Ano, ale potíž není v tom, že se někdo lekne. Potíž by přece ani nebyla v tom, že zde budou řidiči zprvu zpomalovat a déle vyhodnocovat situaci či zkoumat značení. Potíž je v tom, že někdo na to své leknutí zareaguje tím, že poruší naprosto základní pravidlo a přejede přes dvojitou plnou čáru vstříc několika zákazům vjezdu. To je reakce na úrovni dítěte, které se lekne a bez rozmyslu vběhne do silnice, protože nedovede odvodit důsledky svého jednání, anebo reakce chodce-neřidiče. Ale osoba, která je držitelem řidičského oprávnění a prošla nějakým minimálním výcvikem, by měla splňovat alespoň minimální psychické nároky na řízení auta. Neustálé snižování laťky a přizpůsobování všeho tomu nejmenšímu společnému jmenovateli je cesta do pekel. To už můžeme řidičáky rovnou zrušit a nechat jezdit každého, kdo si přes víkend přečte pravidla a naučí se, kde je spojka, brzda a plyn...Lynx píše:dovedu si tu situaci představit i podle sebe, když jsem někde v cizím prostředí a nebo mi změní nějákou křižovatku (změní se přednosti v jízdě), tak s tím někdy taky mám trochu problém a třeba se v první chvíli leknu.
A doufám, že budu mít dostatek rozumu si včas uvědomit, že to stáří a zmatenost překročilo rozumnou mez a včas přestanu řídit. Aby bylo jasno, nemám nic proti starším řidičům, kterým trvá o něco déle zaparkovat, rozjet se do křižovatky, anebo jedou pod limit, protože se na víc necítí. Ale pokud něčí zmatenost dosahuje takové míry, že provede naprosto hrubý faul proti pravidlům, tak řídit nemá. Mimochodem, podle čeho se dá usuzovat, že ten řidič byl dřívějšího ročníku narození?vaclav píše:taky budete jednou staří a zmatení...
A doteď se tam jezdilo přes dvojitou plnou proti zákazu vjezdu? To asi ne...vaclav píše:uvědomte si, že to tam doteď vypadalo takto