I/35 Mohelnický kopec
I/35 Mohelnický kopec
Nemáme tu podobné téma, takže sem s tím:
Kamionu u Mohelnice selhaly brzdy, zastavil se až v domě
Kamion, kterému při sjezdu z kopce u Mohelnice na Šumpersku selhaly brzdy, vrazil do budovy soukromé firmy. Automobil nezastavil ani záchytný pás, který se pod sjezdem pro podobné případy nachází.
http://zpravy.idnes.cz/kamionu-u-moheln ... -zpravy_js
Podle popisu v článku i podle fotky to vypadá, že ten kamion projel celej ten štěkovej pás (!!!), déle ujel 180 metrů po poli (!!) a pak se zastavil o nějakou průmyslovou budovu. Prostě nějak takhle: http://old.mapy.cz/#mm=TtTcFP@dm=138782 ... 00384@z=16
Na fotce na idnes je vidět poslední sloup vedení vysokého napětí, které podle turistické mapy končí v těchto místech.
Netušil jsem teda že ty únikový zóny jsou až takhle nefunkční. Ale alespoň to díky tomu esíčku neposlal do města, takže k něčemu to tam fakt dobré je.
Kamionu u Mohelnice selhaly brzdy, zastavil se až v domě
Kamion, kterému při sjezdu z kopce u Mohelnice na Šumpersku selhaly brzdy, vrazil do budovy soukromé firmy. Automobil nezastavil ani záchytný pás, který se pod sjezdem pro podobné případy nachází.
http://zpravy.idnes.cz/kamionu-u-moheln ... -zpravy_js
Podle popisu v článku i podle fotky to vypadá, že ten kamion projel celej ten štěkovej pás (!!!), déle ujel 180 metrů po poli (!!) a pak se zastavil o nějakou průmyslovou budovu. Prostě nějak takhle: http://old.mapy.cz/#mm=TtTcFP@dm=138782 ... 00384@z=16
Na fotce na idnes je vidět poslední sloup vedení vysokého napětí, které podle turistické mapy končí v těchto místech.
Netušil jsem teda že ty únikový zóny jsou až takhle nefunkční. Ale alespoň to díky tomu esíčku neposlal do města, takže k něčemu to tam fakt dobré je.
Re: I/35 Mohelnický kopec
Někde v diskuzi je jedno docela možné vysvětlení - zanedbaná údržba, laicky - hlína a jiný organický bordel se usadil ve vaně se štěrkem a stmelil spodní vrstvy štěrku tak, že pozbyly své funkcionality.
ed: A mimochodem, během existence toho pásu tam skončilo (a úspěšně zatavilo) již více kamionů.
ed: A mimochodem, během existence toho pásu tam skončilo (a úspěšně zatavilo) již více kamionů.
Re: I/35 Mohelnický kopec
Na Novinkách je video přímo z místa, opravdu ten štěrk projel. Bohužel z toho videa nepoznáme, jak moc se zabořil či ne, v každém případě koleje ve štěrku jsou.
http://www.novinky.cz/krimi/246380-nebr ... firmy.html
http://www.novinky.cz/krimi/246380-nebr ... firmy.html
Re: I/35 Mohelnický kopec
Sice projel, ale řekl bych, že ty stopy nejsou ani zdaleka tak hluboké, jak by měly být. Bohužel nevím, kde je taková specifikace toho pruhu.
btw.: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 970#p14970
btw.: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 970#p14970
Re: I/35 Mohelnický kopec
myslím si to samé zanedbaná udržba toho pásu, pamatuju si cca 8-9 let zpátky když sem tama projížděl tak tam byl kamion a nebyl ani za půlkou toho záchytného pruhu a ležel na břiše uplně probořený, mám dojem že tenkrát o tom i někde psali že ho museli vykopávat že ani technika ho nebyla schopna vytáhnout.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/35 Mohelnický kopec
Ještě rok zpátky byl na tom domě, o do něj naboural, billboard "Výkup šrotu"
Jinak pás nic moc.
Jinak pás nic moc.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/35 Mohelnický kopec
Už je to 10 let, co byla navržena výstavba nového funkčního nouzového pruhu. Tento starý moc funkční není. Před výstavbou tohoto nouzového pruhu, se auta zastavovala až v Mohelnici o jednu kamenou stěnu.
V minulosti se tam zabil řidič nákladního auta, které tam vjelo, zarazilo se o koncový obrubník a řidič proletěl čelním sklem.
Jak dopadl tento řidič?
V minulosti se tam zabil řidič nákladního auta, které tam vjelo, zarazilo se o koncový obrubník a řidič proletěl čelním sklem.
Jak dopadl tento řidič?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/35 Mohelnický kopec
Jestlipak dal přednost chodcům na přechodu na začátku odstavného pruhu?
Re: I/35 Mohelnický kopec
Ještě, že to byl Čech. Být to Polák či Litevec, tak tu máme plno "odborných" názorů na kvalitů řidičů jednotlivých národností.
Re: I/35 Mohelnický kopec
A v televizních novinách na Nově zazněla z úst mluvčí ŘSD informace, že brzdný pás fungoval správně, ale kamion jel příliš rychle. Údajně měl zařazený rychlostní stupeň 5 místo doporučovaného 2, tak prej proto to projel.
Najde se tu nějakej trucker, kterej by nám řekl, na jakou rychost se asi tak dokáže rozjet Iveco EuroTech se zařazenou velkou pětkou? Dost pochybuju o tom, že to bude víc jak 80 km/h, spíš míň, to už prostě ten motor víc neroztočí.
Jinak ta doporučovaná dvojka je skvělá věc, kamion má pak dolu rychlost kolem 10 km/h ... kdyby to tam dělal každej, tak je tam dennodenně kolona až do Moravské Třebové
Najde se tu nějakej trucker, kterej by nám řekl, na jakou rychost se asi tak dokáže rozjet Iveco EuroTech se zařazenou velkou pětkou? Dost pochybuju o tom, že to bude víc jak 80 km/h, spíš míň, to už prostě ten motor víc neroztočí.
Jinak ta doporučovaná dvojka je skvělá věc, kamion má pak dolu rychlost kolem 10 km/h ... kdyby to tam dělal každej, tak je tam dennodenně kolona až do Moravské Třebové
Re: I/35 Mohelnický kopec
Tak to by asi měl bejt na konci šturc.
Re: I/35 Mohelnický kopec
Viděl jsem únikový pásy, který měly na konci ještě hromadu štěrku místo "šturcu". Sice je to už krapet drastičtější brzdění, ale pořád lepší než zeď fabriky.
Re: I/35 Mohelnický kopec
Nemám tedy naštěstí žádné zkušenosti s takovýmhle bržděním ani s řízením kamionu, ale nechápu proč neotočil volantem a té budově se nevyhnul. Za koncem pásu jel ještě cca 150 m polem, než dorazil k plotu areálu, takže času na plynulé zatočení by měl mít dost. Jel by pak ještě nějákou dobu polem a zastavil by bez následků. Asi takhle:
http://old.mapy.cz/#mm=TtTcFP@dm=138782 ... 98736@z=16
Možná se to ale z nějákého důvodu nedá (třeba něják bloknutý volant ?), nevím, rád si to nechám vysvětlit od někoho povolanějšího.
http://old.mapy.cz/#mm=TtTcFP@dm=138782 ... 98736@z=16
Možná se to ale z nějákého důvodu nedá (třeba něják bloknutý volant ?), nevím, rád si to nechám vysvětlit od někoho povolanějšího.
Re: I/35 Mohelnický kopec
Asi proto, že by jel po svahu do potoka, kdy by nabral ještě vyšší rychlost.
Re: I/35 Mohelnický kopec
No možná ta hromada štěrku na konci pruhu by nebyl blbej nápad, jen aby neměla po pár letech stejně mizerný vlastnosti jako celej pruh. Měla by se tam občas poslat čistička štěrku, ale tu maj asi jen ČD v kolejovym provedení
Ví už někdo, jakou měl ten kamion skutečnou rychlost, a co tam bylo za technickou příčinu?
Ví už někdo, jakou měl ten kamion skutečnou rychlost, a co tam bylo za technickou příčinu?
Re: I/35 Mohelnický kopec
To už se z médií nedozvíme, to už není nijak katastrofální informace.jonáš píše:Ví už někdo, jakou měl ten kamion skutečnou rychlost, a co tam bylo za technickou příčinu?
Ale vzhledem k tomu, že nám řekli, jaký měl zařazený rychlostní stupeň, ale už ne jak rychle jel, tak to asi nebylo nic závratného, protože rychlost 100 km/h by dal do titulku každej novinář a i státní úředník by měl v ruce hned argument, proč to nefungovalo jak mělo.
Re: I/35 Mohelnický kopec
To se kamionům stává,když selžou brzdy...Petr Pokorný píše:A v televizních novinách na Nově zazněla z úst mluvčí ŘSD informace, že brzdný pás fungoval správně, ale kamion jel příliš rychle.
Re: I/35 Mohelnický kopec
Na malou 2 by to rozjel tak na 30 km nejvýš.
Ona ta cedule s rychlostním stupně 2 je sama o sobě pochybná.
Na MB Atego je převodovka jak na osobáku 1 až 6
Na Iveco Eurocargo je malá a velká řada 1 až 8
A třeba MB Actrosu je velká a malá řada 1 až 8 a ještě půlky.
Takže jiný typ aut a převodovky na danou rychlost pojede vozidlo jinak.
Na velkou 5 Iveco Eurocargo jede lehce přes 50.
To kilo tam klidně mohl mít.
Ona ta cedule s rychlostním stupně 2 je sama o sobě pochybná.
Na MB Atego je převodovka jak na osobáku 1 až 6
Na Iveco Eurocargo je malá a velká řada 1 až 8
A třeba MB Actrosu je velká a malá řada 1 až 8 a ještě půlky.
Takže jiný typ aut a převodovky na danou rychlost pojede vozidlo jinak.
Na velkou 5 Iveco Eurocargo jede lehce přes 50.
To kilo tam klidně mohl mít.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/35 Mohelnický kopec
No nevím .. plynulé zatočení v poli ... v metrové kukuřici, přes kterou asi nebylo moc vidět budovu, která je jen přízemní ... V šoku, poté, co mě štěrk nezbrzdil ... Během těch 10 nebo kolika sekund ... Mě tedy vůbec nepřekvapuje, že pokračoval rovně ...Dr.Fe1 píše:Nemám tedy naštěstí žádné zkušenosti s takovýmhle bržděním ani s řízením kamionu, ale nechápu proč neotočil volantem a té budově se nevyhnul. Za koncem pásu jel ještě cca 150 m polem, než dorazil k plotu areálu, takže času na plynulé zatočení by měl mít dost. Jel by pak ještě nějákou dobu polem a zastavil by bez následků. Asi takhle:
http://old.mapy.cz/#mm=TtTcFP@dm=138782 ... 98736@z=16
Možná se to ale z nějákého důvodu nedá (třeba něják bloknutý volant ?), nevím, rád si to nechám vysvětlit od někoho povolanějšího.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/35 Mohelnický kopec
Teď jsem si toho všiml, ten článek na idnes psal zase nějaký "expert" cituji:" Nehoda se stala na mohelnickém kopci na 211. kilometru silnice R35."
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/kamionu-u-moheln ... -zpravy_js
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/kamionu-u-moheln ... -zpravy_js
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/35 Mohelnický kopec
Vzhledem k tomu, že informace "R35" se objevila snad ve všech médiích, tak se dá předpokládat, že jí má na svědomí někdo na začátku, nejspíš hasiči nebo policie, podel toho kdo tu nehodu zanesl do nějakého toho systému.Martin z Ostravy píše:Teď jsem si toho všiml, ten článek na idnes psal zase nějaký "expert" cituji:" Nehoda se stala na mohelnickém kopci na 211. kilometru silnice R35.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/35 Mohelnický kopec
Blázníš? Ověřováním se přece ztrácí čas a duch doby velí BÝT PRVNÍ, nebo mít info "venku" aspoň co nejdřív. Obsah nikoho nezajímá.Martin z Ostravy píše:A nikdo si to neověří a neopraví
Tomu se, bohužel, říká "informační společnost".
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/35 Mohelnický kopec
Je to tak, informační náskok, sice občas naskočí na špatný vlak, ale vždy jako první.
Hnus, nejhorší je, že se to děje i v oborech ve kterých se člověk neorientuje a nemůže tyhle nesmysly odhalit.
Hnus, nejhorší je, že se to děje i v oborech ve kterých se člověk neorientuje a nemůže tyhle nesmysly odhalit.
R48 -> D48 se podařilo!