I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat
Re: I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat
Další článek k tématu sporů o trasu: https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/hav ... zpravy_evs
Re: I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat
Petice i vyhrožování. Brod řeší spor kvůli jihozápadnímu obchvatu města
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/vys ... ravy_epsal
Mapka v článku je na první pohed trochu matoucí, protože sever je dole a trochu našikmo a ne nahoře, jako obvykle.
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/vys ... ravy_epsal
Mapka v článku je na první pohed trochu matoucí, protože sever je dole a trochu našikmo a ne nahoře, jako obvykle.
Re: I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat
Nově se tam koukám vynořili starostové Lípy a Michalovic, kteří razantně odmítli variantu číslo IV Tak myslím, že tady je to jasné, nebude nic.
Re: I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat
Problém jsou "zítřejší" volby ! Kdejaký městský zastupitel a tím více starosta se chce na poslední chvíli zviditelnit...
Re: I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat
Zastupitelé Brodu vybrali variantu IV: https://havlickobrodsky.denik.cz/zpravy ... 20912.html
Re: I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat
Takže nebude žádný obchvat...
Re: I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat
Takže nic, chudáci Šmolováci.
Re: I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat
Na posun to moc nevypadá: https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/obc ... -zpravy_mv
Re: I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat
Ti lžou jak Babiš:
" Brodští zastupitelé variantu označovanou číslicí 4 zvolili zejména na základě údajných výsledků srpnové schůzky. Při ní se starosta Jan Tecl a místostarosta Zbyněk Stejskal (oba ODS) sešli s ministrem dopravy Martinem Kupkou (taktéž ODS) a ředitelem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radkem Mátlem.
„Slíbili nám podporu té varianty, kterou zvolíme. Deklarovali, že proti rozhodnutí zastupitelstva nepůjdou. Všechny čtyři varianty jsou podle nich řešitelné a mají zelenou, jsou na stejné startovní čáře,“ informoval v polovině září zastupitele starosta Tecl."
" Brodští zastupitelé variantu označovanou číslicí 4 zvolili zejména na základě údajných výsledků srpnové schůzky. Při ní se starosta Jan Tecl a místostarosta Zbyněk Stejskal (oba ODS) sešli s ministrem dopravy Martinem Kupkou (taktéž ODS) a ředitelem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radkem Mátlem.
„Slíbili nám podporu té varianty, kterou zvolíme. Deklarovali, že proti rozhodnutí zastupitelstva nepůjdou. Všechny čtyři varianty jsou podle nich řešitelné a mají zelenou, jsou na stejné startovní čáře,“ informoval v polovině září zastupitele starosta Tecl."
Re: I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat
Jako úplně nechápu ten odpor Michalovic a Lípy. U Michalovic se to stejně jen napojí na stávající obchvat a Lípa je sakra daleko, byť je to jejich katastr, neovlivní je to nijak.
Těžko říct, která varianta je ve výsledku lepší. To dohadování neprospěje nikomu, protože se to akorát celé zdrží. Všechny varianty mají své pro a proti, otázkou je, které odpůrce bude jednodušší prostřelit. Za rok uvidíme, jak zahýbá s propustností brodské křižovatky kompletní východní obchvat. Třeba nakonec nebude žádný obchvat. Nebo obchvátit jen Brod a skončit před Šmolovy. Ale otázkou je, zda by to akceptovali politici i ten NIMBYsta. Bylo by to polovičaté řešení a pokračování by bylo pořád možné.
Napadá mě ještě možnost zahloubení průtahu Šmolov ala Prchalov na 58. To by bylo myslím také řešení, byť dražší a možná precedentní pro další podobné případy.
Těžko říct, která varianta je ve výsledku lepší. To dohadování neprospěje nikomu, protože se to akorát celé zdrží. Všechny varianty mají své pro a proti, otázkou je, které odpůrce bude jednodušší prostřelit. Za rok uvidíme, jak zahýbá s propustností brodské křižovatky kompletní východní obchvat. Třeba nakonec nebude žádný obchvat. Nebo obchvátit jen Brod a skončit před Šmolovy. Ale otázkou je, zda by to akceptovali politici i ten NIMBYsta. Bylo by to polovičaté řešení a pokračování by bylo pořád možné.
Napadá mě ještě možnost zahloubení průtahu Šmolov ala Prchalov na 58. To by bylo myslím také řešení, byť dražší a možná precedentní pro další podobné případy.
Re: I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat
„Slíbili nám podporu té varianty, kterou zvolíme. Deklarovali, že proti rozhodnutí zastupitelstva nepůjdou. Všechny čtyři varianty jsou podle nich řešitelné a mají zelenou, jsou na stejné startovní čáře,“ informoval v polovině září zastupitele starosta Tecl."
Těžko jim někdo mohl slíbit, že jsou všechny varianty na stejné startovní čáře, když ta varianta vedoucí kolem Šmolov už je zanesená v ZÚR. Nehledě na to, že stát tu variantu 4 odmítá dlouhodobě, protože na ni nevyšla studie ekonomické efektivnosti. Zkrátka se blížily volby, zastupitelé se báli jít do konfliktu a takhle to dopadlo.
Těžko jim někdo mohl slíbit, že jsou všechny varianty na stejné startovní čáře, když ta varianta vedoucí kolem Šmolov už je zanesená v ZÚR. Nehledě na to, že stát tu variantu 4 odmítá dlouhodobě, protože na ni nevyšla studie ekonomické efektivnosti. Zkrátka se blížily volby, zastupitelé se báli jít do konfliktu a takhle to dopadlo.
Re: I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat
Havlíčkobrodský deník:
Obchvat Havlíčkova Brodu u Šmolov: hrozí soudy i placení vlastní studie
Ať si město zajistí na své náklady zpracování odborné studie, která doloží, že vybraná varianta číslo čtyři je pro stavbu vhodná. Není důvod, aby ji zpracovalo a platilo ŘSD, reagoval Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic na výběr trasy jihozápadního obchvatu Havlíčkova Brodu. „Vedení města ustoupilo jednomu člověku, naše varianta číslo dvě byla spolehlivě prověřená,“ dodal Buček.
Stavba jihozápadního obchvatu města se může podle ŘSD oddálit o několik let a město Havlíčkův Brod čekají nepříjemnosti. Trasu číslo čtyři vybrali brodští zastupitelé na posledním jednání před volbami s plným vědomím, že zasahuje do katastrů dvou samostatných obcí Lípa a Michalovice. „Jednali jsme na ministerstvu dopravy. Varianta čtyři je nadčasová a není nepřijatelná,“ hájil vítěznou variantu starosta Havlíčkova Brodu Jan Tecl. Jenže ŘSD má jiný názor. „Kolem stavby je mnoho otazníků,“ reagoval mluvčí Buček s tím, že je třeba kvůli trase číslo čtyři učinit také změnu územního plánu rozvoje Kraje Vysočina.
Vypracování odborné studie není levná záležitost a například zastupitel Milan Plodík protestuje. „Vyhozené peníze. Na prvním ustavujícím jednání to otvírat nebudeme, ale hned na dalším ano. Ustoupili jsme požadavku jedince. To jsme si pomohli,“ prohlásil.
Variantu číslo čtyři důrazně prosazoval podnikatel Zbyněk Špinar z Lipky u Šmolov, který si nepřál, aby obchvat vedl kolem jeho pozemků. Podle Plodíka je ale na obzoru nový problém. „V cestě trasy čtyři jsou další sporné pozemky. Majitelé už oznámili, že se budou soudit. Takže jihozápadní obchvat nebude vůbec,“ povzdechl si Plodík.
Podle místostarosty Brodu Zbyňka Stejskala se město bude obchvatem zabývat po zvolení nového zastupitelstva a až zjistí další podrobnosti. „Jihozápadní obchvat je priorita,“ zdůraznil.
Trasa čtyři jihozápadního obchvatu se tlačí na pozemky samostatných obcí Lípa a Michalovice. Na posledním jednání o obchvatu před volbami padla ze strany brodských radních zmínka, že nové vedení radnice má za úkol přesvědčit vedení obou obcí, aby s obchvatem souhlasilo. To se zdá Martinu Bučkovi z ŘSD nepravděpodobné.
Lucie Hanauerová vede v Lípě rodinné centrum Tiliánek. „Smutná představa. Z jedné strany nám chtějí stavět vysokorychlostní trať a z druhé obchvat,“ prohlásila. Místostarosta Lípy Ondřej Baloun je také proti zvolené trase obchvatu. „Za mě jasné ne. Ať se Brod stará sám. I kdyby se vedení Lípy změnilo, těžko by nový starosta s obchvatem souhlasil a riskoval nevraživost obyvatel,“ zdůraznil Baloun. Stejně se k jihozápadní trase číslo čtyři staví v Michalovicích.
Na stavbu jihozápadního obchvatu se těšili lidé z Humpolecké ulice v Havlíčkově Brodě. Obchvat měl vyvést z města nákladní dopravu a ulevit zátěži v Humpolecké, kdy jsou obyvatelé už zoufalí. Například podnikatel Jan Růžička z kuchyňského studia chodí do práce raději pěšky. „Autem je to problém. Zákazníci si na dopravu na Humpolecké stěžují,“ řekl Deníku.
Důchodce Jaroslav Švanda bydlí v Humpolecké ulici celý život. „Léta trpíme a budeme kvůli jednomu člověku trpět dál. Na Humpolecké není možné bez strachu přejít ulici. Jeden přechod pro lidi je na Humpolecké u hospody Formanka a druhý až ve Šmolovech. A ten rámus se nedá poslouchat,“ postěžoval si.
Podle Martina Bučka z ŘSD stavby obchvatů provázejí problémy a každá varianta má odpůrce. Jihozápadní obchvat kolem Šmolov v Brodě řeší nejméně dva roky. Podle původních plánů měl obchvat vést od Selské jizby přes Dolík, přes silnici první třídy 34 mezi Šmolovami a Občinami a kolem sídliště Lipka. Ulehčil by dopravě ve Šmolovech. Ale objevily se protesty. Další varianty dvě a tři měly také své odpůrce, proto se objevila varianta čtyři od Selské jizby na Michalovice.
Obchvat Havlíčkova Brodu u Šmolov: hrozí soudy i placení vlastní studie
Ať si město zajistí na své náklady zpracování odborné studie, která doloží, že vybraná varianta číslo čtyři je pro stavbu vhodná. Není důvod, aby ji zpracovalo a platilo ŘSD, reagoval Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic na výběr trasy jihozápadního obchvatu Havlíčkova Brodu. „Vedení města ustoupilo jednomu člověku, naše varianta číslo dvě byla spolehlivě prověřená,“ dodal Buček.
Stavba jihozápadního obchvatu města se může podle ŘSD oddálit o několik let a město Havlíčkův Brod čekají nepříjemnosti. Trasu číslo čtyři vybrali brodští zastupitelé na posledním jednání před volbami s plným vědomím, že zasahuje do katastrů dvou samostatných obcí Lípa a Michalovice. „Jednali jsme na ministerstvu dopravy. Varianta čtyři je nadčasová a není nepřijatelná,“ hájil vítěznou variantu starosta Havlíčkova Brodu Jan Tecl. Jenže ŘSD má jiný názor. „Kolem stavby je mnoho otazníků,“ reagoval mluvčí Buček s tím, že je třeba kvůli trase číslo čtyři učinit také změnu územního plánu rozvoje Kraje Vysočina.
Vypracování odborné studie není levná záležitost a například zastupitel Milan Plodík protestuje. „Vyhozené peníze. Na prvním ustavujícím jednání to otvírat nebudeme, ale hned na dalším ano. Ustoupili jsme požadavku jedince. To jsme si pomohli,“ prohlásil.
Variantu číslo čtyři důrazně prosazoval podnikatel Zbyněk Špinar z Lipky u Šmolov, který si nepřál, aby obchvat vedl kolem jeho pozemků. Podle Plodíka je ale na obzoru nový problém. „V cestě trasy čtyři jsou další sporné pozemky. Majitelé už oznámili, že se budou soudit. Takže jihozápadní obchvat nebude vůbec,“ povzdechl si Plodík.
Podle místostarosty Brodu Zbyňka Stejskala se město bude obchvatem zabývat po zvolení nového zastupitelstva a až zjistí další podrobnosti. „Jihozápadní obchvat je priorita,“ zdůraznil.
Trasa čtyři jihozápadního obchvatu se tlačí na pozemky samostatných obcí Lípa a Michalovice. Na posledním jednání o obchvatu před volbami padla ze strany brodských radních zmínka, že nové vedení radnice má za úkol přesvědčit vedení obou obcí, aby s obchvatem souhlasilo. To se zdá Martinu Bučkovi z ŘSD nepravděpodobné.
Lucie Hanauerová vede v Lípě rodinné centrum Tiliánek. „Smutná představa. Z jedné strany nám chtějí stavět vysokorychlostní trať a z druhé obchvat,“ prohlásila. Místostarosta Lípy Ondřej Baloun je také proti zvolené trase obchvatu. „Za mě jasné ne. Ať se Brod stará sám. I kdyby se vedení Lípy změnilo, těžko by nový starosta s obchvatem souhlasil a riskoval nevraživost obyvatel,“ zdůraznil Baloun. Stejně se k jihozápadní trase číslo čtyři staví v Michalovicích.
Na stavbu jihozápadního obchvatu se těšili lidé z Humpolecké ulice v Havlíčkově Brodě. Obchvat měl vyvést z města nákladní dopravu a ulevit zátěži v Humpolecké, kdy jsou obyvatelé už zoufalí. Například podnikatel Jan Růžička z kuchyňského studia chodí do práce raději pěšky. „Autem je to problém. Zákazníci si na dopravu na Humpolecké stěžují,“ řekl Deníku.
Důchodce Jaroslav Švanda bydlí v Humpolecké ulici celý život. „Léta trpíme a budeme kvůli jednomu člověku trpět dál. Na Humpolecké není možné bez strachu přejít ulici. Jeden přechod pro lidi je na Humpolecké u hospody Formanka a druhý až ve Šmolovech. A ten rámus se nedá poslouchat,“ postěžoval si.
Podle Martina Bučka z ŘSD stavby obchvatů provázejí problémy a každá varianta má odpůrce. Jihozápadní obchvat kolem Šmolov v Brodě řeší nejméně dva roky. Podle původních plánů měl obchvat vést od Selské jizby přes Dolík, přes silnici první třídy 34 mezi Šmolovami a Občinami a kolem sídliště Lipka. Ulehčil by dopravě ve Šmolovech. Ale objevily se protesty. Další varianty dvě a tři měly také své odpůrce, proto se objevila varianta čtyři od Selské jizby na Michalovice.
Re: I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat
A komedie pokračuje
Projektant našel pro jihozápadní obchvat Brodu pátou variantu, Lípa ji odmítá
Zdroj: https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/obc ... -zpravy_mv
Projektant našel pro jihozápadní obchvat Brodu pátou variantu, Lípa ji odmítá
Zdroj: https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/obc ... -zpravy_mv
Re: I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat
Tak doufám, že vyberou tu "nejoptimálnější", jak je řečeno v článku. (lepší než optimální už nic být nemůže, natož nejoptimálnější, klasický nešvar..)
Re: I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat
Ta nová varianta vypadá dobře a palec nahoru za MÚK. Ještě by to chtělo S11,5.
Ale ten starosta Lípy, no nevím, buď je to zase nějaký zamindrákovanec nebo hloupý jézéďák, co je automaticky proti všemu (a že jsem takových starostů poznal...u těchto střediskových obcí celkem pravidlo) a nebo má s Brodem a jeho politickou reprezentací nějaký problém a jen se mstí. Vždyť tu Lípu to nijak neovlivní a jen to lízne katastr...nechápu.
Ale ten starosta Lípy, no nevím, buď je to zase nějaký zamindrákovanec nebo hloupý jézéďák, co je automaticky proti všemu (a že jsem takových starostů poznal...u těchto střediskových obcí celkem pravidlo) a nebo má s Brodem a jeho politickou reprezentací nějaký problém a jen se mstí. Vždyť tu Lípu to nijak neovlivní a jen to lízne katastr...nechápu.
Re: I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat
Ten starosta Lípy je podle mě ukázkový příklad zabedněnce, co mektá automaticky proti všemu. Jinak ta pátá varianta nevypadá špatně, ale stejně jako ta čtyřka neřeší průtah skrz Šmolovy. Ale třeba přijdou s šestou variantou. Času je dost. Vzhledem k tomu, že se nedokáží dohodnout, tak se stejně nic stavět nebude.
Re: I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat
Takže nakonec se stejně nejspíš bude stavět ta původní varianta kolem Šmolov
Havlíčkobrodský deník:
Obchvat Brodu u Šmolov opět na scéně. Přibývají varianty i protesty
O nás bez nás. To je podle předsedy osadního výboru Šmolovy Leoše Vaněčka jednání městských zastupitelů o budoucí podobě jihozápadního obchvatu kolem Šmolov, místní části Havlíčkova Brodu. Konalo se v pondělí jedenáctého prosince dopoledne, ale jasné rozhodnutí o variantě, která by vyřešila například zatížení Humpolecké ulice v Brodě dopravou, opět nepadlo. Ve hře jich je už celkem šest.
Obchvat u Šmolov. To je pověstný horký brambor od samého začátku. Každá varianta vyvolává protesty. Předseda Vaněček se diví, že o nových jednáních v pondělí vůbec nevěděl a svoje stížnosti poslal Deníku. „Jakožto osadní výbor musím říct, že jsme překvapení, že se zpracovávají další nové varianty, že se i nadále uvažuje o variantě číslo pět, která vychází z rušené varianty číslo čtyři, která je pro sousední obec Lípa neprůchozí. Stejně tak varianta šest, která Šmolovy obkrouží kolem dokola,“ prohlásil.
Jak Vaněček dodal, na veřejné schůzi při představování varianty číslo pět za účasti starosty Zbyňka Stejskala a místostarosty Libora Honzárka bylo obyvatelům Šmolov slíbeno, že pokud nebude varianta pět realizovatelná, vrátí se k posuzování variant dva a tři, které přijatelné jsou. Vaněček se diví, proč radní hledají další nové cesty a oddaluje se rozpracování variant, které jsou již vymyšlené a průchozí.
Varianty obchvatu
1. Od Selské jizby ke Šmolovům. Pod průmyslovou zónou kruhový objezd. Doprava by jezdila přes Šmolovy dál.
2. Od Selské jizby trasa křížem přes silnici mezi části Šmolovy a Občiny. Lipku a Šmolovy by obchvat minul asi o sto metrů a napojil se na silnici před Michalovicemi.
3. Skoro stejně jako dvojka. Jen část Lipku a Šmolovy by trasa obchvatu minula o pár metrů dál.
4. Od Selské jizby na Michalovice. Na silnici by se trasa napojila těsně před vsí. Šmolovy by minula, ale zase by zabrala katastr Lípy a Michalovic. Na trase by muselo být několik mostů. Podle ŘSD jde o nejdražší variantu. Nově upraveno tak, že trasa povede dál od Šmolov. Dlouhý most nahradí dva kratší. Místo kruhového objezdu mimoúrovňová křižovatka se silnicí na Lípu. Tato varianta je už mimo hru.
5. Jen jiná varianta verze čtyři. Nově upraveno tak, že trasa povede dál od Šmolov. Dlouhý most nahradí dva kratší. Místo kruhového objezdu vznikne mimoúrovňová křižovatka se silnicí na Lípu.
6. Obkrouží Šmolovy kolem dokola tak důkladně, že je podle obyvatel obce uzavře natolik, že nebudou moci jít ani na procházku po okolí.
Podle starosty Zbyňka Stejskala Šmolovy nikdo neodsunul do pozadí. „Informace o jednání zastupitelů jsou zveřejněny s předstihem, kdokoliv ze Šmolov se může účastnit,“ řekl Deníku Stejskal. Jak starosta dodal, tím, kdo bude mít o budoucí podobě obchvatu Šmolov hlavní slovo, je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). „Zastupitelé pouze nabídnou možné varianty stavby, rozhodne ŘSD,“ dodal starosta s tím, že osadní výbor Šmolovy nemá na rozdíl od zastupitelů ani právní subjektivitu. „Až bude ve hře konkrétní výsledná varianta, samozřejmě budeme osadní výbor informovat a vyslechneme připomínky,“ zdůraznil starosta.
K jednání o podobě obchvatu Šmolov má výhrady i Eva Zelingrová, která tam bydlí. „Divím se, proč radní v Brodě řeší nějaké další nevýhodné varianty,“ řekla Deníku. Podle manželů Prchalových ze Šmolov nikdo v obci obchvat nebojkotuje, ale nelíbí se jim, že se jednání tak dlouho vleče. „Jde o to, vyhovět konkrétnímu jedinci,“ prohlásili a upozornili, že je to podnikatel Zbyněk Špinar, který v místě žije, konkrétně v protější Lipce. Ten si údajně nepřeje, aby obchvat vedl kolem jeho pozemků. Podle brodského zastupitele Pavla Dubna je zbytečné hledání dalších variant, když první tři, a hlavně třetí varianta, jsou reálné. Na pondělním jednání zastupitelů jedenáctého prosince jasné rozhodnutí nepadlo, hlasovat o nejvhodnější variantě budou zastupitelé na dalším jednání.
Havlíčkobrodský deník:
Obchvat Brodu u Šmolov opět na scéně. Přibývají varianty i protesty
O nás bez nás. To je podle předsedy osadního výboru Šmolovy Leoše Vaněčka jednání městských zastupitelů o budoucí podobě jihozápadního obchvatu kolem Šmolov, místní části Havlíčkova Brodu. Konalo se v pondělí jedenáctého prosince dopoledne, ale jasné rozhodnutí o variantě, která by vyřešila například zatížení Humpolecké ulice v Brodě dopravou, opět nepadlo. Ve hře jich je už celkem šest.
Obchvat u Šmolov. To je pověstný horký brambor od samého začátku. Každá varianta vyvolává protesty. Předseda Vaněček se diví, že o nových jednáních v pondělí vůbec nevěděl a svoje stížnosti poslal Deníku. „Jakožto osadní výbor musím říct, že jsme překvapení, že se zpracovávají další nové varianty, že se i nadále uvažuje o variantě číslo pět, která vychází z rušené varianty číslo čtyři, která je pro sousední obec Lípa neprůchozí. Stejně tak varianta šest, která Šmolovy obkrouží kolem dokola,“ prohlásil.
Jak Vaněček dodal, na veřejné schůzi při představování varianty číslo pět za účasti starosty Zbyňka Stejskala a místostarosty Libora Honzárka bylo obyvatelům Šmolov slíbeno, že pokud nebude varianta pět realizovatelná, vrátí se k posuzování variant dva a tři, které přijatelné jsou. Vaněček se diví, proč radní hledají další nové cesty a oddaluje se rozpracování variant, které jsou již vymyšlené a průchozí.
Varianty obchvatu
1. Od Selské jizby ke Šmolovům. Pod průmyslovou zónou kruhový objezd. Doprava by jezdila přes Šmolovy dál.
2. Od Selské jizby trasa křížem přes silnici mezi části Šmolovy a Občiny. Lipku a Šmolovy by obchvat minul asi o sto metrů a napojil se na silnici před Michalovicemi.
3. Skoro stejně jako dvojka. Jen část Lipku a Šmolovy by trasa obchvatu minula o pár metrů dál.
4. Od Selské jizby na Michalovice. Na silnici by se trasa napojila těsně před vsí. Šmolovy by minula, ale zase by zabrala katastr Lípy a Michalovic. Na trase by muselo být několik mostů. Podle ŘSD jde o nejdražší variantu. Nově upraveno tak, že trasa povede dál od Šmolov. Dlouhý most nahradí dva kratší. Místo kruhového objezdu mimoúrovňová křižovatka se silnicí na Lípu. Tato varianta je už mimo hru.
5. Jen jiná varianta verze čtyři. Nově upraveno tak, že trasa povede dál od Šmolov. Dlouhý most nahradí dva kratší. Místo kruhového objezdu vznikne mimoúrovňová křižovatka se silnicí na Lípu.
6. Obkrouží Šmolovy kolem dokola tak důkladně, že je podle obyvatel obce uzavře natolik, že nebudou moci jít ani na procházku po okolí.
Podle starosty Zbyňka Stejskala Šmolovy nikdo neodsunul do pozadí. „Informace o jednání zastupitelů jsou zveřejněny s předstihem, kdokoliv ze Šmolov se může účastnit,“ řekl Deníku Stejskal. Jak starosta dodal, tím, kdo bude mít o budoucí podobě obchvatu Šmolov hlavní slovo, je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). „Zastupitelé pouze nabídnou možné varianty stavby, rozhodne ŘSD,“ dodal starosta s tím, že osadní výbor Šmolovy nemá na rozdíl od zastupitelů ani právní subjektivitu. „Až bude ve hře konkrétní výsledná varianta, samozřejmě budeme osadní výbor informovat a vyslechneme připomínky,“ zdůraznil starosta.
K jednání o podobě obchvatu Šmolov má výhrady i Eva Zelingrová, která tam bydlí. „Divím se, proč radní v Brodě řeší nějaké další nevýhodné varianty,“ řekla Deníku. Podle manželů Prchalových ze Šmolov nikdo v obci obchvat nebojkotuje, ale nelíbí se jim, že se jednání tak dlouho vleče. „Jde o to, vyhovět konkrétnímu jedinci,“ prohlásili a upozornili, že je to podnikatel Zbyněk Špinar, který v místě žije, konkrétně v protější Lipce. Ten si údajně nepřeje, aby obchvat vedl kolem jeho pozemků. Podle brodského zastupitele Pavla Dubna je zbytečné hledání dalších variant, když první tři, a hlavně třetí varianta, jsou reálné. Na pondělním jednání zastupitelů jedenáctého prosince jasné rozhodnutí nepadlo, hlasovat o nejvhodnější variantě budou zastupitelé na dalším jednání.
Re: I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat
Po čase něco k tématu v reportáži radniční TV (od času 2:50). Výběr varianty má být dokončen na podzim: https://vysocina-news.cz/reditelstvi-si ... ova-brodu/