Tunel přes Suchý vrch
Tunel přes Suchý vrch
Když jsem byl malý, říkala mi babička, že přes Jablonné nad Orlicí měl vést most a dále přes suchák tunel. Představoval jsem si něco jako toto:
Neví někdo něco o tom, zdali se něco takového dostalo alespoň do stádia studií nebo to bylo jen přání místních?
Neví někdo něco o tom, zdali se něco takového dostalo alespoň do stádia studií nebo to bylo jen přání místních?
- Přílohy
-
- m.JPG (105.13 KiB) Zobrazeno 18208 x
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Tunel přes Suchý vrch
Úvaha trasování I/11 v této oblasti je spíše z Žamberku přes přehradu Pastviny a Mladkov na Červenou Vodu. O tunelu se pro vysokou finanční náročnost neuvažuje, což mě samozřejmě taky mrzí, ale je to tak.
Re: Tunel přes Suchý vrch
takhle
ale jak moc je to aktuální...
ale jak moc je to aktuální...
- Přílohy
-
- I-11.JPG (149.2 KiB) Zobrazeno 18026 x
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Tunel přes Suchý vrch
Pro těch 2,5 tisíce vozidel, nebo kolik po I/11 jezdí, nelze očekávat v blízké budoucnosti žádné velké stavby.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Tunel přes Suchý vrch
Podle sčítání z r. 2016 je denní průměr přes Červenovodské sedlo dokonce pod 1 500 vozidel, takže tunel tam nemůže ekonomicky vyjít ani v nějaké úspornější (tedy kratší) variantě.Lenny píše:Pro těch 2,5 tisíce vozidel, nebo kolik po I/11 jezdí, nelze očekávat v blízké budoucnosti žádné velké stavby.
Re: Tunel přes Suchý vrch
Tak ona by doprava celkově o něco narostla, když by tam vzniklo výhodné spojení. Mě fascinuje, jak se v Norsku a především na Islandu staví tunely v podstatě mnohdy pro pár stovek, někdy i jen pro pár desítek lidí, z jedné odlehlé vesnice do druhé. Jsou to často tunely jen nahrubo vyražené ve skále, bez technologie, ale i tak jde jejich cena v přepočtu do miliard kč. U nás nic podobného nehrozí.
Re: Tunel přes Suchý vrch
No ono se taky u nás v tunelech neplatí mýto, kdežto v Norsku ano a vybírá se až do jeho zaplacení. Ale i tak je to lepší než jet 90km místo 7 a nebo čekat na většinou dražší trajekt.
Re: Tunel přes Suchý vrch
Navíc v tom Norsku je to obvykle volba buď tunel nebo trajekt. U nás silnice existuje, jen není tak pohodlná.
Re: Tunel přes Suchý vrch
Ono v Norsku a na Islandu jde i o to, že ty vesnice jsou kolikrát třeba dva až tři měsíce v roce zcela autem nepřístupné. Navíc ekonomická situace Norska a Islandu je jinde než naše. Navíc speciálně na Islandu je pár těch desítek obyvatel vetší procento celkové populace než u nás.
V této trase by zlepšení znamenalo za hodně peněz málo muziky. Aby se trasa zatraktivnila, musely by se vynaložit miliardy a jezdilo by zde o něco málo aut. Pokud jedete po I/11 od Šumperka do HK tak až k Vamberku je to krásná cesta, kde se dá i předjíždět a potkáte pár kamionů. Po té začne houstnout provoz, neboť se začínají připojovat kamiony od Kvasin.
V této trase by zlepšení znamenalo za hodně peněz málo muziky. Aby se trasa zatraktivnila, musely by se vynaložit miliardy a jezdilo by zde o něco málo aut. Pokud jedete po I/11 od Šumperka do HK tak až k Vamberku je to krásná cesta, kde se dá i předjíždět a potkáte pár kamionů. Po té začne houstnout provoz, neboť se začínají připojovat kamiony od Kvasin.
Re: Tunel přes Suchý vrch
No krásná cesta s minimem kamionů to je (někdy tam potkáte víc traktorů než kamionů), jenže těch úseků, kde se dá rozumně předjíždět zase moc není (serpentíny, dlouhé vesnice, ... ) - a je někde i nebezpečná, o tom mj. svědčí i úsek před Olšany.
Význam této trasy zcela jistě klesne po dotažení D35 do Mohelnice a dobudování I44 (obchvaty Libivé a Bludova) , takže s tunelem pod Sucháčem je podle mě A....
Význam této trasy zcela jistě klesne po dotažení D35 do Mohelnice a dobudování I44 (obchvaty Libivé a Bludova) , takže s tunelem pod Sucháčem je podle mě A....
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Tunel přes Suchý vrch
ta místa na předjíždění - konkrétně od Jabloného po Vamberk spočítáte na prstech jedné ruky a palec bude most u Vamberka
takový obchvat Rybné by udělal hodně radosti
takový obchvat Rybné by udělal hodně radosti
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Tunel přes Suchý vrch
Souhlas ..... a ze Šumperka do Jabloného je těch příležitostí jen o málo víc.
Mám na mysli zkušeného řidiče, který riskuje jen výjimečně (max 1 x do roka), dodržuje předpisy s autem do 100 kW - něco podobného jako jsem já :-)
Mám na mysli zkušeného řidiče, který riskuje jen výjimečně (max 1 x do roka), dodržuje předpisy s autem do 100 kW - něco podobného jako jsem já :-)
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Tunel přes Suchý vrch
já tam tedy riskuji pravidelně a se 160kW
ale spoléhám na to, že "to tam znám"
a stejně mi stačí jedna ruka
ale spoléhám na to, že "to tam znám"
a stejně mi stačí jedna ruka
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Tunel přes Suchý vrch
Miku, obchvat Rybné se podle mě stavět nebude, tam by se musel asi udělat most přes to údolí k žel. zastávce. Ale ke zlepšení by stačilo by málo - např. stoupací pruhy mezi Rybnou a Žamberkem.
A co si tak pamatuju ten úsek dál k Jablonnému a Červené Vodě, tak předjíždet se tam dá, jen té nepřerušované čáry je stále víc a víc....
A co si tak pamatuju ten úsek dál k Jablonnému a Červené Vodě, tak předjíždet se tam dá, jen té nepřerušované čáry je stále víc a víc....
Re: Tunel přes Suchý vrch
odbočuji už na Studené, ale do jablonného je to kopec dolů, tam moc míst nebude
na šumperk jsem jel asi 3x, taky nic moc
zrádný je ten úsek od rovinky za odbočkou na pastviny
už se mi tam párkrát stalo, že se vláček aut dost brutálně zastaví, protože tam někdo odbočuje k těm 3 domkům... takový test ABS, ASR atd
a pak občas hlídka na šedivci, takže je lepší nejet první...
ten most u rybné by byl vysloveně ekologický, takhle se jede zkopce a pak do kopce
na šumperk jsem jel asi 3x, taky nic moc
zrádný je ten úsek od rovinky za odbočkou na pastviny
už se mi tam párkrát stalo, že se vláček aut dost brutálně zastaví, protože tam někdo odbočuje k těm 3 domkům... takový test ABS, ASR atd
a pak občas hlídka na šedivci, takže je lepší nejet první...
ten most u rybné by byl vysloveně ekologický, takhle se jede zkopce a pak do kopce
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit