I/37 Pardubice - Chrudim, rozšíření na 2+2
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
I/37 Pardubice - Chrudim, rozšíření na 2+2
Ve vláknu k JZ obchvatu Pardubic bylo aktualizováno nové trasování silnice I/2, kde mě zaujalo vyznačení sousedních staveb, mj. také rozšíření silnice I/37 mezi Pardubicemi a Chrudimí na 4-pruh. Loni proběhla médii i zdejším fórem informace o zrušení tendru na studii ohledně ekonomické návratnosti (viz článek https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/d ... pravy_lati)
Uplynul rok a půl a nikde jsem se nedočetl, v jakém stádiu přípravy je stavba dnes (nicméně když se objevuje na mapách sousedních staveb, tak předpokládám, že ŘSD s rozšířením i nadále počítá), a nenašel jsem jiné vhodné vlákno, tak jsem vytvořil nové.
4-pruh by se zde vzhledem k intenzitě provozu hodil (když jsou mosty, podjezdy/podchody a celkově obchvat připraven na toto rozšíření), jen si nejsem jistý, co by to udělalo s okružní křižovatkou u Parama, kde jsou již dnes pravidelně kolony ze směru od Chrudimi.
Uplynul rok a půl a nikde jsem se nedočetl, v jakém stádiu přípravy je stavba dnes (nicméně když se objevuje na mapách sousedních staveb, tak předpokládám, že ŘSD s rozšířením i nadále počítá), a nenašel jsem jiné vhodné vlákno, tak jsem vytvořil nové.
4-pruh by se zde vzhledem k intenzitě provozu hodil (když jsou mosty, podjezdy/podchody a celkově obchvat připraven na toto rozšíření), jen si nejsem jistý, co by to udělalo s okružní křižovatkou u Parama, kde jsou již dnes pravidelně kolony ze směru od Chrudimi.
- Přílohy
-
- obrázek_2022-11-30_000714442.png (380.09 KiB) Zobrazeno 4078 x
Re: I/37 Pardubice - Chrudim, rozšíření na 2+2
Psal jsem o tom loni a je tam i mapka, MÚK Závodiště by se kompletně předělávala: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/k ... pravy_latiMartin96 píše:4-pruh by se zde vzhledem k intenzitě provozu hodil (když jsou mosty, podjezdy/podchody a celkově obchvat připraven na toto rozšíření), jen si nejsem jistý, co by to udělalo s okružní křižovatkou u Parama, kde jsou již dnes pravidelně kolony ze směru od Chrudimi.
Re: I/37 Pardubice - Chrudim, rozšíření na 2+2
vzdyt z toho kusu I/37 od Pce delaji pravidelne parkoviste - pri akcich. V Pce se v doprave od revoluce vubec nic nezmenilo a je stale neschopno udelat ze sebe prohlasovany dopravni uzel
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/37 Pardubice - Chrudim, rozšíření na 2+2
Copak kruhák u Parama, ale světelná křižovatka u Dražkovic. Původní stavbu MÚK tenkrát vzdali, aby se nehandrkovali donekonečna a mohlo se konečně budovat. Už je to pěkná řádka let, třeba se majitel blízké nemovitosti změnil a nebude už prudit, že mu z nadjezdu bude někdo koukat přes plot
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/37 Pardubice - Chrudim, rozšíření na 2+2
Já osobně si stále myslím, že ty dvě závady by se měly řešit v předstihu bez ohledu na rozšíření, protože ten dvoupruh při těch intenzitách asi není ten hlavní problém. Křižovatku u Dražkovic bych řešil přemostěním, nevím o kolik je to dražší než paralelka a levnější než MÚK, která mi připadá trochu nad míru. Ale asi by mě za to dost lidí sežralo
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/37 Pardubice - Chrudim, rozšíření na 2+2
Pravda. Vždyť u Dražkovic být křižovatka nemusí. Najet si mohou na nedaleké MÚK. Proč by měla být kdejaká vesnice napojena na jedničku, když jim hned vedle prochází dvojka.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: I/37 Pardubice - Chrudim, rozšíření na 2+2
Tam ani křižovatka být neměla. To je historická věc, kdy Pardubické ŘSD pouze ustupovalo dvěma lidem. Jednak asi nejbohatšímu člověku v Pardubicích(restituent dvou obrovských majetků - dnes v řádu miliard korun) a jednomu sedlákovi z Dražkovic. Jeho syn se mnou chodil na ZŠ a byl to hroznej debil..
Prostě pan restituent nechtěl aby bylo vidět na jeho pozemky (tenisové kurty atd...) a sedlák vypruzoval dueto...
Most přes silnici a hotovo... Pokud bude v budoucnu ještě křižovatka Medlešice tak není co řešit...
A pochybuji, že do toho bude chtít stávající vedoucí ŘSD v Pardubicích jít...
Stačí podívat na protihliukový val - na čím je pozemku....
A dojdou vám další věci... To je stejné jako pozemky jinde, ale do toho se nevrtá... To se radši vykoupí znovu.... Vyřeší znovu....
Místo toho aby se někdo sejmul... Tak kamarádi z mokré čtvrti....
Prostě pan restituent nechtěl aby bylo vidět na jeho pozemky (tenisové kurty atd...) a sedlák vypruzoval dueto...
Most přes silnici a hotovo... Pokud bude v budoucnu ještě křižovatka Medlešice tak není co řešit...
A pochybuji, že do toho bude chtít stávající vedoucí ŘSD v Pardubicích jít...
Stačí podívat na protihliukový val - na čím je pozemku....
A dojdou vám další věci... To je stejné jako pozemky jinde, ale do toho se nevrtá... To se radši vykoupí znovu.... Vyřeší znovu....
Místo toho aby se někdo sejmul... Tak kamarádi z mokré čtvrti....
Re: I/37 Pardubice - Chrudim, rozšíření na 2+2
Já bych tedy naopak udělal jeden záměr, který by obsahoval 4-pruh (neříkám striktně až kam, pravděpodobně po křižovatku Vestec), MÚK u Parama, jen most u Dražkovic (díky za vysvětlení kontextu, proč to tam je řešené takhle, vždy mi to vrtalo hlavou) a dostavbu druhé větve na křižovatce Medlešice. Samozřejmě, že to půjde i všechno samostatně, ale příprava všeho by měla začít co nejdříve. Po zkušenostech odjinud, je kolikrát lepší, když je jeden záměr, protože to tlačí na schválení celku. Samozřejmě, kdyby se to potom na jedné věci vyloženě zaseklo, rozdělit to jde vždycky...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/37 Pardubice - Chrudim, rozšíření na 2+2
Nebo silnici z vesnic přetnout. Případné stížnosti na objížďku směřujte dotyčnému
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: I/37 Pardubice - Chrudim, rozšíření na 2+2
To je dobrej nápad. To by Lojza koukal...
Dnes už je to starej pán. Příští rok mu tuším bude 80. Ale jako člověk je a především byl hroznej... Arogantní , sprostej, hulvát na ženský...
Koho rodiče atd. pracovali v Průmstavu Pardubice stačí se doma zeptat...
Nikdy z něj nic dobrýho nebylo... A to jeho otec i děd byly ve své době kandidáty na primátora Pardubic.... Jedna fabrika v Pardubicích, druhá v V. Mýtě, pozemky, velkostatek v Dražkovicích...Velká stavební firma plus nemovitosti v Pardubicích...
Stížnosti na ,,křižovatku" v Dražkovicích směřujte na něj..
Dnes už je to starej pán. Příští rok mu tuším bude 80. Ale jako člověk je a především byl hroznej... Arogantní , sprostej, hulvát na ženský...
Koho rodiče atd. pracovali v Průmstavu Pardubice stačí se doma zeptat...
Nikdy z něj nic dobrýho nebylo... A to jeho otec i děd byly ve své době kandidáty na primátora Pardubic.... Jedna fabrika v Pardubicích, druhá v V. Mýtě, pozemky, velkostatek v Dražkovicích...Velká stavební firma plus nemovitosti v Pardubicích...
Stížnosti na ,,křižovatku" v Dražkovicích směřujte na něj..
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/37 Pardubice - Chrudim, rozšíření na 2+2
Pardubice - Chrudim, rozšíření na 2+2 už má svůj leták. Ve hře jsou 3 varianty:
Varianta "A" – zrušeno bez náhrady. V tomto případě by silnice III/32226 vedla přes I/37 po novém nadjezdu a bez možnosti napojení na rozšiřovanou silnici I/37 (z důvodu nedodržení minimální vzdálenost křižovatek dle normy, která stanovuje minimální vzdálenost křižovatek v odstupu 2,5 km).
Varianta "B" – zrušeno bez náhrady s paralelní komunikací. Řešení je stejné jako ve variantě A s tím rozdílem, že hlavní napojení a odvedení dopravy mimo Dražkovice je řešeno paralelní souběžnou komunikací podél I/37. Nová propojka (v kategorii S 7,5) by byla napojena do budoucí okružní křižovatky na MÚK Dražkovice.
Varianta "C" – plnohodnotná mimoúrovňová křižovatka Jesenčany. Toto řešení zahrnuje kompletní výstavbu nové MÚK s napojením všech směrů. Tento návrh ale nesplňuje normu týkající se zmíněné minimální vzdálenost křižovatek. Plnohodnotná křižovatka je navržena s vratnými větvi a 2 okružními křižovatky v místech křížení.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :45:54.783
Varianta "A" – zrušeno bez náhrady. V tomto případě by silnice III/32226 vedla přes I/37 po novém nadjezdu a bez možnosti napojení na rozšiřovanou silnici I/37 (z důvodu nedodržení minimální vzdálenost křižovatek dle normy, která stanovuje minimální vzdálenost křižovatek v odstupu 2,5 km).
Varianta "B" – zrušeno bez náhrady s paralelní komunikací. Řešení je stejné jako ve variantě A s tím rozdílem, že hlavní napojení a odvedení dopravy mimo Dražkovice je řešeno paralelní souběžnou komunikací podél I/37. Nová propojka (v kategorii S 7,5) by byla napojena do budoucí okružní křižovatky na MÚK Dražkovice.
Varianta "C" – plnohodnotná mimoúrovňová křižovatka Jesenčany. Toto řešení zahrnuje kompletní výstavbu nové MÚK s napojením všech směrů. Tento návrh ale nesplňuje normu týkající se zmíněné minimální vzdálenost křižovatek. Plnohodnotná křižovatka je navržena s vratnými větvi a 2 okružními křižovatky v místech křížení.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :45:54.783
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: I/37 Pardubice - Chrudim, rozšíření na 2+2
Za mně dobrý, akorát by s tím chtělo pohnout...vodouch2000 píše:Pardubice - Chrudim, rozšíření na 2+2 už má svůj leták. Ve hře jsou 3 varianty:
Varianta "A" – zrušeno bez náhrady. V tomto případě by silnice III/32226 vedla přes I/37 po novém nadjezdu a bez možnosti napojení na rozšiřovanou silnici I/37 (z důvodu nedodržení minimální vzdálenost křižovatek dle normy, která stanovuje minimální vzdálenost křižovatek v odstupu 2,5 km).
Varianta "B" – zrušeno bez náhrady s paralelní komunikací. Řešení je stejné jako ve variantě A s tím rozdílem, že hlavní napojení a odvedení dopravy mimo Dražkovice je řešeno paralelní souběžnou komunikací podél I/37. Nová propojka (v kategorii S 7,5) by byla napojena do budoucí okružní křižovatky na MÚK Dražkovice.
Varianta "C" – plnohodnotná mimoúrovňová křižovatka Jesenčany. Toto řešení zahrnuje kompletní výstavbu nové MÚK s napojením všech směrů. Tento návrh ale nesplňuje normu týkající se zmíněné minimální vzdálenost křižovatek. Plnohodnotná křižovatka je navržena s vratnými větvi a 2 okružními křižovatky v místech křížení.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :45:54.783
Pokud se v roce 26 - 27 zprovozní jihovýchodní obchvat tak se světelná křižovatka bude ucpávat ještě více, protože dopravu sem bude bude stahovat i tato nová komunikace...
Doufám, že si této skutečnosti již někdo všiml...
Re: I/37 Pardubice - Chrudim, rozšíření na 2+2
Pokud kvůli normám plánujeme i rušit odpočívky či nestavět někde velmi potřebné nové, kde jsou ty vzdálenosti mezi nimi ještě vyšší, pak nechápu, proč je vůbec jako varianta počítána ta s plnohodnotnou MÚK Jesenčany. Tím spíš, když je opravdu velmi nadbytečná, něco jiného by to bylo, kdyby bylo žádoucí ji postavit.
Jinak mi to celkově přijde dobře navržené, líbí se mi i variantní paralelní komunikace. Zajímalo by mě, zda se časově vyplatí ji použít i při jízdě z Mikulovic, nebo bude rychlejší jet přes Dražkovice.
Nevím, zda je potřebné mít MÚK Medlešice obousměrnou, ta ovšem není součástí tohoto záměru.
Nejdůležitější je, že přípravu lze považovat za započatou. Samozřejmě se nesmí ale zpozdit plánovaná MÚK u Parama.
Jinak mi to celkově přijde dobře navržené, líbí se mi i variantní paralelní komunikace. Zajímalo by mě, zda se časově vyplatí ji použít i při jízdě z Mikulovic, nebo bude rychlejší jet přes Dražkovice.
Nevím, zda je potřebné mít MÚK Medlešice obousměrnou, ta ovšem není součástí tohoto záměru.
Nejdůležitější je, že přípravu lze považovat za započatou. Samozřejmě se nesmí ale zpozdit plánovaná MÚK u Parama.
Re: I/37 Pardubice - Chrudim, rozšíření na 2+2
Já bych tak nejásal - podle mě to je nejdřív na za 10+ let. Provoz z vedlejších tam generuje průmyslová zóna Černá za Bory (oblast od Heřmaňáku tam najíždí přes Ostřešany - Nemošice/Mnětice) a v případě zprovoznění JZ a JV obchvatu Pardubic tento provoz zmizí, no a to co tam zůstane klidně pojmou Dražkovice. Takže za mě místo světel nadjezd bez možnosti vjet na I/37 (i za cenu boje s místním oligarchou).