Stránka 1 z 2

I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 2.11.2009 12:09:00
od andy
Silnice I/34 České Budějovice–Havlíčkův Brod–Svitavy je v severní části kraje Vysočina páteřní komunikací ve směru západ–východ. Na korigovanou trasu za městem Havlíčkův Brod, která byla v 90. letech minulého století přestavěna v kategorii S 11,5/70, navazují úseky s nevyhovujícími směrovými a výškovými poměry a rovněž nedostatečnou šířkou vozovky. Jedním z takových úseků je průtah obcí Česká Bělá.

Trasa přeložky je v celé délce vedena v extravilánu a je navržena v kategorii S 11,5/70. Na projekt I/34 Česká Bělá – obchvat budou navazovat další etapy přestavby tohoto tahu, a to I/34 Roušťany – Pohled a obchvat Krátké Vsi.

Leták stavby uvádí předpokládané uvedení stavby do provozu 12/2010, v médiích se ale opakovaně objevují o něco dřívější termíny, viz např. zde:
havlickobrodsky.denik.cz píše:Stavba obchvatu České Bělé patří, a to nejen nákladově, ale i rozsahově, k největším stavbám, které jihlavské ředitelství silnic a dálnic na Vysočině v současné době realizuje. Přesahuje ji pouze výstavba obchvatu Moravských Budějovic na Třebíčsku. „Celkové náklady v České Bělé dosáhnou půl miliardy korun,“ uvedla [ředitelka jihlavské správy Ředitelství silnic a dálnic ČR Marie] Tesařová... „Výstavba silničního obchvatu České Bělé, jehož součástí bude i most o sedmi polích, je financována z pětaosmdesáti procent penězi Evropské unie z Operačního programu doprava..."

Projekt počítá s výstavbou silničního tělesa v celkové délce hlavní trasy 3,235 km. Stavba je řešena jako úplný obchvat obce, která je na obchvat připojena třemi křižovatkami. Křižovatka ve směru od Havlíčkova Brodu je navržena jako mimoúrovňová se dvěma větvemi. Její součástí bude i nadjezd, který vytvoří třípolový most v délce dvačtyřiceti metrů. Ostatní křižovatky jsou řešeny jako úrovňové.
Součástí obchvatu je i sedmipolový most přes říčku Bělou a silnici II/351 z České bělé do Přibyslavi. „Most dosáhne výšky dvaceti sedmi a délky 289 metrů. Vytvoří ho šest pilířů a dvě opěry,“ popsal rodící se nejvyšší a zároveň i nejdelší most na Havlíčkobrodsku, stavbyvedoucí Přemysl Pavka z dodavatelské firmy Sangreen Praha. Výstavba mostu, jehož cena dosáhne stošedesátipěti milionů korun, by měla skončit letos v listopadu. Celý obchvat předá ředitelství silnic a dálnic do užívání na podzim roku 2010.

Re: I/34 Česká Bělá – obchvat

Napsal: 4.12.2009 14:47:32
od andy

Dokonceni dle letaku RSD

Napsal: 27.4.2010 9:08:27
od Pime
Součástí obchvatu o celkové délce 3,2 km je estakáda
přes potok Bělá. Díky této stavbě dojde
ke zlepšení dopravních podmínek na silnici I/34
mezi Havlíčkovým Brodem a Hlinskem. Stavba,
spolufinacovaná z fondu EU Operačního programu
Doprava, má termín zprovoznění plánovaný
na přelom podzimu a zimy roku 2010.

Re: I/34 Česká Bělá – obchvat

Napsal: 7.5.2010 14:04:12
od RACH
Stavba začala v březnu 2008. Zprovoznění je dle smlouvy s dodavatelem naplánováno ke dni 31. října letošního roku. Finální dokončení pak k poslednímu prosinci 2010.
Celý rozhovor s ředitelkou jihlavské správy Ředitelství silnic a dálnic Marii Tesařovou na http://havlickobrodsky.denik.cz/zpravy_ ... abela.html

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 24.6.2010 21:49:39
od Pime
Krasne fotky jen jsem nepochopil ten posledni most zda se mi nejaky uzky je to privadec na I/34 nebo je to na obchvatu.

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 24.6.2010 22:36:32
od mapman
Který? Ten přes Bělečský potok? Ten je na obchvatu a vozovku má "úzkou" standardních 11,5 metru mezi svodidly...

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 23.9.2010 17:28:20
od mapman
Tak zítra zprovozňujeme další pěkný kousek!
I/34 Česká Bělá, obchvat
Autor: Josef Landa
Fotografií: 35 | Doručeno: 23.09.10
Obrázek

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 23.9.2010 18:25:21
od JirkaS
Docela zvláštní situace ve značení. Na fotce je vidět značení směru Pardubice s číslem silnice I/37. To by odpovídalo stavu, kdy by v daném místě šlo o peáž silnic I/34 a I/37. Jenže s I/37 se silnice I/34 kříží až ve Ždírci nad Doubravou, což je asi o 12km dál. Podle mě tam ta 37 nemá co dělat. Je to stejné, jako kdyby na D1 byla u směru Bratislava červená 2.

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 23.9.2010 18:31:31
od mapman
Taky jsem to zaznamenal! V návrhu změn značení, co jsme řešili s MD, je tento problém řešen tím, že číslo silnice je lemováno přerušovanou čarou, to znamená že na té silnci ještě nejsme ale bude brzy navazovat ;) I když tady bych to raději viděl jako cíl pod čarou za křižovatkou na IS8b.

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 23.9.2010 18:47:32
od Martin z Ostravy
No vypadá to hodně dobře, díky za fotky. :ok:
Jinak docela netypické to oranžové zábradlí, tedy aspoň já to moc často nevidím.

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 23.9.2010 18:50:42
od mapman
Netypické je, naštěstí mi ani tato barva vyloženě nedrásá oči, asi to bude tím, že je to barva silničářská :mrgreen: Nějaká růžová či fialová, popř. modrozelená by byla mnohem horší...

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 23.9.2010 18:55:54
od Martin z Ostravy
Tak fialovou mám spojenou s Olomoucí, kdysi tam bylo vše fialové, dnes už tomu naštěstí tak není. :) Ale fialová je fakt hnusná.

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 23.9.2010 19:00:41
od JirkaS
mapman píše:Taky jsem to zaznamenal! V návrhu změn značení, co jsme řešili s MD, je tento problém řešen tím, že číslo silnice je lemováno přerušovanou čarou, to znamená že na té silnci ještě nejsme ale bude brzy navazovat ;)
Takto bych to řešil až na křižovatce nejblíž k té, kde k odbočení směru dojde. Jinak to bude spíš matoucí.
mapman píše:I když tady bych to raději viděl jako cíl pod čarou za křižovatkou na IS8b.
Ano, to je rozumné řešení. Ale nijak mi nevadí, když budou Pardubice značeny už od HB na běžných ukazatelích s číslem silnice 34. Je to významný cíl (Ždírec n.D. zas tak významný není) a značení až za křižovatkou je pro orientaci málo.

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 23.9.2010 19:08:44
od jannnn
Na obr. 11 vlevo se buduje souběžná cyklostezka? Jsou tam kolíky, odvodnění..tak to nevypadá na nějakou polňačku k poli. Leták ŘSD ale cyklostezku neuvádí..

Jinak pěkné foto, díky :)

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 23.9.2010 19:10:31
od apimen
Souhlasím s JirkouS. Směrovka na Pardubice je zde naprosto v pořádku.
Úsek je na trase nejrychlejšího spojení krajských měst Jihlavy nebo Českých Budějovic s Pardubicemi. O čísle silnice po které právě jedeme nás přece informuje zcela jiná značka. Z tohoto označení jasně vyplývá, že na Pardubice se musím držet silnice č. 37 - až na ní narazím.

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 23.9.2010 20:58:40
od Avantime
apimen píše:Souhlasím s JirkouS. Směrovka na Pardubice je zde naprosto v pořádku.
Úsek je na trase nejrychlejšího spojení krajských měst Jihlavy nebo Českých Budějovic s Pardubicemi. O čísle silnice po které právě jedeme nás přece informuje zcela jiná značka. Z tohoto označení jasně vyplývá, že na Pardubice se musím držet silnice č. 37 - až na ní narazím.
Vezměte si ale analogii na dálnici, kde pokud by šlo o značku na portálu, by byla například - jak již bylo uvedeno výše - u Velké Bíteše byla jak červená jednička, tak červená dvojka a jako cíle Brno a Bratislava. Přitom nejbližší dálkový cíl, ležící na dané komunikaci, je pouze Brno na D1. V tomto případě nejbližší dálkový cíl je Ždírec nad Doubravou. Před křižovatkou ve Ždírci jsou pak Pardubice bezpochyby značeny.

Ano, náš systém značení je v podobných situacích (tj. křižovatka je v nějakém podobném "Ždírci" a ne ve významném cíli) trochu méně uživatelsky příjemný (pokud nemám navigaci, musím mít mapu nebo vědět, kde budu odbočovat). Pokud se pracuje na systémové změně, jak nahoře píše mapman, pak jedině dobře.

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 23.9.2010 21:32:32
od Martin_L
Značení sice není "vpořádku" ve smyslu tom, že neodpovídá zvyklostem (takhle to opravdu znamená, že silnice I/34 a I/37 vedou po jednom tělese), na druhou stranu v současnosti neexistuje způsob, jak dát v tomto místě řidiči nějak na vědomí, že má na Pardubice odbočit na silnici č. 37. Správně by tam měly být jen Pardubice bez čísla silnice (a příp. kilometráží). Takže v tomto případě někdo upozadil důsledné dodržování předpisů nad snahou kompletně informovat řidiče. Každopádně se ale ukazuje, že český systém značení cílů je v jádru dobrý, ale potřebuje doladit v detailech.

V Itálii mě zaujala návěst o jízdě k dálnici. Kromě klasických návěstí s cíli se tu a tam uprostřed trasy a i na křižovatkách objevila malá cedulka s číslem dálnice (v osmiúhelníku) a směru k ní. Tento model "tudy k silnici číslo..." by se u nás dal aplikovat také a vypadalo by to třeba nějak takhle:
smer_k_tricesedm.jpg
smer_k_tricesedm.jpg (28.97 KiB) Zobrazeno 25649 x
Já jsem si ale všiml ještě jiné nesrovnalosti ve značení: Podle vodorovného značení přibývá levý pruh, podle svislé značky ale má přibýt pruh pravý...

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 23.9.2010 21:53:48
od Avantime
Martin_L píše:Já jsem si ale všiml ještě jiné nesrovnalosti ve značení: Podle vodorovného značení přibývá levý pruh, podle svislé značky ale má přibýt pruh pravý...
Jde o tuto značku a toto zvýšení počtu jízdních pruhů. Nepamatujete si někdo, jak je to například na D5 za Plzní, kde přibývá "rychlý" pruh a "pomalý" se jen odsune vpravo? Podle mě jde opravdu o chybu, protože ta značka informuje i o tom, který pruh je průběžný, což je důležité tady, kde "rychlý" pruh končí a napojuje se zpátky do průběžného, tedy pravého.

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 23.9.2010 22:21:16
od Martin_L
Avantime píše:Nepamatujete si někdo, jak je to například na D5 za Plzní, kde přibývá "rychlý" pruh a "pomalý" se jen odsune vpravo?


Zatím ve všech případech, kde přibýval levý pruh to bylo značeno správně, i na D5. Tam je v jednom místě i situace, že přibyde levý a posléze ubyde pravý, ale svislé značení je v souladu.
Avantime píše:Podle mě jde opravdu o chybu, protože ta značka informuje i o tom, který pruh je průběžný, což je důležité tady, kde "rychlý" pruh končí a napojuje se zpátky do průběžného, tedy pravého.
Určitě je to chyba toho, kdo objednával cedule (méně pravděpodobně toho, kdo maloval čáry, ale to by měl zodpovědět projekt), protože značka má informovat o skutečném uspořádání jízdních pruhů. Jak je to na té značce u konce stoupacího pruhu? Tam je to správně? V tomhle místě by nesoulad mohl způsobit vážné komplikace, neboť jak známo svislé značení je nadřazeno vodorovnému, ale to si každý úplně neuvědomuje.

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 23.9.2010 22:29:54
od Avantime
Martin_L píše:Určitě je to chyba toho, kdo objednával cedule (méně pravděpodobně toho, kdo maloval čáry, ale to by měl zodpovědět projekt), protože značka má informovat o skutečném uspořádání jízdních pruhů. Jak je to na té značce u konce stoupacího pruhu? Tam je to správně? V tomhle místě by nesoulad mohl způsobit vážné komplikace, neboť jak známo svislé značení je nadřazeno vodorovnému, ale to si každý úplně neuvědomuje.
Na konci je to takhle, tedy naštěstí správně, jinak by ten nesoulad opravdu mohl vést až k nehodě. Chybně jsou tedy pouze tyto dvě značky IP18a. Snad to před zprovozněním dají do pořádku, byť to není taková závada, jaká by mohla nastat u snížení počtu jízdních pruhů.

Výborný postřeh! :ok:

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 25.9.2010 9:18:32
od martini
mapman píše:V návrhu změn značení, co jsme řešili s MD, je tento problém řešen tím, že číslo silnice je lemováno přerušovanou čarou, to znamená že na té silnci ještě nejsme ale bude brzy navazovat ;)
Toto řešení je naprosto správné a standardně se používá v severských zemích a naprosto báječně se podle něj orientuje. Kéž by to u nás dopadlo.

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 1.10.2010 14:16:59
od HeadK7
Dobrý den,
rád bych požádal o vysvětlení fotografa p. Landy, kdo mu udělil povolení při vstupu na stavbu I/34 Česká Bělá obchvat. Navíc se na několika jeho fotkách objevila fotomontáž, která vyvolala diskuzi poškozující firmy provádějící stavbu obchvatu. Především se jedná o dopravní značení.

Děkuji za odpověď.

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 1.10.2010 14:23:57
od mapman
Fotomontáž? To myslíte vážně?? :) Tady někdo udělá evidentní chybu a ještě bude obviňovat jiné, že je odhalil? :D Pěkný pokus...

Pana Landu neznám, pouze byly zveřejněny fotky, které nám byly zaslány na e-mail. Pokud máte pocit, že vás fotogalerie poškozuje, kontaktujte nás oficiální cestou přes e-mail uvedený na stránkách.

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 1.10.2010 15:15:43
od Martin z Ostravy
:D To je typické, místo uznání chyby, hned uhodit na toho, kdo ji objevil.
Vůbec nevím, co by fotomontáží pan Landa získal. :roll:

Re: I/34 Česká Bělá, obchvat

Napsal: 1.10.2010 15:25:53
od jannnn
Hlavně místo aby to v tichosti vyměnili a dál si užívali uznání za jinak pěkně vypadající stavbu, tak se tu takovým napadáním a osočováním naprosto shodí. Alespoň v mých očích teda určitě.