Vysoká Libyně - Třemošná
Vysoká Libyně - Třemošná
Více informací ke stavbě viz. http://dalnice-silnice.cz/I/I-27.htm (Stavba hranice kraje - Třemošná).
Ze strategického hlediska je dobře, že se o stavbách na I/27 uvažuje jako o homogenizaci v celé délce. Bohužel se však jedná o záměr z investičního hlediska velmi utopický . Např. obchvat Plasů (zmíněný v jiném vlákně) a přemostění údolí Střely (kdo to tam zná..) by bylo tak investičně náročné, že se nikdy nemůže tato investice odůvodnit, alespoň dle mého.
Ze strategického hlediska je dobře, že se o stavbách na I/27 uvažuje jako o homogenizaci v celé délce. Bohužel se však jedná o záměr z investičního hlediska velmi utopický . Např. obchvat Plasů (zmíněný v jiném vlákně) a přemostění údolí Střely (kdo to tam zná..) by bylo tak investičně náročné, že se nikdy nemůže tato investice odůvodnit, alespoň dle mého.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Vzhledem k tomu,že v Plasích dělají nový most přes Střelu,tak vidím tuto stavbu v nedohlednu.Vzhledem k intenzitám,jaké tam byly,když jsem tudy projížděl,tak to není tak hrozné,ale v tom případě by alespon v sepentinách nad městem mohli udělat stoupací pruhy,protože na jinak rychlé komunikaci chytit v těchto místech kamion je děs!
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Byl by to most jako cca 3/4 Žďákovského. S ohledem na to, že jde o spojnici Plzeňska a severních Čech, tedy dvou lidnatých regionů, by ta stavba zřejmě odůvodnitelná byla, ale je to vize pro vzdálenější budoucnost.martini píše:Více informací ke stavbě viz. http://dalnice-silnice.cz/I/I-27.htm (Stavba hranice kraje - Třemošná).
Ze strategického hlediska je dobře, že se o stavbách na I/27 uvažuje jako o homogenizaci v celé délce. Bohužel se však jedná o záměr z investičního hlediska velmi utopický . Např. obchvat Plasů (zmíněný v jiném vlákně) a přemostění údolí Střely (kdo to tam zná..) by bylo tak investičně náročné, že se nikdy nemůže tato investice odůvodnit, alespoň dle mého.
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Nově zpracované letáky z 11.7.2012
Kralovice obchvat
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/4ED1 ... bchvat.pdf
Plasy obchvat
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/D405 ... bchvat.pdf
Kaznějov obchvat
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/4CB5 ... bchvat.pdf
Horní Bříza přeložka
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/7A1F ... elozka.pdf
Zajímavý článek na stránkách obce Výrova
http://www.vyrov.cz/uredni-deska/?kshow ... tail=24928
Používej funkci Upravit, místo vícenásobného přispívání - jinak porušuješ pravidla fóra. Martin z Ostravy
Kralovice obchvat
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/4ED1 ... bchvat.pdf
Plasy obchvat
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/D405 ... bchvat.pdf
Kaznějov obchvat
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/4CB5 ... bchvat.pdf
Horní Bříza přeložka
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/7A1F ... elozka.pdf
Zajímavý článek na stránkách obce Výrova
http://www.vyrov.cz/uredni-deska/?kshow ... tail=24928
Používej funkci Upravit, místo vícenásobného přispívání - jinak porušuješ pravidla fóra. Martin z Ostravy
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Plasy
Jsou na tom lépe než Kaznějov,Kralovice a Horní Bříza.
V rozpočtu sfdi se na Plasy myslí na rok 2013 je tam uvedeno: aktualizace IZ pokud schválení IZ tak DÚR,KPÚ
Jsou na tom lépe než Kaznějov,Kralovice a Horní Bříza.
V rozpočtu sfdi se na Plasy myslí na rok 2013 je tam uvedeno: aktualizace IZ pokud schválení IZ tak DÚR,KPÚ
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Další článek k výstavbě obchvatů na trase Třemošná - Vysoká Libyně.
http://plzensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 30109.html
http://plzensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 30109.html
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Podobný článek ale více informací.
A tady to vypadá že první úsek by se stavěl u Horní Břízy za 3 roky
http://www.rozhlas.cz/zpravy/regiony/_zprava/1162298
A tady to vypadá že první úsek by se stavěl u Horní Břízy za 3 roky
http://www.rozhlas.cz/zpravy/regiony/_zprava/1162298
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Něco pro ty co tyto úseky na Plzeň znají.
Z letáků řsd a map se dá spočítat časová i kilometrová úspora.
Kralovice nyní = 11 minut a 1 vteřina, 13,685 km
Kralovice poté = 6 minut a 52 vteřin, 10,300 km
úspora = -4 minuty a 9 vteřin , - 3,385 km
Plasy nyní = 8 minut a 45 vteřin, 9,790 km
Plasy poté = 4 minuty a 52 vteřin, 7,300 km
úspora = -3 minuty a 53 vteřin, - 2,490 km
Kaznějov nyní = 5 minut a 28 vteřin, 5,830 km
Kaznějov poté = 4 minuty a 51 vteřin, 7,280 km
úspora = -37 vteřin, + 1,450 km
Horní Bříza nyní = 2 minuty a 30 vteřin, 3,755 km
Horní Bříza poté = 2 minuty a 33 vteřin, 3,820 km
úspora = + 3 vteřina, + 0,065 km
nyní = 33,060 km a 27 minut a 44 vteřin
poté = 28,700 km a 19 minut a 8 vteřin
celková úspora 4,360 km, 8 minut a 36 vteřin
úseky nyní jsou započítány s doporučenou a omezenou rychlostí také jsou započteny města 50 km/h .
úseky poté jsou započteny s 90 km/h rychlostí v celé délce úseku
Tyto úseky jsou měřeny ve směru na Plzeň
Z letáků řsd a map se dá spočítat časová i kilometrová úspora.
Kralovice nyní = 11 minut a 1 vteřina, 13,685 km
Kralovice poté = 6 minut a 52 vteřin, 10,300 km
úspora = -4 minuty a 9 vteřin , - 3,385 km
Plasy nyní = 8 minut a 45 vteřin, 9,790 km
Plasy poté = 4 minuty a 52 vteřin, 7,300 km
úspora = -3 minuty a 53 vteřin, - 2,490 km
Kaznějov nyní = 5 minut a 28 vteřin, 5,830 km
Kaznějov poté = 4 minuty a 51 vteřin, 7,280 km
úspora = -37 vteřin, + 1,450 km
Horní Bříza nyní = 2 minuty a 30 vteřin, 3,755 km
Horní Bříza poté = 2 minuty a 33 vteřin, 3,820 km
úspora = + 3 vteřina, + 0,065 km
nyní = 33,060 km a 27 minut a 44 vteřin
poté = 28,700 km a 19 minut a 8 vteřin
celková úspora 4,360 km, 8 minut a 36 vteřin
úseky nyní jsou započítány s doporučenou a omezenou rychlostí také jsou započteny města 50 km/h .
úseky poté jsou započteny s 90 km/h rychlostí v celé délce úseku
Tyto úseky jsou měřeny ve směru na Plzeň
Naposledy upravil(a) Mišda dne 17.3.2013 12:40:40, celkem upraveno 1 x.
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Na nové mapě řsd je vidět, že se s Plasy počítá, ač zatím jenom jako ( Projekty v různých stádiích přípravy - schválený rozpočet sfdi), ale aspoň něco. Obchvaty dalších měst na trase nejsou na mapě zahrnuty do rozpočtu sfdi, což je škoda.
Ale doufám, že tyto nezahrnuté stavby by se mohli dostat do seznamu OPD staveb 2014 - 2020.
Jinak náhodou nevíte, jak je to s tou multikriteriální analýzou? V deníku psali První výsledky bychom měli znát už koncem ledna a já zatím nic nenašel.
Ale doufám, že tyto nezahrnuté stavby by se mohli dostat do seznamu OPD staveb 2014 - 2020.
Jinak náhodou nevíte, jak je to s tou multikriteriální analýzou? V deníku psali První výsledky bychom měli znát už koncem ledna a já zatím nic nenašel.
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Ta Horní bříza mi přijde tak strašně důležitá, že se určitě bude stavět první. To teda fakt nechápu, proč je tak nezbytný zrovna tam provařit půl miliardy?
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Taky nechápu, ale on každý deník píše něco jinýho,takže kdo ví. Určitě bych první stavěl Plasy a Kaznějov, tam by to bylo jak z hlediska bezpečnosti lidí tak i plynulosti dopravy, úspory času a kilometrů určitě lepší. Rozhodně lépe proinvestovaný prachy.
Nevíš náhodou jestli obchvaty Kaznějova, Plas a Kralovic mají reálnou šanci se dostat do seznamu staveb OPD. Protože jestli je tam někdo neprotlačí, tak se stavět nebude nikdy a to by byla škoda.
Nevíš náhodou jestli obchvaty Kaznějova, Plas a Kralovic mají reálnou šanci se dostat do seznamu staveb OPD. Protože jestli je tam někdo neprotlačí, tak se stavět nebude nikdy a to by byla škoda.
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
V letáku Kaznějovského obchvatu je na druhé straně napsaná kategorie silnice S 9,5/70, ale na straně čtvrté je kategorie S 11,5/70.
Nevíte, co je správně, někde jsem četl, že se musí dělat úsporná řešení, ale nevím jestli se to týkalo zrovna tohohle, docela mi to přijde jako blbost, když je Horní Bříza S 11,5/70 a Plasy taky S 11,5/70.
Vím, že úsporné řešení jsou Kralovice, tam je kategorie S 9,5/70 správně a zdůvodnění ??? slabá doprava.
Nevíte, co je správně, někde jsem četl, že se musí dělat úsporná řešení, ale nevím jestli se to týkalo zrovna tohohle, docela mi to přijde jako blbost, když je Horní Bříza S 11,5/70 a Plasy taky S 11,5/70.
Vím, že úsporné řešení jsou Kralovice, tam je kategorie S 9,5/70 správně a zdůvodnění ??? slabá doprava.
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Řekl bych, že na té druhé straně je chyba, protože se to dá ověřit jednoduchým výpočtem: plocha vozovek 83720 m2 / délkou obchvatu 7280 = 11,5 m. Tak se asi jenom překlikli.
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Tak s touhle utopií musíme počkat asi na dobu, až někdo zagarantuje SFDI 100 mld. Kč v dnešních cenách. Ne že by se mi to nelíbilo a nedávalo by to smysl, ty časové úspory by to možná i obhájily, ale peněz na silnice I. třídy bude zoufale málo. Doporučené pořadí obchvatů obchvatů už z Dopravních sektorových strategií vylezlo, dám to do samostaného tématu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Koho by zajímalo, jak by vypadal obchvat Kralovic na východní stranu tak zde: http://kralovice.cz/vismo/galerie2.asp? ... +kralovice
Varianta B
Varianta B
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Vydán nový leták (Plasy obchvat): http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/D405 ... bchvat.pdf
Nic se v tom letáku nezměnilo od 7/2012.
Nic se v tom letáku nezměnilo od 7/2012.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Mě by zajímalo, proč jsou na trase obchvatu nadjezdy vedlejších komunikací a přesto tam nejsou MÚK, ale pouze ty nebezpečné jednostranné výjezdy. Přitom doplnit i druhou rampu tak, aby vznikly MÚK by určitě zvýšilo cenu obchvatu o jednotky %. A nebo MÚK zrušit a tvrdě Kruhové objezdy. Tento mezistav je podle mě nesmylsný a nebezpečný.
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Taky si říkám, proč tam MÚK nepostaví rovnou. Bylo by to o starost míň do budoucna. Navíc, když chtějí od Plzně stavit čtyřpruh. Já vím, než by došli k Plasům tak by byl rok 2050 a možná ještě víc, ale i tak se přece vyplácí myslet dopředu ne?
První možné vysvětlení je takové: Aby se mohly stavět MÚK musí být vedlejší silnice zřejmě (na své poměry) dost vytížené.
Většinou se MÚK staví na silnici 2.třídy na té 3.třidě jim to připadá jako zbytečnost.
Příklad: Na Kaznějovské obchvatu MÚK je a je tam silnice 2.třídy, ale na obchvatu Kralovic je jenom ten jednostranný výjezd a to tam silnice 2.třídy je taky.
A druhé možné vysvětlení je, že MÚK je zapotřebí, až tehdy, když na té vedlejší silnici leží nějaká průmyslová zóna (v Kaznějově je Kaolinka a v Kralovicích nic).
První možné vysvětlení je takové: Aby se mohly stavět MÚK musí být vedlejší silnice zřejmě (na své poměry) dost vytížené.
Většinou se MÚK staví na silnici 2.třídy na té 3.třidě jim to připadá jako zbytečnost.
Příklad: Na Kaznějovské obchvatu MÚK je a je tam silnice 2.třídy, ale na obchvatu Kralovic je jenom ten jednostranný výjezd a to tam silnice 2.třídy je taky.
A druhé možné vysvětlení je, že MÚK je zapotřebí, až tehdy, když na té vedlejší silnici leží nějaká průmyslová zóna (v Kaznějově je Kaolinka a v Kralovicích nic).
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Pro tu intenzitu je to dostačující a komfortní řešení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Tak zrovna obchvat Třemošné na křižovatce u Záluží pravidelně ukazuje, že komfortní řešení to není. Zejména v kombinaci se zábradlím a mizernými rozhledovými podmínkami.
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Pozor, porovnáváte stykovou a průsečnou křižovatku, to není totéž.dd píše:Tak zrovna obchvat Třemošné na křižovatce u Záluží pravidelně ukazuje, že komfortní řešení to není. Zejména v kombinaci se zábradlím a mizernými rozhledovými podmínkami.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Lenny: Jestli je to pro ty intenzity dostatečně komfortní řešení, tak se neobtěžujme s nadjezdem a udělejme kruhák. To. co je v tom letáku, je prasárna a rozhodně není bezpečná. Viz třeba pelhřimovský obchvat.
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Pokud tam bude odbočovací pruh pro levé odbočení a levý připojovák, tak je to dostatečně komfortní řešení. Kruháky ano, já jsem pro, ale na významných křižovatkách, kde se podstatně mění charakter dopravy / odbočující a připojující se vozidla tvoří podstatnou část pohybů v křižovatce. Ze složitých MÚK jako v případě obchvatu Bruntálu doufám při projektování už konečně "vyrosteme" ...
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Na III. třídě by stačil užší podjezd a nájezdy/sjezdy z obou stran silnice s minimálními poloměry. Podjezdy tam většinou beztak budou. Jako např. tady (i když ta silnice je jinak plná křižovatek). Myslím, že za málo peněz hodně muziky.
Re: Vysoká Libyně - Třemošná
Nové letáky:
Kralovice: http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/4ED1 ... bchvat.pdf
Kaznějov: http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/4CB5 ... bchvat.pdf
Kralovice: http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/4ED1 ... bchvat.pdf
Kaznějov: http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/4CB5 ... bchvat.pdf