Stránka 17 z 32

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 12.2.2019 16:57:52
od theodor less
"Osiření" není právní titul na převzetí komunikace do správy.

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 14.2.2019 6:10:08
od otaznik

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 14.2.2019 10:32:22
od GiuseppeS
otaznik píše:Vykoupeno téměř 91% pozemků.

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/262 ... alacov.pdf
Ten specifický jazyk letáků "miluju". Např. věta "Inženýrská činnost včetně komplexní majetkoprávní přípravy vedoucí k získání právoplatného územního rozhodnutí byla ukončena v roce 2010." ve mě jako laikovi vyvolává pocit, že na základě rozhodnutí v r. 2006 se během 4 let vše připravilo a r. 2010 stačilo získat stavební povolení a začít stavět. Přitom aktuální situace po 8 letech je taková, že se aktuálně teprve dořešila EIA, nejsou pozemky a když to dobře půjde, tak se začne stavěl příští rok. Přitom jde o 5 km bezproblémové stavby, žádní ekoteroristé atd.

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 17.2.2019 19:19:51
od Jirka L
Aktuální stav vykoupených pozemků
stav k 17.2.2019
stav k 26.12.2017
stav k 26.2.2017

náhled:
2019-02-17-3 I-35 Lešná - Palačov (1000px) kv.12.jpg
2019-02-17-3 I-35 Lešná - Palačov (1000px) kv.12.jpg (465.4 KiB) Zobrazeno 11624 x

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 24.3.2019 12:13:51
od bumbik
převádí se do vlastnictví ŘSD poslední chybějící parcela v k.ú. Poruba nad Bečvou

k.ú. Poruba nad Bečvou vykoupeno komplet!!!

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 5.4.2019 21:28:13
od Majkii
Objevila se na Tenderareně zadaná zakázka na změnu DÚR. Je u toho i dokumentace, z které je jasné, čeho se to týká (nic závažného, zdá se mi).

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 10.4.2019 20:18:23
od otaznik
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/262 ... alacov.pdf

Nový termín zahajení: 2022!!!!!!! posun o 2 roky!!!!! Však měli začít příští rok !!!!

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 10.4.2019 20:32:07
od Sauce
Neví někdo důvod? Nemá to co dělat se změnou ÚR kvůli migračním mostům apod.?

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 10.4.2019 21:42:58
od kyk
Snad toto posunutí bude výjimkou, jinak začnu být nakloněn myšlence která mne občas napadá vzhledem k průběhu hospodářskému cyklu. Máme velkou rozestavěnost a v případné korekci se budou hledat úspory kde to jde.

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 11.4.2019 6:46:41
od bumbik
otaznik píše:https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/262 ... alacov.pdf

Nový termín zahajení: 2022!!!!!!! posun o 2 roky!!!!! Však měli začít příští rok !!!!
je to kvůli změně ÚR po zkušenosti na jiných stavbách je to ještě krátký posun, jsou stavby jako D48 MÚK Bělotín - Rybí II. etapa, kde územní řízení běží bezmála 10 let a stále neskončilo, takže ... na D1 0136 Říkovice - Přerov běží změna ÚR taktéž rok a půl a taktéž stále nic ...

možná to i reflektuje nejisté finance vzhledem ke zpomalování ekonomiky a poměrně slušnému čerpání OPDII atd.

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 11.4.2019 8:15:09
od Aram96
Ohledně oddalování staveb nevím, jestli je zrovna tento krátký kousek rozumné oddalovat. Ta Palačovská spojka s tou dopravou opravdu hodně pohne, navíc navazuje na již realizovaný úsek.

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 11.4.2019 8:20:56
od bumbik
Aram96 píše:Ohledně oddalování staveb nevím, jestli je zrovna tento krátký kousek rozumné oddalovat. Ta Palačovská spojka s tou dopravou opravdu hodně pohne, navíc navazuje na již realizovaný úsek.
asi jste ten leták nečetl, ty změny ÚR jsou vyvolány novým stanoviskem EIA, to si ŘSD nevymyslelo jen tak zbůhdarma ... tudíž k těm změnám musí přikročit a ty holt zaberou čas, takže to oddálení je jen výsledkem nového spr. řízení o změně ÚR, které nutně musí přijít a tomu se vyhnout nedá ...

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 11.4.2019 8:21:56
od theodor less
kyk píše:Snad toto posunutí bude výjimkou, jinak začnu být nakloněn myšlence která mne občas napadá vzhledem k průběhu hospodářskému cyklu.
Když něco nefunguje jak by mělo, je nejjednodušší usoudit:
1) ÚR řeší jiný úřad než finance. Pokus najít racionální souvislost mezi vydáním ÚR a financováním stavby je víra, že společnost funguje jako dobře seřízený stroj a všechna kolečka se točí předem danou rychlostí.
2) Demokratické procesy jsou zdlouhavé a neefektivní. Je to daň, kterou musíme zaplatit.
3) Spiklenecké teorie jsou nesmyslné v případě, že neexistuje žádný beneficient.

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 11.4.2019 11:14:53
od Aram96
bumbik píše:
Aram96 píše:Ohledně oddalování staveb nevím, jestli je zrovna tento krátký kousek rozumné oddalovat. Ta Palačovská spojka s tou dopravou opravdu hodně pohne, navíc navazuje na již realizovaný úsek.
asi jste ten leták nečetl, ty změny ÚR jsou vyvolány novým stanoviskem EIA, to si ŘSD nevymyslelo jen tak zbůhdarma ... tudíž k těm změnám musí přikročit a ty holt zaberou čas, takže to oddálení je jen výsledkem nového spr. řízení o změně ÚR, které nutně musí přijít a tomu se vyhnout nedá ...
Vklidu, já reagoval pouze na výše uvedenou spekulaci o případném oddalování staveb kvůli penězům, jen jsem napsal, že Palačovská spojka není úplně nejlepším adeptem, ne že kvůli tomu je posun ZS, příště více číst ;) :D
Ale jinak je tohle krásný příklad toho, že je potřeba změnit legislativu tak, aby takováhle změna - retenční nádrž, nebo trochu jiný most nezdržely stavbu o 2 roky proboha. Vždyť to snad jde projednat současně s další přípravou a není možné, aby takovéhle změny vyvolaly změnu UR, která trvá 2 roky !! 2 roky kvůli nádrži a nosným konstrukcím v jiných místech ?! :(

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 11.4.2019 16:03:25
od Anonym
bumbik píše: možná to i reflektuje nejisté finance vzhledem ke zpomalování ekonomiky a poměrně slušnému čerpání OPDII atd.
Čerpání OPDII je třeba ještě zrychlit, zatím jsme vyčerpali 81 mld ze zhruba 120, které máme k dispozici v této sedmiletce 2014-2020.

Od roku 2021 do 2027 začne nová sedmiletka a množství peněz bude podobné jako v předešlé sedmiletce.

Sedmiletka 2014-2020, Fond Soudržnosti FS: 6,26 mld. €
http://www.euromanagers.cz/cz/fondy-2007-2013/
Sedmiletka 2021-2027, Fond Soudržnosti FS: 6,44 mld. €
https://dotaceeu.cz/getmedia/0dd6828f-2 ... x?ext=.pdf

Ceny stavebních prací samozřejmě vzrostly. Nicméně UK asi neodejde z EU, takže by ještě nějaké peníze mohli přitéci.

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 24.4.2019 7:08:49
od bumbik
SPÚ schválil KoPÚ v k.ú. Lešná a na části Perné
http://www.obec-lesna.cz/e_download.php ... 141354.pdf

po jejich propsání v KN by již ŘSD mělo mít všechny pozemky v k.ú. Lešná (s výjimkou jedné parcely, kde se zřejmě zatím jedná o odkupu)

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 25.4.2019 12:46:33
od bumbik
nový leták:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/262 ... alacov.pdf

shrnuje můj poslední příspěvek ;-)

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 25.4.2019 17:29:35
od kot
Tak to jsem se těšil, že se svezu trochu dříve. :o

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 25.4.2019 19:22:53
od Sauce
Otázka zasvěceným: Jaký by byl cenový rozdíl jednalo by se o kategorii R 25,5/100 namísto S24,5/100 (rozdíl pouze v šířce jízdního pásu) a délka stavby by trvala o rok déle (jak je to u dálnic oproti SMV a I. tříd běžné)? Nebylo by levnější stavět tento úsek jako kus dálnice D35?

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 25.4.2019 22:23:36
od Aram96
No myslím, že i kdyby se jako dálnice stavěla, tak označovat ji jako D35 by bylo úplně na hlavu, to by pak vedla v peáži s D1 a pak ještě s D48, to by byl pěknej bordel v tom :D Bohatě stačí D11+D35 a D1+D55. U D35 to ještě chápu, ten kousek D55 mezi Olomoucí a Hradcem už ne, ten by klidně mohl dostat své číslo nebo třeba D44 s budoucím pokračováním na Šternberk.

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 25.4.2019 22:56:27
od Sauce
Takovouhle trojitou peáž mají myslím v plánu na Slovensku. Normálnímu řidiči, jež se chce dostat z A do B je jedno, jestli jede po D35, D48 nebo D1. Jde o to, aby samotná infrastruktura existovala.

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 25.4.2019 23:01:25
od Aram96
Souhlas i nesouhlas. Když je navigace je to úplně jedno. Já ale vždy když jedu do zahraničí, tak se mrknu kudy nejrychleji a podívám se na křížení a čísla a podle těch jedu. Vím, že odbočuji ze 6 na 5, tak tam odbočím. Pro takovéhle použití jsou ty peáže dost naprd, protože při pohledu do mapy na ní vidím číslo důležitější dálnice, ne té druhé. A hledat, kde se to zase rozpojuje .. nic moc .. navíc nemám jistotu, že to tam bude pořád značeno ta podřadnější .. a já když nevidím na návěstech číslo, po kterém mám jet, tak jsem hned nervózní :D Možná jsem staromilec (ve 22 :lol: ) ale mám to tak.
Ta D35 ještě dává smysl, je to přirozený směr jízdy. D55 ovšem ani za nic, 90% všech dálkových řidičů jedoucí po D55 bude pokračovat po D1 směrem na Ostravu, ta spojka mezi Olomoucí a Přerovem by si opravdu zasloužila nové číslo. A proto bych řekl, že D35 by měla končit určitě tam, kde končí nyní, tedy Lipník. Na druhé straně ideálně Turnov :lol:
Edit: samozřejmě na konci měl být Liberec, ne Turnov :mrgreen:

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 26.4.2019 5:38:50
od petsheny
to Aram96:
Tak ten kousek D55 mezi OL a PR bych jako D44 určitě nenazýval, protože nemá návaznost na I/44 od Mohelnice na Jeseník. A zase by tady byla peáž s D35 a to na cca 30 km. Navíc bude stavebně přímo pokračovat olomouckou Východní tangentou na Šternberk (Opava) jako I/46 (SMV). Spíše bych uvažoval o protažení "D55" až za Olomouc a připravit "Severní tangentu" Olomouce a na ni převést I/46 (SMV).
Ale zpět k Palačovu. Tady se nabízejí dvě varianty: I/35 (SMV) nebo I/57 (SMV) (nebo i D, pokud hodně toužíte :ok: ), protože ve Valmezu jsou plánovány obě silnice ve čtyřpruhu (teda 57 je na tom projektově rozhodně dál). I podle MÚK u Dezy bych se přikláněl, že hlavní směr pak bude na I/57. tak asi raději pak značit "I (D) /57".

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 26.4.2019 6:59:17
od Honey72
Pro Sauce: cenový rozdíl mezi stavbou dálnice a čtyřpruhové silnice dálničního typu nemusí být násobně vyšší, ale už od začátku to je jiné. Prostě když se má stavět dálnice, už se vše od začátku posuzuje jinak i kdyby měly mít obě komunikace výsledně stejnou šířku a oblouky. Začíná to posuzovaním k ochraně přírody (ekologové jsou na slovo dálnice doslova alergičtí všude), obyvatel před hlukem a nakonec dálnice musí mít svou správu a údržbu a odlišné rozměry dopravních značek. Pokud se nejedná o dlouhou trasu, je mnohem jednodušší nestavět to jako dálnici. A ne jen u nás. I v Německu v poslední době raději postaví tzv. "žlutou" dálnici, než aby se donekonečna handrkovali s ekology a místními orgány. A to se tam nejedná o žádné cancourky typu Palačovské spojky :-) A pokud se jedná o trasy dlouhé desítky kilometrů, už je rozdíl mezi oběma typy staveb značný, hlavně v horském úseku až několikanásobný.

Re: I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

Napsal: 26.4.2019 7:17:41
od Aram96
Jé, moje chyba, omlouvám se, myslel jsem samozřejmě I/46. Jo protažení D55 nahoru by také dávalo smysl, ale spíš bych to rozdělil, protože jak říkám, D55 bude prioritně spojnice D2 a D1 směrem do Polska :)