I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

[1. úsek] Polsko – Hrádek nad Nisou – Chrastava (I/13) – Liberec (I/14) – Turnov (I/10) – Jičín (I/16) – Hradec Králové (D11, I/11, I/37)
[2. úsek] Holice (I/36) – Zámrsk (I/17) – Svitavy (I/43) – Mohelnice (I/44)
[3. úsek] Hranice na Moravě (I/47) – Valašské Meziříčí (I/57) – Rožnov pod Radhoštěm (I/58) – (I/56) – Slovensko
Odpovědět
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od Jarda Š. »

multi píše:Podle ceny bych předpokládal, že změna na dvoupruh.
Také mi to tak připadá. Pro intenzity do 20 tis. by tam uspořádání S 11,5/80 mělo stačit, je ale otázka, jestli tam v dohledné budoucnosti nebudou vyšší (současná I/35 má na výjezdu z ValMezu necelých 15 tis.)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od Lenny »

Palačovská spojka nahrazuje jednak I/35 Hranice - Valmez, tak i I/57 Nový Jičín - Valmez, tudíž je nutné započítat efekt pro obě silnice.

Dle mě to rozdělili na více staveb, bo 1/2 profilem by takovou úsporu nemohli dosáhnout, když je tam 3,7 km přeložky R48, SSÚRS a velká křižovatka.

MÚK je navržena dle předpokládaného zatížení se semidirektivními rampami, což souvisí, jak už jsem výše napsal, s tím, že přebírá provoz za dvě jedničky.

Takže možné členění na stavby je:
I/35 Palačovská spojka
R48 Dub - Palačov
SSÚRS Porobuda
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od pp21 »

A taky je dost pravděpodobný, že mohlo dojít ke změně kategorie na S20,75, to je poslední dobou moderní ;o)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od martini »

Petr Pokorný píše:A taky je dost pravděpodobný, že mohlo dojít ke změně kategorie na S20,75, to je poslední dobou moderní ;o)
Také mám takovou tuchu, ale mne to nepřijde špatně... Hlavně, aby se o těch úsporách jen nemluvilo a také se prováděly.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od Lenny »

Ale změna na kategorii S 20,75, vám nepřinese 47% úsporu. ;)

Ještě před 10 lety to bylo plánováno jako R35. Dnes se sice mluví o I/35, ale SOS hlásky, ochranné pásmo a SSÚRS mluví o něčem jiném. Nezapomínejte na to, že od MÚK Lešná nikam jinam než na R48 nedojedete. ;) A najednou kategorie S 20,75 by zde někteří nejraději viděli kategorii S 20,75. Což není problém přeprojektovat, akorát nevím, jak by s tím pochodili u samosprávy.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od martini »

Lenny píše:Ale změna na kategorii S 20,75, vám nepřinese 47% úsporu. ;)
Jasně že ne :lol: . Spíš bych to viděl na vypuštění přestavby I/48 a napojení na současný diamant + možná kruháčky... Už jsme to spolu na místě řešili. A do roku 2017, kdy to tuším s superstrategii je je času dosti i na nový povolovací proces. Chápu, že ta kapacita bude asi ne zcela dostačující, ale lepší než nic.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od Lenny »

Ja vím, že jsme to na místě řešili. Napojení přes stávající MÚK Palačov je nesmysl, vždyť by to znamenalo vedení spojky s šilenými směrovými parametry.
To mi přijde spíš reálnější napojení Palačovské spojky na I/48 pomocí okružní křižovatky. ;) Bylo by to levnější, nemuselo by se stavět provizorní propojení mezi MÚK Palačov a Palačovskou spojkou.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od Lenny »

Ještě doplním. Důležitá je stavby Palačovské spojky. Přestavba R48 je nutná, aby mohla být Palačovská spojka napojena mimoúrovňově. R48 opouští stávající trasu. Pokud za současných podmínek, kdy není dostatek financí, chceme výstavbu Palačovské spojky, tak vypuštění přestavby R48 a s ní související MÚK je možné. Okružní křižovatka mi připadá jako vhodné dočasné řešení tohoto problému. Po vyčerpání kapacity anebo dle finančních možností samozřejmě přestavět.

Můžete si myslet, že je to blbost stavět okružní křižovatku na I/48, ale důležitější napojit Valmez Palačovskou spojkou a odlehčit tak trasám I/35 Hranice - Valmez a I/57 Nový Jičín - Valmez. Což bude splněno.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od mapman »

S tou okružkou souhlasím. Vidím v tom paralelu k okružce I/47×I/35 v Hranicích. Akorát tady bude jen dočasná...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od martini »

Lenny píše:Okružní křižovatka mi připadá jako vhodné dočasné řešení tohoto problému. Po vyčerpání kapacity anebo dle finančních možností samozřejmě přestavět.
Souhlasím také. Podrobnosti co se stalo s tímto konkrétním projektem se pokusím zjistit.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od mapman »

Referent stavby na RSD nic neví, muselo to jít někde seshora... Každopádně by mě to taky zajímalo... A taky bych určitě tlačil na to, aby tam byl zachovaný 4pruh, ať už jakýkoliv (S 20,75 za těchto podmínek stačí, s betonovými svodidly uprostřed).
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od Lenny »

Rozdíl ceny S 20,75 a S 24,5 není tak výrazný, a ušetřit "pár milionů" za cenu nemožnosti tento úsek označit jako eRko mi přijde hloupost, když vše je k tomu připravováno.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od mapman »

Označit to jako silnici pro motorová vozidla by po určité korekci legislativy mělo jít i tak a 110 by tam taky bylo uspokojujících...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Teda nestačím se divit, co to tady čtu.
Kruháč na I/48, ponížení kategorie Palačovské spojky.
No myslím, že pokud se tyto "úspory" zrealizují, tak na tuto dobu úspor nebude vzpomínat rádi, neb budeme nadávat na ty paskvily, co se chystají k realizaci a řešit jak to opět co nejlevněji napravit.
Je mi z toho na nic.
Těch věčných provizórií, co se chystají, se úplně děsím.
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od Lenny »

mapman píše:Označit to jako silnici pro motorová vozidla by po určité korekci legislativy mělo jít i tak a 110 by tam taky bylo uspokojujících...
Tak toto řešení by degradovalo celou koncepci Palačovské spojky. Větve MÚK jsou navrženy na 120 km/h, to není skoro nikde, SOS hlásky, SSÚRS a jen kvůli tomu, že ušetříme 3,75 m toto zdegenerujeme? Říkám stavět Palačovskou spojku s napojením pomocí OK, ale ve stávající kategorii S 24,5. Vyhovovala by vůbec S 20,75 předpokládánému provozu? Nedopadlo by to jak dneska s I/48? ;)

Martine, občas je nutný nějaký kompromis, Pražáci nám už další stavby nepřejí, rádi by si taky postavili něco u sebe. :D Peněz není na zbyt, pokud chceme pomoci Valmezu, tak toto řešení mu pomůže. Další možností je nestavět vůbec nic. Výstavba OK nevylučuje výstavbu MÚK a přeložky R48. ;)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od mapman »

S 24,5 bych stavěl i já, z toho se dá krásně udělat eRko. Nicméně předpokládanému provozu by odpovídala i S 20,75 - takže je potřeba najít argumenty...

Na druhou stranu, než dojde na realizaci Palačovské spojky, tak uplyne hodně vody v řece Bečvě, takže bych se nebál: Viděl bych to tak na rok 2014 a bude se opět plánovat i stavět velkoryseji, téhle "blbé" a "přeúsporné" doby se snad na dlouho zase zbavíme...
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od FlakY` »

Jo a odborníci říkaly, že se měl Pražský okruh stavět v kategorii S 22,5/100 8-) Nějaký papalách řekl, že se do budoucna počítá s touto silnicí k překategorizováni na rychlostní silnici. Proč pak stavěli před Vsetínem slušný 4 pruh? Klidně ať to staví ještě 20 let, ale ať to je pořádně! Ušetřit se dá, ale museli by prokazatelně ukázat výdaje a jaký účel to provizorium splní. Vždy když stojí hotové (kompletní) těleso, tak je to vždy lepší než stavět provizoria a pak za pár let (10) to zase rozkopávat... Já třeba nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat nekvalitní boty, které bych musel měnit co čtvrt roku... Jedna věc je si koupil kalhoty a pak košili, ale ne, že si koupím tepláky a pak až kalhoty. Rozumíme si? Teď řekne: Ušetřili jsme milióny za stavby a za pár let někdo řekne, kdyby to ti koko*i stavěli pořádně, tak jsme dnes mohli ušetřit milióny! Palačovskou spojku stavět určitě ANO, ale zachovat stejnou kategorii! Nemusí se stavět SSURS a pokud tam ta okružní křižovatka nezůstane až do mého důchodu, tak by se dala postavit taky.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Michael V.
Příspěvky: 31
Registrován: 28.1.2010 19:03:31

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od Michael V. »

Prazsky okruh ma dokonce parametry S 27,5/100... a je to nejsirsi dvoupruhova rychlostni cesta v cesku a kdovi jestli ne v cele EU..., a jo I/57 u Vsetina ma byt budouci R57... no doufam ze to i jednou tak bude. O prazske R1 a jeji siroke tunely uz bylo slyset dost, ale ze je sirsi nez treba nove useky D1 u Hulina a pres ktereho pojede v budoucnosti veskeren provoz z Rakouska a Jihu smerem Polsko a dale na sever, byl zato postaven jen v kategorie S 26,5, to uz je mazec. Kdyz se setri tak na Morave...
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od pp21 »

Michael V. píše:Prazsky okruh ma dokonce parametry S 27,5/100... a je to nejsirsi dvoupruhova rychlostni cesta v cesku a kdovi jestli ne v cele EU..., a jo I/57 u Vsetina ma byt budouci R57... no doufam ze to i jednou tak bude. O prazske R1 a jeji siroke tunely uz bylo slyset dost, ale ze je sirsi nez treba nove useky D1 u Hulina a pres ktereho pojede v budoucnosti veskeren provoz z Rakouska a Jihu smerem Polsko a dale na sever, byl zato postaven jen v kategorie S 26,5, to uz je mazec. Kdyz se setri tak na Morave...
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
No jasně, proto máme 6tipruhovou dálnici na Moravě, v místech kde ani v nejbližších 30ti letech nebude vyčerpána intenzita pro 4pruh ... proto stojí celá D47 v šířce 27,5 (v Ostravě dokonce 28) atd atd. Tyhle kecy vážně miluju.
A vůbec, to my v Praze máme ten okruh mezi Jesenící a D1 dokonce na mostech a podjezdech rozšířenej na cca 30 metrů, abychom si tam jednou mohli udělat 6tipruh, heč!
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od multi »

Zlí Pražáci! :lol:
OT: Proč se někde používá D27,5 a někde D28? Mě přijde, že tam nemůže být žádný zásadní rozdíl...
flames
Příspěvky: 576
Registrován: 15.3.2009 14:56:24
Bydliště: teď už zas ValMez

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od flames »

Lenny píše: Peněz není na zbyt, pokud chceme pomoci Valmezu, tak toto řešení mu pomůže. Další možností je nestavět vůbec nic. Výstavba OK nevylučuje výstavbu MÚK a přeložky R48. ;)
Sama o sobě sebeširší Palačovská spojka ale Valmezu nepomůže. Auta vyjedou a zařadí se do kolony přesně tam, kde i dnes, tedy u Urxe, včetně aut jedoucích sever-jih směrem. Vzhledem k absurdnímu množství slibů, na které si obyvatelé VM již zvykli(na obchvatu se ´již pracuje´ asi 30 let, bych uvítal jakoukoliv Palačovskou spojku, dvoupruh s přeložkou. Chápu, co všichno myslíte tím, že nemáme peněz na levná řešení, ale vzhledem k situaci na ostatních trasách okolo VM a stavu dopravy ve VM samotném a taktéž ve výhledu ohledně obchvatu a dostavby úseku VM-Jablůnka, případně jiných, je úvaha podobná situaci, když si sociálně postižený člověk jinak navlečený v ochozených monterkách kupuje Martensky s tím, že nemá dost peněz na levné věci.
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od Marty »

flames píše: Sama o sobě sebeširší Palačovská spojka ale Valmezu nepomůže. Auta vyjedou a zařadí se do kolony přesně tam, kde i dnes, tedy u Urxe, včetně aut jedoucích sever-jih směrem.
Souhlas. Návrh vylepšení dopravní situace a dostupnosti ValMezu:

1. za minimum peněz a úsilí se dá již nyní přidat k centrálnímu kruháči I/57 a I/35 pruh mezi I/35 od Rožnova aspoň ve směru na Hranice

2. dvojpruhovou silnici mezi kruháčem u Lešné a stávajícím sjezdem z R48 u Palačova

3. obchvat ValMezu ve stopě I/35

Toto by mělo stačit do doby dokončení R49 kdy se ValMezu ve směru I/35 uleví. To pak bude pro ValMez důležitější tah už ve směru I/57. A kterýžto obchvat bude zřejmě hodně drahý. Teprve s tímto obchvatem (nebo teprve po něm) bych viděl nutnost rozšířit Palačovskou spojku na 2+2 a vylepšit její napojení na R48. Vše s polečně s tahem za Vsetín ke křižovatce s R49.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od pp21 »

multi píše:OT: Proč se někde používá D27,5 a někde D28? Mě přijde, že tam nemůže být žádný zásadní rozdíl...
D28 je stará kategorie, od D27,5 se liší v tom, že má o 0,5m užší středový pás a malinko jinak nakreslené pruhy, šířka zpevnění je stejná.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od martini »

Na Palačovské spojce asi budeme překvapeni, vzhledem k té úspoře 47% :-)
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Příspěvek od viky »

martini píše:Na Palačovské spojce asi budeme překvapeni, vzhledem k té úspoře 47% :-)
Já budu nejvíc překvapený,jestli se vůbec něco v dohledné době začne :kladivo:
Odpovědět

Zpět na „I/35“