I/35 obecně
Re: I/35 obecně
Miku, tady je jasně vidět jakej byl Gočár geniální. Bez něj by se v Hradci stále jezdilo centrem protože by tohle asi nikoho nenapadlo... A Hradec je opravdu ne zakletý, ale spíše zaprděný. Xyzc to popsal naprosto přesně - Kotas se podepsal pod spoustou kontroverzních staveb - snad jedině ten terminál celkem jde. Ale ty další jako křižovatka Koruna nebo přestavba náměstí 28. října (před Hlavním nádražím) jsou spíš pro zlost.
Re: I/35 obecně
Tak ono to není o Kotasovi, ale spíš o Brunovi (hlavní architekt). Dokud on bude na měste, bude stále platit, že HK je nejhorší krajské město z hlediska možnosti tu něco postavit. Samozřejmě není zdaleka jediný, kdo na tom má svůj podíl.kik píše:Miku, tady je jasně vidět jakej byl Gočár geniální. Bez něj by se v Hradci stále jezdilo centrem protože by tohle asi nikoho nenapadlo... A Hradec je opravdu ne zakletý, ale spíše zaprděný. Xyzc to popsal naprosto přesně - Kotas se podepsal pod spoustou kontroverzních staveb - snad jedině ten terminál celkem jde. Ale ty další jako křižovatka Koruna nebo přestavba náměstí 28. října (před Hlavním nádražím) jsou spíš pro zlost.
Nutno také podotknout, že Kotas je Brunův spolužák ze školy, tak si jdou na ruku.
A i ti volení zástupci se umějí chovat jako pitomci. Jakmile se nějaká akce víc rozjede, nesmí se zastavovat, protože jinak se vše prodraží. Dokonalým příkladem je fotbalový stadion. Každé zastupitelstvo si řekne, jak to zvládne lépe než předchozí a vše je jen horší. Když cca před 10 lety řešili stadion spolu s obchoďákem, tak mohli mít stadion pro 14,5k lidí se zatahovací střechou za 450 milionů. Nakonec to zastupitelstvo stoplo, že je to drahé a raději si postaví stadion pro 10k lidí za 200 milionů. Z toho se postupně vyvinul ještě menší a oholenější stadionek pro 9k lidí za 750 milionů. HBreavis tak přesunul obchoďák ke Koruně, což nahrálo Brunovi s Kotasem a prosadili OK Koruna za 150 mega, která vytvořila dopravní špunt. Ale bez výstavby obchoďáku by tu OK nedokázali prosadit. Takže když se to sečte, tak místo stadion pro 14,5k lidí se střechou za 450k bude v HK oholený stadion pro 9k lidí za 750+150milionů. A to jenom možná, protože zatím se nenašel nikdo, kdo by jim to tak "levně" postavil.
Ten autobusák taky není žádná výhra. Kotas evidentně trpí tím, že si nikdy nenavrhl letiště. Proto všude navrhuje ty naddimenzované nosné konstrukce vně stavby, které krom vlastní stavby extrémně prodražují údržbu. Teď to ještě jde, ale za pár let to bude jen pro zlost. Jinak v době kdy běželo územní řízení na ten autobusák, navrhl nějaký kluk z Liberce v rámci diplomky nový autobusák přímo v přednádraží, který by vyšel levněji než to od Kotase a hlavně byl perfektně funkční. Veškerá odborná veřejnost se shodla na tom, že je to mnohem lepší řešení. V podstatě šlo o to, že přednádraží se lehce zahloubilo a častečné zastřešilo, dole by byl autobusák, veškeré související komunikace, nějaké parkování a na vrchu by byl prostor pro pěší, park atd. oboje by bylo přímo propojené s nádražní halou. Město to shodilo s tím, že je to super, ale že se čeká už 40 let, brzo budou mít UR na řešení od Kotase, tak už to dotáhnou do konce. Takže snad v jediném případě, kdy mělo smysl se vrátit zpět, k tomu nedošlo.
Bohužel v HK nejvíce trpí právě dopravní stavby. Ale z odkazu Gočára se věčně žít nedá. Teď je HK 4. nejucpanější město v ČR. Během pár let ale poskočí na druhé místo. Zatím druhé ČB dostanou dálniční obchvat a několik navazujících staveb, který jim hodně pomůže. Třetí brno postupně pracuje na VMO, takže také půjde v žebříčku níž. HK sice pomůže otevření D35, ale vzhledem k podílu transitu co odvede, nebude efekt zdaleka takový jako v ČB. Severní tangenta je v nedohlednu. Jižní spojka možná bude o fous dřív (optimisticky 2030). Ta sice odlehčí Koruně, ale zase její zakončení turbo OK způsobí zácpy na Hradubické směrem z města. Je to celé o to nepochopitelnější, že každý market má svojí MUK a nejduležitější křižovatka ve městě (spolu s Miletou) bude OK. Plánováná malá OK u Fortny také prodlouží kolony. Takže výsledek je jasný a do r. 2025 poskočí HK na druhé místo.
Pro srovnání, zátím 5. Pardubice budou mít tou dobou předělanou MUK Palackého, SV obchvat, obchvat Sezemic, možná i Dašic a teoreticky se už možná bude stavět i napojení Foxconu, alias I/2 JVO. I/2 JZO nejpíš nikdy nebude, protože armáda má problém s tím jak jim trasa narušuje prostor letiště.
Odkaz na žebříček zácp v ČR.
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/to ... kolonach-/
Re: I/35 obecně
a to je HK aspoň krajské město
pravda, asi si stadion staví za své
v Čelákovicích proběhlo reko traťového svršku, spolu s podchody, nástupišti atak.
z pohledu 21. století docela rozumě utracená miliarda
ovšem, že při tom rozeberou silniční podjezd, dají mu nový strop, ale šířka zůstane ve stavu z 30. nebo 50.let ( nevím kdy se to realizovalo ) to člověk nepochopí
čímž to na dalších minimálně 50let zakonzervovali v této podobě
no ale to jsem tu OT...
pravda, asi si stadion staví za své
v Čelákovicích proběhlo reko traťového svršku, spolu s podchody, nástupišti atak.
z pohledu 21. století docela rozumě utracená miliarda
ovšem, že při tom rozeberou silniční podjezd, dají mu nový strop, ale šířka zůstane ve stavu z 30. nebo 50.let ( nevím kdy se to realizovalo ) to člověk nepochopí
čímž to na dalších minimálně 50let zakonzervovali v této podobě
no ale to jsem tu OT...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/35 obecně
Možná se vrátí na křižovatku do Úlibic semafory, je to jedna z variant.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/35 obecně
Xyzc: Průserem v HK je to že po úpravě nám. 28. října se v případě, že člověk jede z Farářství či Labské II např. k THD, musí po okruhu a ne jako předtím kolem nádraží. Což je v ranní či odpolední špičce dost velká "sranda". A to naštěstí Fink a spol. nestačili pro IAD zavřít tř. ČSA mezi křižovatkami s Divišovou a Mosteckou ulicí. Zatím je o tom ticho, tak se na to snad zapomnělo.
Ta Jižní spojka Koruně moc neodlehčí protože málokdo bude z centra jezdit směrem na Nový Bydžov či Chlumec zajížďkou přes Hradubickou. No, uvidíme, nějak to dopadne. Když ne dobře tak špatně určitě.
Ta Jižní spojka Koruně moc neodlehčí protože málokdo bude z centra jezdit směrem na Nový Bydžov či Chlumec zajížďkou přes Hradubickou. No, uvidíme, nějak to dopadne. Když ne dobře tak špatně určitě.
Re: I/35 obecně
Toto odvolání proti opravě I/35 Ostroměř, průtah je taky brutální čtení.
http://www.kr-kralovehradecky.cz/assets ... ha-1_1.pdf
http://www.kr-kralovehradecky.cz/assets ... ha-2_1.pdf
http://www.kr-kralovehradecky.cz/assets ... loha-3.pdf
http://www.kr-kralovehradecky.cz/assets ... ha-1_1.pdf
http://www.kr-kralovehradecky.cz/assets ... ha-2_1.pdf
http://www.kr-kralovehradecky.cz/assets ... loha-3.pdf
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/35 obecně
Nebyl pán zbaven způsobilosti k právním úkonům ?
Re: I/35 obecně
Sedm měsíců kličkování. Vysoké Mýto opraví most na „pětatřicítce“
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/v ... zpravy_mvo
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/v ... zpravy_mvo
Re: I/35 obecně
tak se zas trochu projedu přes Luže...xhj píše:Sedm měsíců kličkování. Vysoké Mýto opraví most na „pětatřicítce“
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/v ... zpravy_mvo
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/35 obecně
U nás v kraji
Kraj hodlá od státu převzít 42 kilometrů silnic první třídy
Krajská silniční síť tvořená komunikacemi II. a III. třídy se rozšíří o části silnic I/11, I/35 a I/36 to v souvislosti s výstavbou a zprovozněním dálnic D11 a D35. Krajští zastupitelé schválili uzavření smluv o smlouvách budoucích darovacích. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) daruje Královéhradeckému kraji část silnice I/11 v délce 30 kilometrů, konkrétně část mezi Lovčicemi a mimoúrovňovou křižovatkou Kukleny v Hradci Králové. Darovaný majetek má účetní hodnotu přibližně 100 milionů korun. Královéhradecký kraj dále převezme necelé tři kilometry silnice I/36 mezi křižovatkou se silnicí I/11 a hranicí s Pardubickým krajem v hodnotě necelých devět milionů korun. Do majetku kraje přejde i necelých šest kilometrů silnice I/35 od hranice s Pardubickým krajem do Hradce Králové a navazující čtyřproudý úsek této silnice od Nového Hradce Králové po okružní křižovatku Na Kotli (2x 1,5 kilometru). Hodnota tohoto majetku je přes 45 milionů korun.
„Jedná se o část dojednaných majetkových převodů mezi státem a naším krajem. Celkově dojde k převodu zhruba 150 kilometrů silnic I. třídy, a to v souvislosti s již realizovanou, probíhající i připravovanou výstavbou dálnic D11 a D35 na území Královéhradeckéhokraje. Je to další důkaz toho, že kraj je pro stát důležitým partnerem a pomáhá mu s přípravou strategických dopravních staveb. Na oplátku očekáváme, že nám stát vyjde vstříc a přednostně společně s krajem zahájí přípravu na výstavbu obchvatu Choustníkova Hradiště a napojení silnice mezi Hradcem a Pardubicemi na mimoúrovňovou křižovatku, abychom z jižní části Hradce stáhli dopravu na silnici I/37.“
Martin Červíček, první náměstek hejtmana odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství
Kraj hodlá od státu převzít 42 kilometrů silnic první třídy
Krajská silniční síť tvořená komunikacemi II. a III. třídy se rozšíří o části silnic I/11, I/35 a I/36 to v souvislosti s výstavbou a zprovozněním dálnic D11 a D35. Krajští zastupitelé schválili uzavření smluv o smlouvách budoucích darovacích. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) daruje Královéhradeckému kraji část silnice I/11 v délce 30 kilometrů, konkrétně část mezi Lovčicemi a mimoúrovňovou křižovatkou Kukleny v Hradci Králové. Darovaný majetek má účetní hodnotu přibližně 100 milionů korun. Královéhradecký kraj dále převezme necelé tři kilometry silnice I/36 mezi křižovatkou se silnicí I/11 a hranicí s Pardubickým krajem v hodnotě necelých devět milionů korun. Do majetku kraje přejde i necelých šest kilometrů silnice I/35 od hranice s Pardubickým krajem do Hradce Králové a navazující čtyřproudý úsek této silnice od Nového Hradce Králové po okružní křižovatku Na Kotli (2x 1,5 kilometru). Hodnota tohoto majetku je přes 45 milionů korun.
„Jedná se o část dojednaných majetkových převodů mezi státem a naším krajem. Celkově dojde k převodu zhruba 150 kilometrů silnic I. třídy, a to v souvislosti s již realizovanou, probíhající i připravovanou výstavbou dálnic D11 a D35 na území Královéhradeckéhokraje. Je to další důkaz toho, že kraj je pro stát důležitým partnerem a pomáhá mu s přípravou strategických dopravních staveb. Na oplátku očekáváme, že nám stát vyjde vstříc a přednostně společně s krajem zahájí přípravu na výstavbu obchvatu Choustníkova Hradiště a napojení silnice mezi Hradcem a Pardubicemi na mimoúrovňovou křižovatku, abychom z jižní části Hradce stáhli dopravu na silnici I/37.“
Martin Červíček, první náměstek hejtmana odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/35 obecně
Krajské volby jsou zatím daleko, ale Červíček nechává o sobě slušně vědět.
Re: I/35 obecně
U křižovatky v Zámrsku (I/35 x I/17) se objevily kolíky. Zřejmě jde již o vytyčení prostoru pro stavbu okružní křižovatky.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/35 obecně
No hurá. Ta křižovatka je i v tomhle zatížení děs, co teprv až tam po I/17 povalí mnohem víc aut z konce D35 u Ostrova.
Re: I/35 obecně
Je nějaký leták nebo info kdy ten kruhový objezd u Zámrsku planují začit dělat?
Re: I/35 obecně
Leták není, ale info je takové, že se čeká na vydání stavebního povolení. Stavba samotná patrně v příštím roce. Kruhák musí být hotový dříve, než dálnice u Ostrova.Xanista píše:Je nějaký leták nebo info kdy ten kruhový objezd u Zámrsku planují začit dělat?
Re: I/35 obecně
Názvově to sem sice nepatří, ale tematicky určitě ano.
Minulý týden bylo zahájeno územní řízení na stavbu s názvem "I/10 Turnov, MÚK Fučíkova", což je dostavba větví na straně směrem k městu.
Minulý týden bylo zahájeno územní řízení na stavbu s názvem "I/10 Turnov, MÚK Fučíkova", což je dostavba větví na straně směrem k městu.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/35 obecně
Zatímco most v Mýtě se prodlužuje o měsíc (oficiálně dle krajem povolené uzavírky), dle webu až do konce prosince (oficiálně v aplikaci oprav ŘSD). Oprava trvá už od března
Re: I/35 obecně
A co kruháč v Zámrsku? Ne že by situace v Uhersku nějak nahrávala zprovoznění v termínu, ale stejně to asi nakonec stihnout dřív než úsek Ostrov-Vysoké Mýto. Nebo...?
Re: I/35 obecně
Nestahoval bych kalhoty....
Treba se nakonec bude chvili jezdit po staru od Holic.
Treba se nakonec bude chvili jezdit po staru od Holic.
Re: I/35 obecně
Tak úsek Opatovice-Časy bude jako první (snad avizovaných 12/2020), takže ten tlak na urychlenou přestavbu není tak velký, jelikož hlavní proud bude až do zprovoznění Časy-Ostrov stále po I/35 od Holic. Každopádně asi není rozumné to dělat až v době otevření prvního úseku, jelikož intenzita stoupne o něco už kvůli němu. Jinak něco k té opravě v Mýtě: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/i ... zpravy_skn
Re: I/35 obecně
Tak je dokončena DSP. Podle katastru je vykoupeno vše od soukromníků, zbývá jen obec (tedy pokud ten její pozemek potřebují). Teď se řeší dočasné zábory pro provizorní přeložku. Jinak nějaké podklady zde: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/268055michal píše:A co kruháč v Zámrsku? Ne že by situace v Uhersku nějak nahrávala zprovoznění v termínu, ale stejně to asi nakonec stihnout dřív než úsek Ostrov-Vysoké Mýto. Nebo...?
Re: I/35 obecně
ÚR vydáno.Majkii píše:Názvově to sem sice nepatří, ale tematicky určitě ano.
Minulý týden bylo zahájeno územní řízení na stavbu s názvem "I/10 Turnov, MÚK Fučíkova", což je dostavba větví na straně směrem k městu.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/35 obecně
Včera jsem měl možnost se po ní poprvé projet a zážitky z jízdy nic moc. Povrch mi nepřijde moc hladký a rovný. A tichostí taky nepřekypuje. Proto se hodí ty protihlukovky.Majkii píše:Estakáda na obchvatu Hořic zprovozněna.
Re: I/35 obecně
Tak mě tak napadlo podívat se po delší době do Zámrsku. Parcela 882/2 patří obci Zámrsk. Ještě mi ale vrtá hlavou, jestli nebude potřeba ukrojit kus z parcely 708? Nebo se jen 706/2 vykoupila rovnou celá?
- Přílohy
-
- zamrsk.jpg (109.35 KiB) Zobrazeno 8490 x