I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
"Osiření" není právní titul na převzetí komunikace do správy.
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Ten specifický jazyk letáků "miluju". Např. věta "Inženýrská činnost včetně komplexní majetkoprávní přípravy vedoucí k získání právoplatného územního rozhodnutí byla ukončena v roce 2010." ve mě jako laikovi vyvolává pocit, že na základě rozhodnutí v r. 2006 se během 4 let vše připravilo a r. 2010 stačilo získat stavební povolení a začít stavět. Přitom aktuální situace po 8 letech je taková, že se aktuálně teprve dořešila EIA, nejsou pozemky a když to dobře půjde, tak se začne stavěl příští rok. Přitom jde o 5 km bezproblémové stavby, žádní ekoteroristé atd.
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
převádí se do vlastnictví ŘSD poslední chybějící parcela v k.ú. Poruba nad Bečvou
k.ú. Poruba nad Bečvou vykoupeno komplet!!!
k.ú. Poruba nad Bečvou vykoupeno komplet!!!
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Objevila se na Tenderareně zadaná zakázka na změnu DÚR. Je u toho i dokumentace, z které je jasné, čeho se to týká (nic závažného, zdá se mi).
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/262 ... alacov.pdf
Nový termín zahajení: 2022!!!!!!! posun o 2 roky!!!!! Však měli začít příští rok !!!!
Nový termín zahajení: 2022!!!!!!! posun o 2 roky!!!!! Však měli začít příští rok !!!!
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Neví někdo důvod? Nemá to co dělat se změnou ÚR kvůli migračním mostům apod.?
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Snad toto posunutí bude výjimkou, jinak začnu být nakloněn myšlence která mne občas napadá vzhledem k průběhu hospodářskému cyklu. Máme velkou rozestavěnost a v případné korekci se budou hledat úspory kde to jde.
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
je to kvůli změně ÚR po zkušenosti na jiných stavbách je to ještě krátký posun, jsou stavby jako D48 MÚK Bělotín - Rybí II. etapa, kde územní řízení běží bezmála 10 let a stále neskončilo, takže ... na D1 0136 Říkovice - Přerov běží změna ÚR taktéž rok a půl a taktéž stále nic ...otaznik píše:https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/262 ... alacov.pdf
Nový termín zahajení: 2022!!!!!!! posun o 2 roky!!!!! Však měli začít příští rok !!!!
možná to i reflektuje nejisté finance vzhledem ke zpomalování ekonomiky a poměrně slušnému čerpání OPDII atd.
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Ohledně oddalování staveb nevím, jestli je zrovna tento krátký kousek rozumné oddalovat. Ta Palačovská spojka s tou dopravou opravdu hodně pohne, navíc navazuje na již realizovaný úsek.
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
asi jste ten leták nečetl, ty změny ÚR jsou vyvolány novým stanoviskem EIA, to si ŘSD nevymyslelo jen tak zbůhdarma ... tudíž k těm změnám musí přikročit a ty holt zaberou čas, takže to oddálení je jen výsledkem nového spr. řízení o změně ÚR, které nutně musí přijít a tomu se vyhnout nedá ...Aram96 píše:Ohledně oddalování staveb nevím, jestli je zrovna tento krátký kousek rozumné oddalovat. Ta Palačovská spojka s tou dopravou opravdu hodně pohne, navíc navazuje na již realizovaný úsek.
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Když něco nefunguje jak by mělo, je nejjednodušší usoudit:kyk píše:Snad toto posunutí bude výjimkou, jinak začnu být nakloněn myšlence která mne občas napadá vzhledem k průběhu hospodářskému cyklu.
1) ÚR řeší jiný úřad než finance. Pokus najít racionální souvislost mezi vydáním ÚR a financováním stavby je víra, že společnost funguje jako dobře seřízený stroj a všechna kolečka se točí předem danou rychlostí.
2) Demokratické procesy jsou zdlouhavé a neefektivní. Je to daň, kterou musíme zaplatit.
3) Spiklenecké teorie jsou nesmyslné v případě, že neexistuje žádný beneficient.
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Vklidu, já reagoval pouze na výše uvedenou spekulaci o případném oddalování staveb kvůli penězům, jen jsem napsal, že Palačovská spojka není úplně nejlepším adeptem, ne že kvůli tomu je posun ZS, příště více čístbumbik píše:asi jste ten leták nečetl, ty změny ÚR jsou vyvolány novým stanoviskem EIA, to si ŘSD nevymyslelo jen tak zbůhdarma ... tudíž k těm změnám musí přikročit a ty holt zaberou čas, takže to oddálení je jen výsledkem nového spr. řízení o změně ÚR, které nutně musí přijít a tomu se vyhnout nedá ...Aram96 píše:Ohledně oddalování staveb nevím, jestli je zrovna tento krátký kousek rozumné oddalovat. Ta Palačovská spojka s tou dopravou opravdu hodně pohne, navíc navazuje na již realizovaný úsek.
Ale jinak je tohle krásný příklad toho, že je potřeba změnit legislativu tak, aby takováhle změna - retenční nádrž, nebo trochu jiný most nezdržely stavbu o 2 roky proboha. Vždyť to snad jde projednat současně s další přípravou a není možné, aby takovéhle změny vyvolaly změnu UR, která trvá 2 roky !! 2 roky kvůli nádrži a nosným konstrukcím v jiných místech ?!
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Čerpání OPDII je třeba ještě zrychlit, zatím jsme vyčerpali 81 mld ze zhruba 120, které máme k dispozici v této sedmiletce 2014-2020.bumbik píše: možná to i reflektuje nejisté finance vzhledem ke zpomalování ekonomiky a poměrně slušnému čerpání OPDII atd.
Od roku 2021 do 2027 začne nová sedmiletka a množství peněz bude podobné jako v předešlé sedmiletce.
Sedmiletka 2014-2020, Fond Soudržnosti FS: 6,26 mld. €
http://www.euromanagers.cz/cz/fondy-2007-2013/
Sedmiletka 2021-2027, Fond Soudržnosti FS: 6,44 mld. €
https://dotaceeu.cz/getmedia/0dd6828f-2 ... x?ext=.pdf
Ceny stavebních prací samozřejmě vzrostly. Nicméně UK asi neodejde z EU, takže by ještě nějaké peníze mohli přitéci.
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
SPÚ schválil KoPÚ v k.ú. Lešná a na části Perné
http://www.obec-lesna.cz/e_download.php ... 141354.pdf
po jejich propsání v KN by již ŘSD mělo mít všechny pozemky v k.ú. Lešná (s výjimkou jedné parcely, kde se zřejmě zatím jedná o odkupu)
http://www.obec-lesna.cz/e_download.php ... 141354.pdf
po jejich propsání v KN by již ŘSD mělo mít všechny pozemky v k.ú. Lešná (s výjimkou jedné parcely, kde se zřejmě zatím jedná o odkupu)
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Tak to jsem se těšil, že se svezu trochu dříve.
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Otázka zasvěceným: Jaký by byl cenový rozdíl jednalo by se o kategorii R 25,5/100 namísto S24,5/100 (rozdíl pouze v šířce jízdního pásu) a délka stavby by trvala o rok déle (jak je to u dálnic oproti SMV a I. tříd běžné)? Nebylo by levnější stavět tento úsek jako kus dálnice D35?
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
No myslím, že i kdyby se jako dálnice stavěla, tak označovat ji jako D35 by bylo úplně na hlavu, to by pak vedla v peáži s D1 a pak ještě s D48, to by byl pěknej bordel v tom Bohatě stačí D11+D35 a D1+D55. U D35 to ještě chápu, ten kousek D55 mezi Olomoucí a Hradcem už ne, ten by klidně mohl dostat své číslo nebo třeba D44 s budoucím pokračováním na Šternberk.
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Takovouhle trojitou peáž mají myslím v plánu na Slovensku. Normálnímu řidiči, jež se chce dostat z A do B je jedno, jestli jede po D35, D48 nebo D1. Jde o to, aby samotná infrastruktura existovala.
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Souhlas i nesouhlas. Když je navigace je to úplně jedno. Já ale vždy když jedu do zahraničí, tak se mrknu kudy nejrychleji a podívám se na křížení a čísla a podle těch jedu. Vím, že odbočuji ze 6 na 5, tak tam odbočím. Pro takovéhle použití jsou ty peáže dost naprd, protože při pohledu do mapy na ní vidím číslo důležitější dálnice, ne té druhé. A hledat, kde se to zase rozpojuje .. nic moc .. navíc nemám jistotu, že to tam bude pořád značeno ta podřadnější .. a já když nevidím na návěstech číslo, po kterém mám jet, tak jsem hned nervózní Možná jsem staromilec (ve 22 ) ale mám to tak.
Ta D35 ještě dává smysl, je to přirozený směr jízdy. D55 ovšem ani za nic, 90% všech dálkových řidičů jedoucí po D55 bude pokračovat po D1 směrem na Ostravu, ta spojka mezi Olomoucí a Přerovem by si opravdu zasloužila nové číslo. A proto bych řekl, že D35 by měla končit určitě tam, kde končí nyní, tedy Lipník. Na druhé straně ideálně Turnov
Edit: samozřejmě na konci měl být Liberec, ne Turnov
Ta D35 ještě dává smysl, je to přirozený směr jízdy. D55 ovšem ani za nic, 90% všech dálkových řidičů jedoucí po D55 bude pokračovat po D1 směrem na Ostravu, ta spojka mezi Olomoucí a Přerovem by si opravdu zasloužila nové číslo. A proto bych řekl, že D35 by měla končit určitě tam, kde končí nyní, tedy Lipník. Na druhé straně ideálně Turnov
Edit: samozřejmě na konci měl být Liberec, ne Turnov
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
to Aram96:
Tak ten kousek D55 mezi OL a PR bych jako D44 určitě nenazýval, protože nemá návaznost na I/44 od Mohelnice na Jeseník. A zase by tady byla peáž s D35 a to na cca 30 km. Navíc bude stavebně přímo pokračovat olomouckou Východní tangentou na Šternberk (Opava) jako I/46 (SMV). Spíše bych uvažoval o protažení "D55" až za Olomouc a připravit "Severní tangentu" Olomouce a na ni převést I/46 (SMV).
Ale zpět k Palačovu. Tady se nabízejí dvě varianty: I/35 (SMV) nebo I/57 (SMV) (nebo i D, pokud hodně toužíte ), protože ve Valmezu jsou plánovány obě silnice ve čtyřpruhu (teda 57 je na tom projektově rozhodně dál). I podle MÚK u Dezy bych se přikláněl, že hlavní směr pak bude na I/57. tak asi raději pak značit "I (D) /57".
Tak ten kousek D55 mezi OL a PR bych jako D44 určitě nenazýval, protože nemá návaznost na I/44 od Mohelnice na Jeseník. A zase by tady byla peáž s D35 a to na cca 30 km. Navíc bude stavebně přímo pokračovat olomouckou Východní tangentou na Šternberk (Opava) jako I/46 (SMV). Spíše bych uvažoval o protažení "D55" až za Olomouc a připravit "Severní tangentu" Olomouce a na ni převést I/46 (SMV).
Ale zpět k Palačovu. Tady se nabízejí dvě varianty: I/35 (SMV) nebo I/57 (SMV) (nebo i D, pokud hodně toužíte ), protože ve Valmezu jsou plánovány obě silnice ve čtyřpruhu (teda 57 je na tom projektově rozhodně dál). I podle MÚK u Dezy bych se přikláněl, že hlavní směr pak bude na I/57. tak asi raději pak značit "I (D) /57".
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Pro Sauce: cenový rozdíl mezi stavbou dálnice a čtyřpruhové silnice dálničního typu nemusí být násobně vyšší, ale už od začátku to je jiné. Prostě když se má stavět dálnice, už se vše od začátku posuzuje jinak i kdyby měly mít obě komunikace výsledně stejnou šířku a oblouky. Začíná to posuzovaním k ochraně přírody (ekologové jsou na slovo dálnice doslova alergičtí všude), obyvatel před hlukem a nakonec dálnice musí mít svou správu a údržbu a odlišné rozměry dopravních značek. Pokud se nejedná o dlouhou trasu, je mnohem jednodušší nestavět to jako dálnici. A ne jen u nás. I v Německu v poslední době raději postaví tzv. "žlutou" dálnici, než aby se donekonečna handrkovali s ekology a místními orgány. A to se tam nejedná o žádné cancourky typu Palačovské spojky A pokud se jedná o trasy dlouhé desítky kilometrů, už je rozdíl mezi oběma typy staveb značný, hlavně v horském úseku až několikanásobný.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Jé, moje chyba, omlouvám se, myslel jsem samozřejmě I/46. Jo protažení D55 nahoru by také dávalo smysl, ale spíš bych to rozdělil, protože jak říkám, D55 bude prioritně spojnice D2 a D1 směrem do Polska