I/37 Hradec Králové – Pardubice
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
To jako tudy?
https://mapy.cz/zakladni?x=15.7919737&y ... itch=0.163
Tenkrát to v Opatovicích bylo vůbec jak u "Havránové". Ta cesta měla být napojená na kruhák na konci Opatovic, ale když se Nymbysta zasekne a ještě k tomu má funkci...
https://mapy.cz/zakladni?x=15.7919737&y ... itch=0.163
Tenkrát to v Opatovicích bylo vůbec jak u "Havránové". Ta cesta měla být napojená na kruhák na konci Opatovic, ale když se Nymbysta zasekne a ještě k tomu má funkci...
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Spíš tudy:
https://mapy.cz/zakladni?x=15.7938240&y ... itch=0.004
Píší o Inundačním mostu a 850 m nové silnice
https://mapy.cz/zakladni?x=15.7938240&y ... itch=0.004
Píší o Inundačním mostu a 850 m nové silnice
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Ano, bude to pod koncem estakády. Ale místo toho podchodu pro pěší mohl být klidně most a byl od začátku pokoj.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
No kdyby tam byl podjezd a z každé strany se do něj zajíždělo 90° zatáčkou nebyla by to žádná výhra. Navíc by tam byl problém se spodní vodou, jako podchod to totiž vychází ještě nad úroveň terénu v prostoru té inundační estakády.Honey72 píše:Ano, bude to pod koncem estakády. Ale místo toho podchodu pro pěší mohl být klidně most a byl od začátku pokoj.
Už v době výstavby I/37 Březhrad-Opatovice ŘSD nabízelo obci tuhle trasu:
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... PTH8SqHqNu
Jenže starosta Kouhout s tím jeho pohunkem to odmítli, protože dopravních staveb mají kolem dost a nic dalšího nechtějí.
Přitom na druhou stranu prohlašoval/prohlašuje do médií jak skrz Opatovice projíždí 15-20k aut denně, obec desně trpí a ŘSD ani kraje s tím nechtějí nic dělat. Přitom se stačí podívat do sčítání a je tam 3200 voz./24h. Vlastně nechápu, že to nikdo z těch pisálků nedokázal kritickým okem vyhodnotit.
Tu trasu myslí asi takhle:
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... MHNGgE0flb
Problém je akorát v tom, že v krajních dvou polích je světlost levého mostu cca 3,35m, ve třetím poli od kraje je to už aspoň 3,75 m. Ale i tak potřebují min. 4,65 m. Takže to budou muset zahloubit a i ten 1 m nebude jednoduchý. Pláň pak vyjde na 1,5 m pod terén, což bude těsně na hladinou spodní vody. A i kdyby šlo jen o dešťovou vodu, tak stejně nejspíš skončí u čerpání a silnice v ŽB vaně, protože jinak ji ven nedostanou. Na nějaké zasakování nejspíš můžou zapomenout.
Na druhou stranu můžou jít na odchylné řešení od normy a udělat to jen pro osobní auta (most ve Vysoké je beztak do 3,5t), takže by pak mohlo stačit 3,5+0,15m a to už by se dalo.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Pokud nebudou chtít ohýbat rampu od podchodu někam do boku, pak třeba takhle:
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... DpLqCIN8Av
Jenže ať to udělají jakkoli, narazí na problém s napojením do rondelu.
SIKO je nejspíš připojené jako účelovka, což se u silnic II. a III. třídy nijak neřeší. Ale tohle bude nejspíš silnice III.třídy a rázem bude problém se vzdáleností křižovatek. A ani kdyby to spojili napřímo s II/324 podél kanálu, tak to stačit nebude. Takže další odchylné řešení.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... DpLqCIN8Av
Jenže ať to udělají jakkoli, narazí na problém s napojením do rondelu.
SIKO je nejspíš připojené jako účelovka, což se u silnic II. a III. třídy nijak neřeší. Ale tohle bude nejspíš silnice III.třídy a rázem bude problém se vzdáleností křižovatek. A ani kdyby to spojili napřímo s II/324 podél kanálu, tak to stačit nebude. Takže další odchylné řešení.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Prostě vychází najevo, že nejjednodušší řešení je stále to původní - protáhnout starý obchvat k malému kruháku. Tím by byl obchvat obce úplný, nemuselo by se nic zahlubovat, přetínat někomu pole (jakoby nestačilo už přetnutí estakádou), dohadovat se se Sikem. A určitě i policajtům se teď nebude líbit stávající napojení od Sika na 324, když to přestane být jen účelová komunikace.
Hlavně by se mělo co nejdřív jednat, protože doprava v Opatovicích značně stoupne prodloužením D35. Hodně řidičů od Olomouce teď bude sjíždět a chtít se dostat do hradeckých částí města přes Vysokou.
Hlavně by se mělo co nejdřív jednat, protože doprava v Opatovicích značně stoupne prodloužením D35. Hodně řidičů od Olomouce teď bude sjíždět a chtít se dostat do hradeckých částí města přes Vysokou.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Nejlepší řešení by bylo, dostavě MUK s I/37. Což taky pan bývalý starosta zablokoval.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
JJ, určitě by bylo nejlepší protáhnout těch pár metrů k malé OK pod Opatovicemi. Ale ani to by nestálo dřív jak obchvat Rokytna a Býště.Honey72 píše:Prostě vychází najevo, že nejjednodušší řešení je stále to původní - protáhnout starý obchvat k malému kruháku. Tím by byl obchvat obce úplný, nemuselo by se nic zahlubovat, přetínat někomu pole (jakoby nestačilo už přetnutí estakádou), dohadovat se se Sikem. A určitě i policajtům se teď nebude líbit stávající napojení od Sika na 324, když to přestane být jen účelová komunikace.
Hlavně by se mělo co nejdřív jednat, protože doprava v Opatovicích značně stoupne prodloužením D35. Hodně řidičů od Olomouce teď bude sjíždět a chtít se dostat do hradeckých částí města přes Vysokou.
Proto si nemyslím, že by měla doprava v Opatovících po dostavbě D35 po Vysoké Mýto nějak stoupnout. Ono to není jen o Opatovicích, ještě je potřeba se překodrcat přes most u jezu, odbočit vlevo u Vysoké a pak se po té úzké cestě dostat do HK a projet ještě ten úzký a upcaný kus Zborovské po odbočku na Štefánikovu.
Takže pro ty co pojedou od Olomouce a budou chtět na Moravské nebo třeba do Malšovic se vyplatí sjet na MUK Rokytno a přes budoucí obchvat Býště jet po stávající I/35.
Jen škoda, že Obchvat Býště bude jižně od obce a ne severně od ní. Takhle nějak by to bylo optimální, vzhledem převládající dopravě na HK: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... L0gZ701gUh
Ale stavbu připravuje Pardubický kraj, tak pochopytelně neměl potřebu za cenu vyšších nákladů cílit na HK (i když by ulevil Býšti). Navíc příprava začla ještě v době, kdy měla být MUK Bukovina.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Vzhledem k tomu jak tam to území vypadá, je v současném stavu ta dostavba nereálná. Resp. pokud by to šlo, tak za cenu osekání technického řešení a s takovými náklady, že už je rovnou lepší udělat spojku z MUK Březhrad k čističce.Sosa píše:Nejlepší řešení by bylo, dostavě MUK s I/37. Což taky pan bývalý starosta zablokoval.
Nejlepší řešení by bylo v tomhle pořadí:
1) HK jižní spojka v celé délce dotažená přes Labe až ke Zborovské
- ta už asi nikdy nebude
2) "HK Jižní propojení" - tzn. od MUK Březhrad k čístičce, ale v S9,5 i s rozšíření až po Štefánikovu a uděláním podchodu u Durana + dodělání cyklostezky a nějakých chodníků tamtéž.
- to je bohužel taky sci-fi, financování je jako součást handlu za převzetí stávajících jedničky po dostavbě d11. Nejspíš to bude jen po čističku v S7,5, dál má SUS připravené rozšíření po HK na S6,5 a dvě malé OK na odbočce do roudničky a k Penny. Takže zcela nedostatečné řešení připravované ještě v době kdy nějaké jižní propojení nikdo neřešil.
3) MUK Bukovina
- třeba se jednou za pár desítek let dostaví
4) Kompletní MUK Opatovice sever
- a to jí tehdejší starosta v jednu chvílí nechtěl vůbec, nakonec se udělala poloviční aby mohli autobusy zajíždět do obce.
5) Propojení staré I/37 na malou ok na jižním okraji Opatovic.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Dostavba plné MÚK u Vysoké by už teďkom byla dost problematická, ne však nemožná.
Přivaděč západně od Býště by byl logičtější pro Hradec, nikoliv však pro dopravu směrem do Třebechovic, kam má být silnice v budoucnosti protažena. A u Býště zřejmě počítají s rozšířením průmyslové zóny právě na západě.
Přivaděč západně od Býště by byl logičtější pro Hradec, nikoliv však pro dopravu směrem do Třebechovic, kam má být silnice v budoucnosti protažena. A u Býště zřejmě počítají s rozšířením průmyslové zóny právě na západě.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Honey72 píše: Přivaděč západně od Býště by byl logičtější pro Hradec, nikoliv však pro dopravu směrem do Třebechovic, kam má být silnice v budoucnosti protažena.
Třeba nemám aktuální informace, ale v zásadách ani jednoho z dotčených krajů ta silnice dál od I/35 nepokračuje. Jen ta část k I/35 se dostala do ZÚR Pk v rámci 1. aktualizace, původně byl zamýšlen jen obchvat Rokytna.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
No a tady vyvstává otázka jestli je pro MUK Rokytno větší cíl dopravy 50k JV Hradce nebo 6k Třebechovice. Protažení obchvatu směrem na Třebechovice je asi hodně vzdálená budoucnost, protože to není ani v UP obce ani v ZUR. Navíc to napojení na I/35 je zrovna proti největším kopcům v okolí, takže si neumím představi kudy by to mělo smysluplně vést.Honey72 píše:Dostavba plné MÚK u Vysoké by už teďkom byla dost problematická, ne však nemožná.
Přivaděč západně od Býště by byl logičtější pro Hradec, nikoliv však pro dopravu směrem do Třebechovic, kam má být silnice v budoucnosti protažena. A u Býště zřejmě počítají s rozšířením průmyslové zóny právě na západě.
Průmyslovou zónu nedokážu objektivně posoudit. Zatím je to jen Unipap a dle UP, jsou nové rozvojové plochy lehké výroby o velikosti Unipapu na druhé straně silnice za benzinkou.
Dostavba MUK u Vysoké by sice šla, ale je to tam hodně komplikované:na malém území je 4 pruh, Opatovický kanál, jedno jeho rameno, přivaděč vody do elektrárny, III/29813, napojení Opatovic po staré I/37, horkovod. Takže ty náklady by nebyly nejmenší, technické řešení by se muselo zprznit a navíc by musel být opět souhlas s odchylným řešením kvůli vzdálenosti MUK Opatovice. A to by nikdo nedal, když je tu možnost propojky z MUK Březhrad. Dělalo by se to jen pro dopravu pro 3,5t a ještě by se musela upravit křižovatka u Vysoké, protože další nárust dopravy by nesnesla.
Ta propojka z MUK Březhrad je prostě smysluplnější.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Propojka z múk Březhrad kam? Jako na druhou stranu řeky?
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Ano přes řeku - už jsem to někde viděl načrtnutý, ale asi to bylo jen v materiálech pocházejících z HK (nemůžu to najít). A ten skokánek u Březhradu by si doopravdy zasloužil předělat.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Takže o pár km jižněji bude dálnice, o pár kilometrů severněji je město s nějakým územním plánem a mostem, a budeme stavět most přes Labe tady??? Předpokládám, že místo obchvatu Březhradu bude stačit stávající silnici zbavit těch retardérů a železničního přejezdu, že?
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Citovaný článek s popisem je na předchozí straně a zde https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... zpravy_tuu je z hradecké verze idnes i s fotkami.Japao Joe píše:Ano přes řeku - už jsem to někde viděl načrtnutý, ale asi to bylo jen v materiálech pocházejících z HK (nemůžu to najít). A ten skokánek u Březhradu by si doopravdy zasloužil předělat.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Pro Hradec je napojení Moravského Předměstí na Hradubickou klíčové. Copak, hledají si novou hračku místo Milety?
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
No, ono dost aut teď jezdí do HK z Opatovic přes Vysokou. A Opatovice řvou.... Navíc když se něco stane na okruhu u nemocnice tak to občas zablokuje podstatnou část města. Ono teď stačí ze je na Rašínovce směrem z města jen jeden pruh kvůli výstavbě PHS (která tam mezi námi měla být už před min. 10 lety) a odpoledne projet kolem nemocnice do města je někdy otázka pevných nervů a dost velké časové ztráty. Takže ten nový most by se tam hodil.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Nezlobte se, ale já za tím vidím něco jiného. HK až nedávno zjistil, že jakmile bude stát D35, tak jeho dopravní problémy už budou pouze a jenom jeho. A tak teď přišel s tím, že toto je děsně potřeba a je z toho krajská priorita. Dřív veškeré problémy měla řešit Mileta. Ta nestojí. Pak přišli s Jižní spojkou, kterou raději přeměnili na silnici I. třídy, i když to měla být městská komunikace jdoucí po okraji nové rozvojové lokality. Město nějak funguje, v relaci I/37-I/35 je zahlcené transitem, který ale odvede D35. A podle mě ubude i tranzit z D11 na I/11, který raději pojede na Holice a Borohrádek, pokud nepojede vysloveně na okraj města. Teď je tady tedy pro změnu nový most přes Labe, který ani není v ZÚR a nějaké dopravní strategii. Nic z toho, o co v minulosti stáli, ještě nedotáhli dokonce, ale už chtějí zase něco nového. Vůbec bych se nedivil, kdyby za tím byla přeložka I/36 v Pardubicích a ryzí závist, která je motivuje k tomu tvrdit, že HK teď zachrání jedině tato nová komunikace. Je k tomu nějaký dopravní průzkum, jaké procento dopravy z I/37 bude končit na Moravském Předměstí a kolik aut si tím akorát zkrátí cestu, takže zvýší intenzity u Duranu, ve Štefánikově a Zborovské? Sem chce někdo dotáhnout silnici za miliardu či víc? https://www.google.com/maps/@50.1834128 ... 384!8i8192 Teď by ten nový most sloužil k objíždění dopravních problémů způsobených absencí D35, která bude v prosinci? Co bude řešit pak? Obchvat Opatovic, který je v podstatě z 2/3 hotový, akorát někoho nenapadlo, že se jednou může hodit? Dopravní obslužnost Moravského Předměstí, které to bude mít blíže na nákupy na Hradubickou? Za mě je tohle zcela nekoncepční přání zcela neschopného vedení města, které už zhruba 30 let jen tápe. A že třeba nedokázali zabránit tomu paskvilu na D11 u Plotišť mě jen utvrzuje v tom, že to je pouhý vrtoch.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Jen bych si ještě dovolil Michale připomenout i neschopnost města dotáhnout současně s výstavbou D11 i normální napojení na 4 pruh...
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
To že HK zmrší jakoukoli dopravní stavbu, která se k němu jen přiblíží je pravda. Kde je problém jsem tu už psal x-krát.michal píše:Nezlobte se, ale já za tím vidím něco jiného. HK až nedávno zjistil, že jakmile bude stát D35, tak jeho dopravní problémy už budou pouze a jenom jeho. A tak teď přišel s tím, že toto je děsně potřeba a je z toho krajská priorita. Dřív veškeré problémy měla řešit Mileta. Ta nestojí. Pak přišli s Jižní spojkou, kterou raději přeměnili na silnici I. třídy, i když to měla být městská komunikace jdoucí po okraji nové rozvojové lokality. Město nějak funguje, v relaci I/37-I/35 je zahlcené transitem, který ale odvede D35. A podle mě ubude i tranzit z D11 na I/11, který raději pojede na Holice a Borohrádek, pokud nepojede vysloveně na okraj města. Teď je tady tedy pro změnu nový most přes Labe, který ani není v ZÚR a nějaké dopravní strategii. Nic z toho, o co v minulosti stáli, ještě nedotáhli dokonce, ale už chtějí zase něco nového. Vůbec bych se nedivil, kdyby za tím byla přeložka I/36 v Pardubicích a ryzí závist, která je motivuje k tomu tvrdit, že HK teď zachrání jedině tato nová komunikace. Je k tomu nějaký dopravní průzkum, jaké procento dopravy z I/37 bude končit na Moravském Předměstí a kolik aut si tím akorát zkrátí cestu, takže zvýší intenzity u Duranu, ve Štefánikově a Zborovské? Sem chce někdo dotáhnout silnici za miliardu či víc? https://www.google.com/maps/@50.1834128 ... 384!8i8192 Teď by ten nový most sloužil k objíždění dopravních problémů způsobených absencí D35, která bude v prosinci? Co bude řešit pak? Obchvat Opatovic, který je v podstatě z 2/3 hotový, akorát někoho nenapadlo, že se jednou může hodit? Dopravní obslužnost Moravského Předměstí, které to bude mít blíže na nákupy na Hradubickou? Za mě je tohle zcela nekoncepční přání zcela neschopného vedení města, které už zhruba 30 let jen tápe. A že třeba nedokázali zabránit tomu paskvilu na D11 u Plotišť mě jen utvrzuje v tom, že to je pouhý vrtoch.
Viz. tady třetí příspěvek od konce: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... &start=225
Jen pár poznámek:
Hradec opravdu není zahlcený transitem ve směru I/37-I/35. Jde jen o něco mezi 3-4k voz./24h ( i když s vysokým podílem NA). Po dostavbě D35 se částečně otočí směry, protože napojení HK na Moravu částečně převezme I/37. Tudíž u nemocnice dojde k úbytku menším než 3k voz./24h, tj. cca 10% intenzit v daném úseku. Opticky to bude lepší, protože zmizí velký podíl NA.
Tranzit z D11 na I/11 není u OA nijak významný a NA přes Borohradek nemůžou, kvůli malé podjezdné výšce.
Tu komunikaci "MUK Březhrad - ČOV" HK vymyslel proto, že město pochopilo, že prospali šanci na Jižní spojku přes Labe až ke Zborovské z ITI, tím že jí před 15 lety přestali připravovat a v budoucnu ji nikdy nezaplatí. Se SVO v PCE to nesouvisí. Podobně si mohl HK nechat postavit značnou část komunikací co má v UP z peněz SŽ, minimálně drahé mostní objekty v rámci staveb několika zdvojkolejnění co se ve městě pár let připravují, ale zaspal úplně stejně.
Jakou miliardu a víc? Má to být S7,5 v délce cca 1km s jedním mostem, s jedním rámovým a jedním trubním propustkem. S9,5 by byla vhodnější (a ne o moc drazší), ale to stát nezaplatí a kraj by musel upravit trasu až po křížení se Štefánikovou.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... P8Xn84X0Y7
Dle cenových normativů to dělá 17,8m. za cestu + 40m za most. I kdybych to vynásobil 3x, tak se ani nepřiblížím ke 1/4 miliardě.
Nechápu, kdo by si tudy měl zkracovat cestu, to je čistě pro potřeby sídlišť na JV HK, kde žije polovina města. Dá se říct, že to bude městu hasit problém Mileta, protože tím že se nebude stavět ta mimoúrovňová varianta, ale jen se přidají podchody a dodělá se další světelná křižovatka 200m od Milety hrozí v budoucnu kapacitní problémy. Směr z Moravského na I/35 se totiž částečně přesune na MUK Rokytno a částečně do levéhé odbočení ze Zborovské na okruh (směr MUK Opatovice).
Problém Milety jsem vysvětloval tady: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... &start=100
Obchvat Opatovic HK nepotřebuje. Nepotřebují ho ani Opatovice, jezdí tam 3k voz/24h a žádné problémy tam nevznikají. Ale starosta Opatovic se cítí přetížen dopravou, tak furt něco vymýšlí.
Na přeměně jižní spojky na silnici I. třídy nevidím nic špatného. HK by na takovou stavbu neměl. Je to prostě politika. Městský okruh v Brně taky platí stát a I/2 JVO PCE je jen přístupová komunikace do průmyslové zóny a taky se zní udělala silnici I. třídy, aby ji zaplatil stát.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Přiznávám, cenu jsem střelil zcela od boku. Ale když tu silnici napojím rovně na stávající exit včetně nového mostu, tak to máme zhruba 650 m záplavovým územím, takže estakáda. K tomu je potřeba úprava ulice V Mlejnku, podle mě v celé délce až po začátek města. K tomu bych přičetl nutnou cyklostezku v rámci úprav ulice V Mlejnku a nemyslím si, že ten most se dá bez oddělené cesty pro chodce/cyklisty dnes postavit. Zvlášť s uzákoněným odstupem 1,5 m v tak cyklisty frekventovaném kraji. Další náklady budou vedlejší - protože by ta stavba ve snaze ulehčit Opatovicím a Vysoké výrazně přitížila Březhradu, což je městská část, která se nenechá zadarmo jen tak ošulit. Tam by bylo ideální spojit obchvat s novým mostem přes trať ČD. Takže by fakt zajímalo, jak vypadá ten záměr, protože na mě to působí dojmem, že město chce postavit most přes Labe stůj co stůj, bez ohledu na to, že to musí mít také nějakou návaznost na okolí.Xyzc píše:Má to být S7,5 v délce cca 1km s jedním mostem, s jedním rámovým a jedním trubním propustkem.
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
trochu OT
jsou i města, která také chtějí stavět nové mosty, ale rozhodně ne pro IAD
takže buďte v Hradci rádi, jestli radní ještě chtějí stavět "normální" mosty
jsou i města, která také chtějí stavět nové mosty, ale rozhodně ne pro IAD
takže buďte v Hradci rádi, jestli radní ještě chtějí stavět "normální" mosty
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 8.10.2010 7:30:58
Re: I/37 Hradec Králové – Pardubice
Proč by měla přitížit Březhradu?