Stránka 2 z 12

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 11.1.2010 18:16:47
od andy
martini píše:Ad rozpad EU (potažmo Schengenu): Také by se to případně dalo řešit exteritorialitou toho území, s tím už mají Němci prax :-)
Jj, přesně to jsem myslel tím rozumným režimem hraničních kontrol :)
MiKu píše:Ano, a to znamená, že tento přechod nemá vůbec existovat :?: :shock:
A to řiká kdo, že nemá existovat? :o Zkusím to tedy říct jinak: Až dosud vedla z Hrádku do Žitavy silnice jen přes Polsko. Vadí zásadně někomu/něčemu, když tak povede i silnice nová :?: Pokud ano, v čem?

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 11.1.2010 18:30:42
od MiKu
To se musíte zeptat adi88, mně je to upřímně jedno...
Je ale zřejmé, že pokud by vedlo spojení přímo, nebyl by tady problém s chybějícími 3 kilometry silnice a neřešil by se v tomto tématu rozpad EU 8-) . Každopádně varianta přes Polsko asi měla své opodstatnění.

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 11.1.2010 19:05:28
od andy
MiKu píše:Je ale zřejmé, že pokud by vedlo spojení přímo, nebyl by tady problém s chybějícími 3 kilometry silnice
Ano, a jak to víte? Třeba mezi Křelovem a Neředínem chybí taky 3 km a Poláci jsou v tom úplně nevinně :) Ale i kdyby to tak bylo, osobně mě víc trápí třeba chybějících cca 100 km R35 mezi Opatovicemi a Mohelnicí.
Uznávám každého právo přisuzovat jednotlivým úsekům důležitost, jakou chce, a neberu ho ani Vám, ale hořekovat kvůli třem kilometrům navazujícím na komunikaci, která u nás není hotová ani z jedné třetiny, mi přece jen připadá trochu mimo.

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 11.1.2010 19:50:19
od MiKu
Andy, vy se chcete za každou cenu hádat :o :D

Mně je ta silnice úplně ukradená a asi po ní nikdy nepojedu! :mrgreen:
Jen jsem si dovolil poznamenat, že se adi88 pravděpodobně nespokojí s odpovědí, že 60 km odtud je možné přejet do Německa po dálnici. Nevím, jak z toho můžete vyvodit důležitost, kterou tomuto úseku přisuzuji.

Jestli jsem vás svým prvním příspěvkem nějak urazil, tak se omlouvám...

Každopádně tady hezky spamujeme :lol:

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 11.1.2010 22:40:44
od tavri
andy píše:A co jako? Tipuju, že třeba z Hradce Králové do Berlína pojede nemálo lidí radši po (D11 a) D8 než po neexistující R35, i když to mají do Krásného Lesa dál než do Hrádku nad Nisou.
Snad po D11, R11, S3, A4, A18 a v SRN nevím teď po čem :)

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 12.1.2010 0:26:49
od andy
MiKu: Hádat se nechci, jen jsem poukazoval na absurditu úvahy, že zvolené trasování je špatné proto, že Poláci budou stavbu zdržovat, a až zrušej Schengen, tak nás tamtudy snad ani nenechají projet :) Jestli Vám to i přes předložené argumenty absurdní nepřipadá, tak v pohodě :)

tavri: Nojo, ale teďka co až Vám zrušej Schengen? :D

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 12.1.2010 0:58:06
od pavel.hrdina
MiKu píše:Každopádně tady hezky spamujeme :lol:
To teda, chlapi. ;-)

A ja nebudu lepsi - taky zde trosku zaspamuju a prijdu s jednim pomerne kacirskym nazorem, ale posudte sami:

Myslim, ze v roce 1945 nastala jedna (ze soucasneho pohledu) absolutne zasadni chyba, a to bezvyjimecne stanoveni Luzicke Nisy jako hranicni reky Nemecka s Polskem, posunutym podel nasich hranic na zapad.

Nastalo tady absolutne nelogicke rozdeleni, kdy Polsko najednou vklenulo mezi Cechy a Nemecko, mezi Frydlant a Zitavu, relativne uzky pruh uzemi, ktere v nejuzsim miste na severu nema ani 3 kilometry: viz mapa.

Nejen, ze se tim absolutne trapne prerusilo silnicni spojeni mezi Hradkem nad Nisou a Zitavou, ale vliv to melo i na zeleznicni spojeni mezi uvedenymi mesty (a to prosim na uzemi Polska bez jakehokoliv napojeni na jejich sit) i na zeleznicni spojeni Zitavy a Zhorelce, vedene nove nekolik kilometru po uzemi Polska.

Polsko nasledne predvedlo pomerne drsny krok, kdy tento zapadly cipek sveho uzemi dosti drastickym zpusobem zplundrovalo - vybudovalo 2 povrchove uhelne doly a tepelnou elektrarnu Turow. Jestli jste tam nekdo nekdy byl, tak vite o cem mluvim.

Vybudovanim zapadniho dolu navic temer odrizli 3 male obce tesne u Nisy, a to Porajow, Sieniawku a Kopaczow. Ty maji s Polskem opravdu pramalo spolecneho - lezi totiz na prirozene dopravni spojnici prilehle casti Cech a Nemecka - a prvni 2 uvedene tvori jakesi predmesti Zitavy (oddelene rekou, dokonce s nekolika mosty) a posledni je polovinou Oldrichova na Hranici, rozdeleneho potokem.

A ted kacirsky nazor: Hranice se mela upravit v teto casti jednoznacne podle logiky uzemi, tedy nejak takto. Se soucasnym stavem dolu to umoznuje:
a) zachovat prirozene spojeni mezi Ceskem a Nemeckem
b) oddelit od Polska obce uz davno fakticky oddelene (povrchovym dolem)
c) zachovat okruzni silnici kolem dolu v Polsku

Je mi jasne, ze dodatecne je takovy pozadavek absolutne nerealny (proc ale?), ale stejne mi to neda abych se nad tim nezamyslel. Kdyz mohli uzemi takto nabyt a nevazili si ho, proc by jeho minoritni (jimi odtrzenou a pro ne v zasade nedulezitou) cast nemohli zase pozbyt?

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 12.1.2010 1:00:38
od Klokan
MiKu píše:To se musíte zeptat adi88, mně je to upřímně jedno...
Je ale zřejmé, že pokud by vedlo spojení přímo, nebyl by tady problém s chybějícími 3 kilometry silnice a neřešil by se v tomto tématu rozpad EU 8-) . Každopádně varianta přes Polsko asi měla své opodstatnění.
Přesně tak, při pohledu na mapu je jasné, že varianta přes Polsko je právě nejpřímější, díky tomu "výkusu", který tam Poláci mají - zase zaplaťbůh za něj, podnikaví polští soudruzi v tom cca 2km mokřadním úseku vystavěli 2 čerpačky a asi milion stánků, takže našinec i Němec může trajdat za levnými nákupy pohonných hmot a cigaret ;-).

Jedině snad (pro vyloučení PL) udělat ten obchvat Zittau jihem, přes Hartau a Bertsdorf-Hornitz, ale to by ve stávající konstelaci asi sotva prošlo.

Jinak souhlasím s tím, co tu už zaznělo, že kdyby se náhodou zrušil Schengen, bude otázka "co s tímto polským úsekem?" naprosto podružná proti problémům, které to přinese globálně. Proto si taky myslím, že volné hranice jen tak nepadnou, ať už se bude celá slavná EU vyvíjet jakýmkoliv směrem.

@tavri: Díky za info ze Skyscraperu, toho polského výkopu jsem si v prosinci skutečně nevšiml, asi začli od německých hranic, kam z cesty oko těžko dohlédne ... každopádně budu-li mít teď v lednu, až pojedu kolem, trochu času, zkusím prověřit a případně i nafotit aktuální stav.

Co nějaké aktualitky ohledně té přeložky B178/B96, nemá někdo "důvěrné zdroje" ... ? ;)

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou

Napsal: 12.1.2010 1:58:27
od pavel.hrdina
Klokan píše:Mimochodem, netuší někdo z "místně znalých", jak to vypadá s chystaným obchvatem německé B178? Pokud by se skutečně povedlo prosadit obchvat v západní variantě (tedy východně od Zittau, pochopitelně, ale dále západně oproti původní trase), bude to jasná "výherní varianta" pro cestu do Rumburka, protože člověk pofrčí mimo vesnice až k Ruppersdorfu, a pak zbude jen přejet Eibau (potažmo Neueibau), pokud jej Němci v rámci překládání taky neobchvátí, což bych se ani nedivil. Pak už je člověk na té "příhraniční přeložce", kde se dá frčet až do Rumburka (kratší je sice uhnout v Horním Jindřichově, ale pokud je člověk rozjetej z kopce na šestku a jede 100+ km/h, je lepší vyfrčet až nahoru na krásnolipský kruháč téměř samospádem ;) ).
Samozrejme, ze jsi se pomerne logicky trefil. :-)

Nastesti Nemci pouzivaji mozek ve statisticky vetsim procentu pripadu nez je tomu u nas a tudiz planovana trasa je nasledujici.
Klokan píše:Co nějaké aktualitky ohledně té přeložky B178/B96, nemá někdo "důvěrné zdroje" ... ? ;)
Zdroj: http://www.b178-neu.de/cms/b178-neu.php ... l=23040000

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 12.1.2010 13:20:40
od adi88
No, uvedu zde na pravou míru to, co zde někteří špatně pochopili. Psal jsem, že by bylo řešení silnice přímo od nás do Německa lepší, právě kvůli tomu, že by se zde nemusela závadět speciální opatření kdyby nebyl Schengen (exteritorialita a jiné) a pak taky kvůli zdržování ze strany Polska..Ale v témže příspěvku uvádím, že je pochopitelné stávající řešení, jednak kvůli ceně a jednak proto, že je už naplánované...Byla to jen úvaha, zas tak mi to v žaludku neleží, jen se mi to zdá být z dopravního hlediska lepší, když pominu jiné faktory. Ono stejně to teď není moc pravděpodobné že by šel Schengen do háje..Jinak ta polská elektrárna je dost drsná, skoro bych ji pojmenoval "vyčůranost v praxi", neboť je nalepena na nás a na Německu a vzduch kazí taky hlavně nám a Německu...No, možná je to odplata za Dětmarovice, i když nevím, co bylo postaveno dřív.

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 12.1.2010 15:14:57
od Standa
S tím dolem a hlavně elektrárnou asi bude ještě veselo:
http://www.novinky.cz/ekonomika/188979- ... urowe.html

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 12.1.2010 17:42:12
od jonáš
adi88 píše:možná je to odplata za Dětmarovice, i když nevím, co bylo postaveno dřív
-- nejdřív se asi vždycky postaví to ložisko uhlí, ne? ;)

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 12.1.2010 19:14:54
od adi88
jonáš píše:nejdřív se asi vždycky postaví to ložisko uhlí, ne? ;)
Nádherný OT se nám tu vytvořil :D Ono je vcelku jedno jak dlouho je uhlí v zemi, spíš jde o to kdy se začne těžit. Jinak s elektrárnami na hranici si začli Poláci, dohledal jsem že Turów spuštěn 1962, Dětmarovice na Karvinsku 1976 :) jinak jestli tady bude dál pokračovat debata o území Polska za Hrádkem a zdejších elektrárnách, tak by bylo záhodno dát to do OT diskuse a nebo s tím přestat úplně ;)

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 12.1.2010 22:26:42
od Bobek
Já bych ještě jen mimo všeobecný OT dodal, že ten přechod je pro Hrádeckou zónu a tudíž i okolí významný skutečností, že narozdíl od starého bude bez omezení pro nákladní dopravu.

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 17.1.2010 16:15:15
od MiKu
Stále OT :oops:
Díval jsem se na německé stránky o B178 http://www.b178-neu.de/, které jsou i v češtině, ale bohužel jen do roku 2003. Němčinu opravdu nezvládám 8-) , tak se zeptám. Kde bude končit B178 jako čtyřpruh?

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 17.1.2010 16:29:18
od mapman
4pruh povede od A4 k Löbau, od tohoto města už to bude dvoupruh/třípruh až k hranicím. V Polsku půjde o silnici třídy GP s dvěma kruháky v trase a u nás už je trasa vesměs taky jasná - čtyřpruh až od Bílého Kostela dál na Liberec.

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 17.1.2010 17:37:27
od MiKu
mapman píše:4pruh povede od A4 k Löbau...
Při výstavbě obchvatu Löbau se počítalo se čtyřpruhem až k hranicím, že? Předpokládám, že by jinak postavili dvoupruh/třípruh. Ukončení úseku mimoúrovňovou křižovatkou, která je připravená na pokračování jako čtyřpruh, by tomu odpovídalo.

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 17.1.2010 18:24:51
od mapman
Výhledově se s ním tak nějak počítá pořád, i na naší straně, i když tomu třeba současné stavby neodpovídají... Jeho potřebnost v dnešní době je přece jen dost diskutabilní...

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 2.2.2010 1:19:39
od Lenny
adi88 píše:Nádherný OT se nám tu vytvořil :D Ono je vcelku jedno jak dlouho je uhlí v zemi, spíš jde o to kdy se začne těžit. Jinak s elektrárnami na hranici si začli Poláci, dohledal jsem že Turów spuštěn 1962, Dětmarovice na Karvinsku 1976 :) jinak jestli tady bude dál pokračovat debata o území Polska za Hrádkem a zdejších elektrárnách, tak by bylo záhodno dát to do OT diskuse a nebo s tím přestat úplně ;)
A ještě jeden OT. Probíhá proces EIA na "Revitalizace výrobní síly PGE Elektrárna Turów, a.s., na základě výstavby energetického bloku o výkonu okolo 460 MW na místě likvidovaných energetických bloků č. 8, 9 a 10" viz http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... id=MZP017M

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 18.3.2010 12:40:50
od andy
Kraj se pře se státem o tři klíčové silnice
(...)
Dvoupruhová silnice I. třídy mezi Bílým Kostelem a Hrádkem nad Nisou nyní spadá do kategorie silnic, u nichž je možné vybudovat čtyři jízdní pruhy. ŘSD navrhuje zařadit tuto silnici do kategorie povolující pouze dvoupruhové uspořádání, s čímž kraj nesouhlasí.

„Jedná se o hlavní silniční tah do Polska a Německa. Intenzita dopravy se ještě zvýší po otevření nového silničního propojení v Hrádku nad Nisou. Proto by bylo vhodné, kdyby silnice byla zanesena v kategorii čtyřpruhů, aby mohla být v budoucnu stavebně rozšířena,“ vysvětlil náměstek hejtmana...

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 1.11.2010 10:56:38
od xcav8
Došlo k nějakému posunu? :kladivo:

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 1.11.2010 19:33:57
od Lenny
Ano došlo.
Na MÚK Bílý Kostel se rysují rampy, probíhá výstavby mostu v MÚK, jezdí se po provizoriu. V dalším pseku položeny podkladní vrstvy.
Hrubá stavba ekoduktu je dokončena, v úseku kolem ekoduktu položena podkladní vrstva AB, dál jen MZK.
Najdezd silnice Pekařka - Václavice je v pokročilém stavu. Ve směru na Hrádek jen zemní práce.
Probíhá stavba Václavické estakády, jsou vybetonovány opěry, jeden (nebo dva) pilíř, další je rozpracován. Za estakádou je ještě kukuřice.

Fotky z neděle přidám časem. :jidlo:

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 8.11.2010 21:15:28
od Lenny
Neděle 31. 10. 2010 I/35 Bílý Kostel n. N. - Hrádek n. N. :arrow: http://www.dalnice-silnice.cz/galerie/101031/S35/

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 8.11.2010 21:34:28
od Martin z Ostravy
Proč je na té ceduli stavby a v rozpočtu SFDI tato stavba označována jako R35?

Re: I/35 Bílý Kostel n. Nisou - Hrádek n. Nisou - státní hranice

Napsal: 11.11.2010 22:28:35
od Anonym
Jinak Poláci už konečně začali dělat, celý úsek na polském území je již vyasfaltovaný, chybí dodělat most mezi Německem a Polskem a most mezi Českem a Polskem.