Stránka 1 z 26

I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 19.2.2010 12:31:57
od andy
Severní část, I/37 Chrudim, obchvat, úsek Medlešice - křiž. I/17

Hlavní trasu stavby tvoří 5850 metrů dlouhý úsek přeložky silnice I/37 mezí obcí Medlešice a křižovatkou se silnicí I/17. Obchvat je veden volnou východní trasou mimo obytnou zástavbu města Chrudim. Začátek obchvatu navazuje na již dokončenou přeložku silnice I/37 Jesničánky–Medlešice, a to jihovýchodně od obce Medlešice, konec úseku je v nově vybudované mimoúrovňové křižovatce se silnicí I/17 (výhledově na něj naváže úsek křižovatka I/17 – Slatiňany).

Komunikace je navržena v kategorii S 11,5/80, pouze v úseku Medlešice - MÚK Vestec je navržena v kategorii S 11,5/100 jako polovina na tomto úseku výhledově uvažované čtyřpruhové komunikace S 22,5/100.

Leták stavby zde. Z aktuálního článku:
www.ct24.cz píše:Chrudim obchvat měla již mnohokrát slíbena, naposled loni ale na něj nakonec nezbyly peníze. Nyní platí, že se začne stavět příští rok – snad již opravdu. "Ve špičce je průjezd přes dvacet tisíc aut," uvedl starosta Chrudimi Jan Čechlovský.

Re: I/37 Chrudim - obchvat, úsek Medlešice - křiž. I/17

Napsal: 15.4.2010 13:18:11
od andy
Desatero problémů města: co Chrudim nejvíc pálí?
místostarosta Chrudimi Petr Řezníček píše:První a nejzásadnější problém se týká zřízení silničního obchvatu města. Náklady na vybudování obchvatu představují okolo 1,5 miliardy korun a rozhodnutí o této částce neleží na městě. V průběhu posledního roku jsme absolvovali několik jednání se zástupci Ředitelství silnic a dálnic ČR, Státního fondu dopravní infrastruktury a ministerstva dopravy. Za úspěch můžeme považovat, že pro letošní rok je připraveno 20 milionů korun na archeologický průzkum budoucího staveniště a v chystaném rozpočtu na rok 2011 je zahrnuta předpokládaná částka na stavební práce ve výši 500 milionů korun.

Re: I/37 Chrudim - obchvat, úsek Medlešice - křiž. I/17

Napsal: 28.4.2010 17:26:18
od Lenny
Chrudim za obchvat lobuje dlouhá léta, snad ji to už výjde.

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 21.5.2010 10:18:25
od andy
Dálnice s 'devadesátkou', pak špunt u Parama
(...)
Tady už silničáři mají na stavbu přeložky dokonce vysoutěženého dodavatele. A z 22 milionů korun, které letos doslova vyžebrali ze státní kasy, nyní probíhá záchranný archeologický průzkum a přeložky inženýrských sítí, například horkovodu.
„Nadějí, že by se akce „Chrudim' mohla co nejdříve spustit, je rozpočtová změna. O ní se ministr velmi aktivně zasazuje, obchvat města je opravdu prioritou,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský...

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 18.9.2010 7:43:29
od Mario
Na idnesu po návštěvě Bárty v kraji se píše, že obchvat je rozestavěný. Probíhají na něm nějaké práce?

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 18.9.2010 7:48:23
od martini
Mario píše:Na idnesu po návštěvě Bárty v kraji se píše, že obchvat je rozestavěný. Probíhají na něm nějaké práce?
Ne.

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 18.9.2010 13:11:10
od :o)
ŽE by naděje pro obchvat Chrudimi? Ihned.cz píše:
Přednost mají obchvaty 
Třetí patro obří křižovatky v Opatovicích nad Labem u Pardubic, na kterou má navázat rychlostní komunikace R 35, se stavět nebude. V Pardubickém kraji, stejně jako v jiných regionech, mají přednost stavby obchvatů.  Náměstek ministra Ivo Toman podotkl, že zastavení dostavby křižovatky v Opatovicích "není konec světa". V příštím roce by stát měl vyčlenit peníze na výkupy pozemků pro R 35 směrem na Vysoké Mýto.
Podle Bárty by v budoucnu mohla třetí patro křižovatky postavit soukromá firma. Před několika týdny se začalo stavět, ale asi po měsíci Bárta tuto stavbu společně s jinými silnicemi v Česku zastavil. "Peníze, které jsou teoreticky určeny na třetí patro křižovatky, je lepší použít na konkrétní obchvaty obcí a měst, které budou mnohem více sloužit lidem než to třetí patro," řekl Bárta.
"Pro nás je to klíčové a pan ministr to tady potvrdil. Co se týká obchvatů, tak prioritu určitě má Trojice u Parama v Pardubicích a obchvat Chrudimi. Udělám všechno pro to, abychom ze všech možných kritérií spravedlivě a férově vybrali a podle toho, kolik bude peněz, postupně postavili," řekl Toman.
Za důležité  považuje Bárta také vyřešení situace na Náchodsku. "Náchod vnímám jako jedno z mnoha měst v republice, které trpí. Rozumím tomu, že tam politikové léta slibují krásnou novou komunikaci okolo města, že tam lidem dochází trpělivost," prohlásil.

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 14.3.2011 21:00:55
od Lenny
Co jsem slíbil odvolávám a co jsem nesliboval slibuji, tak by se dal nazvat další stav přípravy obchvatu Chrudimi

Peníze jsou jen na archeologický průzkum více zde
Pro chrudimské je však takové vyjádření zklamáním. "Co na to říct? Jsme zklamaní. Jediné, co působí optimisticky, je zvyk, že když už se jednou kopne do země, tak se obvykle pokračuje. Ale od ministra Bárty už jsem slyšel hodně vyjádření a všechny byly bez konkrétního stanoviska," řekl místostarosta Chrudimi Miroslav Tejkl.

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 26.3.2011 21:00:52
od martini
Jako na jeden z mála obchvatů jsou na Chrudim peníze na 2012 v rozpočtu SFDI jmenovitě. Mělo by dojít i k posílení rozpočtu přípravy na I. třídy.

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 27.6.2011 17:29:05
od Lenny
Není možné, ledy se pohnuly a po hodně dlouhé době byla podepsána smlouva se zhotovitelem nějaké velké zakázky. V tomto případě bude Eurovia CS realizovat stavba I/37 Chrudim obchvat úsek Medlešice - I/17 s vysouteženou cenou 1 511 680 890 Kč i s DPH, původní odhadovaná cena byla 1,4 mld. Kč. Soutež byla uzavřena po 2 letech.

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 27.6.2011 19:57:11
od dd
Vzhledem ke všem okolnostem (krize, omezený rozpočet, žádné nové stavby, Bárta, atd.) mi přijde uzavření zakázky s cenou odhad + 10% jako krok zpátky a ne, že se ledy pohnuly.

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 27.6.2011 21:09:39
od Lenny
Tady nebyla snad dva roky podepsána žádná smlouva na tak velkou stavbu. Soutěžní nabídky se podávaly před 2 roky....

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 27.6.2011 21:19:11
od dd
Však proto je to absurdní a podle mého to smrdí. Přestože se žádná velká stavba nepodepsala, tak se vysoutěží za cenu o 10% nad odhad. Navíc odhad i nabídky byly podávány před 2 lety. V roce 2009? To u nás ještě trval stavební boom.

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 28.6.2011 2:54:17
od Marooned17
Slováci staví 9 Km dálnice D1 na Spiši za 1,5 mld, a to je to D 26,5...

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 28.6.2011 14:22:53
od Mario
Marooned17 - ale Slováci mají EURo :-D

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 28.6.2011 15:01:10
od Vizi
Mario píše:Marooned17 - ale Slováci mají EURo :-D
A proto je jejich dálnice levnější?
Nepředpokládám, že se domníváte, že se Marooned17 spletl a dálnice má stát 1,5 mld EUR

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 28.6.2011 20:08:23
od Mario
Vizi píše:
Mario píše:Nepředpokládám, že se domníváte, že se Marooned17 spletl a dálnice má stát 1,5 mld EUR
Předpokládám, proto ten smajlík :-)

Jinak co se týče toho výběrového řízení. V podstatě proběhne v souladu se zákony, s tím nic neuděláte, dokud nezměníte zákony. Pokud by se znova měly dávat nové nabídky, celé by se to zdrželo, tak se zřejmě staví ve stylu "rychle to postavme, než nám ty prachy další ministr sebere"...

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 28.6.2011 20:47:13
od Lenny
Tady řešíte cenu, ale to že zahájí po dlouhé stavbě nějaká velká stavba, již nikoho nepotěší....

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 28.6.2011 22:04:01
od Mario
Vzhledem k tomu, jaké jsou plány s rozpočtem pro MD, tak jí stejně zastaví...

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 29.6.2011 16:59:32
od Jarda Š.
Mario píše:Vzhledem k tomu, jaké jsou plány s rozpočtem pro MD, tak jí stejně zastaví...
Jde o čerpání peněz z OPD, protože do r. 2015 by se to mělo lehce stihnout postavit, což neplatí pro mnoho dalších připravovaných staveb, takže nějaké peníze by se na to najít v rozpočtu SFDI měly (a zbytek pak doplatí EU).

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 29.6.2011 18:03:54
od Mario
Na I/11 směr na Opavu se taky mělo čerpat peníze z OPD... Ale budu doufat, že se mýlím a že fakt stavba poběží :-)

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 3.7.2011 14:08:42
od martini
Lenny, smlouva je na tento obchvat uzavřena již delší dobu... To jestli dojde k faktickému zahájení se ještě uvidí, našlo se tam dost archeologických pozůstatků, ale 2012 zahájení by snad mohlo být reálné, uvidíme.

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 3.7.2011 14:34:58
od Lenny
To je možné, ale nebyla zveřejněna v Informační systému veřejných zakázek. K čemu bylo to prodlené, mi není jasné.

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 3.7.2011 14:36:46
od martini
No, spíše se jedná o nějaké uklízení stolu, prostě jen někdo delší dobu nedal do ISVZUS příslušné údaje k dokončení VZ dle zákona.

Re: I/37 Chrudim, obchvat

Napsal: 3.7.2011 14:38:46
od Lenny
to se stává docela často, třeba R7 Postoloprty - MÚK Bítozeves tam rovněž ještě není, na další si teď nevzpomenu.