I/37 Hradec Králové – Pardubice
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Protože nová komunikace na sebe stáhne i ty dopravní proudy, které do té doby jezdily jinudy. V tomto případé z okolních obcí směřující do HK a jezdící přes Kukleny a Farářství.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Tak záplavové území se nemusí přemostit celé, musí se spočítat model a nejspíš bude max. do 300m.michal píše:Přiznávám, cenu jsem střelil zcela od boku. Ale když tu silnici napojím rovně na stávající exit včetně nového mostu, tak to máme zhruba 650 m záplavovým územím, takže estakáda. K tomu je potřeba úprava ulice V Mlejnku, podle mě v celé délce až po začátek města. K tomu bych přičetl nutnou cyklostezku v rámci úprav ulice V Mlejnku a nemyslím si, že ten most se dá bez oddělené cesty pro chodce/cyklisty dnes postavit. Zvlášť s uzákoněným odstupem 1,5 m v tak cyklisty frekventovaném kraji. Další náklady budou vedlejší - protože by ta stavba ve snaze ulehčit Opatovicím a Vysoké výrazně přitížila Březhradu, což je městská část, která se nenechá zadarmo jen tak ošulit. Tam by bylo ideální spojit obchvat s novým mostem přes trať ČD. Takže by fakt zajímalo, jak vypadá ten záměr, protože na mě to působí dojmem, že město chce postavit most přes Labe stůj co stůj, bez ohledu na to, že to musí mít také nějakou návaznost na okolí.Xyzc píše:Má to být S7,5 v délce cca 1km s jedním mostem, s jedním rámovým a jedním trubním propustkem.
Úprava (rozšíření) od Vysoké do města je v plánu SUS už dlouho, dělat se bude tak jako tak. Od r. 2012 má SUS projekt na 3 relativně malé OK s Roudničskou, Labskou loukou a Sekaninovou. To by po výstavbě toho mostu opravdu ničemu nepomohlo. Chtělo by to napojit Labskou Louku průsečně do Svatojánské a doplnit SSZ, u Durana udělat podchod, na křížení se Sekaninovou zase SSZ, v souběhu se Zborovskou chodníky a cyklostezky. Ale tenhle problematický usek bude muset město/kraj stejně vyřešit.
Březhradu se opravdu nijak nepřitíží, nevím odkud by se tam měla brát nějaká doprava. Celý JV Hradce je víceméně rezidenční oblast, takže tam za prací nikdo zkratkou jezdit nebude. A představa, že někdo pojede ze Stěžer nakupovat do Futura takhle komplikovanou a dlouhou cestou přes Březhrad je dost naivní. A to nemluvím o tom, že realizace bude kolem r. 2030 tzn v době realizace jižní spojky.
Tahle stavba se neplánuje kvůli ulehčení Opatovicím (skoro nic tam nejezdí), ani Vysoké (na to by stačila OK při napojení od mostu), navíc Vysokou směr na Opatovice neprojíždí. Sloužit bude jen ke snížení dopravy v úseku Zborovská, městský okruh kolem FNHK a Rašínova (může ubrat do 5000 voz. /24h, což je víc než ubere D35 Opatovice-Časy). Jelikož je propojení MUK Březhrad - ČOV levnější náhradou II. etapy Jižní spojky, jde o smysluplnou stavbu. Paradoxně asi i přínosnější než jižní spojka, která díky té OK na Hradubické dopravě ve městě spíše uškodí. Navíc by klidně mohla být v S11,5. Naopak nejduležitější pro HK je severní tangenta. Ta by si zasloužila po letiště R21,5/100 a lepší napojení na D11, ale s tím už teď nikdo nic nenadělá.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Tak asi z toho nápadu využití původní I/37 nebude nic, Opatovice jsou proti: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/o ... zpravy_mvo
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
To se dalo čekat. Takže budou brečet dál. No, počkáme si na otevření D35.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
iDnesPodle něj by nová propojka oddělila od centra obce Klášterní ulici. Druhým argumentem proti je fakt, že silnice by křížila budoucí cyklostezku i cestu vedoucí z podchodu od obce.
„Technicky je to tam neřešitelné. Mísí se to s našimi plány v tomto území. Chystáme tam záchytné parkoviště, aby si tu lidé mohli odstavit auto, půjčit si koloběžku, a teď tam přivedeme patnáct tisíc aut,“ řekl Kohout.
To je nejakej politickej bizar? Stejne se jim ted tech 7k aut krizi jak s Klasterni (u pumpy), tak s cyklostezkou (ul. Pardubicka). Kolobezky WTF?
Jestli je situace podle mistnich neunosna, tak jim preji rozumnejsi volbu zastupitelu v pristim obdobi...
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Opatovice byly i proti tomu napojení do OK na jihu obce, takže žádná změna. A tahle varianta stejně nešla realizovat bez několika souhlasů s odchylným řešením od ČSN a to by nedostali. Byl to jen výmysl nějakého politika, který koukl do mapy a bez jakýhkoli znalostí situace něco vystřelil do médií.martas píše:Tak asi z toho nápadu využití původní I/37 nebude nic, Opatovice jsou proti: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/o ... zpravy_mvo
Zajímavější je typická hra s čísly pana starosty kohouta. Dle sčítání (2016) jim tam jezdí 3300 voz./24h. Článek tvrdí, že oni naměřili 7000 voz./24h. Budiž nějaký nárust je tedy možný, ale ta doprava tam rozhodně nevypadá na 7000voz./24h.
Ale o kus dál se u toho záchytného parkoviště s půjčovnou koloběžek (by mne zajímalo jak to bude fungovat) píše už o 15 000 voz./24h.
Ale to je vlastně pořád dobrý, protože občas do médií argumentuje, že mu zkrz obec od Vysoké projíždí to, co ve skutečnost jede po 4 pruhu.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Sčítání zřejmě proběhlo tak, že se spočítala auta během hodinové ranní špičky a vynásobilo 24 Je možné, že podobný počet aut obcí projížděl v době, než byla dokončena D11 do Kuklen, včetně mne. Dnes se obec objíždí po D11/D35.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
S poslední větou bych ne zcela souhlasil, a to na základě osobní zkušenosti. Existuje více variant, kudy se na D35 do Opatovic dostat. Vezmu (i když jsem z Chocně) jako výchozí bod křížení I/35 a I/17 v Zámrsku. Varianty:Honey72 píše:Sčítání zřejmě proběhlo tak, že se spočítala auta během hodinové ranní špičky a vynásobilo 24 Je možné, že podobný počet aut obcí projížděl v době, než byla dokončena D11 do Kuklen, včetně mne. Dnes se obec objíždí po D11/D35.
1) Po I/17 na Chrudim a poté na I/37 přes Pardubice a Hradubickou na D35 v Opat.
2) Po I/35 na OK do Holic, dále po I/36 přes PCE kolem nádraží, dále na Hradubickou a na D35 v Opat.
3) Po I/35 na OK do Holic, dále po I/36 do Sezemic, přes úzký most v Kuněticích a poté buď přes Hrobice/Srch na Hradubickou a D35.
4) Po I/35 do Chvojence, tam na Býšť, Hrachovinu, Borek, Vysokou, přes Opatovice a na D35.
5) Po I/35 do Hradce, tam po okruhu kolem nemocnice, najet na Hradubickou a na D35.
Kromě varianty 5 jsem již vyzkoušel všechny, tedy i 4 přes Opatovice. Asi jsou i další, ale která je nejlepší těžko soudit. Každopádně ať už je prosinec a bude vyřešeno
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
To objíždění po D11/D35 platí samozřejmě pro směr od Jičína/Náchoda do Pardubic. Tento tranzit z Opatovic téměř vymizel.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
ještě existuje jeden den v roce, kdy se dá násobit 25
to by mohlo číslíčkem taky zahýbat
má starosta ještě rezervy
to by mohlo číslíčkem taky zahýbat
má starosta ještě rezervy
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Je to tak. Dle sčítání z r. 2010, tedy před zprovozněním D11 do Kuklen, tam projíždělo cca 7300 voz./24h.Honey72 píše:Sčítání zřejmě proběhlo tak, že se spočítala auta během hodinové ranní špičky a vynásobilo 24 Je možné, že podobný počet aut obcí projížděl v době, než byla dokončena D11 do Kuklen, včetně mne. Dnes se obec objíždí po D11/D35.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Opatovicím nepomáhá ani fakt, že spousta řidičů se to po dálnici pořád bojí objet a raději jedou přes Opatovice nebo přes Hradec. Část prostě nevěří tomu, že okolo Hradce se jezdí bez poplatku a další část řidičů, hlavně starších či nezkušených ze zdejších regionů na tu dálnici nedostanete Snad se to zlepší prodloužením D11 a D35, kdy dálnici použili jen místní obyvatelé jedoucí do Prahy.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Je k tomu tedy prosím i nějaká mapa/situačka, když je už známa i kategorie a množství propustků? Docela by mě to zajímalo, bez ohledu na názor na tuto akci či její náklady.Xyzc píše: Má to být S7,5 v délce cca 1km s jedním mostem, s jedním rámovým a jedním trubním propustkem.
Dost mě štve, že se mi stále nikde nedaří dohledat tu urbanistickou koncepci, kterou jsem před 17 - 19 lety viděl jednou v jednom architektonickém časopise. Byla tam trasa D35 jinak, byl tam hezký triangl lépe pracující s hlavními dopravními směry D35-D11 a HK-Pardubice. Už jsem si kolikrát i říkal, jestli se mi to nezdálo...
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Aby se to nějak zlepšilo musela by být dálnice bez poplatku od MUK Časy po MUK Plotiště. Ale dost pochybuju, že se o to HK a PCE snaží. Přitom takovou politickou sílu jako dva kraje a dvě krajská města by MD nemohlo odmítnou. Ale po tom jak těžce se rodil ten stávající úsek be poplatku tomu moc nevěřím.Honey72 píše:Opatovicím nepomáhá ani fakt, že spousta řidičů se to po dálnici pořád bojí objet a raději jedou přes Opatovice nebo přes Hradec. Část prostě nevěří tomu, že okolo Hradce se jezdí bez poplatku a další část řidičů, hlavně starších či nezkušených ze zdejších regionů na tu dálnici nedostanete Snad se to zlepší prodloužením D11 a D35, kdy dálnici použili jen místní obyvatelé jedoucí do Prahy.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Tu bohužel k dispozici nemám. Původně to vzniklo jako nápad města/kraje, takže se počítalo s S7,5. Ale buh ví jako to je teď, protože pokud to bude financovat stát, bude jistě snaha to nějak vylepšit a protáhnout úpravu až do HK.michal píše:Je k tomu tedy prosím i nějaká mapa/situačka, když je už známa i kategorie a množství propustků? Docela by mě to zajímalo, bez ohledu na názor na tuto akci či její náklady.Xyzc píše: Má to být S7,5 v délce cca 1km s jedním mostem, s jedním rámovým a jedním trubním propustkem.
Dost mě štve, že se mi stále nikde nedaří dohledat tu urbanistickou koncepci, kterou jsem před 17 - 19 lety viděl jednou v jednom architektonickém časopise. Byla tam trasa D35 jinak, byl tam hezký triangl lépe pracující s hlavními dopravními směry D35-D11 a HK-Pardubice. Už jsem si kolikrát i říkal, jestli se mi to nezdálo...
Situace je taková, že kraj je ochoten převzít část stávající I/11 pod sebe výměnou za financování přivaděče do Dvora Králové od D11 a tohoto propojení z MUK Březhrad k čističce. Ale už minimálně půl roku se čeká na schválení vládou.
Takže něco by k tomu měl vědět martini, který sem dával situačku té druhé stavby.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Všiml jsem si, že u elektrárny Opatovice ze strany od pole konečně přibyly ploty proti zvěři. Čili je již oplocen celý úsek od Opatovic až před zatáčku na vjezdu do Pardubic. A chybí ještě pasáž mezi MÚK Opatovice sever až konec SMV před Hradcem.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Nevím, v jakém tématu to bylo, tak dávám info sem. Dnes jsem zahlédl započatou skrývku ornice na dobudování té propojky mezi nákupními centry. Tak snad to propojení bude hotové. To přejíždění přes I/37 je otravné
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Tak jednoduché to nebude. Protože ten chybějící kousek je rozdělen na dva. První část vybuduje developer , co postaví market pro xxxlutz, či co a samotné dopojeni do OK vybuduje město.martas píše:Nevím, v jakém tématu to bylo, tak dávám info sem. Dnes jsem zahlédl započatou skrývku ornice na dobudování té propojky mezi nákupními centry. Tak snad to propojení bude hotové. To přejíždění přes I/37 je otravné
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Jsou tam nějaké jasnější termíny ?
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Využil jsem teď tu novou rampu v MÚK Ohrazenice a je to opravdu velké zlepšení v odbočení do centra oproti původnímu stavu. Jen takový dotaz - neuvažovalo se o prodloužení té SMV až k té křižovatce s I/36 u nádraží, byť se sníženou rychlostí? Šířkově je to stejné, jako SMV do HK, sjezdy/nájezdy mimoúrovňové... Bylo byt až na konec čtyšpruhu. Nebo co tomu brání?
https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/23. ... e_na_I_37/
https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/23. ... e_na_I_37/
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Nejspíš proto, že by to provoz, který nesmí na SMV, nahnalo do města. Kde to mimochodem díky mostům bude teď hodně zajímavý.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Nevidím k tomu žádný důvod. 80kmh by tam bylo tak jako tak a z I/37 by to akorát vyhnalo pomalejší skútry apod. A to není žádoucí.zesp píše: ↑26.2.2023 1:59:40 Využil jsem teď tu novou rampu v MÚK Ohrazenice a je to opravdu velké zlepšení v odbočení do centra oproti původnímu stavu. Jen takový dotaz - neuvažovalo se o prodloužení té SMV až k té křižovatce s I/36 u nádraží, byť se sníženou rychlostí? Šířkově je to stejné, jako SMV do HK, sjezdy/nájezdy mimoúrovňové... Bylo byt až na konec čtyšpruhu. Nebo co tomu brání?
https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/23. ... e_na_I_37/
Ta SMV se tam připravovala v době, kdy ještě nebylo ani jasné znění té novely, co zavedla SMV na 110kmh. Takže to byl pilotní projekt nového systému, co vznikal napřed a pak se ještě upravoval.
O prodloužení se uvažovalo na druhé straně. Ale jsou tam dva problémy. 1)Hned za MUK Březhrad je sjezd k Labi a ten půjde vymístit až se spojkou od MUK Březhrad k čističce na druhé straně řeky. Pak se napojí do nové OK co vznikne v rámci MUK. To řešení s OK už se prověřovalo tenkrát, ale nedošlo na to.
2) je to už jiný kraj a prosadit něco v KHK je vždy těžší než jinde, takže se to utlo s hranicí kraje.
Takže se zprovozněním jižní spojky a jižního propojení se SMV nejspíš protáhne až k OK, co vznikne cca na úrovni Shell. Do té doby nic.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Tohle téma už jsme řešili i jinde: viewtopic.php?p=230019#p230019
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Tak město už přiznalo, že zaspalo (samozřejmě to takhle neřekli) a propojení bude nejdřív za dva roky:
https://hradecky.denik.cz/zpravy_region ... 30504.html
https://www.printfriendly.com/p/g/EGF5pV
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
U Hrobic vyroste protihlukový val: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/r ... zpravy_skn