I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)
I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)
Prosímvás, nevíte někdo, kde odpůrci R35 vzali agument, že bude součástí "transevropského koridoru Hamburk - Istanbul"? Teď k tomu něco hledám a tohle se začíná objevovat čím dál častěji. A nemůžu si pomoci, připadá mi to jen jako bohapustý strašení.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Český Ráj
No jednoduše, když si v běžnym route planneru dáte vyhledat optimální trasu Hamburg-Istanbul, pošle vás na D1. Možná to bude jednou výhodnější po R35/R43, až budou hotový a někam napojený, ona ta Praha je na trase trošku zajížďka.
Re: Český Ráj
V tom ze je to pres prahu zajizdka nemuzu sohlasit, zajizdka by to byla pres budouci R35 a R43.jonáš píše:No jednoduše, když si v běžnym route planneru dáte vyhledat optimální trasu Hamburg-Istanbul, pošle vás na D1. Možná to bude jednou výhodnější po R35/R43, až budou hotový a někam napojený, ona ta Praha je na trase trošku zajížďka.
http://www.mapy.cz/#x=133693440@y=13343 ... 22.689%22E
Re: Český Ráj
To je věc do diskuse, pokud by byla někam napojena na dálniční síť Žitau a Chrastava, nemusej si zajíždět tolik na západ přes Hannover a Lipsko, ale brát to kolem Berlína .. ani nemam chuť to detailně počítat. Konečně proč by se měla stavět za těžký peníe nová trasa, která by nějakej ten nadregionální význam neměla?
Re: Český Ráj
A kromě toho, že je to nejkratší spojnice dvou určitých míst, což se dá naroubovat téměř na všechno, dá se v tom tvrzení zmiňovaném v prvním příspěvku najít nějaký legislativní (politický) význam. Zkrátka co za mezinárodní silnici by tam mělo vést kromě E442?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Český Ráj
Nechcete se radši zeptat u zdroje? Já to netvrdil, jen hledám co by jim asi mohlo vadit, a popisuju co nalédám ve svý rozhicovaný troubě.
Re: Český Ráj
No u zdroje... to jsou ideologové, kteří věří své pravdě. Takže to nevidím tak snadno.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Český Ráj
No to je sice věčná (protože stále opisovaná) pravda, ale ve skutečnosti jde vždy spíš o spolek lokálnch patriotů, pokud myslíte teda ty mísní, skutečný protestanty, a ne virtuální v Praze jako je Kateřina Bursíková. Znám odtama jednoho velmi racionálního člověka, stavaře, kterej byl před tejdnem v tom houfu taky, protože tam prostě bydlí .. naopak technokratický ideologové "čtvrtých optimalizovaných variant optimálních tras" je do toho houfu ženou, protože se od začátku snažej žádnou místní diskusi a názory neakceptovat, neboť jsou odborníci, co všemu rozuměj nejlíp. Včetně toho, kudy maj obyvatelé přilehlého oujezda jezdit o 5 km delší trasou do práce i na pivo, protože stavět přechody pro medvědy na každom kilometri je přece tak strašně neekonomický. Hezkej svátek přeju
Re: Český Ráj
Tak já taky nejsem žádný horlivý zastánce stavby dálnice skrze Český Ráj, ale po zvážení všech argumentů docházím k tomu, že je to jediné východisko. Jižní varianta je ještě nesmyslnější. Odpůrcům bych spíše doporučil nasměrovat úsilí k tlaku na postavení pouhého půlprofilu, já ho vidím jako dostatečně kapacitní.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Český Ráj
Ten půlprofil je kravina, ne?
Když už tam budou dělat binec, kravál a vozit materiál tak je lepší to udělat na jednou než za 5 let znovu.
Když už tam budou dělat binec, kravál a vozit materiál tak je lepší to udělat na jednou než za 5 let znovu.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Český Ráj
Ani ne půlprofilu, ale rekonstrukci současný jedničky s obchvaty obcí. Dtto dokončit totéž na trase Boleslav-Jičín a nechat zatížení (neopravňujíci stavbu kat. R/D) rozptýlit na víc tras. Pak aspoň nehrozí ten "novej koritor Hamburg-Istanbul"
Re: Český Ráj
Taktak, Boleslav - Jičín se bude muset udělat stejně jako Jičín - Turnov ať dojde k čemukoli.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Český Ráj
Je to blbost samozřejmě,, ta hlavní trasa je přes D8 a D1
Re: Český Ráj
Ten Hamburk - Istanbul samozřejmě D8-R1-D1-D2. R35 je spíše republikového významu i když podíl tranzitu na ní také bude, ale spíše v ose D5 - Ostrava než Liberec - Brno...
Jel jsem teď po dvou nových obchvatech v Německu, střídavý třípruh. Musím říci, že naprostá paráda, střídání pruhů cca po 2 km. Myslím, že kdyby se R35 od Jičína na Turnov udělala takhle a stejně tak I/16, že by to bohatě stačilo. Když se totiž udělá čtyřpruh v jedné variantě, stejně si to v budoucnu vyžádá i optimalizaci druhého tahu zcela mimo obce.
Jel jsem teď po dvou nových obchvatech v Německu, střídavý třípruh. Musím říci, že naprostá paráda, střídání pruhů cca po 2 km. Myslím, že kdyby se R35 od Jičína na Turnov udělala takhle a stejně tak I/16, že by to bohatě stačilo. Když se totiž udělá čtyřpruh v jedné variantě, stejně si to v budoucnu vyžádá i optimalizaci druhého tahu zcela mimo obce.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Český Ráj
Naprostý souhlas-úplně stejně bych nechal přemalovat R48 v úseku Bělotín-Rychaltice po uvedení D1 do provozu,šířka 16m je na to ideální.Než vybudou peníze na dostavbu,bude to určitě stačitmartini píše:Ten Hamburk - Istanbul samozřejmě D8-R1-D1-D2. R35 je spíše republikového významu i když podíl tranzitu na ní také bude, ale spíše v ose D5 - Ostrava než Liberec - Brno...
Jel jsem teď po dvou nových obchvatech v Německu, střídavý třípruh. Musím říci, že naprostá paráda, střídání pruhů cca po 2 km. Myslím, že kdyby se R35 od Jičína na Turnov udělala takhle a stejně tak I/16, že by to bohatě stačilo. Když se totiž udělá čtyřpruh v jedné variantě, stejně si to v budoucnu vyžádá i optimalizaci druhého tahu zcela mimo obce.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Český Ráj
Já bych tu I/48 nechal jak je, jedině by se možná měli na ŘSD zamyslet jestli přece jen nedat lana do té zatáčky pod Starým Jičínem, ale střídavý tří pruh - to ne.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Český Ráj
reakce je vložena do vlákna o R48Martin z Ostravy píše:Já bych tu I/48 nechal jak je, jedině by se možná měli na ŘSD zamyslet jestli přece jen nedat lana do té zatáčky pod Starým Jičínem, ale střídavý tří pruh - to ne.
Re: Český Ráj Superseverni varianta
Dobry den. Je mi myslim jasne, ze pri nelokalnim pohledu je severni trasa (pres Turnov a pod Troskami) jedina rozumna, ale jako clovek z krajiny Podkozakova a okoli Brodu jsem si presto udelal par maluvek, v jake forme by se superseverni varianta libila me - kdyby nahodou prisla jeste v potaz
(treba z duvodu uspesneho blokovani "severu" Turnovem a okolimi obcemi)
Navrhuji totiz jakousi zkratku "mezi superseverem a severem" od Rovenska na sever, velkorysym tunelem pod Kozakovem do prostoru planin mezi Zeleznym Brodem a Semily. Pak nekolika variantami, pres Spalov ci pod Brodem, jedna z nich nevyzaduje zadny dalsi tunel (ale vede ve vysce az 600 m n m) jina vyuziva "Nuselsky" most nad Poricci pod Brodem v prostoru prumyslove zony Poric. Zajimal by mne nazor zdejsich dopravnich odborniku zda neco z tech navrhu stoji za propracovani ci nikoliv
http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/ ... ozakov.jpg
http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/ ... kuhrov.jpg
http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/ ... uhrov3.jpg
http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/ ... kymost.jpg
http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/ ... detail.jpg
http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/ ... rsmrci.jpg
http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/ ... detail.jpg
(treba z duvodu uspesneho blokovani "severu" Turnovem a okolimi obcemi)
Navrhuji totiz jakousi zkratku "mezi superseverem a severem" od Rovenska na sever, velkorysym tunelem pod Kozakovem do prostoru planin mezi Zeleznym Brodem a Semily. Pak nekolika variantami, pres Spalov ci pod Brodem, jedna z nich nevyzaduje zadny dalsi tunel (ale vede ve vysce az 600 m n m) jina vyuziva "Nuselsky" most nad Poricci pod Brodem v prostoru prumyslove zony Poric. Zajimal by mne nazor zdejsich dopravnich odborniku zda neco z tech navrhu stoji za propracovani ci nikoliv
http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/ ... ozakov.jpg
http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/ ... kuhrov.jpg
http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/ ... uhrov3.jpg
http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/ ... kymost.jpg
http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/ ... detail.jpg
http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/ ... rsmrci.jpg
http://www.karlin.mff.cuni.cz/~mzahrad/ ... detail.jpg
Re: Český Ráj
Z díry na most a z mostu do díry? Nu proč ne, ale kde na takovou kratochvíli chcete najít mecenáše, kterej to zatáhne?
Re: Český Ráj
Ja bych se ty moje "pozmenovaci navrhy" neodvazil kreslit, kdybych nevidel puvodni navrh "superseverni" trasy. Ten je totiz nemene velkorysy, a pokud
nebyl minen jako argument (pro inspiratory te superseverni trasy) "No uznejte sami, soudruzi, ze to takhle opravdu nejde" - znamena to, ze se nekdo
aspon tvari(l), ze takova stavba je mozna. Ja se pak pouze snazil ty tunely a estakady posunout na, z meho pohledu, logictejsi mista. Misto veleestakady nad potokem v Chuchelne udelat neco podobneho v Brode nad Jizerou (ktere se, na rozdil od Chuchelnskeho potoka, nelze vyhnout) obrovske tunely severne tesne od Brodu (vedouci nahoru a hned zase dolu) udelat radeji jinde, kde mi pripadaji lepsi apod. Jako tresnicku na dortu si predstavte ty achaty - pokud by tunel pod Kozakovem natrefil ten spravny mandlovec jako vyse, ve Votrubcove lomu velke strileni navrhuji vubec hlavne v oblastech se zajimavym kamenem: kozakovsky melafyr resp. cedic (tezeny dnes vedle ve velikych lomech) a pokryvacske bridlice ve stranichnad Zernovnikem (tezene pred 150 lety v mnozstvi malych lomu, ta krajina je pod pokryvem lesa stale jeste rozvrtana, dalsi strileni by ji neuskodilo, spis by ji ucinilo jeste zajimavejsi)
nebyl minen jako argument (pro inspiratory te superseverni trasy) "No uznejte sami, soudruzi, ze to takhle opravdu nejde" - znamena to, ze se nekdo
aspon tvari(l), ze takova stavba je mozna. Ja se pak pouze snazil ty tunely a estakady posunout na, z meho pohledu, logictejsi mista. Misto veleestakady nad potokem v Chuchelne udelat neco podobneho v Brode nad Jizerou (ktere se, na rozdil od Chuchelnskeho potoka, nelze vyhnout) obrovske tunely severne tesne od Brodu (vedouci nahoru a hned zase dolu) udelat radeji jinde, kde mi pripadaji lepsi apod. Jako tresnicku na dortu si predstavte ty achaty - pokud by tunel pod Kozakovem natrefil ten spravny mandlovec jako vyse, ve Votrubcove lomu velke strileni navrhuji vubec hlavne v oblastech se zajimavym kamenem: kozakovsky melafyr resp. cedic (tezeny dnes vedle ve velikych lomech) a pokryvacske bridlice ve stranichnad Zernovnikem (tezene pred 150 lety v mnozstvi malych lomu, ta krajina je pod pokryvem lesa stale jeste rozvrtana, dalsi strileni by ji neuskodilo, spis by ji ucinilo jeste zajimavejsi)
Re: Český Ráj
Tak já tu severní považuju od začátku za trasu "podívejte souzi, tudyma to opravdu nende" čili je asi zbytečný kreslit varianty. A jinak se střílí "na kámen" a jinak "na výrub" .. měl byste asi akorát spoustu vzácnýho štěrku.
Na druhou stranu je to pro projektanta asi ještě zábavnější hřiště než Posázaví nebo Neveklovsko. Ještě to tamtudy nikdo nedefloroval. Co rovnou tunel pod Jizerkama, s napojenim přes Kořenov k Polákům?
Na druhou stranu je to pro projektanta asi ještě zábavnější hřiště než Posázaví nebo Neveklovsko. Ještě to tamtudy nikdo nedefloroval. Co rovnou tunel pod Jizerkama, s napojenim přes Kořenov k Polákům?
Re: Český Ráj
On ten cedic z okolnich lomu jde taky hned do drticek, a pokryvacske bridlice
by se spis jen ustrelovaly pri budovani zarezu do strane V jedne variante
tam mam nakresleny jen jediny tunel! (ten pod Kozakovem) plus dva velke
mosty, pres Jizeru na Spalove a Zernovnik (a Mohelku) Ale musim souhlasit
s tim, ze ten navrh "superseveru" asi ani jeho navrhovatel asi nebral vazne
by se spis jen ustrelovaly pri budovani zarezu do strane V jedne variante
tam mam nakresleny jen jediny tunel! (ten pod Kozakovem) plus dva velke
mosty, pres Jizeru na Spalove a Zernovnik (a Mohelku) Ale musim souhlasit
s tim, ze ten navrh "superseveru" asi ani jeho navrhovatel asi nebral vazne
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Nový územní plán města nebude počítat se silnicí R 35
Turnov – Dálnici tu nechceme, řekla většina turnovských zastupitelů při hlasování o územním plánu města. Osmnáct ze sedmadvaceti zastupitelů odmítlo, aby jakákoli z variant rychlostní silnice R 35 mezi Rádlem na Liberecku a Úlibicemi na Jičínsku zasahovala do katastru Turnova...
„Všechny varianty R 35 budou v novém územním plánu zakreslené jako územní rezerva. To znamená, že se v jejich prostoru například nebude smět stavět. Ale dané území nebude v plánu přímo určené pro tuto komunikaci,“ sdělila starostka Turnova Hana Maierová...
Akorát jsem nepochopil, jak chtějí ze svého katastru vyštípat tu část R35, která už dávno stojí
Turnov – Dálnici tu nechceme, řekla většina turnovských zastupitelů při hlasování o územním plánu města. Osmnáct ze sedmadvaceti zastupitelů odmítlo, aby jakákoli z variant rychlostní silnice R 35 mezi Rádlem na Liberecku a Úlibicemi na Jičínsku zasahovala do katastru Turnova...
„Všechny varianty R 35 budou v novém územním plánu zakreslené jako územní rezerva. To znamená, že se v jejich prostoru například nebude smět stavět. Ale dané území nebude v plánu přímo určené pro tuto komunikaci,“ sdělila starostka Turnova Hana Maierová...
Akorát jsem nepochopil, jak chtějí ze svého katastru vyštípat tu část R35, která už dávno stojí
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Vřele doporučuji postavit dálnici od Úlibic po Turnov. Ať jim tedy doprava jezdí přes město, když dálnici nechtějí.
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Pred casem jsem se dival na vizualice vsech 3 variant a jednoznacne me vychazi nejlepsim vedeni R35 primo mezi Turnovem a Ulibicemi. Jizni varianta vede bud primo chranenymi uzemimi nebo minimalne v jejich tesne blizkosti, superseverni je narocna stavebne, proste na preferovana varianta vychazi nejlepe.
Tak nejak nechapu turnovske zastupitele, rekl bych, ze jsou mozna pod velkym tlakem ruznych obcanskych a 'ekologickych' iniciativ a proto rozhodli jak rozhodli.
Myslim ze i kdyby se misto R35 mely vybudovat 'pouze' obchvaty obci jako Libun apod., tak bychom se dockali naprosto stejne situace - blokovani staveb z duvodu tzv. ochrany prirody. Ze ale trpi hlavne lide kteri zde bydli, to uz nikoho ze tzv. ochrancu prirody uz nezajima.
Tak nejak nechapu turnovske zastupitele, rekl bych, ze jsou mozna pod velkym tlakem ruznych obcanskych a 'ekologickych' iniciativ a proto rozhodli jak rozhodli.
Myslim ze i kdyby se misto R35 mely vybudovat 'pouze' obchvaty obci jako Libun apod., tak bychom se dockali naprosto stejne situace - blokovani staveb z duvodu tzv. ochrany prirody. Ze ale trpi hlavne lide kteri zde bydli, to uz nikoho ze tzv. ochrancu prirody uz nezajima.