I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Nová situace v oblasti MÚK Palačov
http://2.bp.blogspot.com/-UfQSAyqSwgM/T ... 600/PS.JPG
Rozštěpná křižovatka byla nahrazena trubkovitou křižovatkou (o 2 mosty méně a kratší větve) a taky se nemusí realizovat zároveň s Palačovskou spojkou přeložka R48, uspora 1,5 mld. Kč. Reálně jen za změnu tvaru MÚK to je 200 mil. Kč. více v článku http://www.hranicke-listy.cz/2012/06/st ... tavby.html
a další materiál http://www.hodslavice.cz/files/zivotni- ... -2011_.pdf stavba bude bez SSURS Poruba a služební křižovatky.
http://2.bp.blogspot.com/-UfQSAyqSwgM/T ... 600/PS.JPG
Rozštěpná křižovatka byla nahrazena trubkovitou křižovatkou (o 2 mosty méně a kratší větve) a taky se nemusí realizovat zároveň s Palačovskou spojkou přeložka R48, uspora 1,5 mld. Kč. Reálně jen za změnu tvaru MÚK to je 200 mil. Kč. více v článku http://www.hranicke-listy.cz/2012/06/st ... tavby.html
a další materiál http://www.hodslavice.cz/files/zivotni- ... -2011_.pdf stavba bude bez SSURS Poruba a služební křižovatky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
To jsou dobré zprávy
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
A hodně dobrá zpráva je i ta finanční úspora. Obzvlášť v dnešní době,kdy prachy na výstavbu nejsou...
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Úspora ve smyslu, napřed je to jedna stavba a teď z ní jsou tři (I/35, R48 a SSURS). Tak kolik uspoříme?kot píše:A hodně dobrá zpráva je i ta finanční úspora. Obzvlášť v dnešní době,kdy prachy na výstavbu nejsou...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Jako největší pozitivum beru, že i po přepracování je to S24,5 a nikoliv pouze dvoupruh. Tak snad to tak vydrží i nadále
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Mám dotaz na znalce pravěku Palačovské spojky: proč se vlastně nejprve začal řešit úsek VM - Lešná, když jde jen o přeložku, místo novostavby Lešná - Palačov? Bylo to z důvodu radostného budování průmyslových zón na zelené louce v prvních letech toto století, kdy jejich dopravní obslužnost (nejlépe v podobě dostatku kruhových objezdů ) měla prioritu.?
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Přesně tak. Kouzelné slovní spojení "průmyslová zóna" dokázalo otevřít nejedny dveře.GiuseppeS píše:Mám dotaz na znalce pravěku Palačovské spojky: proč se vlastně nejprve začal řešit úsek VM - Lešná, když jde jen o přeložku, místo novostavby Lešná - Palačov? Bylo to z důvodu radostného budování průmyslových zón na zelené louce v prvních letech toto století, kdy jejich dopravní obslužnost (nejlépe v podobě dostatku kruhových objezdů ) měla prioritu.?
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
A jakým způsobem by se prosím připojovala Palačovská spojka na I/48, když by zároveň nedošlo k jejímu přeložení (a potažmo přebudování na R48)?
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
To by mě taky zajímalo, protože o tom sice všichni mluví, ale podle té situačky tomu jaksi nic nenasvědčuje.vasa píše:A jakým způsobem by se prosím připojovala Palačovská spojka na I/48, když by zároveň nedošlo k jejímu přeložení (a potažmo přebudování na R48)?
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Podle mě tam vznikne ještě ostřejší esíčko než je tam teď a I/48 bude ve stávajícím profilu přeložena jen v délce cca 500m.ale to je jen domněnka. MÚK by měla být vybudována tak jak je po novu nakreslena celá.
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Takto nějak si to provizorium představuji:
- Přílohy
-
- provizor napoj.JPG (129.17 KiB) Zobrazeno 10211 x
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
To ale je včetně realizace přeložky R48, která být nemá. Ale ten Tvůj návrh smysl dává. Ještě bych to doplnil o zachování současné trasy pro směr FM-Bělotín.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Ten bypass FM-Bělotín by zůstat mohl, ale těch 500m přeložky by se stejně realizovat muselo, jinak by to provizorní křížení muselo být úrovňové a to by byla katastrofa. I takto by se ušetřilo dost - cca 3km R25,5 a zřejmě by prozatím zůstala stará MÚK Palačov. Podstatné je, že se změnil tvar té křižovatky a provizorium je možné, protože pokud se sníží cena o 1,5 mld, dost se zvýší šance na realizaci řekněme do r. 2020 (aktuálně v letáku UP 06/2019)
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Úrovňové křížení by nemuselo být katastrofa, stačil by kruhák o nějakém slušnějším poloměru Jestli to má být jenom na čas, tak to stačí... Ale taky by mě zajímalo v čem to spočívá...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Tak to teda prrr, kruhák ani náhodou, protože to dopadne jako s tím na I/56 ve F-M, který taky byl dočasný a už je tam víc jak 10 let a podle všeho tam bude už napořád.
Degradovat I/48 si teda nenechám, a věřím, že ani MS kraj.
Degradovat I/48 si teda nenechám, a věřím, že ani MS kraj.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
to by by byl na I/48 už druhý kruháč - první je u českého těšína ... a ten mi tam taky pije trošku krev ... mít další u palačova ... no to by byl nářez
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Trochu starší článek o možných úsporách na spojce
http://www.hranicke-listy.cz/2011/02/su ... ovske.html
A situace provizorního napojení.
A nejaktuálnější situace http://www.hodslavice.cz/files/projekty ... -vyrez.pdf
http://www.hranicke-listy.cz/2011/02/su ... ovske.html
A situace provizorního napojení.
A nejaktuálnější situace http://www.hodslavice.cz/files/projekty ... -vyrez.pdf
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Hmmmm, na obrázku to vypadá velice hezky, snad se brzy dočkáme skutečné realizace
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
a další komplikace s palačovskou spojkou:
http://hranicky.denik.cz/zpravy_region/ ... 31106.html
http://hranicky.denik.cz/zpravy_region/ ... 31106.html
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
To jsou velice špatné zprávy, ale je potřeba myslet pozitivně Možná nakonec stihnou ten termín v 2015.
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
a je to v háji ... kvůli hustopečím se opět odsouvá realizace palačovské spojky, viz. aktualizovaný leták:
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/73CF ... alacov.pdf
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/73CF ... alacov.pdf
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
No 5/2018 je teda hooooooooooodně daleko.
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
To je škoda. Nedala by se tahle stavba nějak dostat do OPD II? Bude tam vůbec něco pro stavby mimo TEN-T?
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
technicky, kdyby se to bralo jako část R48 (palačov - dub) tak by to OPD2 teoreticky pokrýt mohlo jako část TEN-T ale když to bereme pragmaticky jako I/35, tak těžko říct ... OPD2, podle toho, co vím, má pokrýt jen R48 obchvat FM a Rychaltice - Rybí a co se týče R35 mohelnice - opatovice, ovšem palačovskou spojku ne, má to být projekt z národních zdrojů ... třeba v rámci této důležité stavby na to prostředky najde hospodářský výbor
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: 25.9.2012 7:32:42
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Osobně v něco takového doufám, protože v opačném případě mi přijde v současnosti rozestavěný úsek VM - Lešná jako zbytečný, sám o sobě v podstatě neřeší vůbec nic, teprve až s Palačovskou spojkoubumbik píše:... třeba v rámci této důležité stavby na to prostředky najde hospodářský výbor
Pokud realizace spojky spadne na bod mrazu, tak se ty prostředky teď vložené do stavby VM - Lešná mohly investovat na potřebnějších místech... Je to škoda, jak se to komplikuje.
Škoda Favorit 1.3 MPi (136 GLXi)
VW Golf V. 1.9 TDi - daily car
VW Golf V. 1.9 TDi - daily car