stávající trase...
Netuším kde, bydlíte , ale zátěž Doudleb nad Orlící je už dnes neúnosná. Trasa je v ideální trase v návaznosti okružní křižovatky ve Vamberku a plánovaným obchvatem Kostelce nad Orlící včetně plánované kruhové křižovatky nad železniční zastávkou Častolovice a propojením na silnici II 318, které se napojí v prostoru stávající křižovatky pod letním kinem...
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Jenomže v této trase již obhvat Kostelce nikdo nikdy nepostaví. Byl proti tomu velký odpor a není se co divit - v blízkosti rodinných domů, zásah do cihelny. Nejnovější úvahy pak s trasováním obchvatu vybíhaly daleko od Kostelce a v podstatě ho dělali dopravně nepoužitelným. Asi nějak takhle https://mapy.cz/s/julagarozu Krása, viďte?Jirka píše:Leták o trasování obchvatu Kostelce nad Orlicí je v tomto vlákně jako první příspěvek na straně 1. jinak přeposílám odkaz
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/560d ... 414562.pdf
Přesně jak píše Michal, je nepochopitelné, že se staví obchvat Doudleb v takové trase, aniž by mělo ŘSD vyjasněno, jak bude další přeložka navazovat. Tak to dopadá, když se neudělá souvislá tahová studie, ale řeší se každý obchvat zvlášť... Nechci se zase opakovat, už jsem to tu dříve psal, ale tady to šlo krásně spojit do jedné přeložky, bez zbytečného prodloužení trasy a ještě navíc s využitím stopy asfaltové cesty v polích, takže by se ušetřila podstatná část záboru zemědělské půdy - nějak takhle https://mapy.cz/s/fojucolejo anebo ještě lépe obejít i Častolovice ze severu - vyhnout se problematickému záplavovému území a pobrat silné dopravní proudy do Kvasin a Rychnova - nějak tahle https://mapy.cz/s/kenovucole
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Jo, díky za odkaz. Koukal jsem se znovu na stránky ŘSD a v mapové aplikaci se mi ten leták prostě nezobrazuje...Jirka píše:jane 91 ono to chce si někdy projít i předcházející příspěvky. Leták o trasování obchvatu Kostelce nad Orlicí je v tomto vlákně jako první příspěvek na straně 1. jinak přeposílám odkaz
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/560d ... 414562.pdf
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Podle mě je zde hlavní kámen úrazu, že se to řeší obec po obci. Kdyby se zde plánovala 10+ km přeložka, bylo by to trasování možná smysluplnější a možná by napojilo i nějaké silnice druhé třídy. Je to zde docela oříšek, když vidím ten terén, tak bez nějakého 0,5 km tunelu nebo hodně dlouhého mostu by to asi ani nešlo. Ale intenzity jsou tu opravdu hodně vysoké, včetně kamionů, za mě klidně něco honosnějšího a ne cucky s kruháčema. Každopádně by to chtělo postavit tak, aby se na to napojila II/318. Připadá mi úsměvné stavět obchvat Častolovic jižně, tudíž veškeré kamiony z 318 pořád v obcí, přitom na samotné 318 se plánuje také obchvat. 318 by určitě chtělo připojit na novou přeložku I/11 mimo obce.
Čestice si jinak než nějakým 600 m dlouhým hloubeným tunelem přes obec (ala Rakousko) představit neumím.
Čestice si jinak než nějakým 600 m dlouhým hloubeným tunelem přes obec (ala Rakousko) představit neumím.
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Já už jsem to psal dříve ale budu se opakovat. Severni obchvat Častolovic je hodně problematický protože to tam je nahoru dolů, jsou tam vesnice a navíc i nějaké menší rybníky. Napojení II/318 a II/321 na obchvat má být kousek od stávající přejezdu u zastávky Častolovice. Já tam vidím největší problém v průchodu přírodním parkem Orlice protože to se "ekologové" asi fakt poserou
Čestice jsou opravdu půchodné buď nějakou estakádou nebo tunelem, jinak to tam nevidim. I když ten tunel by mohl být ve stylu Gočárova okruhu - tedy silnice ve skleněném tubusu. A napojení silnice do Lična by se mohlo posunout od motorestu na KO s I/36.
Čestice jsou opravdu půchodné buď nějakou estakádou nebo tunelem, jinak to tam nevidim. I když ten tunel by mohl být ve stylu Gočárova okruhu - tedy silnice ve skleněném tubusu. A napojení silnice do Lična by se mohlo posunout od motorestu na KO s I/36.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Tunel pod Česticemi by byl drahý problém, vesnice stojí na ostrově. A vlastně i celá oblast trpí pravidelnými jarními rozlivy, kdy jsou okolní louky pod vodou. Tomu se bude muset přizpůsobit i silnice a místo ochrany obyvatel bude ekology spíš požadován volný průchod vody. Jelikož se díky D35 hodně dopravy přenese na silnici 36 kolem Holic, bylo by ode mě asi drzé, vést obchvat Čestic velkým obloukem lesem. Čímž by se komunikace vyhnula složitému terénu říční nivy a všem vesnicím mezi Kostelcem a Týništěm. Jenže ani lesem by to nebyla výhra, je to samý písák
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Nový leták:
"Dne 11. 4. 2022 bylo zveřejněno Oznámení EIA na související krajský obchvat (stavba II/318 Častolovice, obchvat)". https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/141 ... :40:42.568
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 46?lang=cs
"Předmětem předkládaného záměru je stavba východního obchvatu městyse Častolovice, který je navržen v novém úseku komunikace I/11 v délce 1,3km a dále jako přeložka silnice II/318 v délce 0,9 km, obě shodně v kategorii S9,5/90. Severně od Častolovic se silnice II/318 napojuje na stávající silnici II/321 směřující do Solnice a zajišťující důležité spojení do průmyslové zóny v Kvasinách".
Co se týká navazujícího obchvatu Kostelce, tak v oznámení se uvádí, že "proces EIA zde dosud neprobíhá".
"Dne 11. 4. 2022 bylo zveřejněno Oznámení EIA na související krajský obchvat (stavba II/318 Častolovice, obchvat)". https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/141 ... :40:42.568
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 46?lang=cs
"Předmětem předkládaného záměru je stavba východního obchvatu městyse Častolovice, který je navržen v novém úseku komunikace I/11 v délce 1,3km a dále jako přeložka silnice II/318 v délce 0,9 km, obě shodně v kategorii S9,5/90. Severně od Častolovic se silnice II/318 napojuje na stávající silnici II/321 směřující do Solnice a zajišťující důležité spojení do průmyslové zóny v Kvasinách".
Co se týká navazujícího obchvatu Kostelce, tak v oznámení se uvádí, že "proces EIA zde dosud neprobíhá".
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
A ještě si dovolím jednu zprávu, v Lípě nad Orlicí od 1.4. spustili úsekové měření.
https://www.kostelecno.cz/mereni-usekov ... ci/d-22971
https://www.kostelecno.cz/mereni-usekov ... ci/d-22971
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
díky za info !
já tam tedy nikdy nějak extra neletěl, ale hodí se
já tam tedy nikdy nějak extra neletěl, ale hodí se
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Neletíš dneska, ale zítra můžeš chtít. Teď víš , že NESMÍŠ Miku / a my ostatní s tebou /...
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Dne 18. 5. 2022 zveřejněna zpráva, že záměr „II/318 Častolovice, obchvat“ nebude posuzován podle zákona EIA.Aranep_01 píše:Nový leták:
"Dne 11. 4. 2022 bylo zveřejněno Oznámení EIA na související krajský obchvat (stavba II/318 Častolovice, obchvat)". https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/141 ... :40:42.568
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 46?lang=cs
"Předmětem předkládaného záměru je stavba východního obchvatu městyse Častolovice, který je navržen v novém úseku komunikace I/11 v délce 1,3km a dále jako přeložka silnice II/318 v délce 0,9 km, obě shodně v kategorii S9,5/90. Severně od Častolovic se silnice II/318 napojuje na stávající silnici II/321 směřující do Solnice a zajišťující důležité spojení do průmyslové zóny v Kvasinách".
Co se týká navazujícího obchvatu Kostelce, tak v oznámení se uvádí, že "proces EIA zde dosud neprobíhá".
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 46?lang=cs
Hurá, jdem připravovat DÚR.
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Leták již má klasickou mapku. A na ní je vidět, že došlo ke zkrácení stavby, která nyní končí již před kruhákem mezi Častolovicemi a Kostelcem. Krajský obchvat směr Synkov bude postaven dříve a OK bude jeho součástí. Leták zde: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :17:02.006
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Ten kruhák u Čestice je děsná blbost- ze staré silnice by rozhodně nikdo neodbočoval doleva-takže stačilo odbočovací na nové silnic od HK, případně připojovací....
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Jakože třeba odvoz výrobků z Orsilu (Isoveru) na východ by furt jezdilo přes město? Nebo se otáčet do Čestic? To by byl povedenej obchvat teda... Kruhák samozřejmě není pro hlavní směr ideální, ale kvůli tomu nemusíme vymýšlet rovnáky na ohejbáky.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
To bude ekologie jako prase, když ty kamiony pojedou z Kvasin přes tolik kruháčů. Chápal bych možná tak jeden, ten na vykřížení s původní 11. Ale ty další jsou dost na hlavu. Místo stykových křižovatek kruháče, a ještě turbo .. k čemu jako ?? Proč tam nemůže být obyč stykovka ? 99% dopravy tam bude na hlavní najíždět doprava a z hlavní doleva stačí odbočovací pruh snad ne ? A ty další na té přeložce té dvojky jakbysmet.
Edit: kolik jich pojede na východ ? Nepojede většina na I/36 a D35 ?
Ne .. kruháky dávají smysl na opravdu vytížených průsečných křižovatkách. Tohle aspiruje na podobnou koninu jako obchvat Mošnova. Nemyslím tento obchvat samotný, ale celkově ta soustava kruháčů okolo.
Edit: kolik jich pojede na východ ? Nepojede většina na I/36 a D35 ?
Ne .. kruháky dávají smysl na opravdu vytížených průsečných křižovatkách. Tohle aspiruje na podobnou koninu jako obchvat Mošnova. Nemyslím tento obchvat samotný, ale celkově ta soustava kruháčů okolo.
Re: Obchvat Častolovice - Kostelec nad Orlící
Myslel sem prostě klasickou křižovatku TMajkii píše:Jakože třeba odvoz výrobků z Orsilu (Isoveru) na východ by furt jezdilo přes město? Nebo se otáčet do Čestic? To by byl povedenej obchvat teda... Kruhák samozřejmě není pro hlavní směr ideální, ale kvůli tomu nemusíme vymýšlet rovnáky na ohejbáky.