
Re: I/35 Valašské Meziříčí - Lešná
Valašsko usiluje o napojení k dálnici, zatím získalo první úsek cestyU Valašského Meziříčí vzniká jedna ze tří nejdůležitějších silnic Zlínského kraje. Po jejím dokončení získá Valašsko přístup k dálnici. Navíc je stěžejní i pro obchvat Meziříčí a spojení se Slovenskem. Zatím se místní lidé dočkali jen otevření první části silnice I/35.
Až bude hotová celá, dočká se Valašsko prvního přímého napojení na dálnici D1. I její část, kterou v pondělí silničáři slavnostně předali řidičům, však dopravě hodně pomůže.
Nová silnice I/35 totiž vede napříč obcí Lešná a v těsné blízkosti jedné z místních významných průmyslových zón.
„Díky novému úseku cesty zmizí dvě nebezpečná místa přímo v průmyslové zóně Lešná a navíc zajistí plynulou dopravu. Zóna se totiž postupně zabydluje, a tím narůstá i pohyb vozidel,“ uvedl šéf Ředitelství silnic a dálnic Zlínského kraje Karel Chudárek.
Plnit ji pomáhá právě i předpoklad, že Valašské Meziříčí bude v dohledné době snadno dostupné přímo z dálnice.
Zhruba dvoukilometrová silnice vyšla stát na 520 milionů korun a cestování v regionu bude díky ní výrazně komfortnější. Navíc na ni v budoucnu naváže také obchvat Valašského Meziříčí.
Celá dopravní spojka má být hotová v roce 2021Tranzitní doprava pak vůbec nebude zajíždět do města, které dlouhodobě trpí nadměrným počtem projíždějících vozidel.
Hlavní je ale fakt, že dokončení úseku zase posunulo Valašské Meziříčí, ale i Vsetín a Rožnov pod Radhoštěm ještě blíže k napojení na dálnici.
Celá spojka mezi Meziříčím, silnicí R48 u obce Palačov a dálnicí D1 má zhruba třímiliardový rozpočet. Hotová by mohla být v roce 2021.
„Už na to všichni čekáme, jen doufám, že se to skutečně podaří postavit,“ přeje si starosta Lešné Jiří Šnajdar.
Uleví se i lidem ve městech a obcích na trase mezi Valašským Meziříčím a Hranicemi na Moravě, které protíná rychlostní silnice R35.
Stavba je rozdělená na čtyři etapy, z nichž dvě menší jsou hotové. Na třetí už mají silničáři stavební povolení a o čtvrté jednají.
Kromě spojnice na dálnici, od níž si v regionu slibují především zásadní rozvoj firem a s tím spojená nová pracovní místa, potřebuje Valašské Meziříčí i zmíněný obchvat.
Jeho trasa je známá, má za sebou i veřejné projednání vlivu na životní prostředí. Jezdit se tudy ale nebude ještě několik let. Nejsou totiž peníze na projekt, natož stavební povolení.
Silničáři: Stavba R49 začne letos, R55 do dvou letKromě toho se v Meziříčí hlasitě ozývá skupinka odpůrců, kteří mají pod plánovanou cestou pozemky.
„Na tom není nic zvláštního,“ reagoval starosta Jiří Částečka. „Vůbec si nepřipouštím, že by se obchvat nestavěl. Má nadregionální význam, stáhne i tranzitní dopravu na Slovensko,“ dodal.
Ve Zlínském kraji jsou další dvě mimořádně sledované stavby silnic. S rychlostní komunikací R49, která spojí kraj se Slovenskem, chtěli silničáři začít ještě letos. Námitky ekologů však zastavily stavební řízení
Nejdříve tak může být stavební povolení koncem října. Peníze na stavbu jsou zajištěné.
Rychlostní silnice R55 má v budoucnu odklonit dopravu z obcí na trase mezi Otrokovicemi a Břeclaví
„Nedávno jsme jednali se starosty a všichni se shodli, že podporují trasu, která je navržena,“ uvedl Chudárek.
Ani tady nemají silničáři přízeň ekologů, přesto chtějí začít do dvou let.
Zdroj:
http://zlin.idnes.cz/otevreni-casti-sil ... zpravy_ras