I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj)

[1. úsek] Polsko – Hrádek nad Nisou – Chrastava (I/13) – Liberec (I/14) – Turnov (I/10) – Jičín (I/16) – Hradec Králové (D11, I/11, I/37)
[2. úsek] Holice (I/36) – Zámrsk (I/17) – Svitavy (I/43) – Mohelnice (I/44)
[3. úsek] Hranice na Moravě (I/47) – Valašské Meziříčí (I/57) – Rožnov pod Radhoštěm (I/58) – (I/56) – Slovensko
Odpovědět
kik
Příspěvky: 1009
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od kik »

Ta jizni varianta ma taky dost problemu, protoze by se stejne musely postavit obchvaty obci jako je Knezmost nebo Bosen a preduvovat MUK Horni Bousov na I/16. Vlastne by se musela prestavet cela II/268 v useku Horni Bousov - Mnichovo Hradiste a pak nejspis na I/16 vybudovat obchvaty Oharic a Ohavce coz by v druhem pripade nebylo tak snadne, protoze to uz je dost tesne u hranic CHKO. Ted nedokazu odhadnout jak by se v zvysila uroven provozu, ale predpokladam, ze by stejne vetsina ridicu davala predost 'puvodni' trase pres Libun a Ktovou. Navic by tato trasa prochazela kolem Knezmosti oblasti se svahovou nestabilitou (obcasne sesuvy) a dost by me zajimalo, zda se pri posouzeni jizni varianty pocitalo i s naklady na zabezpeceni trasy proti pudnim sesuvum.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2971
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Majkii »

To si to s obchvatem Ohařic a Ohavče představujete nějak moc jednoduše ne? Zdálo by se to být sice logické, leč by to asi nevyhovovalo normám, takže se to celý postaví o kousek vedle... Viz vizualizace: http://www.ceskedalnice.cz/video/r35-vi ... ov-ulibice No upřímně teda doufám, že jižní varianta se jako nesmysl zadupe do země.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Turnov chce radši stávající průtah středem města než R35 :-o

http://liberec.idnes.cz/dalnici-tady-ne ... zpravy_oks
Partyzan
Příspěvky: 37
Registrován: 11.1.2011 23:46:26

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Partyzan »

Dneska jsem na ČT24 zaslechl, že R35 povede přes Český ráj. Nevíte někdo, zda je to již definitivní?
mapman
Autor
Příspěvky: 5766
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od mapman »

Ta stavba není v nejbližších deseti letech ani trochu reálná, nicméně pokud jde o výslednou variantu, je preferována územními plány i investorem ta, která vede severně od Rovenska mezi dvěma částmi CHKO Český ráj s tím, že přes CHKO nevede...
mbmat
Příspěvky: 1382
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od mbmat »

...takže mapman popisuje variantu Severní...
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od GiuseppeS »

Partyzan píše:Dneska jsem na ČT24 zaslechl, že R35 povede přes Český ráj. Nevíte někdo, zda je to již definitivní?
Jde o Zásady územního rozvoje - viz zpráva z Liberce: http://www.kraj-lbc.cz//id:135269
Zpráva ČTK: http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpra ... -cesky-raj
kik
Příspěvky: 1009
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od kik »

V tomhle useku by mozna opravdu dnes stacilo vybudovat R35 v polovicnim profilu, ta intenzita provozu jeste neni tak kriticka. Pokud R35 v teto variante projde - a obavam se situace podobne D8 - bude to nejlepsi varianta. Superseverni trasa je kravina na n-tou a ta jizni je taky dost kontroverzni.
Otazka pri diskutujici: Nezda se vam vsem nekdy jako by tady nekdo cilene blokoval jak vystavby novych dalnic a rychlostnich silnic, tak i obchvatu na silnicich I. a II. tridy, ktere resi nevyhovujici situace v obcich. Ted mi nejde o nedostatek penez, ale o cilene blokady a obstrukce ze strany tzv. ekoliogickych ci spise ekoteroristickych organizaci typy Deti zeme ci Hnuti Duha.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Standa »

kik píše:...Otazka pri diskutujici: Nezda se vam vsem nekdy jako by tady nekdo cilene blokoval jak vystavby novych dalnic a rychlostnich silnic, tak i obchvatu na silnicich I. a II. tridy, ktere resi nevyhovujici situace v obcich. Ted mi nejde o nedostatek penez, ale o cilene blokady a obstrukce ze strany tzv. ekoliogickych ci spise ekoteroristickych organizaci typy Deti zeme ci Hnuti Duha.
Tak můj názor je, že se nám to nezdá, protože to tak samozřejmě je. Dokonce jsem tady tento týden dával odkaz na článek
Václava Vlka st., který za rozšířením pole působnosti těchto nevolených iniciativ vidí snahu starého jádra EU snížit naši konkurenceschopnost. Upozorňuji, že v konkrétních popisech není článek příliš přesný (velmi diplomaticky řečeno), spíš je dobrý jen k zamyšlení, jestli na této "propracované teorii spiknutí" (jak napsal Jonáš :) ) nemůže být něco málo pravdy. Příslušná diskuse o ekoteroristech je zde, ovšem začala řešit poněkud přízemnější problém jedné konkrétní sabotáže :) .
Sch
Příspěvky: 221
Registrován: 26.3.2009 10:43:17

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Sch »

Oni ekologisté zapomínají vždy zmínit, že právě jižní varianta jako jediná vede přes CHKO Český ráj, i když jen na okraji té jižní části.
Za současné situace si myslím, že by szálo za to sledovat variantu velmi odlehčeného půl profilu pouze s územní rezervou na plný. Tedy s ÚR jen na půl profil, bez zemních prací, poloviční mosty (resp ideálně podjezdy, k těm se jen přistaví druhá půlka.
Takový dotaz pro stavaře: Jde resp. vyplatí se postavit most přes půl profil až po budoucí středovou opěru a pak hned dolů, tzn. při dostavbě se vlastně "jen dostaví" druhá polovina mostu za středovou podpěrou. Nebo je spíš lepší postavit to obyčejně s tím, že se potom mostovka vymění celá a zůstane jen "nájezd" na most?
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od jonáš »

No von tam snad ani nebude důvod něco hnedtak měnit. Kdyby se to od začátku vzalo jako rekonstrukce I/35 do normového stavu s obchvaty obcí, alá Humpolec-Pelhřimov, mohlo bejt hotovo. Tady je stejná situace s Buštěhradkou, který nějaký pitomci začali řikat "rychlodráha" a tim to marketingově zcela podělali.
A ještě ke všemu za tim odporem nejsou žádný ekologisti, natož Vlkovo mezinárodní spiknutí, ale úplně obyčejnej a přirozenej odpor místních domkářů a vlastníků půdy, jak u Suchdola a Běchovic. Nějaký žabičky jsou pak třeba podpůrnej "vědeckej" argument, ale rozhodně ne příčina.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Standa »

Tak ekologisti poskytují těm NIMBYstům v rámci svého ideologického boje prostřednictvím EPS právní podporu, takže se samozřejmě angažují i zde. Ale s tou rekonstrukcí souhlas.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Jarda Š. »

Sch píše:Oni ekologisté zapomínají vždy zmínit, že právě jižní varianta jako jediná vede přes CHKO Český ráj, i když jen na okraji té jižní části.
Za současné situace si myslím, že by szálo za to sledovat variantu velmi odlehčeného půl profilu pouze s územní rezervou na plný. Tedy s ÚR jen na půl profil, bez zemních prací, poloviční mosty (resp ideálně podjezdy, k těm se jen přistaví druhá půlka.
Takový dotaz pro stavaře: Jde resp. vyplatí se postavit most přes půl profil až po budoucí středovou opěru a pak hned dolů, tzn. při dostavbě se vlastně "jen dostaví" druhá polovina mostu za středovou podpěrou. Nebo je spíš lepší postavit to obyčejně s tím, že se potom mostovka vymění celá a zůstane jen "nájezd" na most?
Nevyplatí, protože při dostavbě by vznikly problémy s přerušením křižujících komunikací, kde by se musela stavět provizorní úrovňová křížení, což by dostavbu prodražilo a v době dostavby podstatně zhoršilo průjezdnost. Mosty se rozhodně vyplatí stavět rovnou na plnou délku, šířkově lze stavět jen půl mostu, když se vyprojektuje jako dvojmost (dvě paralelní nezávislé NK).
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Lenny »

Stavěli by se dva nezávislé mosty vedle sebe, tak jako se to děje i při výstavbě na plný profil. Málokterý most má mostovku společnou pro oba směry.
Problém je akorát s nadjezdy, které by se buď musely vybudovat znova, nebo postavit rovnou na plný profil nebo zvolit dostavbu po půlkách, což je rovněž technicky možné. Provizorní úrovňová křížení by se stavět dle mě nemusela, silnice by se prostě uzavřela, tak jak se to děje dnes při rekonstrukcích.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Jarda Š. »

To by se ale musely ty mosty přestavovat, resp. dostavovat alespoň na dvě etapy, aby při uzavírce jednoho mostu byla vedena objížďka po druhém.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Standa píše:Dokonce jsem tady tento týden dával odkaz na článek
Václava Vlka st., který za rozšířením pole působnosti těchto nevolených iniciativ vidí snahu starého jádra EU snížit naši konkurenceschopnost. Upozorňuji, že v konkrétních popisech není článek příliš přesný (velmi diplomaticky řečeno), spíš je dobrý jen k zamyšlení, jestli na této "propracované teorii spiknutí" (jak napsal Jonáš :) ) nemůže být něco málo pravdy.
Já si myslím, že na tom není nic pravdy. Domnívám se, že se jedná o výplod chorého mozku (velmi diplomaticky řečeno)
kik
Příspěvky: 1009
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od kik »

Jonasi, podle me by prave mistni domkari (tedy obyvateli obci jako je Libun, Ktova apod. uvitali minimalne vybudovani obchvatu uz kvuli zklidneni dopravy v tehle obcich. Ale obavam se ze kdyby se dneska navrhlo toto reseni, ekoteroristicke organizace by zacaly kricet ze se jedna o stavbu R35 a byly bychom znovu tam kde stale jsme.
Dr.Fe1 - na rozdil od vas si myslim ze v nekterych pripadech muze mit nazor p. Vlka st. realny zaklad. Take mi obcas pripada, ze to, co se nepodari prodat ve 'starych' zemich, se doveze k nam a prodava za vyssi ceny nez byly puvodni. Ale to je muj soukromy nazor.
petrsida
Příspěvky: 207
Registrován: 14.8.2011 22:18:31

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od petrsida »

Místní ve skutečnosti půlprofil chtějí, protože dnes jet z Jičína do Turnova je šílené, rychlá jednička by zbavila obce aut a smradu a celkový přínos by byl obrovský, stačilo by to na dalších 50 let.

Jinak z historie, původně byla R35 mezi Turnovem a Jičínem plánována jako dvoupruh, protože kapacitně stačil, to rozšíření na 4 pruh paradoxně vzešlo z podnětu CHKO (a to ještě nebyla rozšířená). Logický argument byl, vy tu postavíte dvoupruh a pak to jednou budete chtít rozšířit, pojďte to posoudit na ten čtyřpruh rovnou, no a chytily se toho stavební firmy (hlavně jedna liberecká) a je hotovo, nebude ani jedno
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Lenny »

Osobně ten úsek nemám rád, nejde zde skoro vůbec v tom provozu předjíždět, samá vesnice, nedá se tam pořádně jet, jen se táhnu v koloně...

Nějaká dílčí přeložka by byla fajn.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Michal R
Příspěvky: 1476
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od Michal R »

Tak, vzhledem k tomu, že jsem minulý týden dvakráte musel jet na trase Hradec Králové - Hodkovice n. M a zpět, tak jsem udělal soukromý pokus a projel jsel obě trasy hypotetické budoucí R35 mezi Turnovem a Jičínem.

Trasa sever 26 km (Turnov, Kralovice, Újezd, Libuň, Holín, křižovatka I/35 + I/16), jižní trasa 42 km (Turnov, po R10 na exit 57 "Mnichovo Hradiště", Kněžmost, Sobotka, Ohařice, křižovatka I/35 + I/16). Rozdíl je veliký, více než 16km!!! Pokud použiju metodiku CDV, tak při uvažované kapacitě 10.000 vozidel denně (poměr IAD:TIR je 4:1) vychází denní spotřeba PHM cca 6 tun bezinu a 9 tun nafty. Dle emisních koeficientů to činí cca 45 tun CO2, půl tuny NOx a skoro tunu prachu PM10. A to vše jen díky navýšení délky trasy o 16km!!!!!

Nejsem krajinář ani specialista ne EIA, ale subjektivně je krajinný ráz srovnatelný, počet dotčených obyvatel je sichr u jižní varianty větší, navíc dle cedulí okolo cesty jsem nabyl dojmu, že v jižní trase CHKO projíždím ,kdežto u severní nikoliv.

Můžu zde tedy položit dotaz na odpůrce severního trasování R35 v úseku Turnov - Jičín, jakýže to mají argument či zda se jedná o standardizovanou taktiku být PROTI jakékoliv výstavbě kapacitních komunikací, najmě maskovanou tu jako neustále se opakující požadavky na další a další posuzování nesmyslných variant, nebo naopak hledání systémových děr ve schvalovacím procesu a taktiku zdržovací?
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od GiuseppeS »

kik píše: podle me by prave mistni domkari (tedy obyvateli obci jako je Libun, Ktova apod. uvitali minimalne vybudovani obchvatu uz kvuli zklidneni dopravy v tehle obcich.
To nevíme, minimálně za sebe nechávají hovořit o.s. Pro Ktovou apod., které evidentně nepálí domky u cesty, ale výhled na Trosky ...
kik
Příspěvky: 1009
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od kik »

GiuseppeS, otazka zni jako obvykle. Kdo je vlastne clenem o.s. Pro Ktovou? Jsou to mistni kteri jsou tim provozem denne obtezovani nebo to jsou chalupari ci lide odnekud, treba z Prahy, kteri proste blokuji vse co muzou.
Navic je v obci prudka zatacka kde je myslim snizena rychlost snad az na 30 km/hod, ale ta se zase az tak nedodrzuje. Uz jsem tam zazil par dost nebezpecnych situaci, kdy ridici meli co delat, aby nevlitli do okolnich domu.
petrsida
Příspěvky: 207
Registrován: 14.8.2011 22:18:31

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od petrsida »

To MichalR: naprostý souhlas, jih je delší a efekt by byl menší, CHKO skutečně prochází

u severní asi části lidí vadí to posazení blízko pod Trosky, v původním plánu vedla silnice i pod Hruboskalským skalním městem a to by bylo teprv něco (stačí se zajet podívat na Drábské světničky)

podle intenzit, které tu budou by ale na dlouho stačila slušná silnice I. třídy

vše ostatní je už jenom NYMBYismus
pak už slyšíte takové nesmysly, jako že paralelní trasa k D1 povede středem Českého ráje apod.

pocházím z kraje a pokud by se povedlo tu jedničku slušně krajinářsky zasadit, tak už měla být....Rko nebude tak 50 let potřeba, ale ať se s ním v rezervě počítá
bumbik
Příspěvky: 7959
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od bumbik »

Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
kot
Příspěvky: 10545
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)

Příspěvek od kot »

Tak zase jednou dobrá zpráva. I když ani za 15 let se ještě pod Troskama po nové R 35 nesvezeme :mrgreen:
Odpovědět

Zpět na „I/35“