I/27 Žiželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
I/27 Žiželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
Zakládám topic o stavbě I/27 Žíželice, obchvat a přemostění, nacházejícího se na silnici I. třídy č. 27 (I/27) v okrese Louny (Žatecko), na trase Most-Žatec.
Úsek I/27 Žíželice, obchvat a přemostění spojuje město Žatec s městy Chomutov, Most (a dále na sever do Ústeckého kraje), Louny, Praha, aj. Je to také hlavní propojka Žatce do největší průmyslové zóny v této části kraje, do průmyslové zóny Triangle. Silnice I/27 je hlavní spoj Ústeckého a Plzeňského kraje.
V současnosti vede silnice I/27 přes úzké a na svou šířku relativně hluboké údolí potoka Hutná. Silnice zde náhle klesá mnoha ostrými a nebezpečnými zatáčkami (serpentiny) až do vesnice Žíželice, nacházející se v údolí, kterou projíždí středem, aby pak zase náhle prudkým stoupáním vystoupala zpět na původní úroveň. Silnice I/27 v této části také úrovňově přechází železniční trať č. 120 Praha-Chomutov šikmým železničním přejezdem.
Plánovaná stavba navazuje na severu na již zprovozněnou MÚK Vysočany (s R7) a na jihu na průtah Žatcem. Stavba I/27 Žíželice, obchvat a přemostění bude východním obchvatem obce Žíželice. Součástí stavby je také výstavba (rekonstrukce) průtahu obcí Velichov.
Situace: http://www.mapy.cz/#mm=T@x=131088512@y=136968960@z=13
Popis stavby: (od ŘSD)
Hlavní trasa silnice I/27 je ústředním stavebním objektem. Její převážná část využívá současného vedení silnice I/27, dochází jen k malým směrovým a výškovým úpravám a k nezbytnému rozšíření na normovou kategorii. Pouze vlastní obchvat Žiželic se výrazně odklání od současné silnice. Je veden tak, že dochází k narovnání trasy a ke značnému zkrácení celkové délky silnice. Obchvat překonává hluboké údolí potoka Hutná a přechází ho mohutným mostem, jehož niveleta je v místě křížení s potokem 30 metrů nad úrovní břehů. Zároveň most zajišťuje mimoúrovňové křížení se železniční tratí č. 120 Praha–Chomutov. Současná silnice I/27 kříží trať šikmým úrovňovým přejezdem ve značném podélném sklonu.
Komunikace je navržena v odlišných kategoriích ve volném terénu a v průtahu obcemi. V úseku km 0,000–3,220 je navržena v kategorii S 11,5/80. Obtížný úsek přes údolí Hutné, se sklony terénu odpovídajícími dle ČSN horskému území, je navržen v kategorii S 11,5/70. Jedná se o průchod aktivním sesuvným územím, kde bylo nutné přiblížit co nejvíce silnici současnému terénu. V průtahu Velichovem je navržen úsek km 3,220–3,660
v kategorii MO2k 9/9/50 a v průtahu Žatcem je navržen úsek km 3,660–4,240 v kategorii MO2k 9/9/70. Část současné silnice v oblasti Žiželic, která nebude dále trasou silnice I/27, bude zachována a bude sloužit místní dopravě. Protože terénní podmínky ani normová ustanovení o vzájemné vzdálenosti křižovatek neumožňují severní napojení Žiželic, je obec na přeložku silnice I/27 napojena jen v km 2,150.
Navržená trasa překračuje stávající biokoridor velkým mostním objektem. Nedotýká se žádného chráněného území a nezasahuje ani do oblasti surovinových zdrojů, nebo lokalit poznamenaných dřívější těžbou.
Odchýlení dopravy od obce Žiželice bude mít velmi pozitivní dopad na obyvatele obce. Zejména vyloučení těžké nákladní dopravy a její převedení na přeložku podstatně zmenší vliv hluku a exhalací na obyvatele a vliv vibrací na okolní objekty.
Návrh hlavní trasy i celé stavby je v souladu s územně plánovací dokumentací.
Data o stavbě: (od ŘSD)
Hlavní trasa:
délka: 4240 m
kategorie: S 11,5/80, MO2k 9/9/50, MO2k 9/9/70
plocha vozovek: 50 213 m2
počet stavebních objektů: 68
Mostní objekty:
počet celkem: 3
plocha mostů: 4723 m2
Mimoúrovňové křižovatky: nejsou žádné MÚK
Protihluková opatření: výměna oken u 10 rodinných domků
Přeložky ostatních komunikací:
počet objektů: 2
délka: 180 m
Přeložky inženýrských sítí:
vodohospodářské objekty: 15
objekty elektro, sdělovací kabely: 13
přeložky plynovodu: 1
Celkový objem zemních prací:
výkopy: 38 739 m3
násypy: 33 758 m3
Předpokládaná cena stavby bez daně: 632 713 000 Kč
Stav k: 11/2008
Zdroj: http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... h-prem.pdf (PDF, 255 kB) (zahrnuje i plánek stavby)
Úsek I/27 Žíželice, obchvat a přemostění spojuje město Žatec s městy Chomutov, Most (a dále na sever do Ústeckého kraje), Louny, Praha, aj. Je to také hlavní propojka Žatce do největší průmyslové zóny v této části kraje, do průmyslové zóny Triangle. Silnice I/27 je hlavní spoj Ústeckého a Plzeňského kraje.
V současnosti vede silnice I/27 přes úzké a na svou šířku relativně hluboké údolí potoka Hutná. Silnice zde náhle klesá mnoha ostrými a nebezpečnými zatáčkami (serpentiny) až do vesnice Žíželice, nacházející se v údolí, kterou projíždí středem, aby pak zase náhle prudkým stoupáním vystoupala zpět na původní úroveň. Silnice I/27 v této části také úrovňově přechází železniční trať č. 120 Praha-Chomutov šikmým železničním přejezdem.
Plánovaná stavba navazuje na severu na již zprovozněnou MÚK Vysočany (s R7) a na jihu na průtah Žatcem. Stavba I/27 Žíželice, obchvat a přemostění bude východním obchvatem obce Žíželice. Součástí stavby je také výstavba (rekonstrukce) průtahu obcí Velichov.
Situace: http://www.mapy.cz/#mm=T@x=131088512@y=136968960@z=13
Popis stavby: (od ŘSD)
Hlavní trasa silnice I/27 je ústředním stavebním objektem. Její převážná část využívá současného vedení silnice I/27, dochází jen k malým směrovým a výškovým úpravám a k nezbytnému rozšíření na normovou kategorii. Pouze vlastní obchvat Žiželic se výrazně odklání od současné silnice. Je veden tak, že dochází k narovnání trasy a ke značnému zkrácení celkové délky silnice. Obchvat překonává hluboké údolí potoka Hutná a přechází ho mohutným mostem, jehož niveleta je v místě křížení s potokem 30 metrů nad úrovní břehů. Zároveň most zajišťuje mimoúrovňové křížení se železniční tratí č. 120 Praha–Chomutov. Současná silnice I/27 kříží trať šikmým úrovňovým přejezdem ve značném podélném sklonu.
Komunikace je navržena v odlišných kategoriích ve volném terénu a v průtahu obcemi. V úseku km 0,000–3,220 je navržena v kategorii S 11,5/80. Obtížný úsek přes údolí Hutné, se sklony terénu odpovídajícími dle ČSN horskému území, je navržen v kategorii S 11,5/70. Jedná se o průchod aktivním sesuvným územím, kde bylo nutné přiblížit co nejvíce silnici současnému terénu. V průtahu Velichovem je navržen úsek km 3,220–3,660
v kategorii MO2k 9/9/50 a v průtahu Žatcem je navržen úsek km 3,660–4,240 v kategorii MO2k 9/9/70. Část současné silnice v oblasti Žiželic, která nebude dále trasou silnice I/27, bude zachována a bude sloužit místní dopravě. Protože terénní podmínky ani normová ustanovení o vzájemné vzdálenosti křižovatek neumožňují severní napojení Žiželic, je obec na přeložku silnice I/27 napojena jen v km 2,150.
Navržená trasa překračuje stávající biokoridor velkým mostním objektem. Nedotýká se žádného chráněného území a nezasahuje ani do oblasti surovinových zdrojů, nebo lokalit poznamenaných dřívější těžbou.
Odchýlení dopravy od obce Žiželice bude mít velmi pozitivní dopad na obyvatele obce. Zejména vyloučení těžké nákladní dopravy a její převedení na přeložku podstatně zmenší vliv hluku a exhalací na obyvatele a vliv vibrací na okolní objekty.
Návrh hlavní trasy i celé stavby je v souladu s územně plánovací dokumentací.
Data o stavbě: (od ŘSD)
Hlavní trasa:
délka: 4240 m
kategorie: S 11,5/80, MO2k 9/9/50, MO2k 9/9/70
plocha vozovek: 50 213 m2
počet stavebních objektů: 68
Mostní objekty:
počet celkem: 3
plocha mostů: 4723 m2
Mimoúrovňové křižovatky: nejsou žádné MÚK
Protihluková opatření: výměna oken u 10 rodinných domků
Přeložky ostatních komunikací:
počet objektů: 2
délka: 180 m
Přeložky inženýrských sítí:
vodohospodářské objekty: 15
objekty elektro, sdělovací kabely: 13
přeložky plynovodu: 1
Celkový objem zemních prací:
výkopy: 38 739 m3
násypy: 33 758 m3
Předpokládaná cena stavby bez daně: 632 713 000 Kč
Stav k: 11/2008
Zdroj: http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... h-prem.pdf (PDF, 255 kB) (zahrnuje i plánek stavby)
Naposledy upravil(a) Fox Mulder dne 6.10.2009 9:01:54, celkem upraveno 1 x.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
V tom PDF materiálu od ŘSD (http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... h-prem.pdf) je uvedeno toto:
V současné době probíhá v rámci předmětné stavby územní řízení pro získání stavebního povolení. Předpokládané uvedení stavby do provozu je v pátém měsíci roku 2012.
(...)
Vydání UR: 1/2009
Vydání SP: 6/2010
Vyhlášení výběrového řízení: 8/2010
Zahájení stavby: 1/2011
Zprovoznění stavby: 5/2012
Jak se plní termíny? Bylo vydáno již UR? Podaří se splnit následující termíny?
V současné době probíhá v rámci předmětné stavby územní řízení pro získání stavebního povolení. Předpokládané uvedení stavby do provozu je v pátém měsíci roku 2012.
(...)
Vydání UR: 1/2009
Vydání SP: 6/2010
Vyhlášení výběrového řízení: 8/2010
Zahájení stavby: 1/2011
Zprovoznění stavby: 5/2012
Jak se plní termíny? Bylo vydáno již UR? Podaří se splnit následující termíny?
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
V únoru tohoto roku bylo vydáno UR.
Souhlasím s PP21, že není nutné sem kopírovat celý text z letáků, stačí jen odkaz.
Souhlasím s PP21, že není nutné sem kopírovat celý text z letáků, stačí jen odkaz.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
OK, díky. A s tím ostatním nevíte jak to vypadá?Lenny píše:V únoru tohoto roku bylo vydáno UR.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 9420#p9420Lenny píše:Souhlasím s PP21, že není nutné sem kopírovat celý text z letáků, stačí jen odkaz.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
v listopadu se v souvislosti s pripravou obchvatu vrtaly sondy nad zizelicemi smerem na MO.
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
podle prispevku v jinem vlakne doslo ke zkraceni stavby o 1300m, ale podle mapy v infoletaku se mi zda, ze k zadne zmene nedoslo. muzete mi to nekdo osvetlit, pripadne nemate starou verzi letaku?
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
To zkrácení proběhlo na jižním konci, původně měly úpravy proběhnout až za tu pravotočivou zatáčku...
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
Aktualizovaný leták:
I/27 Žiželice, obchvat a přemostění
Byla dokončena dokumentace pro stavební povolení a zahájena inženýrská činnost pro vydání stavebních povolení. Zahájení 2017 (-1rok)
I/27 Žiželice, obchvat a přemostění
Byla dokončena dokumentace pro stavební povolení a zahájena inženýrská činnost pro vydání stavebních povolení. Zahájení 2017 (-1rok)
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
S výkupy pozemků se zatím nezačalo, snad se to brzy změní
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
Oznámení o zakázce - I/27 Žiželice - obchvat a přemostění, VD-ZDS/AD:
https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... lay/645762
Předmětem plnění veřejné zakázky jsou projektové práce ve stupni VD-ZDS a výkon autorského dozoru na akci "I/27 Žiželice - obchvat a přemostění".
https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... lay/645762
Předmětem plnění veřejné zakázky jsou projektové práce ve stupni VD-ZDS a výkon autorského dozoru na akci "I/27 Žiželice - obchvat a přemostění".
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
Docela by mě zajímalo, jak bude probíhat přebudování silnice I/27 v úseku klesání od Mostu dolů k mostu přes údolí říčky Hutná? Resp. od mostu přes údolí říčky Hutná stoupání nahoru směr Most. Nová silnice I/27 má vést ve stejné stopě jako nynější stará silnice I/27, ale nová silnice má být narovnána (nynější startá silnice se klikatí jako had) a výrazně zešířena, nejspíše i se stoupacím pruhem.
Předpokládám, že to asi nepůjde vybudovat za provozu, když to vede ve stejné stopě a určitě se nebude jedna o drobný zásah, ale bude výrazně zasahováno do celého terénu, kudy prochází silnice. Budou nějaké objízdné trasy? Kudy a jak dlouho se po nich bude jezdit? Nebo už mají vymyšlený nějaký způsob jak to celé zrealizovat za provozu? Díky.
Předpokládám, že to asi nepůjde vybudovat za provozu, když to vede ve stejné stopě a určitě se nebude jedna o drobný zásah, ale bude výrazně zasahováno do celého terénu, kudy prochází silnice. Budou nějaké objízdné trasy? Kudy a jak dlouho se po nich bude jezdit? Nebo už mají vymyšlený nějaký způsob jak to celé zrealizovat za provozu? Díky.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
aktualizovaný leták
Byla dokončena dokumentace pro stavební povolení a zahájena inženýrská činnost pro vydání stavebních povolení na první část stavby.
EIA neuvedeno (pův. 04/2005), SP 06/2016 (pův. 2016), VZ 2017 (pův. bez termínu)
Byla dokončena dokumentace pro stavební povolení a zahájena inženýrská činnost pro vydání stavebních povolení na první část stavby.
EIA neuvedeno (pův. 04/2005), SP 06/2016 (pův. 2016), VZ 2017 (pův. bez termínu)
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
Už se objevila i vizualizace stavby: https://www.youtube.com/watch?v=B1KdCVS39NU
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
Tak se nám to pomalu přibližuje do stádia realizace.
Viz. nový leták z dneška 26.9.2017:
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553b ... 307171.pdf
Přidávám ještě vizualizaci:
https://www.youtube.com/watch?v=B1KdCVS39NU
Úsměv na tváři vyvolavá začátek vlákna od Fox Mulder, kdy dokončení bylo plánováno na 5/2012.
Zpoždění cca 10 let.
Doufám ve stejnou parádu jako na druhé straně D7 ve Velemyšlevsi. Potom projížďka z Mostu do Žatce bude pro potěšení. Zvlášť pro nákladní dopravu.
Viz. nový leták z dneška 26.9.2017:
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553b ... 307171.pdf
Přidávám ještě vizualizaci:
https://www.youtube.com/watch?v=B1KdCVS39NU
Úsměv na tváři vyvolavá začátek vlákna od Fox Mulder, kdy dokončení bylo plánováno na 5/2012.
Zpoždění cca 10 let.
Doufám ve stejnou parádu jako na druhé straně D7 ve Velemyšlevsi. Potom projížďka z Mostu do Žatce bude pro potěšení. Zvlášť pro nákladní dopravu.
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
Myslíš, že to v roce 2022 zahájí?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
Tak trochu s nadhledem mohu pouze konstatovat, že Severočeši jsme trpěliví. Nic jiného nám nezbývá. Pokud nepřijde nějakej druhej Bárta, tak to bude všechno v cajku.
Občas v noci, když mě to popadne, vytáhnu auto a projíždím se v okolí. Pokud to vyjde a opravdu to v 2022 bude hotové, budu vděčný a šťastný jako blecha i za tento malý postup. Takže ano, myslím že bude (hotovo). Holt optimista.
Občas v noci, když mě to popadne, vytáhnu auto a projíždím se v okolí. Pokud to vyjde a opravdu to v 2022 bude hotové, budu vděčný a šťastný jako blecha i za tento malý postup. Takže ano, myslím že bude (hotovo). Holt optimista.
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
Uf, rok se s rokem sešel a já prošvihnul nový leták ze Září.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/223 ... bchvat.pdf
Zahájení 2021, zprovoznění 2023.
Takže posun zatím o rok. Hmmmm, asi dojde na Lennyho slova a zahájí to v roce 2022.
A ze mě se pomalu stává pesimista...
Aspoň, že výkupy začaly. Tak uvidíme příště.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/223 ... bchvat.pdf
Zahájení 2021, zprovoznění 2023.
Takže posun zatím o rok. Hmmmm, asi dojde na Lennyho slova a zahájí to v roce 2022.
A ze mě se pomalu stává pesimista...
Aspoň, že výkupy začaly. Tak uvidíme příště.
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
Na správě v Chomutově musejí být hrozná netáhla. Jinak si fakt nemůžu vysvětlit, proč se u nás všechny stavby stále tolik vlečou. ÚR to má třeba 10 let, ale s SP se prostě nehne a nehne
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
Stav vykoupených pozemků:
plné rozlišení - stav k 26.1.2019
náhled: Trojice pozemků (tvořící jeden celek) v oblasti mostu přes Hutnou byla ve vlastnictví ŘSD už před rokem, ale oddělení dalších pozemků tehdy ještě zakresleno nebylo. Oproti tomu už jsou teď nově některé vykoupeny v severní části trasy a v jižní části další odděleny.
V současnosti je vypořádáno 30% LV (16 z 53)
Jinak předpoklad zahájení se posouvá na r. 2022 a zprovoznění na 2025.
plné rozlišení - stav k 26.1.2019
náhled: Trojice pozemků (tvořící jeden celek) v oblasti mostu přes Hutnou byla ve vlastnictví ŘSD už před rokem, ale oddělení dalších pozemků tehdy ještě zakresleno nebylo. Oproti tomu už jsou teď nově některé vykoupeny v severní části trasy a v jižní části další odděleny.
V současnosti je vypořádáno 30% LV (16 z 53)
Jinak předpoklad zahájení se posouvá na r. 2022 a zprovoznění na 2025.
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
Nový leták z 1.4.2019
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/223 ... bchvat.pdf
Zahájení 2022, zprovoznění 2025.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/223 ... bchvat.pdf
Zahájení 2022, zprovoznění 2025.
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
Nový leták z 12.7.2019
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/223 ... bchvat.pdf
Zahájení 2022, zprovoznění 2024 že by progress?
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/223 ... bchvat.pdf
Zahájení 2022, zprovoznění 2024 že by progress?
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: I/27 Žíželice, obchvat a přemostění (okr. Louny)
Uz vime, ze ty datumy jsou nejspise vygvareny generatorem náhodných cisel:o ) Proc tady chteji mit letos SP, maji tretinu vykupu, ale ZS az 2022? Takova 511 nema jeste ani UR, ale pry urcite za ne 2021:o)))