I/44 tunel Červenohorské sedlo
Re: I/44 - tunel Červenohorské sedlo
Jenomže Blanka bude mít spousty MÚK, kdežto tento tunel bude mít snad jen vstup a výstup? Spíše tam může být složitější technologie při takovém dlouhém tunelu. Ale i tak je cena dosti nadsazená. By mě taky zajímalo, proč byla stanovena taková výše... já bych se přikláněl k ceně okolo 8 mld. Kč. Aby pak z toho opravdu nebyl největší tunel v Česku 'myšleno ironicky'.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: I/44 - tunel Červenohorské sedlo
Např. 0807/IIG Tunel Panenská stal 5,6 mld Kč (včetně DPH, přípravy atd). V té ceně je 2x 2100 m dlouhý tunel, 964 m dlouhý úsek dálnice mimo tunel, most (264 m) a MÚK Petrovice.
Pokud bych použil analogii bez znalosti místních poměrů a specifik, tak cenu tunelu pod Červenohorským sedlem (6150 m) bych tipoval na 6-10 mld. Kč.
Pokud bych použil analogii bez znalosti místních poměrů a specifik, tak cenu tunelu pod Červenohorským sedlem (6150 m) bych tipoval na 6-10 mld. Kč.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/44 - tunel Červenohorské sedlo
Metrostav udělal na Islandu dvě díry (částečně hloubené) v celkové délce 10 km za 2 miliardy našich (5,5 miliard jejich) korun ... Byl to nejhorší kšeft v historii Metrostavu (že přijde krize se projevolalo různě: někdo měl roupy a nakupoval všelijaké sračkoidní cenné papíry, Metrostav dal dumpingovou nabídku na dalekém severu ), ale je na tom vidět, že když se chce, jde holt ledacos..
Re: I/44 - tunel Červenohorské sedlo
Srovnávat tunely na Islandu s těmi našimi jednoduše nejde, jiná geologie a z toho odvíjející se technologie ražby, realizuje se jen primární ostění. Zase tamní prostředí je náročné na přítoky tlakové vody.
BTW. Metrostav se nezahedgeval kurz, přišla krize, na Islandu padla banka, islanská měna rapidně oslabila, celé to má za následek, méně peněz v korunách. Co vím, tak jednali o nějakých kompenzacích, ale nevím, jak dopadli
BTW. Metrostav se nezahedgeval kurz, přišla krize, na Islandu padla banka, islanská měna rapidně oslabila, celé to má za následek, méně peněz v korunách. Co vím, tak jednali o nějakých kompenzacích, ale nevím, jak dopadli
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/44 - tunel Červenohorské sedlo
Proto jsem napsal "díry" a příspěvek byl vlastně jen nepřímou kritikou našich norem ...Lenny píše:Srovnávat tunely na Islandu s těmi našimi jednoduše nejde
ad Metrostav si nestatečně zajistil kurs
To vím, proto jsem uváděl cenu v isl. korunách a původní přepočet ...
Re: I/44 - tunel Červenohorské sedlo
Ty tunely na Islandu jsou v uspořádání jeden jízdní pruh s výhybnami, tedy je to blíže průzkumné štole, než silničnímu tunelu, jak je známe z kontinentu.
Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo
Geologický průzkum prkazuje,že naše geosituace je jiná,jako třeba v Itálii, kde řada tunelů propouštějící po E 80 z Francie do Janova(Genovy) byla vybudována a slouží.Ve skále jde o něco jiného.Ve Španělsku si pomáhají nižší nivelací terénu před nájezdem do tunelu- pokud se ukáže jako jediné řešení-(A2) pomocí i velmi hlubokých a širokých zářezů do krajiny(A7).
Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo
jo, postavit tunel by bylo dobré leckde, ale kolik by tady jezdilo aut ? kolik jezdí jinde, kde tunelu třeba, kde je tento v pořadí preferencí ?
Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo
Vlastně nechápu, proč I/44 nevede přes Ramzovské sedlo (po II/369), které je o 250 m nižší než Červenohorské. Pro spojení z Čech by bylo levnější domluvit se s Poláky a upravit trasu přes Náchod (tam obchvat) Kladsko (SV čtvrtinu obchvatu) a Javorník (novostavba nebo reko stávajících silniček Zloty Stok-Javorník). To by snáze získalo dotace EU.
Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo
Nechcete to trochu rozvest?? V cem je podle Vas nase geologie zasadne odlisna od j. Francie, resp. sev. Italie? Co to ma spolecneho s vybudovanim tunelu??eccevita píše:Geologický průzkum prkazuje,že naše geosituace je jiná,jako třeba v Itálii, kde řada tunelů propouštějící po E 80 z Francie do Janova(Genovy) byla vybudována a slouží.Ve skále jde o něco jiného.Ve Španělsku si pomáhají nižší nivelací terénu před nájezdem do tunelu- pokud se ukáže jako jediné řešení-(A2) pomocí i velmi hlubokých a širokých zářezů do krajiny(A7).
Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo
Geologie má význam zásadní. Pokud jsem v něčem pevném a poměrně dobře rozpojitelném a bez spodní vody, tak prostě vyrazím díru a ani ji nemusím nijak zvlášť vyztužovat - např. Itálie, Chorvatsko. Pokud razím v žule, tak rostou náklady na rozpojovaní, ale ještě dobrý. Pokud tam mám nestabilní břidlice a se spodní vodou, tak už musí dělat pořádné primární a sekundární ostění - v ČR často. A pokud razím v jílu tak je to peklo - třeba tunel v Brně.
Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo
Což teprve až se bude jednou dělat krtek pro auta v Ostravě ))
Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo
Likasi, v podstate mate pravdu, nicmene nezjednodusujte to az prilis...Geologie zadneho uzemi neni tak jednoducha, aby se dalo generalizovat ve stylu "Italie je v pohode, Spanelsko je na tom trochu hur"... To proste nejde. Ano mate pravdu, ze nektere useky silnic jsou napr. na pobrezi Lviho zalivu nebo v Chorvatsku razeny ve vapencich, ktere jsou idealnejsi nez fylity a bridlice Cervenohorskeho sedla (kdyz je ovsem rozsekam zlomy a inou tektonikou, tak jsem v haji i v na prvni pohled pohodovych vapencich). Nicmene si dokazu predstavit, ze i v techto zemich jsou na jinych mistech obdobne geologicke pomery jako v CR nebo i horsi...A to nemluvim o variabilite zvodni...
Jedna vec je nicmene jista. Zmahani CH tunelu nebude jednoduche. Mistni geologie je opravdu jedna z nejslozitejsich v sirokem okoli a ani morfologie nebude nahravat nejakemu klidu ohledne podzemni vody.. No ale kdyby se razilo stitem, tak myslim, ze by se to obeslo bez nejakych zavaznejsich komplikaci (pri zamyslene delce CH tunelu by se stit snad i uzivil--coz si o celem projektu nemyslim...).
Jedna vec je nicmene jista. Zmahani CH tunelu nebude jednoduche. Mistni geologie je opravdu jedna z nejslozitejsich v sirokem okoli a ani morfologie nebude nahravat nejakemu klidu ohledne podzemni vody.. No ale kdyby se razilo stitem, tak myslim, ze by se to obeslo bez nejakych zavaznejsich komplikaci (pri zamyslene delce CH tunelu by se stit snad i uzivil--coz si o celem projektu nemyslim...).
Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo
Ramzovský sedlo je každopádně na Prahu pohodlnější a výhodnější, aspoň kdykoli jsem jel do Jeseníku či zpět busem, jela linka na trase Ramzová-Pastviny. V současný finanční situaci jsou jakýkoli spekulace o Červenohorsky tunelu opravdu předčasný
Naposledy upravil(a) jonáš dne 28.11.2011 12:31:56, celkem upraveno 1 x.
Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo
"Nebylo by lepsi a levnejsi prodat Jesenicko Polakum?"
Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo
Myslíte že by dali dobrou cenu? Však kdyby ho opravdu chtěli, mohli ho zabrat spolu s východnim těšínskem už před devadesáti lety
Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo
Nemohli, tehdy Jeseníky hraničily s Německem, ne Polskemjonáš píše:Myslíte že by dali dobrou cenu? Však kdyby ho opravdu chtěli, mohli ho zabrat spolu s východnim těšínskem už před devadesáti lety
Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo
Tak ono kdyby se tehda neprislo o Slezsko, tak se do Jeseniku dalo jezdit luxusne pres Nachod a Kladsko
Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo
Nojo, ale to musíme zpátky k Marii Terezii ..
Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo
A kdybychom vyhráli na Bílé Hoře, tak bychom třeba byli s Pruskem součástí nějaké protestantské unie a zase by se dalo krásně jezdit přes Kladsko ! Miluju alternativní historii !
Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo
No já furt nevim, co komu brání jezdit přes Kladsko i teď?
Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo
Tak kvůli tomuhle jsem se musel po roce pasivity zaregistrovat. Poláci měli po první světové válce co dělat, aby vůbec ubránili svoji část Slezska. Československá armáda postoupila během pár dní přes Těšínsko na Polské území a celkem lehce postupovala více do vnitrozemí se značnou převahou a stáhla se až když se to provalilo v zahraničí a Dohoda tomu udělala přítrž. Nechápu proč se o tom moc nemluví a hlavně neučí, protože to byla naše nejúspěšnější "válka" od dob před Bílou horou. http://cs.wikipedia.org/wiki/Sedmidenn%C3%AD_v%C3%A1lkajonáš píše:Myslíte že by dali dobrou cenu? Však kdyby ho opravdu chtěli, mohli ho zabrat spolu s východnim těšínskem už před devadesáti lety
Sorry za OT
Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo
A prave proto si myslim, ze D11 mela prekrocit hranici v Nachode a ne za Trutnovem...jonáš píše:No já furt nevim, co komu brání jezdit přes Kladsko i teď?
Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo
Jen tak informativně dle mapy.cz : Javorník - Hradec Králové = 121 km za 1:39 a Javorník - Olomouc = 124 km za 1:48.
Ale zdá se, že obchvat Kladska s naší peáží nepočítá. http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/arti ... zebieg.jpg
Ale zdá se, že obchvat Kladska s naší peáží nepočítá. http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/arti ... zebieg.jpg
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo
Možná je nejvyšší čas na naší exteritoriální dálnici od Náchoda kolem Klodska směr Javorník.