Stránka 6 z 13

Re: I/43 obecně

Napsal: 22.5.2018 19:38:15
od ppepe
několik fotek stavby nového mostu v Černé Hoře
https://ppepe-rajce.rajce.idnes.cz/I_43_-_Cerna_Hora/

Re: I/43 obecně

Napsal: 8.6.2018 18:04:29
od ppepe
https://brnensky.denik.cz/galerie/priva ... ml?photo=8

popis fotky sice mluví o bazánu uzavřeného koupaliště, ale na fotce není koupaliště. Ty bazény jsou základy podpěr nově budovaného mostu I/43.

Re: I/43 obecně

Napsal: 18.6.2018 14:37:50
od Akatum
https://brno.idnes.cz/oprava-tah-brno-s ... pravy_krut

Od 1.7. se bude měsíc opravovat úsek mezi Kuřimí a Lipůvkou. Nákladní doprava pojede kyvadlově přes semafor, osobní po objízdných trasách.

Re: I/43 obecně

Napsal: 20.6.2018 15:53:09
od ppepe
do alba https://ppepe-rajce.rajce.idnes.cz/I_43_-_Cerna_Hora/ přidány čtyři fotky ze dneška

Re: I/43 obecně

Napsal: 20.7.2018 11:18:20
od David
Dobrá zpráva pro řidiče - úsek mezi Kuřimí a Lipůvkou už je hotový, před chvílí jej otevřeli. Tedy o 9 dní dříve než bylo plánováno.

Re: I/43 obecně

Napsal: 25.7.2018 21:29:02
od ppepe
most u Černé hory o měsíc poporostl. Pár rychlých fotek mezi dvěma sprškami přidáno do alba https://ppepe-rajce.rajce.idnes.cz/I_43_-_Cerna_Hora/

Re: I/43 obecně

Napsal: 24.8.2018 17:14:30
od balance
Aktuální pohled na výstavbu nového mostu na obchvatu Černé Hory

Obrázek Obrázek

https://www.jpeg.cz/images/2018/08/24/DJI_0738.jpg
https://www.jpeg.cz/images/2018/08/24/DJI_0739.jpg

Re: I/43 obecně

Napsal: 26.9.2018 20:25:16
od ppepe
most u Černé Hory, zase po měsíci, https://ppepe-rajce.rajce.idnes.cz/I_43_-_Cerna_Hora

Re: I/43 obecně

Napsal: 4.12.2018 11:25:16
od martas
Neví někdo, zda už je otevřen nový most?

Re: I/43 obecně

Napsal: 4.12.2018 12:42:35
od multi
Není otevřený, údajně 15.12. Může někdo potvrdit?

Re: I/43 obecně

Napsal: 4.12.2018 13:12:23
od Aram96
Včera ještě nebylo otevřeného nic, ani malé mosty ani velký. Podle řsd by měl být most každým dnem hotov, ale stejně je pak ještě plánována oprava povrchu až do 12.1.19
Je to chvályhodné, na tom kousku jsou strašné koleje, ovšem proč to nešlo udělat dříve než začalo mrznout, to mi někdo odbornější zkuste vysvětlit ? Mohl se dodělat most, 10 m asfaltu mezi silnicí a mostem a jezdíme ne ? :crazy:

Re: I/43 obecně

Napsal: 6.12.2018 11:01:08
od balance

Re: I/43 obecně

Napsal: 7.12.2018 10:16:18
od balance

Re: I/43 obecně

Napsal: 7.12.2018 11:27:28
od Aram96
Konečně, paráda hned se bude jezdit lépe. Jinak oprava těch malých mostků před kruháčem je podle stránek do 15.12. Asfalt tam už ale je. A oprava vozovky za ČH, jak jsou ty koleje, je posunuta na březen 2019. Snad někdo dostal rozum a nebude dělat silnici v lednu :ok:

Re: I/43 obecně

Napsal: 7.1.2019 18:47:43
od Lenny
Dnes bylo zveřejněno Oznámení EIA na I/43 MÚK Lipůvka + MÚK Kuřim, východ + Podlesí, obchvat. Je to v kategorii S 9,5/80. Od jižního obchvatu Kuřimi je na I/43 dále sledována kategorie S 9,5, neboť je zbytečná stavět S 11,5, když bude čtyřpruhová D43, resp. S43.

Re: I/43 obecně

Napsal: 8.1.2019 8:49:05
od xipecko
předpokládaný termín zahájení 2025, to je docela optimistický odhad

Re: I/43 obecně

Napsal: 8.1.2019 13:35:59
od Aram96
Sranda je, že na I/43 se chystá mnoho úprav - stoupací pruh před černohorským lesem, přeložka I/43 před lesem z druhé strany, přeložka toho kopce u Krhova (nejspíš v podobě polovičního profilu D43), přeložka silnice u Bořitova a další úpravy. Tyto všechny ŘSD plánuje (alespoň minulý rok ještě plánovalo) v roce 2020.
A ten nehorší úsek, čili Česká-Lipůvka, který je přetížený přes deset let, protože se čeká na dálnici už 30 let, nepočítaje před revolucí, ten má jít do realizace v roce 2025. :crazy:
Navíc je to nereálný termín podle některých. A ještě k tomu napíšou, že je zbytečné 11,5 protože bude dálnice. Dálnice bude v roce 2035-2040, pokud vůbec někdy. To víme všichni tady a snad i na ŘSD.

Co ale na ŘSD Brno asi nikdo nevidí, jsou intenzity. 2016 - cca 24 000 vozidel, všední dny téměř 26 000. Na dvoupruhu ! Tohle mám pocit nikde v republice není. Snad jen na I/3, ale tam je realizace dálnice podstatně blíže, je alespoň daná trasa a plán začít stavět 2024. To, že finanční náročnosti jsou zde velkým otazníkem realizace, je další věc. Zato polovina dálnice D6, která se normálně připravuje a plánuje stavět v poměrně blízkých letech, má intenzity okolo 8 000 vozidel. Jako není to trochu absurdní ??

K I/43 - Na Blansko míří 8 000 vozidel, na Svitavy 16 000.
Proč na tom úseku Česká-Lipůvka, neplánují s těmi MÚK rovnou rozšíření. Stačilo by udělat to samé rozšíření, jako je původní I/48, čili nedělený čtyřpruh bez odstavných. Nejsou to v žádném případě vyhozené peníze, protože ty vysoké intenzity tam budou jezdit minimálně přes 10 let, ne-li déle. Po realizaci D43 tam zůstává minimálně 12 000 vozidel pořád. To jsou intenzity, pro které se v současné době plánují čtyřpruhy na mnoha, mnoha místech republiky. A tady řeknou, že to na 10 let nemá cenu rozšiřovat ani na 11,5 ? :zvraci: Ano nemá, protože to je prašť jak uhoď, pokud se nepřidají pruhy, to souhlas ...

Všechna auta z Blanska + všechna z Lipůvky a Lažan pojedou po staré. Plus připočíst šetřílky na naftě za pár km navíc a nebo na známce - těch také nebude málo, nebo prostě jen svátečních řidičů, co jedou po staré z tradice a protože to nepotřebují "hnát" po dálnici. Čili tam i s dálnicí budou pořád intenzity, pro které je potřeba 4 pruhů. Těch 12 000 to je minimum. Pro těch 12 000 mluví i to, že kdykoli je řeč o "potřebnosti" D43, tak se řešilo to, že na samotné dálnici bude málo aut, že se jich z I/43 nepřesune tolik, aby to bylo potřeba stavět - to je další argument, že na staré zůstává velký počet aut i po dálnici. Další věc je, že MÚK jsou stejně v plánu, takže to by nebyla překážka pro rozšíření. A další velký fakt je, že by šlo o pitomých 5 km rozšíření. Čili to ani nebude tak finančně náročné, když nejdražší části - MÚK - se stejně budou stavět.
Prostě jsem zvědavý, na čem by si to ŘSD obhájilo, že to zde nerozšiřuje. Je to dáno naprostou neschopností celé této Brněnské divize. Řešil jsem to tu už jednou a pořád si za tím stojím. Jako co je opravdu nejvíce do očí bijící, je rozšiřování, plánování rozšiřování nebo dokonce plánování dálnice na mnoha místech v ČR, kde jezdí TŘETINA aut, co tady :roll: V okolí Plzně například. Tam navíc ještě s tak nesmyslnou koncepcí.

Ještě mě napadlo rozšířit tento úsek alespoň na právě 11,5, vyznačit tři pruhy a prostřední "nějak" střídat, že ráno bude pro směr Brno a v poledne se to přehodí na směr z Brna. Prostřední by byl po obou stranách s plnou čárou a byl by pro rychlá auta, min. rychlost 80 například a na noc by se zavřel. Měnilo by se to proměnným dopravním značením. Ale chápu, že to je scifi, navíc čára není zeď, žejo :lol:

Re: I/43 obecně

Napsal: 9.1.2019 8:00:09
od siesa
Souhlasim, pouze dvoupruh je zcela nekoncepcni a jen to doklada neznalost mistnich pomeru.
Ten provoz tam bude vzdycky. Ostatne D43 bude mit kolem Brna spise tranzitni charakter. Intenzity na stavajici silnici jsou generovany prevazne dojizdejicimi obyvateli okolnich mest a obci. A ti nepojedou do Brna po budouci D43 (at uz povede pres Bystrc, nebo brazdou), ktera ani nebude poradne napojna na VMO. Takze vsichni, kteri pojedou na Krpole, do Centra, na Lisen, na Lesnou atd., ti vsichni prijedou po stavajici silnici.
Dle meho nazoru je zkapacitneni az min. po Lipuvku nutnost...

Re: I/43 obecně

Napsal: 9.1.2019 9:11:43
od Honey72
Postavit nedělený čtyřpruh na silnici první třídy, navíc evropské, navíc mimo obec - nelze. Už jsme se tu o tom bavili. Musela by to být klasická čtyřpruhová silnice podobná dálnici, pokud by nedostala nějakou výjimku. Taková silnice by zde našla uplatnění i po dokončení dálnice, přece jen je to výpadovka, jenže EIA a další srandičky by se možná táhly tak dlouho, že by to nebylo ani za těch deset let. A nikomu se do toho nechce.

Re: I/43 obecně

Napsal: 9.1.2019 11:15:52
od Martin z Ostravy
A byl by to další argument pro odpůrce D43 ve stopě A88.

Re: I/43 obecně

Napsal: 9.1.2019 11:50:25
od mapman
siesa píše:Souhlasim, pouze dvoupruh je zcela nekoncepcni a jen to doklada neznalost mistnich pomeru.
Ten provoz tam bude vzdycky. Ostatne D43 bude mit kolem Brna spise tranzitni charakter. Intenzity na stavajici silnici jsou generovany prevazne dojizdejicimi obyvateli okolnich mest a obci. A ti nepojedou do Brna po budouci D43 (at uz povede pres Bystrc, nebo brazdou), ktera ani nebude poradne napojna na VMO. Takze vsichni, kteri pojedou na Krpole, do Centra, na Lisen, na Lesnou atd., ti vsichni prijedou po stavajici silnici.
Dle meho nazoru je zkapacitneni az min. po Lipuvku nutnost...
Ale vždyť součástí S43 (D to asi nebude, takže ani za ni osobní vozidla nebudou platit) je i přivaděč na starou 43ku, momentálně je opět v kurzu jižní obchvat Kuřimi, takže veškerá doprava od Boskovic, Letovic a Tišnova přijede po 4pruhu a bude dál pokračovat po 4pruhu. Po těchto MUK Lipůvka a Podlesí pojede jen doprava od Blanska a lokálka od Lipůvky a Černé hory, na to by měl dvoupruh pohodlně stačit nebo ne?

Re: I/43 obecně

Napsal: 9.1.2019 22:13:08
od AF-1
2035-2040 zni docela realne.
V te dobe by se mohl razit prvni tunel na D3 a pomalu mohla byt stabilizovana trasa 518-520..

Re: I/43 obecně

Napsal: 10.1.2019 0:31:43
od ttc
mapman píše:
siesa píše:Souhlasim, pouze dvoupruh je zcela nekoncepcni a jen to doklada neznalost mistnich pomeru.
Ten provoz tam bude vzdycky. Ostatne D43 bude mit kolem Brna spise tranzitni charakter. Intenzity na stavajici silnici jsou generovany prevazne dojizdejicimi obyvateli okolnich mest a obci. A ti nepojedou do Brna po budouci D43 (at uz povede pres Bystrc, nebo brazdou), ktera ani nebude poradne napojna na VMO. Takze vsichni, kteri pojedou na Krpole, do Centra, na Lisen, na Lesnou atd., ti vsichni prijedou po stavajici silnici.
Dle meho nazoru je zkapacitneni az min. po Lipuvku nutnost...
Ale vždyť součástí S43 (D to asi nebude, takže ani za ni osobní vozidla nebudou platit) je i přivaděč na starou 43ku, momentálně je opět v kurzu jižní obchvat Kuřimi, takže veškerá doprava od Boskovic, Letovic a Tišnova přijede po 4pruhu a bude dál pokračovat po 4pruhu. Po těchto MUK Lipůvka a Podlesí pojede jen doprava od Blanska a lokálka od Lipůvky a Černé hory, na to by měl dvoupruh pohodlně stačit nebo ne?

Nesoulasím - ta intezita 12 tis. je současný reál.... Blansko na D43 nepojede (kvůli 5km si nebude dělat zajížďku) totéž platí o Lipůvce kde se staví jak o život. případně okolních obcích.

Navíc zapomínáte na Kuřim... ta je zatraceně přetížená a i když bude jižní obchvat tak si uvědomte, že Kuřim má 2x tolik obyvatel co před 20 lety a staví tam stále dál... Samozřejmě jižní část bude jezdít na českou, západní na D43 a co sever a severovýchod.

Víte například, že developer Moravská stavební a.s. vedl v Kuřimi před cca 10 léty územní řízení ve kterém usiloval o povolení sídliště s mnohastovkami bytů a domů v prostoru od centra Kuřimi směrem na Podolí. Upustil od toho pro problémy s jedním pozemkem na přístupu, ale územní plán Kuřimi zde toto dovoluje...
Pozice je zde https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x ... 23.805%22N

To by bylo klidně 1000 aut denně na současné I/43 a samozřejmě obrovský impuls k zástavbě okolních polí. (ten původní plán ani z jedné strany nenavazoval na současnou zástavbu Kuřimi).

Re: I/43 obecně

Napsal: 10.1.2019 8:46:01
od kojal
Nevím v jaké fazi je to ted ale asi je to pořád aktuální.

V nové kuřimské čtvrti se zabydlí tři tisíce lidí. Investor ukázal první návrhy

Zdroj: https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 70228.html

Re: I/43 obecně

Napsal: 10.1.2019 9:14:45
od mapman
ttc píše:
Nesoulasím - ta intezita 12 tis. je současný reál.... Blansko na D43 nepojede (kvůli 5km si nebude dělat zajížďku) totéž platí o Lipůvce kde se staví jak o život. případně okolních obcích.
...
Člověče, neblázněte. Zaprvé, nikdo neříká, že Blansko pojede po D43.

Zadruhé. Současná I/43 má v těchto místech intenzitu 22 tisíc voz/den, přičemž od Blanska přijíždí v průměru 8 tisíc voz/den. Pokud bude stát 4pruh S43 od Svitávky po Kuřim, tak mi od Černé hory po staré silnic pojede jen pár tisíc aut. I kdybych k tomu připočítal severní část Kuřimi, tak se na úrovni Podlesí s postavenou S43 nemůžu na staré silnici dostat přes 20 tisíc voz/hod - a i tuhle hodnotu by 2 pruh s MÚK ještě dobře zvládal. Jih Kuřimi bude na 43ku najíždět až u České jak je tomu dnes.

Spíš bych se bál toho, že po připojení jižního obchvatu Kuřimi do staré trasy u České se začne přicpávat stávající 4pruh ve městě (Česká - KrPole), hlavně pokud se nepodaří současně s novou přeložkou Kuřim - Svitávka dokončit i úsek Troubsko - Kuřim, což je podle mě mnohem větší problém, než možný nedostatek kapacity výše uvedeného návrhu MÚK Lipůvka, Kuřim sever a Podlesí...