I/19 a I/34 Pelhřimov, obchvat
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Ne .. je tam fakt petice. Tentokrát. Ale radši sem to otvíral v zabezpečenym okně. Zvídavost byla silnější než já.
Každopádně se musí člověk nějak přihlásit, takže beztak většina čtenářů se k tomu nedostane .. také jsem klidně za smazání.
Každopádně se musí člověk nějak přihlásit, takže beztak většina čtenářů se k tomu nedostane .. také jsem klidně za smazání.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Abyste tam nemuseli nikdo klikat a bát se přihlásit na vládní portál, vykopíroval jsem sem text petice k podepsání. V tento okamžik jsou k petici připojeny 2 (dva) podpisy. Pro úplnost dodávám, že nejsem signatářem petice, neznám podrobně místní podmínky.
ŘSD: kritika plánovaného západního obchvatu Pelhřimova
My, níže podepsaní občané chválíme snahu o homogenizaci I/34 i roky dobře sloužící severní obchvat Pelhřimova, ale nesouhlasíme s plánovanou variantou záp.obchvatu a MÚK St.Pelhřimov. Projekt je velmi neaktuální, nereflektuje výstavbu D3 a vede zbytečně mezi sídlištěm a St.Pelhřimovem.
My, níže podepsaní občané chválíme snahu o homogenizaci I/34 i roky dobře sloužící severní obchvat Pelhřimova, ale nesouhlasíme s plánovanou variantou záp.obchvatu a MÚK St.Pelhřimov. Důvody:
projekt je velmi neaktuální, nereflektuje výstavbu D3 ani nové mýto silnic I.tříd, které společně značnou část transitní dopravy z I/34 přenáší na I/19 a D3. Toto potvrzují pravidelná ščítání dopravy, která provádí ŘSD každé 4 roky. Doprava na I/19 jasně roste zatímco na I/34 už dlouhé roky spíše stagnuje.
záp.obchvat vede mezi sídlištěm a St.Pelhřimovem, přičemž kombinace záp. ochvatu a obchvatu St.Pelhřimova vytvoří ze St.Pelhřimova "poloostrov" obklopený silnicemi I.třídy. Zbytečně tím omezí rozvoj obou sídel a znepříjemní život v místě.
aktuálně plánovaná verze MÚK St.Pelhřimov vede hlavní dopravní proud z I/19 na kruhový objezd (rondel), zatímco téměř poloviční dopravní proud I/34 projede bez zastavení přímo. Plánujeme si tak postavit novou dopravní závadu na novém obchvatu, kde budou vznikat nehody podobně jako na novém obchvatu Chýnova a pravděpodobně budeme křižovatku brzy přebudovávat, tak jako dopadl obchvat Havlíčkova Brodu.
je možné, že do vybudování záp.obchvatů PE (nyní plán 2025-2027, ale bylo již několikrát posunuto) město či Kraj Vysočina vybuduje ulici propojující sídliště a prům.zónu, která by místní dopravě a potřebě pozemků k bydlení posloužila mnohem lépe než záp.obchvat. Tuto variantu dokumentace projektu záp.obchvatu ignoruje stejně jako vzniklou dálnici D3.
Již první přimknutá varianta záp.obchvatu v místech dnešního Agrostroje byla naštěstí zamítnuta ve stádiu plánování. Minianketa z roku 2015 ukázala přibližně třetinouvou podporu záp.obchvatu u veřejnosti (třetina proti a třetina neví). My, níže podepsaní stavbu nehodláme blokovat, jako to v poslední době bývá zvykem, ale apelujeme na zdravý rozum ŘSD, aby přehodnotilo projekt záp.obcvatu i přístup k projednávání zastaralých projektů obecně. Rádi se alespoň dozvíme, proč záp.obchvat nelze napojit za Starým Pelhřimovem na jeho dlouho očekávaný plánovaný obchvat a dále pokračovat v původně plánované trase (oba se mají stavět současně 2025-2027 dle současných plánů). Viz nákres v mapě červeně: https://mapy.cz/s/pululejesa. I kdyby to znamenalo odklad záp.obchvatu, díky výstavbě D3, diferenciaci dopravy v Pelhřimově a snad i spojce sídliště-prům.zóna si další čekání na kvalitnější projekt můžeme dovolit.
ŘSD: kritika plánovaného západního obchvatu Pelhřimova
My, níže podepsaní občané chválíme snahu o homogenizaci I/34 i roky dobře sloužící severní obchvat Pelhřimova, ale nesouhlasíme s plánovanou variantou záp.obchvatu a MÚK St.Pelhřimov. Projekt je velmi neaktuální, nereflektuje výstavbu D3 a vede zbytečně mezi sídlištěm a St.Pelhřimovem.
My, níže podepsaní občané chválíme snahu o homogenizaci I/34 i roky dobře sloužící severní obchvat Pelhřimova, ale nesouhlasíme s plánovanou variantou záp.obchvatu a MÚK St.Pelhřimov. Důvody:
projekt je velmi neaktuální, nereflektuje výstavbu D3 ani nové mýto silnic I.tříd, které společně značnou část transitní dopravy z I/34 přenáší na I/19 a D3. Toto potvrzují pravidelná ščítání dopravy, která provádí ŘSD každé 4 roky. Doprava na I/19 jasně roste zatímco na I/34 už dlouhé roky spíše stagnuje.
záp.obchvat vede mezi sídlištěm a St.Pelhřimovem, přičemž kombinace záp. ochvatu a obchvatu St.Pelhřimova vytvoří ze St.Pelhřimova "poloostrov" obklopený silnicemi I.třídy. Zbytečně tím omezí rozvoj obou sídel a znepříjemní život v místě.
aktuálně plánovaná verze MÚK St.Pelhřimov vede hlavní dopravní proud z I/19 na kruhový objezd (rondel), zatímco téměř poloviční dopravní proud I/34 projede bez zastavení přímo. Plánujeme si tak postavit novou dopravní závadu na novém obchvatu, kde budou vznikat nehody podobně jako na novém obchvatu Chýnova a pravděpodobně budeme křižovatku brzy přebudovávat, tak jako dopadl obchvat Havlíčkova Brodu.
je možné, že do vybudování záp.obchvatů PE (nyní plán 2025-2027, ale bylo již několikrát posunuto) město či Kraj Vysočina vybuduje ulici propojující sídliště a prům.zónu, která by místní dopravě a potřebě pozemků k bydlení posloužila mnohem lépe než záp.obchvat. Tuto variantu dokumentace projektu záp.obchvatu ignoruje stejně jako vzniklou dálnici D3.
Již první přimknutá varianta záp.obchvatu v místech dnešního Agrostroje byla naštěstí zamítnuta ve stádiu plánování. Minianketa z roku 2015 ukázala přibližně třetinouvou podporu záp.obchvatu u veřejnosti (třetina proti a třetina neví). My, níže podepsaní stavbu nehodláme blokovat, jako to v poslední době bývá zvykem, ale apelujeme na zdravý rozum ŘSD, aby přehodnotilo projekt záp.obcvatu i přístup k projednávání zastaralých projektů obecně. Rádi se alespoň dozvíme, proč záp.obchvat nelze napojit za Starým Pelhřimovem na jeho dlouho očekávaný plánovaný obchvat a dále pokračovat v původně plánované trase (oba se mají stavět současně 2025-2027 dle současných plánů). Viz nákres v mapě červeně: https://mapy.cz/s/pululejesa. I kdyby to znamenalo odklad záp.obchvatu, díky výstavbě D3, diferenciaci dopravy v Pelhřimově a snad i spojce sídliště-prům.zóna si další čekání na kvalitnější projekt můžeme dovolit.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
U Pelhřimova kde se sjíždí I/19 a I/34 by to chtělo fakt trochu víc vizionářský přístup a od propojení obou silnici k D1 fofrem stavět dálnici. Dnešní připojení I/34 je vyloženě na facáka. A mít barák ve Starém Pelhřimově tak už ho tam nemám.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
@SUDR díky.. není to úplně chytré, že text není vidět bez přihlášení. Možná státní naschvál:)
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/obc ... -zpravy_mv
Konečně se blížíme.
Konečně se blížíme.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Tady bude tak silná pachuť kvůli té MÚK s I/19, že nevím, jestli bude vůbec co slavit. Téžké Pyrrhovo vítězství, ač Pelhřimovu obchvat samozřejmě přeju. Prostě už by se měli naučit připravovat ty stavby pořádně a ne, že "buďte rádi, že něco děláme".
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Na tím řešením rozdvojení I/34 - I/19 jsem se už pohoršoval a nechápu to, takže to nebudu opakovat. Nicméně jelikož jsem založením optimista tak věřím, doufám a předpokládám, že v konečném řešení a uspořádání snad nebude ta přímá cesta po I/19 znamenat na kruhovém objezdu významné zbrždění, blížící se zastavení, ale podaří se to vyřešit tak, aby co nejvíce blížila plynulému průjezdu.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Pokud by se I/19 nějak zkapacitnila, tak bych pochopil přímou cestu z I/19 na I/34. Ale jelikož to v nejbližších 20-ti letech nijak nehrozí, tak mě přímá cesta po I/34 nijak nevadí a schvaluji z těchto důvodů:
1) Už teď jsou intenzity za Pelhřimovem v místě napojení I/19 na I/34 podobné (10 x 9 tis.), takže z hlediska intenzit je to jedno. A jelikož po I/34 k MÚK povede stoupací pruh, tak je dle mě blbost za ním brzdit před případným kruhákem s napojením.
2) Po dostavbě obchvatu Pelhřimova a úseku Lišov - Třeboň se vrátí většina aut na I/34. Anebo po trase D3 + I/23 (tam hodně pomůže obchvat K. Řečice) + I/34. Obě cesty pak budou zhruba stejně rychlé jako po D3 + I/19, jedna bude navíc kratší a hlavně obě pohodlnější.
Než řešit nějakou MÚK, tak v prvé řadě je třeba rychle zkapacitnit I/34 z Pehřimova na D1.
1) Už teď jsou intenzity za Pelhřimovem v místě napojení I/19 na I/34 podobné (10 x 9 tis.), takže z hlediska intenzit je to jedno. A jelikož po I/34 k MÚK povede stoupací pruh, tak je dle mě blbost za ním brzdit před případným kruhákem s napojením.
2) Po dostavbě obchvatu Pelhřimova a úseku Lišov - Třeboň se vrátí většina aut na I/34. Anebo po trase D3 + I/23 (tam hodně pomůže obchvat K. Řečice) + I/34. Obě cesty pak budou zhruba stejně rychlé jako po D3 + I/19, jedna bude navíc kratší a hlavně obě pohodlnější.
Než řešit nějakou MÚK, tak v prvé řadě je třeba rychle zkapacitnit I/34 z Pehřimova na D1.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Jenže to je právě to. 1/4 provozu z 19 od D1 jede do centra Pelhřimova a pojede tam nadále, 1/4 pojede na obchvat, a polovina na 19 směr Tábor. Takže v té křižovatce budeme 1/2 OA a přibližně 2/3 NA hnát přes kruháč a zbytek po hlavní trase. Je to nonsense na n-tou a to ještě rozhodně zdaleka nedošlo k přesunu veškeré dopravy z 34 na 19. Potenciál je ještě dosti vysoký, kdyby stály obchvaty na 19. Nemluvě o nějakém 4-pruhu ..
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Podle mě pojede pak po I/34 více aut než po I/19, ale to jsou jen dohady. Co dohad není a je hlavním argumentem je toto: "po I/34 k MÚK povede stoupací pruh, tak je dle mě blbost za ním brzdit před případným kruhákem s napojením." Snad se shodneme, že s kruháky, které navazují na třípruh máme špatné zkušenosti.Aram96 píše:Jenže to je právě to. 1/4 provozu z 19 od D1 jede do centra Pelhřimova a pojede tam nadále, 1/4 pojede na obchvat, a polovina na 19 směr Tábor.
Nebo si myslíš, že tady po projetí tohoto stoupacího pruhu by bylo v pořádku umístit kruhák nebo se případně jinak napojovat na hlavní?
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=830 ... 78152&z=15
Takže si stojím za tím, že jelikož se I/19 v nejbližších letech nijak nezkapacitní, tak je toto řešení MÚK v pořádku.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Jojo souhlasím s Paulem. Nějaká přímá spojka D1-D3 je na dalších 20 let zabitá . Takže se připojím a s řešením múk souhlasím.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Těch 20 let je navíc odhad optimistický.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Byl upraven leták, už jsou v něm vyznačeny stoupací pruhy, které jsou po celém obchvatu. Za mě spokojenost, takto by se měly stavět obchvaty.
https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/ ... ava&page=0
https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/ ... ava&page=0
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
@Paul1 Vy jste ing.Marie Tesařová z ŘSD Vysočina, ne? stoupací pruhy jsou jistě fajn a mohly být přece i ve variantě s průběžnou I/19 kde by stačil jeden obchvat, místo dvou, z nichž jeden nota bene vede mezi dvěma sídly.. to je prostě na palici. A tak jim tam dáme aspoň stoupací pruh ať se jim to líbí bravo
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Ricos: dej si studenej obklad, abys nepsal takový nesmysly Jeden obchvat místo dvou? Kudy bys ten jeden obchvat vedl? Ty budeš asi nějakej místní rozumbrada, ne?
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Jeden obchvat ? Jakože něják takhle https://mapy.cz/s/razeretojo aby si řidiči D1-Třeboň zajeli ještě o 5km víc.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
až se naučíme s měřením a bazálně prostudujeme trasu (aby silnice I.třídy nevedla mezi rybníkem Stráž a obydlími) tak zjistíme, že rozdíl v ujeté vzdálenosti by byl cca 1km... měli byste tam od tety Tesařové jistě i stoupací pruhy, hoši
https://mapy.cz/s/pululejesa.
https://mapy.cz/s/pululejesa.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Spíš asi takto:
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 82173&z=13
Ale to je samozřejmě nesmysl ve stylu Polákový a Znojma. Obchvat má vést poblíž města, aby ho mohli využít i místní, když potřebují dojet z jednoho kraje města na druhé. Pokud vede obloukem dále od města, tak už tolik nestáhne provoz z města. Tady konkrétně z jižní průmyslové zóny se mohou napojit na plánovaný obchvat a pokračovat na D1. Pokud by vedl větším obloukem, tak už to nebude tak výhodné a rychlejší to bude současným průjezdem přes město.
EDIT: Takže jsem trefil, Ricos bude z toho spolku od Polákový
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 82173&z=13
Ale to je samozřejmě nesmysl ve stylu Polákový a Znojma. Obchvat má vést poblíž města, aby ho mohli využít i místní, když potřebují dojet z jednoho kraje města na druhé. Pokud vede obloukem dále od města, tak už tolik nestáhne provoz z města. Tady konkrétně z jižní průmyslové zóny se mohou napojit na plánovaný obchvat a pokračovat na D1. Pokud by vedl větším obloukem, tak už to nebude tak výhodné a rychlejší to bude současným průjezdem přes město.
EDIT: Takže jsem trefil, Ricos bude z toho spolku od Polákový
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Tak či tak je to jednotné řešení obchvatu nesmysl. Těch 5km jsem samozřejmě jen tak nesmyslně plácl.Ricos píše: ↑28.2.2023 17:06:08 až se naučíme s měřením a bazálně prostudujeme trasu (aby silnice I.třídy nevedla mezi rybníkem Stráž a obydlími) tak zjistíme, že rozdíl v ujeté vzdálenosti by byl cca 1km... měli byste tam od tety Tesařové jistě i stoupací pruhy, hoši
https://mapy.cz/s/pululejesa.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Myslím že tohle funguje jen u měst velikosti Prahy. Pelhřimov má na délku 4km. Časově nevyjde rychlejc vyjet ven na obchvat a vrátit se zpátky. Třeba v Jindřichvě Hradci(velikostně je to podobný jak Pelhřimov), je časově stejně dlouhé jet z Hvězdárny přes náměstí na Prahu jako po "obchvatu" https://mapy.cz/s/mukenapolu a to jsem vybral start fakt blízko výjezdu z města. Kdybych chtěl zpátky do města tak bez šance.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
@matyyy, přesně tak... z Pelhřimáků budou obchvat využívat jen ti bydlící nejblíže na sídlišti, pokud tedy pracují v prům.zóně. Pro místní dopravu je v územním plánu ulice vedoucí od Táborské - vodojem na přeložku k Agrostroji... ta by bodla (ulice! ne silnice I.třídy) ale to už jdeme dosti detailně do místního místopisu
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Srovnávat to s J. Hradcem není moc dobrý příklad, na tom "obchvatě" dáváš na několika kruháčích přednost. U Pelhřimova najedeš na obchvat a pojedeš pořád po hlavní. Na průjezdu Pelhřimovem máš několik semaforů, takže po navrhovaném obchvatu to bude rychlejší nebo stejně rychlé, ale o mnoho pohodlnější. Větší obchvat by už pak neměl takovou výhodu, nevyužilo ho tolik řidičů a jeli přes město.matyyy píše: ↑28.2.2023 18:29:23Myslím že tohle funguje jen u měst velikosti Prahy. Pelhřimov má na délku 4km. Časově nevyjde rychlejc vyjet ven na obchvat a vrátit se zpátky. Třeba v Jindřichvě Hradci(velikostně je to podobný jak Pelhřimov), je časově stejně dlouhé jet z Hvězdárny přes náměstí na Prahu jako po "obchvatu" https://mapy.cz/s/mukenapolu a to jsem vybral start fakt blízko výjezdu z města. Kdybych chtěl zpátky do města tak bez šance.
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
.. i plánovaná varianta je relativně daleko pro každého kdo nebydli u nájezdu na obchvat a nepracuje u jeho sjezdu (zadní vrátnice Agrostroje).. Pro ty ostatní to může být takto:
https://mapy.cz/s/nakukomegu přes město modelově 4km (8min), přes obchvat min 6km.. než se dohrká na něj, dá přednost všem co jede po I/19 na rondelu a než se dohrká z obchvatu, bude čas minimálně stejný, přístě si to rozmyslí:) nehledě na to, že na tyhle vzdálenosti nění auto úplně ideální volba..
s obchvatem z centra Pejru zmizí tak 20-30% dopravy (převážně transit) a Pelhřimáci je, s pohodlností sobě vlastní, milerádi doplní:)
https://mapy.cz/s/nakukomegu přes město modelově 4km (8min), přes obchvat min 6km.. než se dohrká na něj, dá přednost všem co jede po I/19 na rondelu a než se dohrká z obchvatu, bude čas minimálně stejný, přístě si to rozmyslí:) nehledě na to, že na tyhle vzdálenosti nění auto úplně ideální volba..
s obchvatem z centra Pejru zmizí tak 20-30% dopravy (převážně transit) a Pelhřimáci je, s pohodlností sobě vlastní, milerádi doplní:)
Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat
Už aby začli výkupy.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.