I/27 Most - Litvínov
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
I/27 Most - Litvínov
Zakládám topic o stavbě I/27 Most - Litvínov, nacházejícího se na silnici I. třídy č. 27 (I/27) v okrese Most.
Tento úsek silnice I/27 spojuje Litvínov s Mostem a s rozsáhlou průmyslovou zónou Záluží, nacházející se mezi těmito dvěma městy a kterou silnice I/27 přímo prochází. V této průmyslové zóně se nacházejí především chemické provozy společností Unipetrol a Česká Rafinérská a také dalších společností zajišťujících logistiku, údržbu a provoz.
Silnice má svou důležitost nejen pro dopravu lidí a průmysl, ale také v případě záchranných akcích při háváriích v průmyslových provozech, především chemických závodech. Toto již prokázaly zkušenosti s minulými průmyslovými haváriemi v této oblasti. Na nutnost kvalitního kapacitního silničního spojení skrz průmyslovou zónu Záluží trvale upozorňuje i Bezpečnostní rada Ústeckého kraje.
Stavba I/27 Most - Litvínov je zkapacitnění stávající klasické 2proudé komunikace na 4proudá komunikace s oddělenými směry. Zkapacitnění bude provedeno přistavěním levého (západního) dvojpruhu v celé délce. Křížení se silnicí II. třídy č. 255 (II/255) je provedeno úrovňovou kruhovou křižovatkou. Protože stavěný úsek vede přímo skrz území přímo ovlivněné průmyslovou výrobou, je zde mnoho inženýrských sítí, které bude nutno přeložit.
Popis stavby: (od ŘSD)
Ve směru od Mostu od km 0,0 do km 2,9 bude vybudována nová levá polovina čtyřpruhu. Stávající silnice I/27, která bude sloužit jako pravá polovina čtyřpruhu, bude opravena. Od km 2,9 je plný čtyřpruh veden v nové trase až do km 4,0. V tomto úseku bude v km 3,0 vybudována nová okružní křižovatka se silnicí II/255 na Komořany. Od km 4,0 až do konce stavby v km 6,9 se opět vybuduje nová levá polovina čtyřpruhu, stávající silnice I/27 bude opravena a bude sloužit jako pravá polovina čtyřpruhu. V rámci stavby bude nově postaveno nebo rekonstruováno celkem 14 mostních objektů a 3 lávky pro pěší.
Předpokládá se, že výstavba zkapacitnění bude bez dělení na stavební etapy. Vzhledem k tomu, že je budována čtyřpruhová směrově dělená komunikace s využitím stávající dvoupruhové silnice jako pravé vozovky, bude výstavba silnice včetně výstavby mostů probíhat se zachováním stávajícího provozu. Zachování provozu je bezpodmínečně nutné vzhledem k průmyslové výrobě, jejíž doprava je fixována na silnici I/27. Předpokládá se vedení provozu po stávající silnici I/27 a výstavba levé vozovky nové silnice, v oblasti Průmyslového náměstí výstavba celé nové čtyřpruhové komunikace mimo stávající silnici I/27. Po dokončení kompletní výstavby levé vozovky včetně mostních objektů bude provoz převeden na dokončenou levou vozovku a provedena rekonstrukce pravé (stávající) vozovky včetně rekonstrukce mostních objektů.
Součástí stavby jsou demolice objektů ležících v trase komunikace, úprava řady průsečných křižovatek a velkého počtu napojení účelových komunikací a vjezdů z průmyslových provozů.
Nesmírně složité a provozně náročné budou velmi početné překládky, úpravy a ochrana stávajících inženýrských sítí.
Data o stavbě: (od ŘSD)
Hlavní trasa:
délka: 6897 m
kategorie: S 22,5/80
plocha vozovek: 158 774 m2
počet stavebních objektů: 329
Mostní objekty:
počet celkem: 17
z toho lávky pro pěší: 3
plocha mostů: 2724 m2
Mimoúrovňové křižovatky: nejsou žádné MÚK
Protihlukové stěny: nejsou žádné PHS
Přeložky ostatních komunikací:
počet objektů: 3
délka: 332 m
Přeložky inženýrských sítí:
vodohospodářské objekty: 61
objekty elektro, sdělovací kabely: 29
přeložky plynovodu: 1
přeložky produktovodu: 6
Celkový objem zemních prací:
výkopy: 123 519 m3
násypy: 96 753 m3
Předpokládaná cena stavby bez daně: 900 568 000 Kč
Stav k: 8/2008
Zdroj: http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... tvinov.pdf (PDF, 980 kB) (PDF zahrnuje i plánek stavby)
Tento úsek silnice I/27 spojuje Litvínov s Mostem a s rozsáhlou průmyslovou zónou Záluží, nacházející se mezi těmito dvěma městy a kterou silnice I/27 přímo prochází. V této průmyslové zóně se nacházejí především chemické provozy společností Unipetrol a Česká Rafinérská a také dalších společností zajišťujících logistiku, údržbu a provoz.
Silnice má svou důležitost nejen pro dopravu lidí a průmysl, ale také v případě záchranných akcích při háváriích v průmyslových provozech, především chemických závodech. Toto již prokázaly zkušenosti s minulými průmyslovými haváriemi v této oblasti. Na nutnost kvalitního kapacitního silničního spojení skrz průmyslovou zónu Záluží trvale upozorňuje i Bezpečnostní rada Ústeckého kraje.
Stavba I/27 Most - Litvínov je zkapacitnění stávající klasické 2proudé komunikace na 4proudá komunikace s oddělenými směry. Zkapacitnění bude provedeno přistavěním levého (západního) dvojpruhu v celé délce. Křížení se silnicí II. třídy č. 255 (II/255) je provedeno úrovňovou kruhovou křižovatkou. Protože stavěný úsek vede přímo skrz území přímo ovlivněné průmyslovou výrobou, je zde mnoho inženýrských sítí, které bude nutno přeložit.
Popis stavby: (od ŘSD)
Ve směru od Mostu od km 0,0 do km 2,9 bude vybudována nová levá polovina čtyřpruhu. Stávající silnice I/27, která bude sloužit jako pravá polovina čtyřpruhu, bude opravena. Od km 2,9 je plný čtyřpruh veden v nové trase až do km 4,0. V tomto úseku bude v km 3,0 vybudována nová okružní křižovatka se silnicí II/255 na Komořany. Od km 4,0 až do konce stavby v km 6,9 se opět vybuduje nová levá polovina čtyřpruhu, stávající silnice I/27 bude opravena a bude sloužit jako pravá polovina čtyřpruhu. V rámci stavby bude nově postaveno nebo rekonstruováno celkem 14 mostních objektů a 3 lávky pro pěší.
Předpokládá se, že výstavba zkapacitnění bude bez dělení na stavební etapy. Vzhledem k tomu, že je budována čtyřpruhová směrově dělená komunikace s využitím stávající dvoupruhové silnice jako pravé vozovky, bude výstavba silnice včetně výstavby mostů probíhat se zachováním stávajícího provozu. Zachování provozu je bezpodmínečně nutné vzhledem k průmyslové výrobě, jejíž doprava je fixována na silnici I/27. Předpokládá se vedení provozu po stávající silnici I/27 a výstavba levé vozovky nové silnice, v oblasti Průmyslového náměstí výstavba celé nové čtyřpruhové komunikace mimo stávající silnici I/27. Po dokončení kompletní výstavby levé vozovky včetně mostních objektů bude provoz převeden na dokončenou levou vozovku a provedena rekonstrukce pravé (stávající) vozovky včetně rekonstrukce mostních objektů.
Součástí stavby jsou demolice objektů ležících v trase komunikace, úprava řady průsečných křižovatek a velkého počtu napojení účelových komunikací a vjezdů z průmyslových provozů.
Nesmírně složité a provozně náročné budou velmi početné překládky, úpravy a ochrana stávajících inženýrských sítí.
Data o stavbě: (od ŘSD)
Hlavní trasa:
délka: 6897 m
kategorie: S 22,5/80
plocha vozovek: 158 774 m2
počet stavebních objektů: 329
Mostní objekty:
počet celkem: 17
z toho lávky pro pěší: 3
plocha mostů: 2724 m2
Mimoúrovňové křižovatky: nejsou žádné MÚK
Protihlukové stěny: nejsou žádné PHS
Přeložky ostatních komunikací:
počet objektů: 3
délka: 332 m
Přeložky inženýrských sítí:
vodohospodářské objekty: 61
objekty elektro, sdělovací kabely: 29
přeložky plynovodu: 1
přeložky produktovodu: 6
Celkový objem zemních prací:
výkopy: 123 519 m3
násypy: 96 753 m3
Předpokládaná cena stavby bez daně: 900 568 000 Kč
Stav k: 8/2008
Zdroj: http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... tvinov.pdf (PDF, 980 kB) (PDF zahrnuje i plánek stavby)
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/27 Most - Litvínov
V tom PDF materiálu od ŘSD (http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... tvinov.pdf) je uvedeno toto:
Stav přípravy:
V současné době (08/2008) probíhá v rámci přípravy stavby inženýrská činnost pro získání územního rozhodnutí. Předpokládané uvedení stavby do provozu je v pátém měsíci roku 2012.
(...)
Vydání UR: 12/2008
Vydání SP: 12/2009
Vyhlášení výběrového řízení: 12/2009
Zahájení stavby: 3/2010
Zprovoznění stavby: 5/2012
Jak to vypadá tady s těmi termíny? Bylo vydáno již UR? Podaří se splnit následující termíny?
Stav přípravy:
V současné době (08/2008) probíhá v rámci přípravy stavby inženýrská činnost pro získání územního rozhodnutí. Předpokládané uvedení stavby do provozu je v pátém měsíci roku 2012.
(...)
Vydání UR: 12/2008
Vydání SP: 12/2009
Vyhlášení výběrového řízení: 12/2009
Zahájení stavby: 3/2010
Zprovoznění stavby: 5/2012
Jak to vypadá tady s těmi termíny? Bylo vydáno již UR? Podaří se splnit následující termíny?
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/27 Most - Litvínov
Docela nechápu jak chtěj provést napojení těch různých odboček, když ne mimoúrovňově? Takovým klasickým úrovňových způsobem to doufám nechtějí řešit.. Vůbec si to nedovedu představit.. Nevíte někdo?
Také si myslím, že není úplně vhodné pro silnici tohoto typu, takového významu a těchto kapacit stavět kruhovou křižovatku..
Také mi není jasné, čemu ŘSD říkají Průmyslové náměstí. Hledal jsem v Googlu heslo Průmyslové náměstí Litvínov, ale ten nic nenašel.. Plánek ŘSD to též neobsahuje.
Také si myslím, že není úplně vhodné pro silnici tohoto typu, takového významu a těchto kapacit stavět kruhovou křižovatku..
Také mi není jasné, čemu ŘSD říkají Průmyslové náměstí. Hledal jsem v Googlu heslo Průmyslové náměstí Litvínov, ale ten nic nenašel.. Plánek ŘSD to též neobsahuje.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/27 Most - Litvínov
To já hledal v googlu jen "Průmyslové náměstí" a našel jsem textovou část územního plánu Litvínova, cituji:Fox Mulder píše:Také mi není jasné, čemu ŘSD říkají Průmyslové náměstí. Hledal jsem v Googlu heslo Průmyslové náměstí Litvínov, ale ten nic nenašel...
"V dopravním koridoru bude realizováno zkapacitnění silnice I/27 na čtyřpruh včetně úpravy centrálního prostoru před areálem Chemopetrol - průmyslové náměstí."
PS: Opravdu je nutné sem kopírovat celý text ŘSD letáku? Nestačí jen název + nejnutnější info?
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/27 Most - Litvínov
Hmm, stejně to nevím co přesně to označuje.. Že by parkoviště před hlavní branou Chemopetrolu?Petr Pokorný píše:To já hledal v googlu jen "Průmyslové náměstí" a našel jsem textovou část územního plánu Litvínova, cituji:Fox Mulder píše:Také mi není jasné, čemu ŘSD říkají Průmyslové náměstí. Hledal jsem v Googlu heslo Průmyslové náměstí Litvínov, ale ten nic nenašel...
"V dopravním koridoru bude realizováno zkapacitnění silnice I/27 na čtyřpruh včetně úpravy centrálního prostoru před areálem Chemopetrol - průmyslové náměstí."
Celý text? To daleka není celý text, je to jen jedna kapitola a to ještě ne celá (úvodní část je vynechána). Stejně tak je vynechána i část kapitoly Data o stavbě. Kapitola Dopravní význam stavby je vynechána úplně.Petr Pokorný píše:PS: Opravdu je nutné sem kopírovat celý text ŘSD letáku? Nestačí jen název + nejnutnější info?
Já myslim, že úvodnímu příspěvku neuškodí pár konkrétních informací a mít to podstatné pěkně pohromadě v jednom příspěvku a ne jen samé odkazy, na které musí klikat. Mimo to v něm čtenář fóra může najít nové informace které ho zaujmou a je zase další impluls k diskuzi.. A je třeba takovou diskuzi také trochu přiblížit laikům i lidem z jiného kraje..
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/27 Most - Litvínov
Mě to kopírování textu nepřekáží, alespoň se dá rychle citovat bez načítání obejmného PDFka, navíc zůstane zachován původní text letáku včetně např. ceny či časového odhadu... Kdybych měl čas, tak to dělám podobně...
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/27 Most - Litvínov
Přesně tak! I proto to dělám. Ne každej má ochotu načítat PDF soubor a pak v tom hledat. Já osobně tedy nesnáším, když se nějaký příspěvek skládá převážně z odkazů (přišel jsem číst fórum, ne odkazy), případně název diskuze zvolený nicneříkajícím způsobem (dotaz, váš názor, proč??, apod.). A ty letáky jsou přece jen vhodnější spíše pro použití na tiskovinách. Také na těch letácích (jakkoli jsou výborně zpracovaný!) je spousta vedlejších a pro čtenáře fóra nezajímavých až nudných informací, kde se dlouze popisuje dopravní význam význam stavby, že I/27 vede až do Železné Rudy, kde je to od Plzně součást E53, pak se popisuje význam průmyslové zóny Triangle, která je u Žatce, kdo je zhotovitel stavby, katastr území, že se jedná o liniovou novostavbu, kdo je objednavatel stavby a kde sídlí, apod. Prostě spousta vedlejších informací. Odhadem já zkopírovávám cca 60% textových informací, uvedených v letáku.mapman píše:Mě to kopírování textu nepřekáží, alespoň se dá rychle citovat bez načítání obejmného PDFka, navíc zůstane zachován původní text letáku včetně např. ceny či časového odhadu... Kdybych měl čas, tak to dělám podobně...
Prostě to popíšu stručně svými slovy a pak technická data doplním citací z ŘSD letáku, pokud to čtenáře zajímá to zajímá. Pokud ne a zná to podrobně, nemusí to číst. Má to přehledně oddělené kurzívou a je jasně znát co je zdrojem (pokud ten leták zná). Ty informace, které vynechám jsou myslím pro běžného čtenáře fóra spíše vedlejší a pokud opravdu chce, může si to v tom PDFku dohledat.
Zajímavé je, že vám nevadí založení diskuze např. tímto způsobem.. U toho zase rostu já..
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/27 Most - Litvínov
No to mi třeba vadí, protože nemám představu o co jde, a většinou se na to ani nedívám.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/27 Most - Litvínov
Jaký vliv na tuto stavbu může mít budoucí možná těžba hnědého uhí?
- Přílohy
-
- 091109_18b.jpg (52.77 KiB) Zobrazeno 37034 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/27 Most - Litvínov
fatalni ale podle mapy, co mam, by mela I/27 ohrozit az III.etapa tezby ve velkolomu CSA. je to sken, nevalne kvality, co jsem udelal ted narychlo. v pripade zajmu se muzu podelit o celou mapku (vcetne chomutovska a kadanska), prip. pokusit se trochu zlepsit kvalitu, ale moc s tim uz asi nenadelam.Lenny píše:Jaký vliv na tuto stavbu může mít budoucí možná těžba hnědého uhí?
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/27 Most - Litvínov
Sakra, to mi nějak ušlo, respektive jsem to špatně pochopil, že III. a IV. etapa těžby dolu ČSA zasahuje do průmyslové oblasti Záluží (chemické závody Unipetrol a Česká Rafinérská). Já se domníval, že tyto etapy se týkají pouze Kopistské výsypky..
Jinak samozřejmě, III. a IV. etapa těžby dolu ČSA zasahují do stopy (tělesa) plánované trasy I/27 Most-Litvínov. Tyto stavby jsou tedy v přímém rozporu. V budoucnu se tedy bude rozhodovat, zda zůstane průmyslový areál Záluží s 4proudou I/27 z počátku 21. století skrz tento areál, nebo jestli tam bude díra v zemi.
No konkrétně na tuto stavbu žádný. Chci tím říci, že plánování postavení I/27 Most-Litvínov to nemůže ohrozit, ta silnice se prostě postaví, ačkoliv tu jsou plány na vytěžení tohoto území. Ta těžba je tak vzdálený horizont (cca 2070-2150), že to plánovanou stavbu I/27 Most-Litvínov nemůže ohrozit. V takovém horizontu se zatím neuvažuje.Lenny píše:Jaký vliv na tuto stavbu může mít budoucí možná těžba hnědého uhí?
Jinak samozřejmě, III. a IV. etapa těžby dolu ČSA zasahují do stopy (tělesa) plánované trasy I/27 Most-Litvínov. Tyto stavby jsou tedy v přímém rozporu. V budoucnu se tedy bude rozhodovat, zda zůstane průmyslový areál Záluží s 4proudou I/27 z počátku 21. století skrz tento areál, nebo jestli tam bude díra v zemi.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/27 Most - Litvínov
Já tomu rozumím tak, že "při korekci UEZ" znamená prolomení dosavadních územních limitů. A o to bude ještě dlouhý boj, takže ta silnice tam může léta bez problémů stát.
Re: I/27 Most - Litvínov
v zaluzi je pikantni situace, protoze je otazka, jaky vyznam budou mit mistni fabriky v dobe III. etapy tezby vzhledem k budoucim zasobam a cene ropy... ale to uz je OT.Fox Mulder píše:Sakra, to mi nějak ušlo, respektive jsem to špatně pochopil, že III. a IV. etapa těžby dolu ČSA zasahuje do průmyslové oblasti Záluží (chemické závody Unipetrol a Česká Rafinérská).
Re: I/27 Most - Litvínov
Nemluvě o tom, že se tam taky jistě musí provádět nějaká obnova technologií, tak by se případně provedla o kus jinam.
Království a půl princezny za 511.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/27 Most - Litvínov
Jasně. Současné ekologické limity, dány rozhodnutím Pithartovy Vlády ČR 444/1991, je v mapce ta etapa č. I. Je to současná těžba cca do roku 2017, proto už teď probíhají diskuze a lobbing, aby se mohlo po roce 2017 pokračovat s těžbou dále na východ (II. etapa) se zbouráním obcí Černice a Horní Jiřetín až těsně před Litvínov-Janov. Pokud se to podaří, tak II. etapa by měla trvat několik desítek let (min. do roku cca 2065) a pak bude podle současných předpokladů v letech cca 2050-65 probíhat další diskuze o dalším prolomení limitů, tedy III. a IV. etapa.JirkaS píše:Já tomu rozumím tak, že "při korekci UEZ" znamená prolomení dosavadních územních limitů. A o to bude ještě dlouhý boj, takže ta silnice tam může léta bez problémů stát.
Samozřejmě, pokud se neprolomí II. etapa, tak III. a IV. etapa vůbec nepřipadají v úvahu. Takže pokud se nezbourají obce Černice a Horní Jiřetín, tak se nebude bourat ani průmyslový areál Záluží a tak i přerušovat současná (doufejme že brzo zkapacitněná) I/27. Vytěžený důl se zatopí vodou a vznikne obří jezero o ploše cca 1000 ha (10 km2) s hloubkou až 140 metrů. Vznik tohoto jezera by se dal očekávat ve 30. letech tohoto století.
Jasně a jak podotkl banjo, hodně bude záviset na budoucí energietické situaci. Zda bude vůbec o to uhlí za 60 let zájem, v jakém stavu bude průmyslový areál Záluží, co se v něm vlastně bude vyrábět, jestli stále ropné produkty, atd.. Bude o tom rozhodovat generace lidí, která se ještě nenarodila. Kdo ví, co bude za politické strany a jestli Strana Zelených bude v roce 2055 v Parlamentu. Pokud teda bude ještě Parlament.. Stát se může milion věcí, takže všechno to jsou zatim úvahy z našeho úhlu pohledu, tedy roku 2009.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/27 Most - Litvínov
Silnice Most - Litvínov se nerozšíří
Most – Plánovaná rekonstrukce části státní silnice I/27, která spojuje Most s Litvínovem, se odkládá. Rozhodlo tak ministerstvo dopravy, podle něhož je rozšíření silnice na čtyři pruhy ekonomicky neúnosné. Rekonstrukce měla stát zhruba miliardu korun a měla začít letos. Nyní se řidiči dočkají přinejlepším třípruhu, řekl předseda sněmovního hospodářského výboru Oldřich Vojíř.
"Ministerstvo dopravy tento projekt na základě ekonomického posouzení zastavilo. Zkapacitnění dopravy v tomto úseku je však z hlediska bezpečnosti nutné. Domluvili jsme se proto s ministrem Slamečkou, že se záměr řešení frekventované silnice kolem průmyslového areálu znovu otevře," uvedl Vojíř.
Silnice I/27 by tak v úseku, který vede kolem průmyslového areálu producenta petrochemických výrobků, firmy Unipetrol RPA, mohla být třípruhová...
Most – Plánovaná rekonstrukce části státní silnice I/27, která spojuje Most s Litvínovem, se odkládá. Rozhodlo tak ministerstvo dopravy, podle něhož je rozšíření silnice na čtyři pruhy ekonomicky neúnosné. Rekonstrukce měla stát zhruba miliardu korun a měla začít letos. Nyní se řidiči dočkají přinejlepším třípruhu, řekl předseda sněmovního hospodářského výboru Oldřich Vojíř.
"Ministerstvo dopravy tento projekt na základě ekonomického posouzení zastavilo. Zkapacitnění dopravy v tomto úseku je však z hlediska bezpečnosti nutné. Domluvili jsme se proto s ministrem Slamečkou, že se záměr řešení frekventované silnice kolem průmyslového areálu znovu otevře," uvedl Vojíř.
Silnice I/27 by tak v úseku, který vede kolem průmyslového areálu producenta petrochemických výrobků, firmy Unipetrol RPA, mohla být třípruhová...
Re: I/27 Most - Litvínov
nez tripruh, tak at se na to vykaslou uplne. tripruh ma smysl na dlouhych ne zcela vytizenych silnicich, ale ne na sedmikilometrove trase, ktera navic castecne vede pres "obec". vsechno ostatni jsou vyhozene penize (a ten ctyrpruh mozna taky).
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/27 Most - Litvínov
Já jen krátce doplním krátkou citaci z Mosteckého deníku..
Zdroj: http://mostecky.denik.cz/zpravy_region/ ... ctyrp.htmlMostecký deník píše:V areálu působí chemičky desítky firem, provozy jsou navíc rizikové. Obyvatelé obou měst už několik kritických situací zažili. Před 36 lety explodovala výrobna lihu, výbuch si vyžádal 17 obětí. V roce 1996 se vzňaly tanky s pohonnými hmotami zpracovatele ropy, společnosti Česká rafinérské. Záchranáři a hasiči silnici v obou případech uzavřeli, protože by se tam se svou technikou při běžném provozu nevešli. Tím ale prakticky znemožnili případnou evakuaci obyvatel.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/27 Most - Litvínov
Proč je to vlastně v tomto úseku stále silnice první třídy? Hlavně úsek Litvínov Dubí. Stejně jako I/13 od Teplic po exit 80 na D8.
"Pánevní okresy" by potřebovali spíš R13 v celé délce od Chomutova do Ústí
"Pánevní okresy" by potřebovali spíš R13 v celé délce od Chomutova do Ústí
Re: I/27 Most - Litvínov
boze, to zase novinari napsali pitomost. v pripade havarie v Zaluzi by asi tezko nekdo nechaval evakuovat Litvinov prave pres Zaluzi, kdyz existuje podstatne bezpecnejsi trasa smerem na vychod, ktera je od chemicky dostatecne vzdalena.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: I/27 Most - Litvínov
Vůbec vám teďka nerozumim. Tady je řeč o úseku I/27 Most – Litvínov. Proč zmiňujete navazující úsek Litvínov – Dubí? A stejně tak úsek I/13 Teplice – D8? Jak byste si je představoval? Jako silnici II. třídy nebo jako Rko? Nepochopil jsem vůbec jak jste to myslel.dvs píše:Proč je to vlastně v tomto úseku stále silnice první třídy? Hlavně úsek Litvínov Dubí. Stejně jako I/13 od Teplic po exit 80 na D8.
"Pánevní okresy" by potřebovali spíš R13 v celé délce od Chomutova do Ústí
Ano, Podkrušnohoří (to je lepší výraz, než-li "Pánevní okresy") by potřebovalo R13 a to rovnou od Karlových Varů až do Děčína. S tím souhlasím. Ale jak to ale souvisí s I/27 Most – Litvínov, I/27 Litvínov – Dubí a I/13 Teplice – D8?
Hmm, to je fakt. Každopádně kapacitní silnice je zde byla nutně zapotřebí, je to tam krize den co den, hodně kamionů, nehomogenní silnice, nevhodné křižovatky a vysoká nehodovost. Jezdim tudy vážně nerad.banjo píše:boze, to zase novinari napsali pitomost. v pripade havarie v Zaluzi by asi tezko nekdo nechaval evakuovat Litvinov prave pres Zaluzi, kdyz existuje podstatne bezpecnejsi trasa smerem na vychod, ktera je od chemicky dostatecne vzdalena.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: I/27 Most - Litvínov
i kdyz me osobne tu jezdit nevadi, tak uznavam, ze kapacitni silnice tu skutecne zapotrebi je. jsem ale skepticky k tomu, ze tripruh je to prave orechove. nechapu proc budou tri pruhy vyrazne levnejsi, nez ctyri, kdyz stavbu vyrazne prodrazuji prelozky inzenyrskych siti, ktere se tak jako tak budou muset delat pro tripruh i pro ctyrpruh. a co se tyce ctyrpruhu, jsem z nej mrzuty z jednoho duvodu a tim je kruhak. ale kdyby projektanti stali o radu, jak to udelat bez nej, staci rictFox Mulder píše:Hmm, to je fakt. Každopádně kapacitní silnice je zde byla nutně zapotřebí, je to tam krize den co den, hodně kamionů, nehomogenní silnice, nevhodné křižovatky a vysoká nehodovost. Jezdim tudy vážně nerad.
Re: I/27 Most - Litvínov
Podle mne by I/27 Most – Litvínov měla být silnice II.třídy II/271 v parametrech R22,5/120 s omezeným přístupem.Fox Mulder píše:Vůbec vám teďka nerozumim. Tady je řeč o úseku I/27 Most – Litvínov. Proč zmiňujete navazující úsek Litvínov – Dubí? A stejně tak úsek I/13 Teplice – D8? Jak byste si je představoval? Jako silnici II. třídy nebo jako Rko? Nepochopil jsem vůbec jak jste to myslel.dvs píše:Proč je to vlastně v tomto úseku stále silnice první třídy? Hlavně úsek Litvínov Dubí. Stejně jako I/13 od Teplic po exit 80 na D8.
"Pánevní okresy" by potřebovali spíš R13 v celé délce od Chomutova do Ústí
Ano, Podkrušnohoří (to je lepší výraz, než-li "Pánevní okresy") by potřebovalo R13 a to rovnou od Karlových Varů až do Děčína. S tím souhlasím. Ale jak to ale souvisí s I/27 Most – Litvínov, I/27 Litvínov – Dubí a I/13 Teplice – D8?
II.třídu navrhuji, protože to je silnice krajského významu - spojuje dvě velká města Podkrušnohoří. Zda na ní půjdou peníze nebo nepůjdou by měl rozhodovat kraj. I/27 Litvínov – Dubí a stejně I/13 Teplice – D8 bych také převedl na kraj tj. byla by to II.třída. Stát by měl dát peníze na R13 od Ústí do Chomutova. Nakonec to jde stejně z naší kapsy daňového poplatníka, ale při dnešním rozdělení kraje vlastně prosí a vymlouvají se na stát.
Je to trošku divné mít čtyřpruhou dvojku, ale třidy silnic rozlišují vlastníka a správce. Fakt mene přijde divné, aby se v Praze zabývali touto silnicí.
Re: I/27 Most - Litvínov
Spíše se touto stavbou zajímají ne v Praze, ale na závodě ŘSD v Chomutově.dvs píše:Fakt mene přijde divné, aby se v Praze zabývali touto silnicí.
Co se týče financování, kraje dostávají 11% výnosu ze spotřební daně + další příjmy, které mají sloužit na údržbu, provoz a novou výstavbu krajských silnic. Přerozděluje se jeden balík, takže je apriori jedno kdo to vlastní. Nemyslím si, že v případě převodu na kraj by sem hned bylo investováno na čtyřpruh. Kraje mají své problémy.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/27 Most - Litvínov
Na silnici z Mostu do Litvínova chtějí snížit autům rychlost
Most – Na silnici mezi Mostem a chemičkou v Záluží se možná sníží při špatném počasí nejvyšší povolená rychlost z 90 na 70 kilometrů za hodinu...
Složitá příprava miliardového rozšiřování úzké silnice, potrvá ještě dlouho. Stát zatím pokryje kritizovanou vozovku novým asfaltovým kobercem. „Pokud vše dobře dopadne, opravy začnou ještě letos,“ řekl Renné Komínek z Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Most – Na silnici mezi Mostem a chemičkou v Záluží se možná sníží při špatném počasí nejvyšší povolená rychlost z 90 na 70 kilometrů za hodinu...
Složitá příprava miliardového rozšiřování úzké silnice, potrvá ještě dlouho. Stát zatím pokryje kritizovanou vozovku novým asfaltovým kobercem. „Pokud vše dobře dopadne, opravy začnou ještě letos,“ řekl Renné Komínek z Ředitelství silnic a dálnic ČR.