Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Mohelnice (D35) – Šumperk (I/11) – Jeseník (I/60) – Polsko
Odpovědět
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Likas »

A já chci tunel. Jenže jak jsem sledoval dění kolem tehdejšího projednávání, tak to není o penězích ani o výhodnosti, ale politice a hlavně o tom přidělit to někomu kdo je ochoten odklonit část prostředků zase zpět politickému zadavateli.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od jonáš »

Za tunel prej běží nějaká petice. Ale pro ty necelý 2000 aut za den to snad vůbec nemá cenu brát vážně.
http://www.e-petice.cz/petitions/petice ... ym-se.html
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Hanes »

jonáš píše:Za tunel prej běží nějaká petice. Ale pro ty necelý 2000 aut za den to snad vůbec nemá cenu brát vážně.
http://www.e-petice.cz/petitions/petice ... ym-se.html
Kdybys bydlel na druhé straně kopce a dojížděl pravidelně do vnitrozemí (do civilizace), tak by jsi se divil, kolikrát v zimě stojíš kvůli pitomcům z nížin, kteří silnici zablokují, protože neví co si mají na tom sněhu a ledu počít. Před pár lety jsem tudy jezdil denně a kdybych měl spočítat hodiny strávené na Červeňáku, tak bych mohl několik dnů chlastat do němoty. Rekord:5,5 hodiny kvůli kamionu s SPZ "A" a samozřejmě bez řetězů a zimních gum.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od kot »

Hanesi, omlouvám se, nevím kolik ti je let... Ale lepší a jednodušší bude odstěhovat se do "vnitrozemí", neboť tunel přijde na řadu tak za 20-25 let. Po dostavění páteřní sítě. A ta když bude do 20 let, tak to bude kurva úspěch. Sorry.
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od evilcleaner »

a co že to jsou ty zimní gumy na kamion? :)
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Country »

Sohlasím s Hanesem, je zhovadilost, že kamiony jezdí přes sedlo, místo rekonstrukce se měl stavět tunel - hned a bez blbých řečí o malých intenzitách.
Pro úplnost podotýkám, že nejsem ekologista ani ekoterorista ;) ale znám místní poměry.
Naposledy upravil(a) Country dne 10.4.2014 17:31:24, celkem upraveno 1 x.
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Houdini »

Já bych spíše řekl:
"Je zhovadilost, že kamiony jezdí přes Červenohorské sedlo (1013 m.n.m), místo rekonstrukce se má jezdit přes Ramzovské sedlo (760 m.n.m.) - hned a bez blbých řečí o malých intenzitách."
Z krajského města Olomouce je to kratší a rychlejší http://goo.gl/maps/wWRQj a pokud si vezmu zprůměrovanou intenzitu obou svahů tak přes Ramzovou je o 30 % vyšší. Za ty prachy co by stál tunel a jeho údržba by to mohla být kvalitní jednička. Vždyť mezi Šumperkem a Jeseníkem je to neustále intravilán, serpentina, intravilán.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od siesa »

Alespon pres zimu by mohly kamiony jezdit priznivejsi trasou...Vubec bych se nebranil reseni pomoci promenneho znaceni v Jeseniku a Sumperku, ktere by akceptovalo aktualni stav pocasi a sjizdnost silnice pres sedlo, a odklanelo by to nakladni dopravu mimo (napr. pres Ramzovou, Bruntal nebo Kladsko).
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Marooned17 »

Třeba se alespoň na luxusní serpentiny na Červenohorské sedlo přijedou podívat borci z Top Gearu :-)
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Country »

Houdini píše:Já bych spíše řekl:
"Je zhovadilost, že kamiony jezdí přes Červenohorské sedlo (1013 m.n.m), místo rekonstrukce se má jezdit přes Ramzovské sedlo (760 m.n.m.) - hned a bez blbých řečí o malých intenzitách."
Z krajského města Olomouce je to kratší a rychlejší http://goo.gl/maps/wWRQj a pokud si vezmu zprůměrovanou intenzitu obou svahů tak přes Ramzovou je o 30 % vyšší. Za ty prachy co by stál tunel a jeho údržba by to mohla být kvalitní jednička. Vždyť mezi Šumperkem a Jeseníkem je to neustále intravilán, serpentina, intravilán.
No, ona ta cesta z Jeseníku přes Ramzovou a Hanušovice do Šumperka taky není žádná výhra, je úzká, nahoru - dolů, samá zatáčka, 7 železničních přejezdů a jeden "chuťovkový" podjezd, a jedna obec za druhou .... no, s kamionem bych tam jezdit nechtěl.
A kolik že by vlastně stál ten tunel ?
Přílohy
Lipová - Šumperk .jpg
Lipová - Šumperk .jpg (43.16 KiB) Zobrazeno 26383 x
kentanjack
Příspěvky: 143
Registrován: 7.4.2013 18:40:17
Bydliště: Praha

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od kentanjack »

Country píše:A kolik že by vlastně stál ten tunel ?
Tunel této délky IMHO nejde postavit nijak lightweight (jako lze vidět třeba v Itálii), tzn. za 6 km by byla cena a hlavně náklady na údržbu, astronomické. Odhaduji přes 10 miliard jen za hrubou stavbu.
Navíc ta silnice nemá žádnou kapacitní návaznost a i ta R44 od Šumperku je ve hvězdách, takže zde je slovní spojení "ekonomicky neefektivní" ještě hodně, hodně slabé.

Osobně bych dal přednost komplexní rekonstrukci serpentín, tzn. rozšíření zatáček, ideálně doplnění soupacích pruhů, zálivy, nové reflexní dopravní značení, ...
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od kik »

kentanjack: Mam dojem ze presne tohle je v planu te planovane rekonstrukce na jizni strane. Presmerovani na Hanusovice a Ramzovou by sice davalo smysl protoze Ram. sedlo ji nizsi ale na druhou stranu by bylo nutne rekonstruovat bud celou II/369 z Rudy pres Hanusovice az do Lipove nebo II/446 ze Sumperka do Hanusovic a pak tu II/369 do Lipove.
A pak uz jen dodelat nekudy obchvat Jesenika a vice mene vsech dalsich obci az do Mikulovice ale to uz je beh na hooooodne dlouhou trat.
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Hanes »

evilcleaner píše:a co že to jsou ty zimní gumy na kamion? :)
Třeba: http://www.srovname.cz/sekce/pneumatiky ... .95?2=2843

Bylo mi jasné, že to zvedne okamžitě některé ze židle. To už tak bývá: například v Praze je celých 5 centimetrů čerstvého sněhu a už mají kalamitu. Tak vůbec nechápu jak ti burani z Jesenicka můžou fungovat na silnicích plných sněhu a ledu? My tak fungujeme od malička a jsme na to zvyklí a nepřijde nám to jako nemožné. Jen to chce mozek za volantem..............

Kdyby v Praze lidé při jízdě do práce, z práce, na nákupy používali MHD, tak by tam nebyla taková spousta aut a ty prachy co se vrazily do těch Blanek mohly být použity na okruh kolem Prahy a další spousty aut by zmizelo z té hlavní dědiny naší republiky.

Nejsem žádným zastáncem tunelu, jen jsem uvedl životní zkušenosti. Jen doufám, že konečně dokončí rekonstrukci silnice přes Červeňák a budeme moci také jezdit po normálních cestách a ne jen stále po tankodromu.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od jonáš »

To jsou takový kecy, pane Hanesi .. já su pražák jak poleno, teprve před penzí jsem se vystěhoval kousek na vidlákov (dojezd po tankodromu, samozřejmě), a na sněhu a ledu jezdim hodně rád, protože bejvaj volný silnice, mazlíčkové nechaj auto na špalkách a kloužou se pěšky. A áček je holt v republice registrovanejch nejvíc, i když patřej k nějaký lokální pobočce firmy v Bruntále ;-) ale jinak vás chápu, člověka ty moulové serou a ke stáru tim víc. Já teď třeba s překvapenim zjistil, že ty tři "letci ve střednim" do Mirošovic byli všichni maďaři ..
Ale s tim tunelem moc nepočítejte, to by musel ministr financí i dálnic zároveň vyhrát ve sportce.
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od evilcleaner »

2 Hanes: samozřejmě zimní gumy na kamion existují, ale co vím, tak se vesměs používají jenom tam, kde je téměř souvislá sněhová/ledová pokrývka, jinak podléhají extrémnímu opotřebení. což i ve velehorách jako Jeseníky jsou je sporadicky kterou zimu.
jinak jsem z Ostravy a v Praze jsem byl asi pětkrát za život:-) kolik sněhu bývá na horách tak nějak tuším, z vlastní zkušenosti.
tunel je pod červenohorským snem je takový politický evergreen a hlavně vlhký sen geologů. šance na jeho stavbu dejme tomu do roku 2035 vidím jako naprosto mizivé. a třeba za 50 let nebudeme už vůbec jezdit auty, takže nebude potřeba:-)
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od prof2 »

Houdini píše:Z krajského města Olomouce je to kratší a rychlejší http://goo.gl/maps/wWRQj a pokud si vezmu zprůměrovanou intenzitu obou svahů tak přes Ramzovou je o 30 % vyšší. ... Vždyť mezi Šumperkem a Jeseníkem je to neustále intravilán, serpentina, intravilán.
To je podle plánovače od Googlu, mapy.cz naopak favorizují cestu přes Červenohorské sedlo o 21 minut, možná i proto, že na II/369 to s těmi intraviány není o moc lepší. MapQuest tuto trasu favorizuje jen o 2 minuty. Perličkou ovšem je, že z centra Olomouce mě do Jeseníku nasměroval přes Bruntál a Karlovu Studánku...

Jinak jsem žádnou z těch tras nikdy nejel a neměl možnost měřit dobu jízdy, tak mě prosím nekamenujte.
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Houdini »

Country píše: No, ona ta cesta z Jeseníku přes Ramzovou a Hanušovice do Šumperka taky není žádná výhra, je úzká, nahoru - dolů, samá zatáčka, 7 železničních přejezdů a jeden "chuťovkový" podjezd, a jedna obec za druhou .... no, s kamionem bych tam jezdit nechtěl.
Chuťovkový podjezd http://goo.gl/maps/Fmau7 3,9 m
Spíš jsem to napsal jako úvahu, že Červenohorské sedlo není jediná alternativa kde utratit několik miliard na spojení 11 tisíc obyvatel Jeseníku s jihem. Právě přestavba trasy přes Ramzovou mi připadá efektivnější.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od jonáš »

Ty vyhledávače jak kterej, nevim jestli zohledňujou i serpentiny nebo jen třídu silnice "jednička, 90 km/h" ;-) jel jsem to sice jen několikrát, ale přes tu Ramzovou mi to přijde víc v pohodě. A co třeba Sucháč a Červená voda, mezi metrovejma sněhovýma mantinelama a tak dvacet ujetýho na spodku, tam by se šikl určitě tunel taky ;-)
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od kot »

Nic ve zlém, ale když už vyhazovat prachy z okna, dal bych přednost jinému nesmyslu - kanálu s.Zemana... Lepší házet prachy do kanálu než do tunelu! :lol:
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Country »

Tak si to pánové shrňme. Do Jeseníku se dá z ČR dostat:
1) přes Ramzovou 763 mnm
2) přes Červenohorské sedlo 1010 mnm
3) přes Videlské sedlo 939 mnm
4) přes Rejvíz 811 mnm
5) z Heřmanovic přes hřeben (v zimě se neudržuje) a Horní údolí 785 mnm a dál přes Mikulovice
6) z Heřmanovic přes hřeben do Zlatých Hor 723 mnm a dál přes Mikulovice
7) z Jindřichova přes Petrovy boudy 717 mnm do Zlatých Hor 723 mnm a dál přes Mikulovice

Prostě všude je to přes 700m a nahoru / dolů, a tak rekonstrukce kterékoliv z těchto cest nic neřeší. Cesta bude o něco širší, ale pořád bude nahoru / dolů, takže v zimě problém.
A tunel by přinesl zcela jinou kvalitu, cestu, která nejde přes kopec, a která se dá projet, i když je na ní 15 cm sněhu.
A lidi co tam žijí by možná konečně začali věřit, že jsou součástí České republiky, a že nejsou Pražákům totálně u prdele. Zvláště v kontextu s tím, kolik stála a ještě bude stát Blanka.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od JirkaS »

Co s tím má pořád společného Blanka, kterou ŘSD neplatí?
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od kot »

Že by se některému "nepražskému" kolegovi zdálo, že se na Moravě díky zlým Pražákům nic nestaví? :o
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Hanes »

Já jsem nikde netvrdil, že je tunel jediná možnost i když by podle expertů šel postavit v nejužším místě o délce zhruba 600m (stačí když tu silnicu opraví konečně). Tunely se staví jen v Praze a okolí, kde jsou kopce menší než kupa hnoje ale všichni Cajzli jezdí všude a furt autem, bo jim jezdí MHD každých deset minut ale museli by jít 200m k zastávce pěšky. Pražskou MHD používají turisté a mimopražští. Kdyby jinde v republice jezdila veřejná doprava tak často, jak v Praze a nejen sporadicky, tak to by bylo obrovské plus a konečně by něco udělali pro lidi. Jeseník má sice 11 tisíc obyvatel ale dookola bylí taky lidí, kteří přes to Sedlo jezdí. Vím, že jsme nejmenší okres v ČR co do počtu obyvatel i rozlohy (62% tvoří lesy) ale tady taky bydlí lidé a ne kohorta mongoloidů.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od Country »

kot píše:Že by se některému "nepražskému" kolegovi zdálo, že se na Moravě díky zlým Pražákům nic nestaví? :o
Na Moravě se staví, což o to, ale to Jesenicko je bohem i lidmi zapomenutý kraj. Ten tunel, to by bylo pěkné gesto . ..
pohrabáč
Příspěvky: 211
Registrován: 29.1.2011 11:04:01

Re: Červenohorské sedlo - Jih

Příspěvek od pohrabáč »

Pokud bude tunel do 1 km tak pojďme do toho. Pokud bude delší tak se to nemůže vyplatit - údržba a stavba pro cca 20 tis místních se nezaplatí ani za 100 let. Jedině by na to přispěli ze svého okresního rozpočtu. Dlouhé Stráně - to je jiná investice - ta prý byla za 6 let zaplacená.
Odpovědět

Zpět na „I/44“