I/35 MÚK Rádelský mlýn
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
Část stavby je vidět na kameře ŘSD: http://www.dopravniinfo.cz/DataServices ... d=NDIC3005 (měla by být pevná, tj. zabírat stále ten samý prostor; občas odkazy na kamery nefungují).
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
video z průběhu stavby za 05/2020
https://www.youtube.com/watch?v=ysXkg6W-j7c
https://www.youtube.com/watch?v=ysXkg6W-j7c
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
Koukám, že zařízení staveniště 1:20 na I/65 jsou asi 4 unimo buňky. Tady to určitě šlo alespoň na část doby výstavby zachovat sjezd na Jablonec.vondr píše:video z průběhu stavby za 05/2020
https://www.youtube.com/watch?v=ysXkg6W-j7c
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
No, neznám moc bezpečnostní předpisy, ale pohyb pracovníků a techniky + ta doprava na Jbc, to by si říkalo o průser...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
Na videu je alespoň dobře vidět, proč ten provoz zachován být nemohl. Bylo by to opravdu o hubu. Nejen pracovníků, ale i řidičů.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
A kvůli zajištění bezpečnosti by stavba trvala déle,
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
Z Twitteru RM:
"Dnes ráno jsem navštívil stavbu “I/35 MÚK Rádelský Mlýn” na Liberecku. Na stavbě se za 3 měsíce udělalo obrovské množství práce. Pracuje se velmi intenzivně, aby se podařilo zkrátit dobu výstavby o více než půl roku a dopravu na Jablonec jsme pustili už v příštím roce."
Je tam i pár fotek.
"Dnes ráno jsem navštívil stavbu “I/35 MÚK Rádelský Mlýn” na Liberecku. Na stavbě se za 3 měsíce udělalo obrovské množství práce. Pracuje se velmi intenzivně, aby se podařilo zkrátit dobu výstavby o více než půl roku a dopravu na Jablonec jsme pustili už v příštím roce."
Je tam i pár fotek.
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
Já nevím, ale RM mě čím dál více přesvědčuje o svém srdcovství I kdyby (a věřím že ne) to byl jen marketing, tak dělá dobře. Omlouvám se za menší OT, jen si přeju aby zůstal ředitelem déle než nějací ministři, premiéři a podobně zbyteční lidé, kteří se mění jak na běžícím páse
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
Článek z regionálního zpravodaje:
- Přílohy
-
- IMAG0419c.jpg (449.76 KiB) Zobrazeno 10801 x
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
Dvě "rychlé" fotky - výstavba pilířů:
- Přílohy
-
- IMAG0622c1.jpg (257.05 KiB) Zobrazeno 10243 x
-
- IMAG0623c1.jpg (245.34 KiB) Zobrazeno 10243 x
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
Twitter RM: Stavba se zkrati o 7 mesicu a bude hotova do prosince 2021...Zhotovitel za to dostane 26,4M navic...
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
Nebylo by lepší upřednostňovat při VŘ čas před cenou? Protože evidentně to stejně začíná dopadat tak, že dlouhá doba stavby vadí a musí se připlácet...
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
foceno před týdnem
- Přílohy
-
- P1080238rr.JPG (370.23 KiB) Zobrazeno 9398 x
-
- P1080237rr.JPG (351.64 KiB) Zobrazeno 9398 x
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
Nevíte někdo, na čem tohle drží, že se to nesesype dolů?
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
Může mi někdo vysvětlit, jak lze stavbu uspíšit o 7 měsíců když ještě asi před 3 měsíci nebo na jaře to naprosto všichni odmítali, že to prostě možné není ani za nic ? Finanční odměnu za zrychlení chápu, nicméně si říkám, že pořád asi neumíme dělat pořádně výběrka a hlavně, že ty kecy z ŘSD o tom, jak stavíme stejně rychle jak v Německu apod.jsou taky asi pěkné nesmysly. Opravdu tady v tomto konkrétním případě nevím, jestli je to zrychlení na pochvalu, za mě ne, spíš na zamyšlení
Nebo se vymyslela/dovezla do ČR nějaká pro nás nová a revoluční technologie ? odpovím si, že nejspíš ne .. spíš to šlo prostě a jednoduše už na začátku vypsat na mnohem kratší čas, ale to by se muselo někde někomu něco chtít. Tohle je naprostý důkaz, že to šlo.
Nebo se vymyslela/dovezla do ČR nějaká pro nás nová a revoluční technologie ? odpovím si, že nejspíš ne .. spíš to šlo prostě a jednoduše už na začátku vypsat na mnohem kratší čas, ale to by se muselo někde někomu něco chtít. Tohle je naprostý důkaz, že to šlo.
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
Jeden bagr na měsíc je prostě levnější než dva bagry na 15 dní, protože některé věci prostě nelze uspíšit. V ekonomii jsem slyšel jeden příklad, že "hovězí peče jeden kuchař hodinu, ale to neznamená, že dva kuchaři ho upečou za půl hodiny".
Ty peníze navíc nejsou odměna, ale kompenzace vyšších nákladů za rychlejší (nákladnější) stavební proces. Netuším jak tohle může být legální když je tu ÚHOS dokáže shodit dvoumiliardovou zakázku kvůli nadbytečnosti jednoho papíru, ale jsme v česku a tohle je na jiné vlákno.
Ty peníze navíc nejsou odměna, ale kompenzace vyšších nákladů za rychlejší (nákladnější) stavební proces. Netuším jak tohle může být legální když je tu ÚHOS dokáže shodit dvoumiliardovou zakázku kvůli nadbytečnosti jednoho papíru, ale jsme v česku a tohle je na jiné vlákno.
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
Já nevím, na mě to působí jako nová finta, jak se napakovat. Nejdou vícepráce, tak se natáhne termín a pak se najednou začne spěchat. Ale už se to musí "cálovat", i když by se to stejně postavilo, jen o pár měsíců později. Jako 4 % z hodnoty zakázky mi nepřijde zrovna málo a dost se divím, že se v tom nevrtá někdo z účastníků VŘ. Ale třeba se ještě dočkáme. Na mě to působí jako levárna...
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
Jirka95: tohle samozřejmě chápu, ale proč tedy na jaře ty kecy všude možně, že to uspíšit nejde ani za nic. Že to prostě technicky není možné zvládnout. A ono to najednou za 26 milionů půjde ? Dosti divné ... když je ta stavba za provozu, navíc s dost dlouhými objížďkami, tak prostě měl ve výběrku ten čas hrát mnohem a mnohem větší roli .. chvíli jsem měl pocit, že už to tak je .. evidentně ne. Je potřeba se “poučit” z oprav a aplikovat to i na stavby za provozu (podobně jako D1).
Vidím to dost podobně jako michal .. umělé natažené, aby pak byl prostor na tyhle dodatky a doplatky.
Vidím to dost podobně jako michal .. umělé natažené, aby pak byl prostor na tyhle dodatky a doplatky.
Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn
Soutěžil se i čas výstavby. Pokud ŘSD chtělo kratší dobu, mělo ji stanovit v zadávací dokumentaci.1975 píše:Zajímavé taky je, že záruku dali opět všichni stejnou (84 měsíců), a doba výstavby taky pozoruhodně stálá - 4 ze 6 to mají mít za 854 dní (včetně ESIR -Eurovia/SaM/Integra).
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
Však o tom mluvím. Divné je, že na jaře všude říkali, že to rychleji není možné technicky zvládnout. Proto mi to tak vadí.
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
Podle mého je na betonáž (pilíře, mosty, tunel pro potok - pro tuto stavbu) dvě stavební sezóny akorát. Na podzim 2021 dodělají povrchy a okolí stavby 2022. To je pohledem laika se selským rouzmem. Co jezdím kolem, tak stavba plynule běží bez zjevného navýšení techniky a počtu lidí. Taky tedy nechápu, že zprovoznění mělo být AŽ v půli 2021.
Re: I/35 MÚK Rádelský mlýn
Českým novinářům a jejich termínům už nevěřím nos mezi očima. Ale tady prostě vezměme v potaz lidský faktor. Od těch řečí "nejde to rychleji" se vystřídali tři ministři dopravy (Ťok, Kremlík a Havlíček) a tři ředitelé ŘSD (Kroupa, Kováčik a Mátl). A najednou i Prodloužená Rudná stála za tři měsíce místo avizovaného roku. Úroveň řízení projektů a manažerské postupy hrají v čase provedení zatracenou roli..