theodor less píše:Tomáš Němec píše:Tady je ŘSD ve velkém sporu s městem HK, které tuto stavbu nechce a proto se termíny zřejmě odsouvají. Město by naopak uvítalo přímé napojení severní tangenty na D11 v rámci MÚK Plotiště, což by dopravně dávalo daleko větší smysl. Ale ŘSD se tomu z nepochopitelných důvodů brání a místo toho prosazuje tuto stavbu. Takže takový pat...
To s tím 4 pruhem od MUK Plotiště k ČKD a se severní tangentou není pravda, resp. minimálně je to hodně zavádějící.
Odbor hlavního architekta má problém se zaslepením komunikace do Svobodných Dvorů, 4 pruh samozřejmě chtějí. Za to zaslepení si ale město může samo. Stejně jako za to, že severní tangenta není napojena do MUK Plotiště.
Ale na to je potřeba se trochu vrátit do minulosti.
1) V letech 1996-1997 se rozhodovalo o umístění MUK na D11 u HK, město si v podstatě mohlo říct kde je chce a kolik. Chtěli 2 (MUK Kukleny a Plotiště).
Nutno podotknout, že v té době byla trasa severní tangenty v územním plánu vedena přímo z OK u ČKD směrem na letiště.
2) V roce 2004 se stal primátorem Divíšek, který měl zrestituované pozemky v Plotištích severně od původního koridoru pro severní tangentu. Jelikož měl zájem zhodnotit svoje polnosti prosadil posun trasy směrem na sever, cca. do dnešní stopy.
3) V roce 2008 proběhla studie severní tangenty pro ŘSD. Předchozí studie šli za městem. Jelikož ŘSD mělo ÚR na D1107 a chtělo v r. 2011 stavět, tak městu ani nenabízelo možnost napojení severní tangenty přes průplet do MUK Plotiště severně od ČKD. Na městě to nikoho nenapadlo, takže trasa byla napojena na OK u ČKD jako ve studii města.
Brzy poté přichází ekonomická krize a termíny výstavby dálnic se odsouvají do vzdálené budoucnosti.
4) V roce 2010 zadalo město studii ideového plánu rozvoje města do r. 2050 (něco jako podklad pro nový územní plán). Tam se napojení tangenty severně od ČKD přímo na dálnici objevilo.
5) V letech 2011-2012 v rámci úsporných opatření Víta Bárty bylo rozhodnuto o změne typu MUK Plotiště a mimo jiné i o zrušení MUK Bukovina na D35.
Původně byla MUK Plotiště navržena jako trojlístková s jednou semidirektní rampou od Prahy na Jičín. Napojení Svobodných Dvorů nebylo zaslepeno, ale mostním objektem přecházelo D35 (která měla končit až v OK u ČKD) a pokračovalo souběžnou komunikací na Všestary i s napojení do OK u ČKD.
Nově navržené řešení je ten paskvil co tam teď vzniká (V r. 2046 se předpokládá přes 40k voz. na D11 a cca 25k na D35, směrem k ČKD pak cca 20k, takže to opravdu bude "komfortní řešení"). Došlo k ukončení D35 v OK v rámci MUK Plotiště, s tím, že 4 pruh k ČKD se dostaví později.
V rámci změny UR měl Hradec jedinečnou možnost se ozvat s tím, že požaduje napojení severní tangenty severně od ČKD a mohl navržené řešení odmítnout třeba právě z důvodu zaslepení MK do Svobodných Dvorů. Místo toho vše odsouhlasil.
Takže za vše si může HK sám.
Obecně problémem HK je, že nemá nikoho kdo by se zabýval dopravou. Takže o dopravních stavbách rozhoduje zcela nekompetentě odbor hlavního architekta.
A jelikož DUO Bruna ,Kotas (jako tvůrce UP) mají rádi okružky, cpou je uplně všude. Proto vznikla OK u Koruny, i když město bylo přes komisi pro dopravu varováno, že bez podchodů to nebude fungovat a od PČR dostalo zamítavé stanovisko. Bohužel okružkomanie pokračuje a tak se plánuje dalši nesmyslná OK u Fortny a především na jižní Spojce na Hradubické, kde má být veškerá doprava z HK na PHA, PCE, OL, Brno vedena přes turbo okružní křižovatku jedním pruhem. Původní MUK si město překreslilo ve své poslední studii na OK a ŘSD to zatím převzalo.
Podobně je to i na severní tangentě, kde město více jak rok blokovalo projektování, protože Bruna s Kotasem chtěli u letiště okružku v rámci svého vysněného letištního městského bulváru a odmítali MUK. To že si ho představují na styku průmyslové zóny s obchvatem města o něčem vypovídá. Nakonec naštěstí ustoupili MUK, když se zahloubí pod terén.
Všechny problémy ještě podtrhuje dopravní model města s nesmyslnými vstupními daty, které bijí do očí i naprostého laika. Namátkou lokalita u Nemocnice je ve výhledovém návrhu (do r. 2030) cílem pro 2200 zaměstnanců. Přitom již dnes tam jen ve FN pracuje 4500 lidí a denně tam dojiždí ještě vyšší počet pacientů. O plánovaném kampusu UK pro 3000 studentů ani nemluvě. V lokalitě Aldis, kde dnes dělá cca 600 lidí a po dostavbě ČSOB (max. pro 1000 lidí) zbudou pouze dvě parcely (z toho ta větší pro bytový dům), má pracovat 4400 lidí.
Tyto podivná vstupní data pak mají negativní vliv především na křižovatku Mileta, u které nově přibudou pouze podchody. Přitom vzhledem k vytíženosti směru od Třebše by MUK, na kterou bylo vydané územní rozhodnutí už před lety, dávalo daleko větší smysl.