I/43 Mladějov (D35) - Lanškroun
Napsal: 19.5.2010 17:29:03
Oznámení záměru: Silnice I/43 v úseku R35 - Lanškroun
Záměrem je vybudovat novou silniční komunikaci, spojující plánovanou rychlostní silnici R35 v prostoru Mladějova s připravovaným jižním obchvatem města Lanškrouna. Délka hodnoceného úseku je cca 13 km, trasa silnice I/43 je navržena a posuzována v kategorii S 9,5/70. Vybudování silnice I/43 bude navazovat na výstavbu silnice R35 a obchvatu Lanškrouna.
Trasa vychází z R35 v MÚK Kunčina severně od Moravské Třebové. Vede severoseverozápadním směrem, prochází mezi obcemi Mladějov na Moravě a Rychnov na Moravě, nedaleko Květné (část obce Trpík) se stáčí k severovýchodu, obchází východní cíp zástavby obce Luková a prochází podél celé zástavby obce Žichlínek až k obchvatu Lanškrouna, kde je ukončena.
Výhledově lze uvažovat s prodloužením směrem na jih za účelem přímého propojení Lanškrouna a Moravské Třebové. Nová silnice I/43 také vytváří předpoklady pro pokračování silnice I/43 severním směrem k městu Králíky a dále na hraniční přechod s Polskou republikou (což by podstatně odlehčilo zatížení obcí podél stávajících silnic I/43 a I/11 a kvalitativně by povýšilo dopravní napojení tohoto příhraničního regionu), kde jsou však podmínky pro vedení silnice méně příznivé.
Záměr zřejmě souvisí s "úlitbou" pardubickému kraji v podobě vybudování přivaděčů do míst, kam původně chtěl vést přímo R35. Zákres trasy do mapy včetně obchvatu Lanškrouna a pokračování na Mor. Třebovou lze najít zde na str. 27.
Záměrem je vybudovat novou silniční komunikaci, spojující plánovanou rychlostní silnici R35 v prostoru Mladějova s připravovaným jižním obchvatem města Lanškrouna. Délka hodnoceného úseku je cca 13 km, trasa silnice I/43 je navržena a posuzována v kategorii S 9,5/70. Vybudování silnice I/43 bude navazovat na výstavbu silnice R35 a obchvatu Lanškrouna.
Trasa vychází z R35 v MÚK Kunčina severně od Moravské Třebové. Vede severoseverozápadním směrem, prochází mezi obcemi Mladějov na Moravě a Rychnov na Moravě, nedaleko Květné (část obce Trpík) se stáčí k severovýchodu, obchází východní cíp zástavby obce Luková a prochází podél celé zástavby obce Žichlínek až k obchvatu Lanškrouna, kde je ukončena.
Výhledově lze uvažovat s prodloužením směrem na jih za účelem přímého propojení Lanškrouna a Moravské Třebové. Nová silnice I/43 také vytváří předpoklady pro pokračování silnice I/43 severním směrem k městu Králíky a dále na hraniční přechod s Polskou republikou (což by podstatně odlehčilo zatížení obcí podél stávajících silnic I/43 a I/11 a kvalitativně by povýšilo dopravní napojení tohoto příhraničního regionu), kde jsou však podmínky pro vedení silnice méně příznivé.
Záměr zřejmě souvisí s "úlitbou" pardubickému kraji v podobě vybudování přivaděčů do míst, kam původně chtěl vést přímo R35. Zákres trasy do mapy včetně obchvatu Lanškrouna a pokračování na Mor. Třebovou lze najít zde na str. 27.