I/11 a I/44 Šumperk – Rapotín
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
RM na Tw: Na obchvat Šumperku byl dodán podklad pro ověření územního plánu. V roce 2023 se zpracuje podrobná technická studie s GTP průzkumem jako podklad pro zpracování dokumentace pro sloučené rozhodnutí (rok 2024). https://twitter.com/MatlRadek/status/15 ... 1565836288
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
ŘSD se fakt snaží ! Hlavně ať jsou na vše v budoucnu peníze...
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
No sláva. Jestli mi v přípravě (resp. mapce) ŘSD něco vyloženě chybělo, tak to byl právě tento obchvat.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Pro uklidnění s žádnou stavbou na I/44 se nepočítá ani ve výdajích na rok 2025 (samozřejmě mimo rozestavěný úsek Bludov)
... takže pokračujeme v zajetém režimu - příprava jednoho úseku, jeho stavba, nemalá pauza a pak příprava dalšího....
... takže pokračujeme v zajetém režimu - příprava jednoho úseku, jeho stavba, nemalá pauza a pak příprava dalšího....
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Jakože ani peníze na přípravu ? Vždyť psali, že v 2023 se má dělat technická studie .. ŘSD s obchvatem Šumperku zaspalo dost, ale nějaké následné úseky, ty jsou opravdu hudba vzdálené budoucnosti. O těch by tak nějak bylo záhodno začít uvažovat a jít se zeptat do regionu, jestli o ně vůbec stojí .. Ale pro napojení Jesenicka a Javornicka by to bylo rozhodně ku prospěchu věci, pokud chceme alespoň zbrzdit vylidňování ...
Jinak myslím, že obchvat Libivé už by mohl být v 2025 v realizaci, ale spíše 2026. Pak bude stačit nějak rychleji otevřít obchvat Mohelnice na D35 alespoň v polovičním profilu, aby ta stavba šla zprovoznit. Bohužel ta D35 to bude zcela určitě brzdit, a to nemluvím o PPP.
Jinak myslím, že obchvat Libivé už by mohl být v 2025 v realizaci, ale spíše 2026. Pak bude stačit nějak rychleji otevřít obchvat Mohelnice na D35 alespoň v polovičním profilu, aby ta stavba šla zprovoznit. Bohužel ta D35 to bude zcela určitě brzdit, a to nemluvím o PPP.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Ten obchvat Libive by mali zahrnut do PPP tiez
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
PPP není zdaleka jen o stavbě, ale i o správě celé dálnice. Tzn.koncesionář se bude o danou dálnici i celoročně starat. Proto bude součástí i již dříve postavený úsek od Opatovce směrem na Litomyšl a koncesionář bude mít středisko právě u Opatovce. Přidání tohoto kousku I/44 by tudíž nedávalo moc smysl.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
No právě, vypadá to tak, že s PPP se pravděpodobnost nějak rychleji otevřít obchvat Mohelnice na D35 alespoň v polovičním profilu výrazně snížila.
Takže obchvat Libivé sice bude, ale počkáme si ..... a přitom je tam relativně dost bouraček
Takže obchvat Libivé sice bude, ale počkáme si ..... a přitom je tam relativně dost bouraček
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Podrobnosti viz http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 0&start=50
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Našel jsem nějaké staré malůvky k obchvatu Šumperka. Alespoň pro představu, jak se to kdysi plánovalo. Uvidíme, jestli technická studie dojde k podobné trase.
Každopádně chtělo by to 4-pruh až ke křižovatce s I/11, ať je to symbolicky ukončeno a tam se to hezky rozdělí na dvě jedničky. I když možná nebude nezbytně potřeba, protože část dopravy odbočí do Šumperku a ty intenzity už nebudou tak vysoké.
celá I/44
varianty na částech trasy včetně variantního obchvatu Petrova nad Desnou.
Jen se mi v tom plánku nelíbí to zaústění přímo do Terezína. Myslím, že by nebylo vůbec nic megalomanského navrhnout přeložku o nějakých 12-13 km rovnou až za Losiny.
Kór když to logicky navazuje bez křížení se současnou silnicí (vede to pořád po "jedné straně"). Čili pokud by to bylo kratší, muselo by se stavět nějaké provizorní napojení vedoucí dopravu opět do některé z obcí. To už by bylo lepší obchvat Šumperku ukončit pouze tou MÚK s I/11 bez dalšího napojení.
Uvidíme, jak to pojme ŘSD nyní po letech, ale mám spíše obavy .. Také jsem zvědavý, jestli půjde využít ta stará EIA.
Každopádně chtělo by to 4-pruh až ke křižovatce s I/11, ať je to symbolicky ukončeno a tam se to hezky rozdělí na dvě jedničky. I když možná nebude nezbytně potřeba, protože část dopravy odbočí do Šumperku a ty intenzity už nebudou tak vysoké.
celá I/44
varianty na částech trasy včetně variantního obchvatu Petrova nad Desnou.
Jen se mi v tom plánku nelíbí to zaústění přímo do Terezína. Myslím, že by nebylo vůbec nic megalomanského navrhnout přeložku o nějakých 12-13 km rovnou až za Losiny.
Kór když to logicky navazuje bez křížení se současnou silnicí (vede to pořád po "jedné straně"). Čili pokud by to bylo kratší, muselo by se stavět nějaké provizorní napojení vedoucí dopravu opět do některé z obcí. To už by bylo lepší obchvat Šumperku ukončit pouze tou MÚK s I/11 bez dalšího napojení.
Uvidíme, jak to pojme ŘSD nyní po letech, ale mám spíše obavy .. Také jsem zvědavý, jestli půjde využít ta stará EIA.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Ale to zaústění do Terezína je jen jedna z etap. V dalších etapách se potom zase pokračuje dál. A obce mají prodloužení zakresleno i v územních plánech. Loučná dokonce stále počítá nejen s obchvatem, ale i s tunelem pod sedlem.
Také by se mi líbil čtyřpruh až k oddělení od jedenáctky, jenže...
Také by se mi líbil čtyřpruh až k oddělení od jedenáctky, jenže...
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Já vím, že to je “první etapa”. Jenže ono to napojení po realizaci následného úseku bude dost ztrácet smysl, křižovatka tam těžko vznikne, když je kousek vedle s I/11. Navíc, se to zaústí přímo do zástavby. Lepší by bylo tento záměr rovnou prodloužit, postavit i přeložku podél Terezína a Losin a za nimi to napojit na současnou silnici. A lze to považovat za dokončení jedné velké etapy. Co pak bude dál, s Loučnou a Sedlem, to bude na další desetiletí.
Stavět v těchto místech 10 km obchvat a nechat 2 obce nedotčené, bych považoval za velké nevyužití příležitosti. Protože jakmile se to ukončí takhle provizorně, následná samostatná přeložka Terezína a Losin bude těžko “obhajovat ekonomiku”. Ty další úseky s tunelem atd. ty přijdou na řadu nejspíše až nebude mít ČR do čeho rýpnout a bude peněz nazbyt.
Stavět v těchto místech 10 km obchvat a nechat 2 obce nedotčené, bych považoval za velké nevyužití příležitosti. Protože jakmile se to ukončí takhle provizorně, následná samostatná přeložka Terezína a Losin bude těžko “obhajovat ekonomiku”. Ty další úseky s tunelem atd. ty přijdou na řadu nejspíše až nebude mít ČR do čeho rýpnout a bude peněz nazbyt.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Co se týká obchvatu Šumperka, tak je pár nových informací od RM z twitteru:
"Ano řešili (pozn. obchvat Šumperka), ale nyní je ale důležité zpracovat podrobnou technickou studii jako podklad pro zpracování DUSP. Z ní nám vyplyne nejen technické řešení stavby, ale taky její náklady a uvidíme, zdali stavba bude schválena k další přípravě".
odkaz: https://twitter.com/MatlRadek/status/16 ... 80704?s=20
"Ano řešili (pozn. obchvat Šumperka), ale nyní je ale důležité zpracovat podrobnou technickou studii jako podklad pro zpracování DUSP. Z ní nám vyplyne nejen technické řešení stavby, ale taky její náklady a uvidíme, zdali stavba bude schválena k další přípravě".
odkaz: https://twitter.com/MatlRadek/status/16 ... 80704?s=20
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Takovýto posun by byl slušným přínosem i pro Jeseník.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Obrovským přínosem pro Šumperk by bylo i pokračování až za Rapotín i v kategorii S9/80
-
- Příspěvky: 351
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Ježiš, tohle má být do rozvětvení na I/11 a I/44 jako S24,5/110, SMV. Jinými slovy, má to být S44. Nic jinýho nedává smysl.
Ať to klidně postaví jako obyčejnou silnici, ale ať si nechají rezervu na zkapacitnění na SD4P.
Ať to klidně postaví jako obyčejnou silnici, ale ať si nechají rezervu na zkapacitnění na SD4P.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Když budeš psát jen S44 anebo prostě čtyřpruh, bude to možná srozumitelnější než louskání té zkratky SD4P. Zní to jak politická strana Dnes se stejně už nedělené čtyřpruhy nestavějí .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 351
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Tak já píšu SD4P, protože to je explicitní. Navíc, mám to rozepsané v popisu. Je to krátké označení skupiny kategorií. Proto se mi to tak líbí.
Pokud někdo napíše S_, tak to beru jako SD4PMV. Ano, právě jsem spojil SD4P a SMV do jednoho. Tohle je podle mě definice eSka.
Nestaví, vím, ale ještě existují. Napsat jen 4pruh místo SD4P mi přijde méně jednoznačné.
Používání prefixu S je něco, co hodlám do budoucna dělat, to jo.
Pokud někdo napíše S_, tak to beru jako SD4PMV. Ano, právě jsem spojil SD4P a SMV do jednoho. Tohle je podle mě definice eSka.
Nestaví, vím, ale ještě existují. Napsat jen 4pruh místo SD4P mi přijde méně jednoznačné.
Používání prefixu S je něco, co hodlám do budoucna dělat, to jo.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Na SD4P mi nepřijde nic explicitního. 4-pruh v našich končinách znamená směrově dělený. Těch pár pozůstatků, kde není dělený, v těch pár případech se to v diskusi může zdůraznit. Myslím, že není třeba zavádět novou zkratku.
Označení "S" u 4-pruhových silnic první třídy je pomůcka zde na fóru, kterou třeba i já rád využívám, ale není to nikde nic oficiálního. Resp. je, ale v úplně jiném kontextu - koridory v PUR - a neodpovídá to ani číslům silnic. Je rychlejší napsat S44 a je jasné, že jde o 4-pruhový úsek. U I/44 by musel člověk připisovat 4-pruh.
A pak je SMV, to je naprosto oficiální, ale nemá to co dělat s kategorií silnice. To je prostě režim provozu. Není dobré to motat dohromady. Ten by se měl navíc (bylo by to žádoucí) využívat i na některých 2-pruzích.
Označení "S" u 4-pruhových silnic první třídy je pomůcka zde na fóru, kterou třeba i já rád využívám, ale není to nikde nic oficiálního. Resp. je, ale v úplně jiném kontextu - koridory v PUR - a neodpovídá to ani číslům silnic. Je rychlejší napsat S44 a je jasné, že jde o 4-pruhový úsek. U I/44 by musel člověk připisovat 4-pruh.
A pak je SMV, to je naprosto oficiální, ale nemá to co dělat s kategorií silnice. To je prostě režim provozu. Není dobré to motat dohromady. Ten by se měl navíc (bylo by to žádoucí) využívat i na některých 2-pruzích.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Jen taková OT drobnost, S značí SMV a ne 4pruh. SMV může být i 3pruh a 2pruh a taky jsme ho v pradávných dobách zde na fóru označovali jako S...
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Myslím si, že v současné době je velká část dopravy v Šumperku je vnitroměstská, tudíž se na potenciálně novou silnici I/44 nepřesune dostatečné množství vozidel pro obhajobu SD4P (neboli jakékoli kategorie S20,75+). Pokud ekonomicky vyjde cokoli nad S13,5 (dělicí 3pruh), bude to malý/velký zázrak.
Tranzitní doprava není v takové míře.
Viz https://scitani.rsd.cz/
Přál bych si SD4P, ale nevidím to jako reálné. Rád se nechám překvapit technickou studií.
Za obchvat Rapotína bych byl taky velmi rád, ale to už by možná museli vyjít lidi na ulici a udělat protest.
Po vidličku I/11 a I/44 je to snad reálné.
Tranzitní doprava není v takové míře.
Viz https://scitani.rsd.cz/
Přál bych si SD4P, ale nevidím to jako reálné. Rád se nechám překvapit technickou studií.
Za obchvat Rapotína bych byl taky velmi rád, ale to už by možná museli vyjít lidi na ulici a udělat protest.
Po vidličku I/11 a I/44 je to snad reálné.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
NullDeVoide, je fajn, že se ti tvá zkratka líbí. Buldozeru / Paroubkovi / se taky líbilo jak dělá politiku.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Nečekej žádná překvapení. Ze sčítaní je hned vidět, že přes Bruntál (i to je správní město - po staru okresní) je větší provoz než v Šumperku a obchvat se staví v kategorii S9,5/70. Rád bych viděl obchvat až za Velké Losiny s mnohem kvalitnější křižovatkou na I/11 a ne jako dnes, kdy odbočení od Losin na Bruntál je brutus.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
18.05.2023 zveřejněna v registru smluv smlouva na I/44 Šumperk – obchvat, TES, TP bez BIM
Bohužel se nedá zjistit harmonogram, odkaz na smlouvu níže.
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/24480311?backlink=wac38
Bohužel se nedá zjistit harmonogram, odkaz na smlouvu níže.
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/24480311?backlink=wac38