I/11 a I/44 Šumperk – Rapotín

Mohelnice (D35) – Šumperk (I/11) – Jeseník (I/60) – Polsko
Matezs
Příspěvky: 352
Registrován: 24.1.2020 0:21:07
Bydliště: Svitavy

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Matezs »

RM na Tw: Na obchvat Šumperku byl dodán podklad pro ověření územního plánu. V roce 2023 se zpracuje podrobná technická studie s GTP průzkumem jako podklad pro zpracování dokumentace pro sloučené rozhodnutí (rok 2024). https://twitter.com/MatlRadek/status/15 ... 1565836288
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od kot »

ŘSD se fakt snaží ! Hlavně ať jsou na vše v budoucnu peníze...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

No sláva. :ok: :ok: Jestli mi v přípravě (resp. mapce) ŘSD něco vyloženě chybělo, tak to byl právě tento obchvat.
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od ttc »

Pro uklidnění s žádnou stavbou na I/44 se nepočítá ani ve výdajích na rok 2025 (samozřejmě mimo rozestavěný úsek Bludov)

... takže pokračujeme v zajetém režimu - příprava jednoho úseku, jeho stavba, nemalá pauza a pak příprava dalšího....
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

Jakože ani peníze na přípravu ? Vždyť psali, že v 2023 se má dělat technická studie .. ŘSD s obchvatem Šumperku zaspalo dost, ale nějaké následné úseky, ty jsou opravdu hudba vzdálené budoucnosti. O těch by tak nějak bylo záhodno začít uvažovat a jít se zeptat do regionu, jestli o ně vůbec stojí .. Ale pro napojení Jesenicka a Javornicka by to bylo rozhodně ku prospěchu věci, pokud chceme alespoň zbrzdit vylidňování ...

Jinak myslím, že obchvat Libivé už by mohl být v 2025 v realizaci, ale spíše 2026. Pak bude stačit nějak rychleji otevřít obchvat Mohelnice na D35 alespoň v polovičním profilu, aby ta stavba šla zprovoznit. Bohužel ta D35 to bude zcela určitě brzdit, a to nemluvím o PPP. :(
xsedivy
Příspěvky: 55
Registrován: 22.7.2018 23:43:57

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od xsedivy »

Ten obchvat Libive by mali zahrnut do PPP tiez
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

PPP není zdaleka jen o stavbě, ale i o správě celé dálnice. Tzn.koncesionář se bude o danou dálnici i celoročně starat. Proto bude součástí i již dříve postavený úsek od Opatovce směrem na Litomyšl a koncesionář bude mít středisko právě u Opatovce. Přidání tohoto kousku I/44 by tudíž nedávalo moc smysl.
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od bhs »

No právě, vypadá to tak, že s PPP se pravděpodobnost nějak rychleji otevřít obchvat Mohelnice na D35 alespoň v polovičním profilu výrazně snížila.
Takže obchvat Libivé sice bude, ale počkáme si ..... a přitom je tam relativně dost bouraček
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od bhs »

Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

Našel jsem nějaké staré malůvky k obchvatu Šumperka. Alespoň pro představu, jak se to kdysi plánovalo. Uvidíme, jestli technická studie dojde k podobné trase.
Každopádně chtělo by to 4-pruh až ke křižovatce s I/11, ať je to symbolicky ukončeno a tam se to hezky rozdělí na dvě jedničky. I když možná nebude nezbytně potřeba, protože část dopravy odbočí do Šumperku a ty intenzity už nebudou tak vysoké. :jidlo:

celá I/44

varianty na částech trasy včetně variantního obchvatu Petrova nad Desnou.

Jen se mi v tom plánku nelíbí to zaústění přímo do Terezína. Myslím, že by nebylo vůbec nic megalomanského navrhnout přeložku o nějakých 12-13 km rovnou až za Losiny. :kladivo:
Kór když to logicky navazuje bez křížení se současnou silnicí (vede to pořád po "jedné straně"). Čili pokud by to bylo kratší, muselo by se stavět nějaké provizorní napojení vedoucí dopravu opět do některé z obcí. To už by bylo lepší obchvat Šumperku ukončit pouze tou MÚK s I/11 bez dalšího napojení.
Uvidíme, jak to pojme ŘSD nyní po letech, ale mám spíše obavy .. Také jsem zvědavý, jestli půjde využít ta stará EIA.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Honey72 »

Ale to zaústění do Terezína je jen jedna z etap. V dalších etapách se potom zase pokračuje dál. A obce mají prodloužení zakresleno i v územních plánech. Loučná dokonce stále počítá nejen s obchvatem, ale i s tunelem pod sedlem.
Také by se mi líbil čtyřpruh až k oddělení od jedenáctky, jenže...:-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

Já vím, že to je “první etapa”. Jenže ono to napojení po realizaci následného úseku bude dost ztrácet smysl, křižovatka tam těžko vznikne, když je kousek vedle s I/11. Navíc, se to zaústí přímo do zástavby. Lepší by bylo tento záměr rovnou prodloužit, postavit i přeložku podél Terezína a Losin a za nimi to napojit na současnou silnici. A lze to považovat za dokončení jedné velké etapy. Co pak bude dál, s Loučnou a Sedlem, to bude na další desetiletí. :)
Stavět v těchto místech 10 km obchvat a nechat 2 obce nedotčené, bych považoval za velké nevyužití příležitosti. Protože jakmile se to ukončí takhle provizorně, následná samostatná přeložka Terezína a Losin bude těžko “obhajovat ekonomiku”. Ty další úseky s tunelem atd. ty přijdou na řadu nejspíše až nebude mít ČR do čeho rýpnout a bude peněz nazbyt. :)
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aranep_01 »

Co se týká obchvatu Šumperka, tak je pár nových informací od RM z twitteru:
"Ano řešili (pozn. obchvat Šumperka), ale nyní je ale důležité zpracovat podrobnou technickou studii jako podklad pro zpracování DUSP. Z ní nám vyplyne nejen technické řešení stavby, ale taky její náklady a uvidíme, zdali stavba bude schválena k další přípravě".
odkaz: https://twitter.com/MatlRadek/status/16 ... 80704?s=20
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od kot »

Takovýto posun by byl slušným přínosem i pro Jeseník.
Klingon
Příspěvky: 262
Registrován: 30.12.2015 13:26:09
Bydliště: Ostrava

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Klingon »

Obrovským přínosem pro Šumperk by bylo i pokračování až za Rapotín i v kategorii S9/80
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od NullDeVoid »

Ježiš, tohle má být do rozvětvení na I/11 a I/44 jako S24,5/110, SMV. Jinými slovy, má to být S44. Nic jinýho nedává smysl.
Ať to klidně postaví jako obyčejnou silnici, ale ať si nechají rezervu na zkapacitnění na SD4P.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Honey72 »

Když budeš psát jen S44 anebo prostě čtyřpruh, bude to možná srozumitelnější než louskání té zkratky SD4P. Zní to jak politická strana :-) Dnes se stejně už nedělené čtyřpruhy nestavějí .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od NullDeVoid »

Tak já píšu SD4P, protože to je explicitní. Navíc, mám to rozepsané v popisu. Je to krátké označení skupiny kategorií. Proto se mi to tak líbí.
Pokud někdo napíše S_, tak to beru jako SD4PMV. Ano, právě jsem spojil SD4P a SMV do jednoho. Tohle je podle mě definice eSka.
Nestaví, vím, ale ještě existují. Napsat jen 4pruh místo SD4P mi přijde méně jednoznačné.
Používání prefixu S je něco, co hodlám do budoucna dělat, to jo.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

Na SD4P mi nepřijde nic explicitního. 4-pruh v našich končinách znamená směrově dělený. Těch pár pozůstatků, kde není dělený, v těch pár případech se to v diskusi může zdůraznit. Myslím, že není třeba zavádět novou zkratku.

Označení "S" u 4-pruhových silnic první třídy je pomůcka zde na fóru, kterou třeba i já rád využívám, ale není to nikde nic oficiálního. Resp. je, ale v úplně jiném kontextu - koridory v PUR - a neodpovídá to ani číslům silnic. Je rychlejší napsat S44 a je jasné, že jde o 4-pruhový úsek. U I/44 by musel člověk připisovat 4-pruh.

A pak je SMV, to je naprosto oficiální, ale nemá to co dělat s kategorií silnice. To je prostě režim provozu. Není dobré to motat dohromady. Ten by se měl navíc (bylo by to žádoucí) využívat i na některých 2-pruzích.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od mapman »

Jen taková OT drobnost, S značí SMV a ne 4pruh. SMV může být i 3pruh a 2pruh a taky jsme ho v pradávných dobách zde na fóru označovali jako S...
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aranep_01 »

Myslím si, že v současné době je velká část dopravy v Šumperku je vnitroměstská, tudíž se na potenciálně novou silnici I/44 nepřesune dostatečné množství vozidel pro obhajobu SD4P (neboli jakékoli kategorie S20,75+). Pokud ekonomicky vyjde cokoli nad S13,5 (dělicí 3pruh), bude to malý/velký zázrak.
Tranzitní doprava není v takové míře.
Viz https://scitani.rsd.cz/
Přál bych si SD4P, ale nevidím to jako reálné. Rád se nechám překvapit technickou studií.
Za obchvat Rapotína bych byl taky velmi rád, ale to už by možná museli vyjít lidi na ulici a udělat protest.
Po vidličku I/11 a I/44 je to snad reálné.
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od kot »

NullDeVoide, je fajn, že se ti tvá zkratka líbí. Buldozeru / Paroubkovi / se taky líbilo jak dělá politiku. :lol:
Klingon
Příspěvky: 262
Registrován: 30.12.2015 13:26:09
Bydliště: Ostrava

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Klingon »

Nečekej žádná překvapení. Ze sčítaní je hned vidět, že přes Bruntál (i to je správní město - po staru okresní) je větší provoz než v Šumperku a obchvat se staví v kategorii S9,5/70. Rád bych viděl obchvat až za Velké Losiny s mnohem kvalitnější křižovatkou na I/11 a ne jako dnes, kdy odbočení od Losin na Bruntál je brutus.
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aranep_01 »

18.05.2023 zveřejněna v registru smluv smlouva na I/44 Šumperk – obchvat, TES, TP bez BIM
Bohužel se nedá zjistit harmonogram, odkaz na smlouvu níže.
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/24480311?backlink=wac38
Odpovědět

Zpět na „I/44“