I/43 v úseku D35 - Polsko
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
Kdy už jim dojde, že tohle je trochu k ničemu. Buď nic (není to prostě potřeba, snad vyjma toho obchvatu Lanškrouna), nebo pokud budou Poláci plánovat ve výhledu dálnici až k hranicím, tak se stejně musí vyhledat a vyprojektovat 4-pruh. Ať už od D35 až na hranice nebo s využitím S44.
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
https://www.orlicky.net/?id_zpravy=1154 ... ZRAzK-U84q
Poláci jdou do čtyřpruhu až na hranice.
Poláci jdou do čtyřpruhu až na hranice.
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
Tak my bychom měli (teď bez ironie) alespoň co nejdříve vypsat výběrko na studii, kudy táhnout silnici u nás. Jestli přímo z D35 nebo využít S44. A případně kategorii. A jsem názoru, že 3.dálniční přechod s PL je prostě odpovídající, tudíž by to chtělo 4-pruh i u nás.
Trasování z S44 by mimochodem mohlo být i velmi přínosné pro region Javorníku, kterému by se zlepšila dopravní dostupnost, přes Polsko. Ale chtělo by to opravdu spočítat, co by vyšlo levněji a co by mělo větší přínosy.
Trasování z S44 by mimochodem mohlo být i velmi přínosné pro region Javorníku, kterému by se zlepšila dopravní dostupnost, přes Polsko. Ale chtělo by to opravdu spočítat, co by vyšlo levněji a co by mělo větší přínosy.
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
Když se na to podíváme reálně, tak na 4- pruh tam nejspíš nebudou intenzity ani poté, co to Poláci dodělají až na hranice. Navíc ten terén tam je hodně komplikovaný a vyplácnout 20 miliard na 4-pruh na mostech a v tunelech se nikomu chtít nebude. Nejlepší by bylo prostě zrealizovat uvažovanou silnici Mladějov (D35)-Lanškroun-Dolní Lipka, ale v lepší kategorií, než S 9,5/70.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
Už vidím to nadšení u nás. Jen se konečně prosadil zpátky čtyřpruh pro D43, tak se má najednou táhnout až ke hranicím. Obávám se, že z toho hned tak nic nebude, pokud se nepodepíše s Poláky nějaká smlouva. Každopádně, ta studie by se mohla upravit aspoň na poloviční profil.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
Dá se někde dohledat originální zpráva, že to schválil polský parlament? Nebo je to jenom nějaká snaha vlády, kterou spláchnou další volby?
-
- Příspěvky: 707
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
Poláci trasu koumaj cca od roku 2015 - 2016 možná i dříve, kdy jsem jim předával nějaké vlastní materiály, kde se dá co najít k původní německé dálnici atd...
Moje poslední informace jsou z léta loňského roku, ale s tím že to bude od Klodska v polovičním profilu...
A nejlépe na hraniční přechod vycházelo cca místo v místech kde měla překračovat dnešní hranice původní říšská dálnice...
Vše zpracovávám do knihy ,,Říše staví dálnici" včetně variant....
Aktuálně mám novou pozůstalost z které jsem ,,čuměl na drát"....Desítky stran textu v NJ... Proč západně od Habelschwerdtu a ne východně, proč západně za nádražím v Mittelwalde spíše dál než blíž... Steinbach....
Hlavně to netrasujte přes Bukovice, Hambalky atd... Pokud někdo bude chtít... Dovolená v Bundesarchivu a bude studovat....
Moje poslední informace jsou z léta loňského roku, ale s tím že to bude od Klodska v polovičním profilu...
A nejlépe na hraniční přechod vycházelo cca místo v místech kde měla překračovat dnešní hranice původní říšská dálnice...
Vše zpracovávám do knihy ,,Říše staví dálnici" včetně variant....
Aktuálně mám novou pozůstalost z které jsem ,,čuměl na drát"....Desítky stran textu v NJ... Proč západně od Habelschwerdtu a ne východně, proč západně za nádražím v Mittelwalde spíše dál než blíž... Steinbach....
Hlavně to netrasujte přes Bukovice, Hambalky atd... Pokud někdo bude chtít... Dovolená v Bundesarchivu a bude studovat....
-
- Příspěvky: 707
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
Žádné tunely ani mosty nad 400 m nejsou potřeba... Stačí mít německé materiály...oakenfold píše: ↑16.4.2023 15:51:36 Když se na to podíváme reálně, tak na 4- pruh tam nejspíš nebudou intenzity ani poté, co to Poláci dodělají až na hranice. Navíc ten terén tam je hodně komplikovaný a vyplácnout 20 miliard na 4-pruh na mostech a v tunelech se nikomu chtít nebude. Nejlepší by bylo prostě zrealizovat uvažovanou silnici Mladějov (D35)-Lanškroun-Dolní Lipka, ale v lepší kategorií, než S 9,5/70.
Jediný co nejsme asi schopný bez úprav vyřešit je klesání od Laudonu k Lussdorfu, které bylo v některých částech 5%... a tuším dva oblouky 600 m
Ale myslím, že za pomoci větších zemních prací se na 4,5% což je na výjímku dostat můžeme...
Musel bych prostudovat v Německu plány... Takže seš na polovině... Vychází to asi na 40 km
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
Pravda, tunel by nebyl potřeba, ale těch mostů by bylo spousta. A myslím, že by to byla nejvýše položená dálnice v ČR-že? 650 m nad mořem?
-
- Příspěvky: 707
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
Starší článek k problematice, mnohé údaje však již jsou překonány novými poznatky... Je to cca 8 let staré...
Výška vychází cca na 620 - 630 m
http://old.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... anskrouna/
Výška vychází cca na 620 - 630 m
http://old.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... anskrouna/
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
650 m n.m. má D8 pod Špičákem a 640 m n.m. severní portál tunelu Panenská v Krušných horách.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
Zářez 20 metrů v hoře Švédské šance (655 m nad mořem) a stoupání k tomu 5% to by v zimě nebyla žádná selanka. Nevím, jestli by tohle někdo schválil. Tam by se spíš udělal tunel.
-
- Příspěvky: 707
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
To je ovšem varianta, která byla už Lorenzem zamítnuta a trasovalo se jinou trasou...
Za zářezem byl špatný geo průzkum... Při velkém zatížení hrozí, že se celá hrana terénu může sesunout... A samozřejmě ŘSD tam má nějaké návrhy nakreslené....
Jak jsem psal - informace v článku jsou 8 let staré a mnoha ohledech překonané....
Ta nová trasa je mnohem příznivější včetně směrových oblouků, geo průzkumu atd.......
Za zářezem byl špatný geo průzkum... Při velkém zatížení hrozí, že se celá hrana terénu může sesunout... A samozřejmě ŘSD tam má nějaké návrhy nakreslené....
Jak jsem psal - informace v článku jsou 8 let staré a mnoha ohledech překonané....
Ta nová trasa je mnohem příznivější včetně směrových oblouků, geo průzkumu atd.......
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
Pokud by se jelo na cenu, tak původně zamýšlené vedení německé dálnice je asi nejlepší, ale proč nejsou tunely v původní variantě? Předpokládám, že se jim výhýbali, jak to jen šlo. Současné technologie umožňují úplně jiné stavitelství. Navíc zástavba od té doby pokročila a vidím tam minimálně 2 problematícké přechody přes obce, které Němci neřešili.
Nicméně v současné době se nabízí alternativa skrze S44 a také je otázka intenzit, jestli by opravdu nestačil třeba 3 pruh přes problematické úseky.
Nicméně v současné době se nabízí alternativa skrze S44 a také je otázka intenzit, jestli by opravdu nestačil třeba 3 pruh přes problematické úseky.
-
- Příspěvky: 707
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
Musíte znát terén atd... Tunely byly plánované v Sovích horách (Eulengebirge) a u Ranigsdorfu (Linhartic)... Plány jsou v Budesarchivu...
Na planiny u Heřmanic a Laudonu vystoupáte od severu pohodlně s maximálním stoupáním 3,5%.
Problém, ovšem řešitelný je sešup k Lussdorfu...
Tady se spíše bouralo než stavělo. Jsou to Sudety... Laudon měl školu, dneska je tam 30 obyvatel, Heroltice to samé... a mnoho dalších....
S 44 podívejte se do map co Vás čeká, kudy chcete v úzkém zastavěném terénu trasovat...
Viz ,,Afere Henlein" a opět materiály v Bundesarchivu....
Na planiny u Heřmanic a Laudonu vystoupáte od severu pohodlně s maximálním stoupáním 3,5%.
Problém, ovšem řešitelný je sešup k Lussdorfu...
Tady se spíše bouralo než stavělo. Jsou to Sudety... Laudon měl školu, dneska je tam 30 obyvatel, Heroltice to samé... a mnoho dalších....
S 44 podívejte se do map co Vás čeká, kudy chcete v úzkém zastavěném terénu trasovat...
Viz ,,Afere Henlein" a opět materiály v Bundesarchivu....
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
Terén znám, historické podklady neznám. Ulehčení stoupání by tunely teoreticky provést šlo, a mohlo by to snížit sklon směrem k Lubníku. (Ale nevím, jaké je tam podloží a kudy přesně vlastně dálnice měla vést). Ale zejména jsem myslel, že dříve nemuseli zvažovat některé alternativy, protože byly moc náročné a to i alternativy mimo tuto lokalitu Zábřežské vrchoviny. Menší tunely by se mohly hodit třeba zrovna na Heroltice, tam si jentak skrz obec dálnici vést nenechají. Ale je vcelku rozumně řešitelné asi i obchvatem.Tomas 1975 píše: ↑17.4.2023 10:31:32 Musíte znát terén atd... Tunely byly plánované v Sovích horách (Eulengebirge) a u Ranigsdorfu (Linhartic)... Plány jsou v Budesarchivu...
Na planiny u Heřmanic a Laudonu vystoupáte od severu pohodlně s maximálním stoupáním 3,5%.
Problém, ovšem řešitelný je sešup k Lussdorfu...
Tady se spíše bouralo než stavělo. Jsou to Sudety... Laudon měl školu, dneska je tam 30 obyvatel, Heroltice to samé... a mnoho dalších....
S 44 podívejte se do map co Vás čeká, kudy chcete v úzkém zastavěném terénu trasovat...
Viz ,,Afere Henlein" a opět materiály v Bundesarchivu....
To, že se lidé stěhují z těchto vesnic pryč, s bývalými Sudetami moc nesouvisí, si troufám trvrdit.
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
Odliv obyvatel právě naopak nejvíce souvisí se Sudety. Ne jako takovými, ale od těch dob se to tam všechno prostě "táhne".
Jinak díky moc za odborné pohledy na možnosti trasování. Že to tady nebude žádná lahůdka, je jasné. Spíše mě překvapuje, že to půjde i bez tunelů a velkých mostů a s docela přípustnými sklony. Otázka, zda se tohle příhodné trasování dokáže napasovat do krajiny při dnešních pohledech na ochranu ŽP a obyvatelstvo. Myslím si, že nějaký ten tunel či větší most by se asi nechal postavit, kdyby šlo o nové spojení takového významu. Určitě ale nic typu středočeská D3, takový význam to nebude mít nikdy ani v nejmenším.
Jinak díky moc za odborné pohledy na možnosti trasování. Že to tady nebude žádná lahůdka, je jasné. Spíše mě překvapuje, že to půjde i bez tunelů a velkých mostů a s docela přípustnými sklony. Otázka, zda se tohle příhodné trasování dokáže napasovat do krajiny při dnešních pohledech na ochranu ŽP a obyvatelstvo. Myslím si, že nějaký ten tunel či větší most by se asi nechal postavit, kdyby šlo o nové spojení takového významu. Určitě ale nic typu středočeská D3, takový význam to nebude mít nikdy ani v nejmenším.
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
myslím, že jako vždy, se za 10-15let budeme divit, kolik je v Boříkovicích aut, co jedou na jih
budou petice, radary, retardéry...
a přitom stačilo, "něco" udělat, ne čekat, až se udělá
budou petice, radary, retardéry...
a přitom stačilo, "něco" udělat, ne čekat, až se udělá
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 707
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
Tak doufám, když jsou na začátku, že se podívají do původních německých dokumentací....
Tedy pokud je budou umět najít...
Ne se podle nich řídit, ale alespoň si vzít ponaučení....
Pouze hloupí lidé opakují chyby...
Tedy pokud je budou umět najít...
Ne se podle nich řídit, ale alespoň si vzít ponaučení....
Pouze hloupí lidé opakují chyby...
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
No osobně si myslím, že obecně řečeno jsme my Češi mistři v hledání nových řešení, která už přitom někdo jiný dávno objevil. Takže bych si nedělal iluze... Každopádně máme tu ojedinělou možnost být u vskutku historického okamžiku - všechno špatně, a to jsme teprve na začátku celého procesu...
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
Ať hlavně navrhnou trasu tak, aby byla alespoň na 110 km/h. Kdyby bylo potřeba, ať se z toho dá udělat v budoucnu ten 4-pruh pro napojení případné polské dálnice.
-
- Příspěvky: 707
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
Jednoznačný souhlas a Aramem 96...
Re: I/43 Lanškroun-Dolní Lipka
A pak uz jen JZT a A88 bude konecne hotova.