řsd píše:Na základě rozhodnutí MD nebude pokračováno v investiční přípravě zkapacitnění silnice I /27 mezi Mostem a Litvínovem z důvodu ekonomické nevýhodnosti. Stávající nevyhovující stav bude řešen rekonstrukcí. http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/4173 ... tvinov.pdf
I/27 Most - Litvínov
Re: I/27 Most - Litvínov
Rozšíření nebude.
Re: I/27 Most - Litvínov
Změna na S 22,5 by nevyšla?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/27 Most - Litvínov
myslim, že to bylo od začátku plánovaný jako S 22,5 takže nevyšla
Re: I/27 Most - Litvínov
Nebyla tam náhodou změna na S 24,5?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/27 Most - Litvínov
Počkat, teď tomu nerozumim. Jako že se to neplánuje VŮBEC? Čili projekt definitivně opuštěn, zrušen? Nebo je to jen nějaké odložení o X let, než bude větší chuť to dělat a víc peněz?
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/27 Most - Litvínov
Tak dalsi clanek k tematu zkapacitneni. Bohuzel, RSD pouze zopakovalo svoje stanovistko k nerozsireni na ctyrpruh. Duvodem jsou opet nedostatecne intenzity a negativni vysledky ekonomicke studie...
http://usti.idnes.cz/oprava-a-rozsireni ... clanek-box
http://usti.idnes.cz/oprava-a-rozsireni ... clanek-box
Re: I/27 Most - Litvínov
Jak vnímáte reálnou potřebu té přestavby? Pravda je, že intenzity tam nejsou úplně nízké, ale zase současná silnice poměrně kvalitní, ok, možná má problém ve špičkových časech chemičky, ale jinak se tam snad nic dramatického z pohledu kapacity a bezpečnosti neděje, ne?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/27 Most - Litvínov
No současná silnice mi tak kvalitní nepřijde. Často bývá nepřehledná, jízda za deště je vyloženě nebezpečná, prožože voda z ní moc neodtéká, tvoří se na ní louže, má nevhodné křižovatky, přímo u vozovky jsou sloupy tramvajového vedení (což v kombinaci s obřími loužemi a nepřehlednými horizonty může být zajímavé), velké množství nákladní dopravy, kolony prakticky neustále, snad jen v noci nejsou. Jízda po této silnici je nepříjemná, ztísněná, stresující.martini píše:Jak vnímáte reálnou potřebu té přestavby? Pravda je, že intenzity tam nejsou úplně nízké, ale zase současná silnice poměrně kvalitní, ok, možná má problém ve špičkových časech chemičky, ale jinak se tam snad nic dramatického z pohledu kapacity a bezpečnosti neděje, ne?
A nejde jen o to. Ta silnice prochází chemičkou, kam se v případě nějakého průseru musí dostat větší množství záchranné techniky (hasiči, sanitky, helikoptéry) a také v případě evakuace musí odjet větší množství aut za krátký čas. A kapacita té silnice je již naplněna za normálního provozu bez evakuace a hasičských vozů, takže v případě průseru na současné silnici nastává kolaps. Nevím, jak ministerstvo dopravy ekonomicky vypočítalo kolaps při havárii?
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/27 Most - Litvínov
Aktualizovaný leták:
I/27 Most-Litvínov
Předpokládaná cena stavby: 1 099 558 000 Kč (pův. údaj neuveden)
(stále platí, že příprava rozšíření nebude pokračovat)
I/27 Most-Litvínov
Předpokládaná cena stavby: 1 099 558 000 Kč (pův. údaj neuveden)
(stále platí, že příprava rozšíření nebude pokračovat)
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/27 Most - Litvínov
Bezpečnostní rada státu dala zelenou rozšíření silnice mezi Mostem a Litvínovem
18.2.2016, 13:04
Deník.cz
Praha, Most – Bezpečnostní rada státu vyslyšela argumenty a rozhodla tom, aby ministr dopravy nechal upravit projekční návrh na rozšíření silnice mezi Mostem a Litvínovem I/27 na čtyřproudovou komunikaci tak, aby odpovídal dnes platným normám a požadavkům na bezpečnost silničního provozu.
Silnice I/27 mezi Mostem a Litvínovem.Autor: DENÍK/Martin Vokurka
O důraznějším předložení argumentů na rozšíření silnice jednala v květnu v Mostě Hospodářská a sociální rada Ústeckého kraje. Hlavním důvodem bylo tehdejší vyjádření ministerstva dopravy, že dlouhodobě požadované rozšíření tohoto dopravního úseku na čtyřpruh nebude realizováno.
„Přitom právě silnice I/27 mezi Mostem a Litvínovem je specifická tím, že prochází chemickými závody, a je proto nutné zohlednit nejen osobní dopravu, ale také bezpečnost přepravy chemických produktů a další bezpečnostní rizika," uvedla tehdy Gabriela Nekolová, regionální zástupkyně zmocněnce vlády pro Moravskoslezský a Ústecký kraj a místopředsedkyně HSR-ÚK (krajská tripartita).
Dopravní úsek patří dlouhodobě mezi priority Mostecka v oblasti dopravní infrastruktury a z podnětu Hospodářské a sociální rady Mostecka se jím proto zabývala nejen krajská tripartita, ale také kancelář zmocněnce vlády.
U jednacího stolu tehdy všichni se shodli na tom, že budou po vládě požadovat rozšíření na čtyřproudovou komunikaci. „Pouhá rekonstrukce stávající komunikace, kterou plánovalo ministerstvo dopravy, pro nás byla nepřijatelná, proto jsme žádali zkapacitnění na čtyřpruh," řekl primátor města Most Jan Paparega. Nutnost řešení zdůraznili také zástupci Generálního ředitelství HZS ČR právě s ohledem na vytíženost této komunikace složkami integrovaného záchranného systému. Rozšíření silnice požaduje také litvínovská radnice.
Zdroj: http://mostecky.denik.cz/zpravy_region/ ... 60218.html
18.2.2016, 13:04
Deník.cz
Praha, Most – Bezpečnostní rada státu vyslyšela argumenty a rozhodla tom, aby ministr dopravy nechal upravit projekční návrh na rozšíření silnice mezi Mostem a Litvínovem I/27 na čtyřproudovou komunikaci tak, aby odpovídal dnes platným normám a požadavkům na bezpečnost silničního provozu.
Silnice I/27 mezi Mostem a Litvínovem.Autor: DENÍK/Martin Vokurka
O důraznějším předložení argumentů na rozšíření silnice jednala v květnu v Mostě Hospodářská a sociální rada Ústeckého kraje. Hlavním důvodem bylo tehdejší vyjádření ministerstva dopravy, že dlouhodobě požadované rozšíření tohoto dopravního úseku na čtyřpruh nebude realizováno.
„Přitom právě silnice I/27 mezi Mostem a Litvínovem je specifická tím, že prochází chemickými závody, a je proto nutné zohlednit nejen osobní dopravu, ale také bezpečnost přepravy chemických produktů a další bezpečnostní rizika," uvedla tehdy Gabriela Nekolová, regionální zástupkyně zmocněnce vlády pro Moravskoslezský a Ústecký kraj a místopředsedkyně HSR-ÚK (krajská tripartita).
Dopravní úsek patří dlouhodobě mezi priority Mostecka v oblasti dopravní infrastruktury a z podnětu Hospodářské a sociální rady Mostecka se jím proto zabývala nejen krajská tripartita, ale také kancelář zmocněnce vlády.
U jednacího stolu tehdy všichni se shodli na tom, že budou po vládě požadovat rozšíření na čtyřproudovou komunikaci. „Pouhá rekonstrukce stávající komunikace, kterou plánovalo ministerstvo dopravy, pro nás byla nepřijatelná, proto jsme žádali zkapacitnění na čtyřpruh," řekl primátor města Most Jan Paparega. Nutnost řešení zdůraznili také zástupci Generálního ředitelství HZS ČR právě s ohledem na vytíženost této komunikace složkami integrovaného záchranného systému. Rozšíření silnice požaduje také litvínovská radnice.
Zdroj: http://mostecky.denik.cz/zpravy_region/ ... 60218.html
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/27 Most - Litvínov
Do pěti let by měla začít stavba čtyřproudé silnice mezi Mostem a Litvínovem
21. prosince 2016 v 09:37
Rozhlas.cz
Autor: Jan Beneš
Pořad: Informace ze severu Čech
Stanice: Sever
Bezpečnější čtyřproudé silnice 1/27 z Mostu na Litvínov se řidiči dočkají odhadem za šest let. Studie její budoucí podoby už ale vzniká. Jisté je, že na ní budou muset řidiči zpomalit a počítat budou muset i se semafory. Kolem silnice vedou tramvajové koleje a za nimi je rozlehlý areál chemičky Unipetrol. Právě kvůli evakuaci při případné havárii v chemickém provozu se rozšíření silnice plánuje.
Silnice pro motorová vozidla (ilustr. obr.)Foto: Ondřej Wolf
„Ministerstvo dalo pokyn Ředitelství silnic a dálnic, kde byla zadána technicko-ekonomická studie na čtyřpruh. Je to teď v tom stavu, že je připravována studie na místní sběrnou komunikaci,“ popisuje Petr Vacek z ŘSD.
Místní sběrná komunikace je silnice, na které je omezena rychlost. „Není to klasický čtyřpruh, kapacitní a rychlostí tak, aby se tam dalo jezdit rychle, protože podél té trasy je napojeno asi 11 areálů. Bude tam světelná signalizace a snížená rychlost na 70 km/h,“ doplňuje Vacek.
Ředitelství silnic a dálnic už má územní rozhodnutí na původní variantu rozšíření silnice. Ta je ale příliš nákladná. Studie má proto mimo jiné přijít na to, jak v rámci platného územního rozhodnutí co nejvíc ušetřit.
„Ty pruhy mohou být užší, ne 3,5 metru ale 3,15. Pro řidiče to ale bude dostatečně komfortní,“ myslí si Vacek.
Problém může nastat při vykupování pozemků
Stát ale bude muset vykoupit pozemky podél silnice. To by mohlo podle primátora Mostu za Severočechy Most Jana Paparegy, situaci zkomplikovat: „Myslím si, že to bude velmi složité projektově připravit. Zejména pak to vypořádat majetkově, protože tam je skutečně několik vlastníků.“
Ředitelství silnic a dálnic spoléhá na to, že nebude muset měnit stávající územní rozhodnutí, se kterým se v minulosti už majitelé pozemků podél silnice seznámili.
„Když máme územní rozhodnutí, znamená to, že tam s vlastníky už bylo jednáno. Neznamená to ale, že je vypořádáno. Vypořádání je až ke stavebnímu povolení. Jakmile budeme mít ujasněnou tu variantu, tak půjdeme buď do změny územního rozhodnutí, pokud to bude nutné. My se ale samozřejmě budeme snažit, aby to územní rozhodnutí, které máme do roku 2019, maximálně využili,“ vysvětluje Petr Vacek.
V každém případě je nutné vypracovat studii stavby na životní prostředí. Předpokládá se, že stavba rozšíření silnice 1/27 mezi Mostem a Litvínovem začne nejdříve za pět let.
21. prosince 2016 v 09:37
Rozhlas.cz
Autor: Jan Beneš
Pořad: Informace ze severu Čech
Stanice: Sever
Zdroj: http://www.rozhlas.cz/sever/informaceze ... m--1681452
21. prosince 2016 v 09:37
Rozhlas.cz
Autor: Jan Beneš
Pořad: Informace ze severu Čech
Stanice: Sever
Bezpečnější čtyřproudé silnice 1/27 z Mostu na Litvínov se řidiči dočkají odhadem za šest let. Studie její budoucí podoby už ale vzniká. Jisté je, že na ní budou muset řidiči zpomalit a počítat budou muset i se semafory. Kolem silnice vedou tramvajové koleje a za nimi je rozlehlý areál chemičky Unipetrol. Právě kvůli evakuaci při případné havárii v chemickém provozu se rozšíření silnice plánuje.
Silnice pro motorová vozidla (ilustr. obr.)Foto: Ondřej Wolf
„Ministerstvo dalo pokyn Ředitelství silnic a dálnic, kde byla zadána technicko-ekonomická studie na čtyřpruh. Je to teď v tom stavu, že je připravována studie na místní sběrnou komunikaci,“ popisuje Petr Vacek z ŘSD.
Místní sběrná komunikace je silnice, na které je omezena rychlost. „Není to klasický čtyřpruh, kapacitní a rychlostí tak, aby se tam dalo jezdit rychle, protože podél té trasy je napojeno asi 11 areálů. Bude tam světelná signalizace a snížená rychlost na 70 km/h,“ doplňuje Vacek.
Ředitelství silnic a dálnic už má územní rozhodnutí na původní variantu rozšíření silnice. Ta je ale příliš nákladná. Studie má proto mimo jiné přijít na to, jak v rámci platného územního rozhodnutí co nejvíc ušetřit.
„Ty pruhy mohou být užší, ne 3,5 metru ale 3,15. Pro řidiče to ale bude dostatečně komfortní,“ myslí si Vacek.
Problém může nastat při vykupování pozemků
Stát ale bude muset vykoupit pozemky podél silnice. To by mohlo podle primátora Mostu za Severočechy Most Jana Paparegy, situaci zkomplikovat: „Myslím si, že to bude velmi složité projektově připravit. Zejména pak to vypořádat majetkově, protože tam je skutečně několik vlastníků.“
Ředitelství silnic a dálnic spoléhá na to, že nebude muset měnit stávající územní rozhodnutí, se kterým se v minulosti už majitelé pozemků podél silnice seznámili.
„Když máme územní rozhodnutí, znamená to, že tam s vlastníky už bylo jednáno. Neznamená to ale, že je vypořádáno. Vypořádání je až ke stavebnímu povolení. Jakmile budeme mít ujasněnou tu variantu, tak půjdeme buď do změny územního rozhodnutí, pokud to bude nutné. My se ale samozřejmě budeme snažit, aby to územní rozhodnutí, které máme do roku 2019, maximálně využili,“ vysvětluje Petr Vacek.
V každém případě je nutné vypracovat studii stavby na životní prostředí. Předpokládá se, že stavba rozšíření silnice 1/27 mezi Mostem a Litvínovem začne nejdříve za pět let.
21. prosince 2016 v 09:37
Rozhlas.cz
Autor: Jan Beneš
Pořad: Informace ze severu Čech
Stanice: Sever
Zdroj: http://www.rozhlas.cz/sever/informaceze ... m--1681452
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/27 Most - Litvínov
Už jsem si myslel, že tu stavbu odpískali úplně.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/27 Most - Litvínov
Já hlavně nechápu, že projekt už byl, ale ten, zdá se, shodili ze stolu a vypracovávají nový projekt. Proč to sakra dělají? Co bylo na původním projektu špatně? A v čem je nový projekt jiný? Děsím se co z toho vyjde za paskvil..
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/27 Most - Litvínov
Určitě MÚK nahradí KO, jak je zvykem v poslední době, a bude to stejný paskvil jako I/58 obchvat Mošnova.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/27 Most - Litvínov
KO tam být právě měl.
"Studie její budoucí podoby už ale vzniká. Jisté je, že na ní budou muset řidiči zpomalit a počítat budou muset i se semafory." – K čemu to pak je?
"..Studie má proto mimo jiné přijít na to, jak v rámci platného územního rozhodnutí co nejvíc ušetřit. „Ty pruhy mohou být užší, ne 3,5 metru ale 3,15. Pro řidiče to ale bude dostatečně komfortní,“ myslí si Vacek." – Paskvil to určitě bude.
"Studie její budoucí podoby už ale vzniká. Jisté je, že na ní budou muset řidiči zpomalit a počítat budou muset i se semafory." – K čemu to pak je?
"..Studie má proto mimo jiné přijít na to, jak v rámci platného územního rozhodnutí co nejvíc ušetřit. „Ty pruhy mohou být užší, ne 3,5 metru ale 3,15. Pro řidiče to ale bude dostatečně komfortní,“ myslí si Vacek." – Paskvil to určitě bude.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/27 Most - Litvínov
Most-Záluží-Litvínov je fakticky jedna aglomerace a tranzitní význam I/27 je v tomto úseku nepatrný, proto stavba v kategorii MS (zvýšení kapacity, ale ne rychlosti) má logiku.
Re: I/27 Most - Litvínov
I/27, most ev.č.27-027..1 u Souše
Aktuální stav
Aktuální stav
Přijde mi, že oba sousední mosty na stejné větvi jsou ve velmi podobném stavu ... IMHO se bude uzavírka v následujících letech opakovat.Demolice současné mostní konstrukce a stavba nové. Vzhledem k existujícím vážným poruchám, dlouhodobému vnikání agresivní vody do NK i na spodní stavbu je nutno již reálně předpokládat rozsáhlou neodstranitelnou kontaminaci betonu chloridovými ionty...
Re: I/27 Most - Litvínov
Aktualizovaný leták: I/27 Most - Litvínov, stav k 05/2020.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/27 Most - Litvínov
Vím, že to sem nepatří, že téma je o I/27 Most – Litvínov, ale na fotce č. 4 vidíte nově postavenou silnici III/2565 Most – Mariánské Radčice poblíž Mosteckého jezera. Silnice byla dostavěna někdy jaro-léto 2018 a po dvou letech od dokončení nebyla stále otevřena! Já jen pro zajímavost, když se to tu objevilo na jedné z fotek..
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/27 Most - Litvínov
... včetně luxusní cyklostezky. Podle posledních ortofotomap je v jednom úseku využívaná pravděpodobně pro důlní dopravu, nemůže to být důvod nezprovoznění?
Re: I/27 Most - Litvínov
Daná komunikace bude imho zprovozněna současně se zpřístupněním jezera Most, které je plánováno na 09/2020
https://cs.wikipedia.org/wiki/Mosteck%C3%A9_jezero
https://mostecky.denik.cz/zpravy_region ... 00612.html
Pokud se vrátíme k mostům na I/27, tak ŘSD nedávno na twitteru uvedlo, že most bude zprovozněn na přelomu letních prázdnin - viz odkaz včetně foto
https://twitter.com/RSD_Ustecky/status/ ... 58881?s=20
Nicméně nerozumím strategii těchto oprav. Na dané větvi (Litvínov > Most) byl za plné uzavírky vystavěn jeden nový most. Zbylé dva přiléhající zůstaly bez zásahu (opticky vypadají stejně žalostně, jako ten zbouraný).
https://mapy.cz/s/radutenero
Takže se v budoucnosti asi opět dočkáme plné uzavírky daného směru...
Ale je to samozřejmě pohled zvenčí, snad pro tento postup existuje racionální důvod...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Mosteck%C3%A9_jezero
https://mostecky.denik.cz/zpravy_region ... 00612.html
Pokud se vrátíme k mostům na I/27, tak ŘSD nedávno na twitteru uvedlo, že most bude zprovozněn na přelomu letních prázdnin - viz odkaz včetně foto
https://twitter.com/RSD_Ustecky/status/ ... 58881?s=20
Nicméně nerozumím strategii těchto oprav. Na dané větvi (Litvínov > Most) byl za plné uzavírky vystavěn jeden nový most. Zbylé dva přiléhající zůstaly bez zásahu (opticky vypadají stejně žalostně, jako ten zbouraný).
https://mapy.cz/s/radutenero
Takže se v budoucnosti asi opět dočkáme plné uzavírky daného směru...
Ale je to samozřejmě pohled zvenčí, snad pro tento postup existuje racionální důvod...
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/27 Most - Litvínov
Ta silnice III. třídy bude asi nakonec zprovozněna v září 2020, ale stejně. Slibovali to mnohem dřív, do souvislosti s otevíráním jezera se to začalo dávat až nyní, do té doby to bylo chápáno jako samostatná stavba mimo tento území rekultivovaného jezera. Jde např. i o zprovoznění mostu přes I/13, železnici a řeku Bílinu u muzea v Mostě, vedoucí od muzea ke kostelu, kam se dá také normálně dostat z druhé strany mostem u zimního stadionu. Tedy jde i o propojení dvou neuzavřených území (muzeum a kostel), není žádný důvod k čekání na září 2020 a otevírání jezera Most.
Co se týče zbylých mostů na I/27 také to nechápu. Nebyly všechny mosty vystavěny ve stejnou dobu v 70. letech? Nevím, v čem byl ten opravovaný (nově postavený) horší, než ty ostatní? Taky se obávám, že třeba za 2-3 roky bude další podobná uzavírka..
Podobná situace byla na I/15, když byla úplná uzavírka mostu u Sedlece (někdy tak v roce 2010), obousměrná objízdná trasa vedla tehdy přes Patokryje. Taky jsme si mysleli, že současně s tím i opraví velmi špatný povrch na této uzavřené silnici, ale ono nic, po roce uzavírky se úsek otvíral znovu s tím rozbitým povrchem jako by nic. Až pak později (asi 2014) za plnéného obousměrného provozu byly dílčí uzavírky kvůli frézování a pokládky nového povrchu.
Co se týče zbylých mostů na I/27 také to nechápu. Nebyly všechny mosty vystavěny ve stejnou dobu v 70. letech? Nevím, v čem byl ten opravovaný (nově postavený) horší, než ty ostatní? Taky se obávám, že třeba za 2-3 roky bude další podobná uzavírka..
Podobná situace byla na I/15, když byla úplná uzavírka mostu u Sedlece (někdy tak v roce 2010), obousměrná objízdná trasa vedla tehdy přes Patokryje. Taky jsme si mysleli, že současně s tím i opraví velmi špatný povrch na této uzavřené silnici, ale ono nic, po roce uzavírky se úsek otvíral znovu s tím rozbitým povrchem jako by nic. Až pak později (asi 2014) za plnéného obousměrného provozu byly dílčí uzavírky kvůli frézování a pokládky nového povrchu.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63