I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

[1. úsek] Polsko – Hrádek nad Nisou – Chrastava (I/13) – Liberec (I/14) – Turnov (I/10) – Jičín (I/16) – Hradec Králové (D11, I/11, I/37)
[2. úsek] Holice (I/36) – Zámrsk (I/17) – Svitavy (I/43) – Mohelnice (I/44)
[3. úsek] Hranice na Moravě (I/47) – Valašské Meziříčí (I/57) – Rožnov pod Radhoštěm (I/58) – (I/56) – Slovensko
Odpovědět
mapman
Autor
Příspěvky: 5766
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od mapman »

Jo proti polovičnímu profilu tu vůbec nic nemám, kdyby se to realizovalo teď. Akorát tam dojde na výstavbu nejspíš až v momentě když už bude hotová R35 všude kolem, no pak se uvidí...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Lenny »

Nejlepší způsob, jak zablokovat výstavbu, je začít prosazovat to nejdražší řešení. Pochopili, že jižní nemá šanci vyhrát, tak teď bude boj o superseverní. Další studie, další jednání, další posuzování a pořád dokola.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Jarda Š. »

Lenny píše:Nejlepší způsob, jak zablokovat výstavbu, je začít prosazovat to nejdražší řešení. Pochopili, že jižní nemá šanci vyhrát, tak teď bude boj o superseverní. Další studie, další jednání, další posuzování a pořád dokola.
Jižní variantu nechce především Liberecké krajské zastupitelstvo, protože vede mimo kraj, tedy by se na ní nepřiživili a také si uvědomují, že místní by stejně jezdili z Liberce do Jičína dál přes Turnov, a ne podstatně delší trasou kolem Mn. Hradiště.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Lenny »

z članku na http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 709#p19709
Železnobrodští zastupitelé řekli ne R35 píše:„Nejvíc nás zaráží, že právě z ministerstva životního prostředí jdou největší tlaky prosazující superseverní variantu, a to i přesto, že má nejhorší dopady na životní prostředí,“ řekl starosta Železného Brodu Václav Horáček. Ve hře je stále i severní varianta vedoucí v oblasti CHKO Českého ráje, a jižní trasa, která by vedla převážně Středočeským krajem. Rozhodovat budou ministerstva, Liberecký kraj má poradní hlas.
Zabij bobra, zachráníš strom. To samé se děje ve sporu R55 x R52.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Jarda Š. »

Hlas kraje není zas až natolik jen poradní, protože trasu, která se nedostane do zásad územního rozvoje kraje, mají MD a ŘSD minimální šanci dotáhnout k realizaci (to by musely být pro úplně všechny obce na trase).
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od andy »

Z rozhovoru s vedoucím Správy CHKO Český ráj Janem Mockem:
Vaše předchůdkyně ve funkci Lenka Šoltysová veřejně vystupovala jako aktivistka a odpůrkyně takzvané severní varianty rychlostní komunikace R 35 mezi Turnovem a Jičínem. Jaký je váš názor na návrh trasy té silnice?
CHKO Český ráj je nyní rozdělena na tři nesouvisející části. Už jen z toho důvodu nemůže ochrana přírody fungovat tak, jak by měla, třeba v případě migrace živočichů. Stavba severního koridoru rychlostní silnice by nevratným způsobem Český ráj rozkouskovala. Navíc koridor silnice nyní více než deset let blokuje stavební parcely a možnosti výstavby v Českém ráji. Mezi Turnovem a Jičínem by mohlo vyrůst několik tisíc rodinných domů, infrastruktura obcí, sportovní hřiště.

Příznivci severní varianty R 35 ale poukazují na to, že by silnice naopak přitáhla investory a stavební ruch. Kromě toho by podle nich zajistila lepší dopravní spojení mezi Libercem a Hradcem Králové.
Jedna dálnice už kolem Turnova vede a vidíme, jaký stavební ruch přitáhla. Vznikaly by zde především skladovací haly. Žádná výrobní činnost. Poptávka po nových kapacitách už je vyčerpaná. Pro Český ráj je typický turistický ruch a s ním spojené formy podnikání, sport, ubytování. Pro Český ráj je nejvhodnějším odvětvím turistický průmysl. Vedle skladovacích hal žádný turistický ruch nebude, to se spojit nedá. A pokud je nutné lepší dopravní spojení mezi Libercem a Hradcem, mělo by se postavit co nejlevněji, tedy takzvanou jižní variantou, která by využila již existující rychlostní silnici na Turnov. První úsek z Úlibic na Jičín je již postaven.

Rychle a efektivně s řádově menšími náklady by dopravní situaci mezi Hradcem Králové a Turnovem vyřešil nový dvoupruh bez mimoúrovňového křížení a s napojením na Semily a Lomnici nad Popelkou. Takže v této době nevidím ani tak spor v rovině severní nebo jižní varianta dálnice, ale v překategorizaci koridoru na dvoupruh. Tak by se poměrně rychle vyřešila dopravní situace obcí mezi Jičínem a Turnovem. Ušetřily by se miliardy za dálniční úsek, který není ani perspektivně využitelný pro nedostatečnou frekvenci dopravy. V době obrovského zadlužení státu to není přehlédnutelné. Rovněž by se odlehčilo obcím od dopravního ruchu.
martini
VIP
Příspěvky: 3638
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od martini »

Pro tento úseku by byla ideální třípruhová komunikace S 13,5/100 s dostatečnou šířkou pro tři pruhy i pruh pro odstavení. Stačilo by to "navěky".
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Lenny »

Minimálně v úseku Turnov - Ktová je pro výhled potřeba čtyřpruhu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od andy »

Kraj chce rozhodnout o kontroverzní silnici

Liberecký kraj - Přepůlí Český ráj čtyřproudá rychlostní silnice? Pokud krajští zastupitelé schválí doporučení takzvané severní varianty R 35, odpůrci „dálnice“ se hodlají bránit u soudu...
Projednávání doporučujícího stanoviska k silnici proběhne dnes po 14 hodině na pravidelném zasedání krajského zastupitelstva v libereckém sídle Krajského úřadu. Stanovisko k R 35 bude součástí materiálu Kategorizace silniční sítě České republiky na území Libereckého kraje, v němž kraj řeší „zaškatulkování“ několika silnic na svém území...
flames
Příspěvky: 576
Registrován: 15.3.2009 14:56:24
Bydliště: teď už zas ValMez

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od flames »

Jarda Š. píše: Jižní variantu nechce především Liberecké krajské zastupitelstvo, protože vede mimo kraj, tedy by se na ní nepřiživili a také si uvědomují, že místní by stejně jezdili z Liberce do Jičína dál přes Turnov, a ne podstatně delší trasou kolem Mn. Hradiště.
Liberecké, které znám, jezdí do Jičína jižní trasou. Stejně jako já když jedu do Lbc, tak jedu jihem přes Bousov-Mn. Hradiště, přes Kněžmost (=10-15 minut).
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Juno »

flames píše:Liberecké, které znám, jezdí do Jičína jižní trasou. Stejně jako já když jedu do Lbc, tak jedu jihem přes Bousov-Mn. Hradiště, přes Kněžmost (=10-15 minut).
Takže se vlastně ukazuje, že by stačily úpravy na I/16 a hlavně na II/268 Mnichovo Hradiště - D.Bousov (taky aby se sem event. dala přehodit formální E442, která beztak žádný evropský význam nemá - ve skutečnosti je naopak na zrušení). Pak tudy budou jezdit i ostatní, co si Ohrazenice - Jičín zkracovali po I/35 a výstavbu R35 tady už nikdo nezdůvodní.
Už jsem tady napsal (ve vláknu o číslech), že by se místo R35 dala ponechat I/35 i do budoucna v úseku Turnov - Hradec Králové. Výstavba resp. rekonstrukce na kvalitní rychlostní silnici (až dálnici) je nepochybně třeba v úseku Sedlice - Olomouc, ale jako tah stejné kategorie a označení R35 považovat i úsek Hradec - Liberec je podle mě omyl. V tomhle úseku vznikla R35 až dodatečně (v původním dokumentu o čs.dálnicích nebyla) a tehdy to byla reakce na studie dálnic v NDR od Chotěbuzi kolem Žitavy na Hrádek n.N. Tyto záměry jsou ale už dávno mrtvé a R35 západně od Hradce už vlastně není zdůvodněna ani dnes.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Lenny »

Tady si člověk fakt neodpočine. Můžu začít asi takto:
klamstva tlčú do hlavy, lenže my sa vás nebojime ....
Juno píše:Takže se vlastně ukazuje, že by stačily úpravy na I/16 a hlavně na II/268 Mnichovo Hradiště - D.Bousov (taky aby se sem event. dala přehodit formální E442, která beztak žádný evropský význam nemá - ve skutečnosti je naopak na zrušení). Pak tudy budou jezdit i ostatní, co si Ohrazenice - Jičín zkracovali po I/35 a výstavbu R35 tady už nikdo nezdůvodní.
Např. mě by nikdy nenapadlo jet do Liberce od Hradce na Mnichovo Hradiště. Přijde mi to jako šílenost. Od mala jezdím vždy přes Ktovou a další vesnice na trase. Je to pro mě přirozený tah. Ať to má číslo jaké chce, ať je to mezinárodní silnice nebo není, tak na to nehledím.

Problém jižní varianty je, že neodvede ze stávající silnice tolik dopravy jako severní varianta, stejně tak by byla v případě výstavby jižní varianty vyvstala potřeba výstavby dvoupruhové přeložky, která by zlepšila stav na stávající silnici.
Už jsem tady napsal (ve vláknu o číslech), že by se místo R35 dala ponechat I/35 i do budoucna v úseku Turnov - Hradec Králové. Výstavba resp. rekonstrukce na kvalitní rychlostní silnici (až dálnici) je nepochybně třeba v úseku Sedlice - Olomouc, ale jako tah stejné kategorie a označení R35 považovat i úsek Hradec - Liberec je podle mě omyl. V tomhle úseku vznikla R35 až dodatečně (v původním dokumentu o čs.dálnicích nebyla) a tehdy to byla reakce na studie dálnic v NDR od Chotěbuzi kolem Žitavy na Hrádek n.N. Tyto záměry jsou ale už dávno mrtvé a R35 západně od Hradce už vlastně není zdůvodněna ani dnes.
A který je ten původní dokument? Jako základní usnesení se uvádí usnesení vlády č. 286/93 byla vymezena v tomto úseku jako hlavní silnice kategorie S 22/100, což je čtyřpruh.

Nedovolil bych si tvrdit, že právě v úseku Liberec - Hradec Králové není potřeba čtyřpruhové přeložky. V tomto úseku je vysoké zatížení ve špičce, prochází celou řadou obcí, jsou zde obtíženě sjízdné úseky v zimě při kalamitách Klenovičák a u Sadové na rovině.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Juno »

Lenny píše:
Juno píše:Takže se vlastně ukazuje, že by stačily úpravy na I/16 a hlavně na II/268 Mnichovo Hradiště - D.Bousov (taky aby se sem event. dala přehodit formální E442, která beztak žádný evropský význam nemá - ve skutečnosti je naopak na zrušení). Pak tudy budou jezdit i ostatní, co si Ohrazenice - Jičín zkracovali po I/35 a výstavbu R35 tady už nikdo nezdůvodní.
Např. mě by nikdy nenapadlo jet do Liberce od Hradce na Mnichovo Hradiště. Přijde mi to jako šílenost. Od mala jezdím vždy přes Ktovou a další vesnice na trase. Je to pro mě přirozený tah. Ať to má číslo jaké chce, ať je to mezinárodní silnice nebo není, tak na to nehledím.
Nabidne-li se rychlejší a pohodlnější trasa, už Vás to napadne, zkusíte a sotva se vrátíte.
Lenny píše:Problém jižní varianty je, že neodvede ze stávající silnice tolik dopravy jako severní varianta, stejně tak by byla v případě výstavby jižní varianty vyvstala potřeba výstavby dvoupruhové přeložky, která by zlepšila stav na stávající silnici.
O několik málo procent méně odvede, ale zato je levnější, mnohem kratší tunel atd.
Ale řeč je o něčem jiném, co tady nadhodil flames, že Liberec - Jičín dokonce funguje i přes MÚK Mnichovo Hradiště.
A já jsem k tomu připomněl, že dopravy je tady (i do budoucna) tak málo, že hra na nutnost silnice R (co se u nás staví jako dálnice) tady není na místě.
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Juno »

Lenny píše:
Už jsem tady napsal ..., že by se místo R35 dala ponechat I/35 i do budoucna v úseku Turnov - Hradec Králové. ... V tomhle úseku vznikla R35 až dodatečně (v původním dokumentu o čs.dálnicích nebyla) a tehdy to byla reakce na studie dálnic od Chotěbuzi kolem Žitavy na Hrádek n.N. Tyto záměry jsou ale už dávno mrtvé a R35 západně od Hradce už vlastně není zdůvodněna ani dnes.
A který je ten původní dokument? Jako základní usnesení se uvádí usnesení vlády č. 286/93 byla vymezena v tomto úseku jako hlavní silnice kategorie S 22/100, což je čtyřpruh.
Nedovolil bych si tvrdit, že právě v úseku Liberec - Hradec Králové není potřeba čtyřpruhové přeložky. V tomto úseku je vysoké zatížení ve špičce, prochází celou řadou obcí, jsou zde obtíženě sjízdné úseky v zimě při kalamitách Klenovičák a u Sadové na rovině.
V usnesení vlády z roku 1963 rychlostní silnice Ohrazenice - Hradec Králové nebyla.
Proti čtyřpruhům na obyč. silnicích (event. i lokálním čtyřpruhům na II.tř.) nic nenamítám, kvůli tomu není třeba dělat R. (A tohle vlákno není o úseku Jičín - Hradec, ale o R v Českém ráji.)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Lenny »

Juno píše:O několik málo procent méně odvede, ale zato je levnější, mnohem kratší tunel atd.
Ale řeč je o něčem jiném, co tady nadhodil flames, že Liberec - Jičín dokonce funguje i přes MÚK Mnichovo Hradiště.
A já jsem k tomu připomněl, že dopravy je tady (i do budoucna) tak málo, že hra na nutnost silnice R (co se u nás staví jako dálnice) tady není na místě.
Ano nejsou na ni tunely, ale za to je na ní více mostů, které svou délkou převyšují délku mostů na severní variantě. Tunely na severní lze zkrátit, tím se ušetří.
Jižní varianta je jen v absolutních číslech. Ale pokud ji posoudíme z dopravně-ekonomického hlediska, viz srovnávací studie od Valbeku z února 2009, která prošla i oponentní posudkem od FD ČVÚT, tak ta hovoří jasně, že po všech stránkách je nejvýhodnější severní varianta, následně superseverní a nakonec jižní.

Silnice se nemusí rovnou stavět jako čtyřpruh, ale může se stavět na etapy.

Časový rozdíl mezi současnou I/35 a jižní variantou je nulový. O kolik se mi cesta časově zkrátí po R35 do M. Hradiště o tolik zase najedu na R10.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Lenny »

Juno píše:
Lenny píše:A který je ten původní dokument? Jako základní usnesení se uvádí usnesení vlády č. 286/93 byla vymezena v tomto úseku jako hlavní silnice kategorie S 22/100, což je čtyřpruh.
Nedovolil bych si tvrdit, že právě v úseku Liberec - Hradec Králové není potřeba čtyřpruhové přeložky. V tomto úseku je vysoké zatížení ve špičce, prochází celou řadou obcí, jsou zde obtíženě sjízdné úseky v zimě při kalamitách Klenovičák a u Sadové na rovině.
V usnesení vlády z roku 1963 rychlostní silnice Ohrazenice - Hradec Králové nebyla.
Proti čtyřpruhům na obyč. silnicích (event. i lokálním čtyřpruhům na II.tř.) nic nenamítám, kvůli tomu není třeba dělat R. (A tohle vlákno není o úseku Jičín - Hradec, ale o R v Českém ráji.)
Ano v usnesení z roku 1963 nebyla žádná rychlostní silnice, pouze dálnice, hlavní, základní a ostatní silnice. Rychlostní silnice byly vymezeny mnohem později. A jaký je tedy ten původní dokument?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Juno »

Lenny píše: ... Silnice se nemusí rovnou stavět jako čtyřpruh, ale může se stavět na etapy. ...
I poloviční R (skoro D) dokonce s tunely je ovšem mnohonásobně dražší než několik drobných úprav na I/16+II/268 i na I/35 (nepřipravuje se např. nadjezd Jinolice přes železnici?). A peněz nebude nazbyt, jsou a myslím, že dlouho budou úplně jiné priority, ...
Vlastně co převratného by měl přinést takový na 1 km neobyčejně nákladný a tedy neobyčejně málo efektivní poloviční čryřpruh (když tu jde spíše o místní dopravu), ve srovnání s těmi drobnými úpravami, které by dobře sloužily i pro ten nevelký objem tranzitu Liberec - Jičín?
Lenny píše: ... A jaký je tedy ten původní dokument?
Je to právě on - usn.vl.č.286/63 ne /93.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Lenny »

Juno píše:I poloviční R (skoro D) dokonce s tunely je ovšem mnohonásobně dražší než několik drobných úprav na I/16+II/268 i na I/35 (nepřipravuje se např. nadjezd Jinolice přes železnici?). A peněz nebude nazbyt, jsou a myslím, že dlouho budou úplně jiné priority, ...
Vlastně co převratného by měl přinést takový na 1 km neobyčejně nákladný a tedy neobyčejně málo efektivní poloviční čryřpruh (když tu jde spíše o místní dopravu), ve srovnání s těmi drobnými úpravami, které by dobře sloužily i pro ten nevelký objem tranzitu Liberec - Jičín?
I v jižní variantě je nově tunel. Na ten jsem minule zapomněl.

Tak trocha citace na podporu mých argumentů ze Srovnávací studie 02/2009 od Valbeku:
Valbek píše:Z hlediska celkových nákladů stavby je nejlevnější varianta v koridoru 2 s nákladem cca 14,6 miliardy Kč. Varianta v koridoru 1 je dražší cca o 5,1 miliardy Kč tj. o 35% a varianta koridoru 3 je dražší o 22,3 miliardy Kč tj. o 153%. Z toho jednoznačně plyne 29 neúměrná ekonomická náročnost koridoru 3, která se nevyrovná výhodami jiných parametrů. Rozdíl nákladů koridoru 1 a 2 je v přijatelných mezích.
Juno píše:
Lenny píše: ... A jaký je tedy ten původní dokument?
Je to právě on - usn.vl.č.286/63 ne /93.
Sorry, překlep. Měl jsem na mysli tento 286/63, ale tam není není definována žádná rychlostní silnice ať už R35, R4, R1 nebo cokoliv dalšího. V tu dobu ještě pojem rychlostní silnice neexistoval.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Juno »

Lenny píše:I v jižní variantě je nově tunel. Na ten jsem minule zapomněl.
Tak trocha citace na podporu mých argumentů ze Srovnávací studie 02/2009 od Valbeku ...
Já vím, že je v jižní variantě R35 taky krátký tunel a že máte po ruce materiál (a řadu dalších), které já nemám.
Ale je to ta hra na R v místech, kde jsou malé intenzity a k tomu ještě malý podíl dálkové dopravy. A tahle hra je tady podle mě nepatřičná.
Proto Vám kladu ty otázky, jak by se to tady dalo řešit trochu jiným, tedy především ekonomickým způsobem ...
martini
VIP
Příspěvky: 3638
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od martini »

Trasa Úlibice - Turnov po dnešní I/35 má 33,2 km. Dostavbou R35 se to zkrátí maximálně o jednotky kilometrů. Mapy.cz říkají 25 min.

Trasa Úlibice - Turnov přes Kněžmost má 55 km a čas jízdy dle Mapy.cz 39 minut.

Fakticky nebudou ty časy tak rozdílné, nicméně v této relaci je ta zajížďka i časová ztráta zjevná. Maximálně lepší bude komfort. Mluvím o současném stavu, aby nedošlo k omylu a troufám si tvrdit, že 90% aut jezdí relaci Jičín - Turnov po I/35.
Lenny píše:Problém jižní varianty je, že neodvede ze stávající silnice tolik dopravy jako severní varianta, stejně tak by byla v případě výstavby jižní varianty vyvstala potřeba výstavby dvoupruhové přeložky, která by zlepšila stav na stávající silnici.
Pod tohle se tady asi podepíšeme všichni. Já se ale ptám, skutečně tam tu rychlostní silnici v jedné nebo druhé (nebo nedej bože třetí) variantě potřebujeme? Odpověď dle mého zní NE!

Byl bych zde pro řešení výstavby přeložky I/35 v celém úseku v trase současně plánované R35 (severní varianta). Ovšem nestavěl bych to jako Rko (resp. teda Déčko :kladivo:) jak je dnes plánováno. Plánoval bych tam kvalitní silnici v parametrech S 13,5, na které lze vyznačit bezpečný střídavý třípruh a bylo by vymalováno na dlouhá léta dopředu (dle mého "na věky"). Toto je potřeba zrealizovat jako první. Co Lenny navrhuješ ty (tedy výstavba Rka na etapy, v první fázi v polovičním profilu) odmítám, neboť jsem proti výstavbě tímto způsobem. Všeobecná diskuse k tomuto když tak sem.

Pouze jižní varianta (ať už jako Rko nebo S 13,5 či S 11,5) bez přeložky I/35 pod Troskami smysl nedává. Ubrala by sice trochu ze současné I/35 i I/16, ale lidé na trase ani jedné z nich by výrazné zlepšení (ve smyslu poklesu dopravy o 70 % a více) nepoznali.

Upgrady na I/16 v trase MB - Jičín budou stejně potřeba. Tyto upgrady je však možné řešit v současné trase, tedy ne výstavbou nové komunikace se zajížďkou přes Mnichovo Hradiště.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
eccevita
Příspěvky: 41
Registrován: 15.11.2010 15:21:59

Re: I/35 odstraňování úrovňových přejezdů

Příspěvek od eccevita »

Vedou se spory,kudy vést R35 v okolí Českého Ráje.Nestálo by za úvahu posunout napojení R35 směr Morava na jih,někde v okolí Mnichova Hradiště-tedy jižní trasa vzhledem k CHKO?
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: I/35 odstraňování úrovňových přejezdů

Příspěvek od Jarda Š. »

eccevita píše:Vedou se spory,kudy vést R35 v okolí Českého Ráje.Nestálo by za úvahu posunout napojení R35 směr Morava na jih,někde v okolí Mnichova Hradiště-tedy jižní trasa vzhledem k CHKO?
Asi ne a Liberecký kraj je jednoznačně proti, protože by to tudy z Liberce do Jičína bylo o víc než 10 km dál, takže by většina této relace zůstala na staré silnici.
Odpovědět

Zpět na „I/35“