I/27 v Plzni
Re: I/27 v Plzni
Na věstníku se již soutěží zhotovitel na stavbu Třemošná - Plzeň a přitom tam není ani psáno, kdy začne samotná realizace.
Přijde mi to divný ale snad jsem to pochopil správně.
Přijde mi to divný ale snad jsem to pochopil správně.
Re: I/27 v Plzni
V tisku psali, ze se zacne kacet od zari a pristi rok stavba.
Re: I/27 v Plzni
Předpokládám, že jde o I/27. Na fotce je krásně vidět B20 "110" - měl jsem za to, že stačí IZ2.
http://plzen.idnes.cz/stola-privadec-si ... -zpravy_pp
http://plzen.idnes.cz/stola-privadec-si ... -zpravy_pp
Re: I/27 v Plzni
Nechybí jim tady něco? https://mapy.cz/s/ZwKU Jedná se o stavbu Plzeň Sukova - Tyršův Sad. Zarazila mě chybějící mostovka a její nahrazení lávkou.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/27 v Plzni
Chybí tam tramvajová trať z Klatovské přes Kaplířovu na Borská pole...
Re: I/27 v Plzni
Aktuální stav vykoupených pozemků pro stavbu I/27 Plzeň, Třemošenský rybník–Orlík
nějaké drbné změny tam přeci jen jsou...
plné rozlišení:
stav k 19.2.2017
stav k 10.2.2016
zmenšeno:
stav k 19.2.2017
stav k 10.2.2016
nějaké drbné změny tam přeci jen jsou...
plné rozlišení:
stav k 19.2.2017
stav k 10.2.2016
zmenšeno:
stav k 19.2.2017
stav k 10.2.2016
Re: I/27 v Plzni
Vizualizace úseku Borská - Sukova:
https://www.youtube.com/watch?v=7ixSkcL_d1A
https://www.youtube.com/watch?v=7ixSkcL_d1A
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: I/27 v Plzni
Plzeň na tom bude dopravně asi opravdu dobře (po dostavbě západního okruhu), když se má chystat toto
https://zdopravy.cz/plzen-schvalila-stu ... -ho-65674/
https://zdopravy.cz/plzen-schvalila-stu ... -ho-65674/
Re: I/27 v Plzni
Oficiální tisková zpráva města včetně videovizualizace stavby:
https://www.plzen.eu/o-meste/aktuality/ ... korun.aspx
https://www.plzen.eu/o-meste/aktuality/ ... korun.aspx
Re: I/27 v Plzni
Vůbec tu stavbu nechci obhajovat, z dopravního pohledu je to nesmysl. Ale pokud by se s ní začalo až po dokončení této spojky (https://mapy.cz/s/dazodacude), která ještě do nedávna byla v dlouhodobých plánech, tak ty škody nebudou tak strašné.
Re: I/27 v Plzni
Vizualizace je každopádně pojata velmi velkoryse a obsáhle, za to jedině
Já naopak nemůžu hodnotit, jestli je to dopravně smysluplné nebo ne, protože neznám zdejší provoz (i když věty z vizualizace hovoří o poklesu z 45 tis. aut na 30 tis., tak mě to moc nepřesvědčuje o tom, že stačí jen světelná křižovatka), nicméně mě na první pohled přijde, že ty plány absolutně nepočítají s parkovacími místy a v okolí tolik plánované zástavby, k čemu tam tedy ta silnice vede ? Tohle mě přijde fakt hodně nedořešené, nebo budou všude v podzemí parkoviště ? Co zásobování těch obchodů v přízemí těch budov, které tam (za těch 20+ let) vzniknou ? Dále mě teda přišlo, že je to skrz realizaci až překombinované a je tam v plánu stavět až příliš provizorií.
Jinak bych tomu i fandil takovéhle vizi. Ta základní myšlenka - nová zástavba především uvnitř měst - je bez diskuse tou správnou. Na mnoha místech k tomuto však ještě nedošli...
Jen se zeptám, po dostavbě toho západního okruhu se na něj přesune tranzit jedoucí čistě po I/27 ? Nebo to bude pořád rychlejší městem ? Myslím, že i právě proto se plánují tyhle zklidňovací záměry Tranzit z I/27 od severu mířící na I/20 na ČB se na něj už určitě nepřesune, ne ? Pokud by měl, stálo by za to konečně dostavět normální rampu v MÚK D5xI/20.
Já naopak nemůžu hodnotit, jestli je to dopravně smysluplné nebo ne, protože neznám zdejší provoz (i když věty z vizualizace hovoří o poklesu z 45 tis. aut na 30 tis., tak mě to moc nepřesvědčuje o tom, že stačí jen světelná křižovatka), nicméně mě na první pohled přijde, že ty plány absolutně nepočítají s parkovacími místy a v okolí tolik plánované zástavby, k čemu tam tedy ta silnice vede ? Tohle mě přijde fakt hodně nedořešené, nebo budou všude v podzemí parkoviště ? Co zásobování těch obchodů v přízemí těch budov, které tam (za těch 20+ let) vzniknou ? Dále mě teda přišlo, že je to skrz realizaci až překombinované a je tam v plánu stavět až příliš provizorií.
Jinak bych tomu i fandil takovéhle vizi. Ta základní myšlenka - nová zástavba především uvnitř měst - je bez diskuse tou správnou. Na mnoha místech k tomuto však ještě nedošli...
Jen se zeptám, po dostavbě toho západního okruhu se na něj přesune tranzit jedoucí čistě po I/27 ? Nebo to bude pořád rychlejší městem ? Myslím, že i právě proto se plánují tyhle zklidňovací záměry Tranzit z I/27 od severu mířící na I/20 na ČB se na něj už určitě nepřesune, ne ? Pokud by měl, stálo by za to konečně dostavět normální rampu v MÚK D5xI/20.
Re: I/27 v Plzni
Těch dnešních 45 tisíc se musí procpat i přes okolní světelné křižovatky, protože na celém průtahu I/20 a I/27 žádná jiná MÚK není a nebude. Není důvod, aby Karlovarská v okolí rondelu měla větší kapacitu, než všechny úseky, které na ní navazují. Stejně jako kdybyste na D1 rozšířil někde na Vysočině jeden úsek mezi dvěma exity na 8 pruhů, tak to její celkové kapacitě nijak nepomůže. je to stejný princip, jako když vypouštíte vanu. Je úplně jedno, jak tlusté potrubí máte, protože jím stejně neproteče více, než tou dírou ve dně.Aram96 píše:i když věty z vizualizace hovoří o poklesu z 45 tis. aut na 30 tis., tak mě to moc nepřesvědčuje o tom, že stačí jen světelná křižovatka
V rámci technické studie přestavby rondelu se vše poctivě mikrosimulovalo, takže po stránce kapacity se není čeho bát. Druhou věc jste už naznačil a to je nutnost humanizovat stávající průtah centrem, zejména navazující Klatovskou, kde je nutné se vrátit k uspořádání 1+1, jinak to místo živoucí ulice bude stále jen dopravní stoka.
Veškeré okolní domy budou novostavby a už jen normový požadavek na počet parkovacích míst předurčuje, že jejich součástí budou muset být podzemní parkoviště obsluhovaná ze zadního traktu z okolních ulic. Stejně to lze udělat i se zásobováním.Aram96 píše:nebo budou všude v podzemí parkoviště ?
Jediné provisorium je dočasná tramvajová trať na z půlky vybudovaném tělese, jinak je v plánu využívat maximálně stávající vozovky dokud to jde a naopak co nejdříve postavit nový stav.Aram96 píše:Dále mě teda přišlo, že je to skrz realizaci až překombinované a je tam v plánu stavět až příliš provizorií
Po dostavbě západního segmentu městského okruhu bude tranzitní trasa Most <-> Klatovy přeznačena po okruhu (jen cílově, samotná I/27 zůstane tak, jak je). Po dostavbě Plaská - Na Roudné bude celá I/20 přeznačena od Studentské přes nový úsek na Jateční, Rokycanskou, U Prazdroje a v křižovatce U Jána se napojí na stávající vedení této silnice. Z Karlovarské by tak teoreticky měl zmizet veškerý tranzit, zda-li to od Varů na Písek bude tudy pořád rychlejší bude záležet na mnoha faktorech.Aram96 píše:Jen se zeptám, po dostavbě toho západního okruhu se na něj přesune tranzit jedoucí čistě po I/27 ? Nebo to bude pořád rychlejší městem ?
Pro osobní auta ve směru I/20 to přes západní část okruhu asi rychlejší nebude, nicméně tranzitujícím kamionům se to dá nařídit a pak by se ta chybějící rampa u Černic hodila (ale jde to případně i bez ní).Aram96 píše:Tranzit z I/27 od severu mířící na I/20 na ČB se na něj už určitě nepřesune, ne ? Pokud by měl, stálo by za to konečně dostavět normální rampu v MÚK D5xI/20.
Průtah I/27 Karlovarská - Přemyslova - Borská je plán ze stejné doby jako rondel samotný. Z pohledu dopravy ve městě i jeho urbanismu je to naprostý nesmysl a zbytečnost, všem v Plzni už je víceméně jasné, že se to nikdy nepostaví. Jen ŘSD to z povinnosti a setrvačnosti připravuje dál.dd píše:Ale pokud by se s ní začalo až po dokončení této spojky (https://mapy.cz/s/dazodacude), která ještě do nedávna byla v dlouhodobých plánech
Re: I/27 v Plzni
Díky za objasnění většiny věcí. Já právě myslel, že na tom rondelu odbočuje velké množství vozidel, tak že pak by byla světelná nedostatečná. Pokud je to takhle, pak ok. Na samotný průjezd to nemůže mít vliv, to je jasné, když jsou okolo další světelné.
Jen ta parkovací místa .. podle mě je bohužel špatná myšlenka nemít na hlavní třídě parkovací pruh. Když se staví takhle celá nová, mělo to tam být. Prostě koleje, pruhy pro IAD, parkovací místa, pás stromů, cyklopruh, pás zeleně, chodník, takhle nějak třeba. Ono pro současný stav to potřeba není, ale jestli se tam někdy postaví taková zástavba, jak je v ÚP a ve vizualizaci, tak to bude dost chybět ta možnost zastavení ihned před daným obchůdkem/službou; zásobovat zevnitř z vnitrobloku si neumím pořádně ani představit. Ale je pravdou, že myšlenky jsou naopak takové, že se tam prostě v budoucnu dojde pěšky nebo na kole, tudíž z tohohle pohledu to chápu.
Ale nechtěl bych, aby to vypadalo, že jen haním, tohle je prostě už detail, projekt jako takový se mě velmi líbí a je to jednoznačně posun správným směrem, v ČR mimo Prahu téměř ojedinělý.
Ten průtah plánovaný ŘSD bych řekl, že potřeba stejně bude, pokud tam má vznikat nová zástavba, ale určitě ne na estakádě, ale podobným způsobem jako tady ta přestavba rondelu.
V každém případě by se ale hodilo, aby měla Plzeň alespoň jeden kapacitní tah pro všechnu tranzitní dopravu sever-jih (klidně s využitím nějaké části D5) a tím mám na mysli trasu na rychlost min. 90 km/h a výhradně s MÚK. Západní okruh by to měl splňovat, jenže pak zbývá nemalá část k I/27, která je naopak zase městskou komunikací. Snad to bude splňovat případný východní okruh.
Jen ta parkovací místa .. podle mě je bohužel špatná myšlenka nemít na hlavní třídě parkovací pruh. Když se staví takhle celá nová, mělo to tam být. Prostě koleje, pruhy pro IAD, parkovací místa, pás stromů, cyklopruh, pás zeleně, chodník, takhle nějak třeba. Ono pro současný stav to potřeba není, ale jestli se tam někdy postaví taková zástavba, jak je v ÚP a ve vizualizaci, tak to bude dost chybět ta možnost zastavení ihned před daným obchůdkem/službou; zásobovat zevnitř z vnitrobloku si neumím pořádně ani představit. Ale je pravdou, že myšlenky jsou naopak takové, že se tam prostě v budoucnu dojde pěšky nebo na kole, tudíž z tohohle pohledu to chápu.
Ale nechtěl bych, aby to vypadalo, že jen haním, tohle je prostě už detail, projekt jako takový se mě velmi líbí a je to jednoznačně posun správným směrem, v ČR mimo Prahu téměř ojedinělý.
Ten průtah plánovaný ŘSD bych řekl, že potřeba stejně bude, pokud tam má vznikat nová zástavba, ale určitě ne na estakádě, ale podobným způsobem jako tady ta přestavba rondelu.
V každém případě by se ale hodilo, aby měla Plzeň alespoň jeden kapacitní tah pro všechnu tranzitní dopravu sever-jih (klidně s využitím nějaké části D5) a tím mám na mysli trasu na rychlost min. 90 km/h a výhradně s MÚK. Západní okruh by to měl splňovat, jenže pak zbývá nemalá část k I/27, která je naopak zase městskou komunikací. Snad to bude splňovat případný východní okruh.
Re: Plzeň západní okruh
Nový silniční průtah Plzní zklidní Klatovskou a Karlovarskou, říká náměstek
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/ales- ... a_recombee
Divím se ŘSD, že se jim chce stavět v Plzni průtah, když je tam hotový západní okruh, který jej nahrazuje. Logičtější by mi přišlo, kdyby jej převzali do své správy a nějak investorům západního okruhu kompenzovali vynaložené prostředky. Předpokládám, že to platila asi Plzeň popř. Plzeňský kraj. + asi peníze z EU. Nejlépe to kompenzovat tím, že by rovnou začali pracovat na zkapacitnění západního okruhu, tedy na dodělání druhé estakády atd.
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/ales- ... a_recombee
Divím se ŘSD, že se jim chce stavět v Plzni průtah, když je tam hotový západní okruh, který jej nahrazuje. Logičtější by mi přišlo, kdyby jej převzali do své správy a nějak investorům západního okruhu kompenzovali vynaložené prostředky. Předpokládám, že to platila asi Plzeň popř. Plzeňský kraj. + asi peníze z EU. Nejlépe to kompenzovat tím, že by rovnou začali pracovat na zkapacitnění západního okruhu, tedy na dodělání druhé estakády atd.
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: I/27 v Plzni
Četl jsem to, a absoluteně nemám představu, kudy to vlastně mají táhnout. Mapa nikde. Prostě ideální. Ach jo. Kdy se to naučí? Když se řeší něco takového, tak hned k tomu mapu.
V jaké kategorii to má být? Taky nevím…
V jaké kategorii to má být? Taky nevím…
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: I/27 v Plzni
Nějak takhle https://mapy.cz/s/kumukakovo
Na úsek Sukova-Borská je leták.
Přemyslova - Karlovarská tam je dokumentace EIA z r. 2014, v r. 2021 prodlouženo souhlasné stanovisko, kategorie 1+1
K úseku Borská-Přemyslova byla nějaká studie Sudopu z r. 2009, kde se píše o 2+1, ale to asi není směrodatné, další příprava zatím nejspíš vůbec neběží
Na úsek Sukova-Borská je leták.
Přemyslova - Karlovarská tam je dokumentace EIA z r. 2014, v r. 2021 prodlouženo souhlasné stanovisko, kategorie 1+1
K úseku Borská-Přemyslova byla nějaká studie Sudopu z r. 2009, kde se píše o 2+1, ale to asi není směrodatné, další příprava zatím nejspíš vůbec neběží
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: I/27 v Plzni
Ježiš marja. (Díky za odkazy.)
Oni se to prostě nenaučí a nenaučí.
Pokud to realizují, tak křižovatka Karlovarská a Lidická bude teda něco šílenýho.
Raději bych viděl 4pruh na západním okruhu. Prostě S26. A pak propojení S26 a S27. Odvést dopravu Z města. Ne stavět nový průtah. Navíc místem, které je blízko centru a teoreticky by tam mohla vzniknout nová zástavba.
Já nevím, no. Nelíbí se mi to. Přijde mi to jako myšlení z 1970's. Průtahy městem jsou prostě velké ne-ne ve dnešní době, a z VELMI dobrých důvodů.
Chápu. Chtějí odvést dopravu z centra. Ale tím, že jí odvedou 0,5 km za centrum… Pokud to pomůže, tak než tam něco vznikne. Jako že tuhle oblast by se spíš měli snažit nějak rozvinout, ne tamtudy natáhnout (ještě ke všemu jen) silnici. Ani to není 4pruh.
Pokud už, tak jasně, postavit tam tu silnici, ale používat jí pro lokální provoz tohohle území, které bude rozvinuto. Ne na zamýšlený úček. K tomu má sloužit S26, co postavili špatně jako II/215.
Oni se to prostě nenaučí a nenaučí.
Pokud to realizují, tak křižovatka Karlovarská a Lidická bude teda něco šílenýho.
Raději bych viděl 4pruh na západním okruhu. Prostě S26. A pak propojení S26 a S27. Odvést dopravu Z města. Ne stavět nový průtah. Navíc místem, které je blízko centru a teoreticky by tam mohla vzniknout nová zástavba.
Já nevím, no. Nelíbí se mi to. Přijde mi to jako myšlení z 1970's. Průtahy městem jsou prostě velké ne-ne ve dnešní době, a z VELMI dobrých důvodů.
Chápu. Chtějí odvést dopravu z centra. Ale tím, že jí odvedou 0,5 km za centrum… Pokud to pomůže, tak než tam něco vznikne. Jako že tuhle oblast by se spíš měli snažit nějak rozvinout, ne tamtudy natáhnout (ještě ke všemu jen) silnici. Ani to není 4pruh.
Pokud už, tak jasně, postavit tam tu silnici, ale používat jí pro lokální provoz tohohle území, které bude rozvinuto. Ne na zamýšlený úček. K tomu má sloužit S26, co postavili špatně jako II/215.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: I/27 v Plzni
Taky jsem hledal jako vy, taky marněNullDeVoid píše: ↑15.10.2023 12:39:47 Četl jsem to, a absoluteně nemám představu, kudy to vlastně mají táhnout. Mapa nikde.
Díky Jirkovi za podklady i přesunutí do správného tématu. Dříve dokonce plánovali esatkády popř. tunely přes škodovy závody, teď to tedy plánují zástavbou, to není lepší ....
Souhlas. Vidím to stejně.NullDeVoid píše: ↑15.10.2023 14:03:59 Raději bych viděl 4pruh na západním okruhu. Prostě S26. A pak propojení S26 a S27. Odvést dopravu Z města. Ne stavět nový průtah. Navíc místem, které je blízko centru a teoreticky by tam mohla vzniknout nová zástavba.
Já nevím, no. Nelíbí se mi to. Přijde mi to jako myšlení z 1970's. Průtahy městem jsou prostě velké ne-ne ve dnešní době, a z VELMI dobrých důvodů.
Na místě by bylo doplnit ten úsek co je v letáku, ten tam chybí a supluje Klatovskou třídu v tomto úseku, ale to další je diskutabilní. Když už stavět, tak pro místní dopravu aby se to částečně rozložilo mezi Klatovskou a tu novou komunikaci. Ne jako průtah pro tranzit.
Re: I/27 v Plzni
Především je většina dopravy místní. Ze sídlišť na severu do centra a fabrik na jihu a jihovýchodě. Úzké hrdlo je jediný kapacitní most přes Mži. Rooseveltův most má kapacitu mizernou. Situaci pomohla část I/20 u Boleveckých rybníků, ale další etapa má plánovanou realizaci někdy okolo 2030. Západní okruh trochu pomohl a má smysl pro cesty na jihozápad.NullDeVoid píše: ↑15.10.2023 14:03:59Já nevím, no. Nelíbí se mi to. Přijde mi to jako myšlení z 1970's. Průtahy městem jsou prostě velké ne-ne ve dnešní době, a z VELMI dobrých důvodů.
Ale západní okruh jako spojnice I/27 ve směru sever-jih prostě není atraktivní ani ve špičce. Je delší, na trase je několik úzkých hrdel (vybudovat na hlavní trase OK se zaústěním 6 směrů je prostě špatně), mnoho semaforů, na významné části trasy je rychlost omezená na 50 nebo 70 a k tomu z části prochází rezidenční zástavbou (ulice Studentská). Proto většina aut vždy pojede přes město po Klatovské-Karlovarské-Lidické.
Spíš je chyba toto nazývat průtahem. Bude to jen další hlavní ulice ve městě. Zejména, pokud je z části plánovaná jako 1+1.
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: I/27 v Plzni
Souhlasím s tím, že to je nazvané poněkud nešťastně. Jestli to má být jen další hlavní ulice, tak proč ne…
Moje idea je prostě západní okruh jako S26 (a upozorňuji: nepíšu I/26. S26 je trochu něco jiného), na kterou se na jihu napojuje S27. A všechno to bude eSko.
Jako obvykle, moje představa je nekomrpomisní. Je mi jedno, co to bude stát, chci kvalitu, slušný průjezd, kapacitu, bez zdržování. Tohle přemýšlení se u nás ale moc nenosí.
Moje idea je prostě západní okruh jako S26 (a upozorňuji: nepíšu I/26. S26 je trochu něco jiného), na kterou se na jihu napojuje S27. A všechno to bude eSko.
Jako obvykle, moje představa je nekomrpomisní. Je mi jedno, co to bude stát, chci kvalitu, slušný průjezd, kapacitu, bez zdržování. Tohle přemýšlení se u nás ale moc nenosí.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: I/27 v Plzni
Průtah to je, ať už to budete nazývat jak chcete. A další ulici ve městě si má stavět Plzeň sama a ne ŘSD.ŘSD by mělo dostavět východní obchvat (či chcete li průtah), to je práce pro ŘSD a ne průtahy skrz centrum.
Hodně rámcově tudy (existují na to samozřejmě projekty ŘSD):
https://mapy.cz/s/cetukecare
Re: I/27 v Plzni
"Průtah", na jehož střední části o délce necelých 1 km bude uspořádání 1+1, rychlost 50 a 4-9 úrovňových křižovatek. A převažující část dopravy Plzeň - Plzeň.
I/26 bude podobná jako západní okruh. Na velké části trasy 50, max 70, několik světelných křižovatek. Z východu snad nebudou ty často ucpané ok. Proti tomu stojí dálniční přivaděč z jihu relativně hluboko do města. L
Na S obchvat tu nejsou ani vůle, ani odvaha, qani peníze a asi ani tak velké intenzity.
I/26 bude podobná jako západní okruh. Na velké části trasy 50, max 70, několik světelných křižovatek. Z východu snad nebudou ty často ucpané ok. Proti tomu stojí dálniční přivaděč z jihu relativně hluboko do města. L
Na S obchvat tu nejsou ani vůle, ani odvaha, qani peníze a asi ani tak velké intenzity.