Stránka 1 z 6

I/19 a I/34 Pelhřimov, obchvat

Napsal: 13.1.2014 18:14:29
od viky
Vydalo už ŘSD na tuto stavbu leták?

Pozn. mapman: Předpokládám, že má jít o západní obchvat v trase I/34, nikoliv o hotový severní na tahu I/19, jak by vyplývalo z původního názvu příspěvku I/19-Pelhřimov(obchvat)

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 14.1.2014 11:26:22
od -xdas-
Nejsem si 100% jist, ale řekl bych, že dříve, kdy byl např. úsek Božejov - Ondřejov - Pelhřimov rozdělen na dva letáky, byl k dispozici i leták na západní obchvat Pelhřimova.

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 14.1.2014 12:04:58
od _jan91
Určitě nebyl (letáky studuji pravidelně). Myslím si, že ani příprava této stavby není vůbec rozjetá. Vzhledem k tomu, že stávající průtah je relativně luxusní a ani neprochází přímo obytnými oblastmi tak čekám realizaci nejdřív za 20 let...

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 14.1.2014 12:20:26
od -xdas-
Vážně? Ale někde jsem viděl mapku západní obchvatu, která vypadala stejně, jako ty v letácích. Pamatuji si to, protože jsem se zhrozil napojením I/19 přes stávající MÚK na II/112 a severním obchvatem Starého Pelhřimova zpátky na stávající trasu.

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 14.1.2014 12:40:44
od Vizi

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 14.1.2014 21:10:58
od kik
Prutah Pelhrimovem je celkem v poradku az po krizovatku s II/602. Dal ke krizovatce s I/19 to uz tak slavne neni, je to ve smeru na HB do kopce s nekolika neprehlednymi zatackami.

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 14.1.2014 21:13:25
od viky
viky píše:Vydalo už ŘSD na tuto stavbu leták?

Pozn. mapman: Předpokládám, že má jít o západní obchvat v trase I/34, nikoliv o hotový severní na tahu I/19, jak by vyplývalo z původního názvu příspěvku I/19-Pelhřimov(obchvat)
Jasně že ano,myslel jsem tím napojení I/34 na I/19

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 14.1.2014 21:15:00
od viky
kik píše:Prutah Pelhrimovem je celkem v poradku az po krizovatku s II/602. Dal ke krizovatce s I/19 to uz tak slavne neni, je to ve smeru na HB do kopce s nekolika neprehlednymi zatackami.
Ve špičce je to o ničem a povrch udělali jen taky z poloviny

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 14.1.2014 22:03:38
od Lenny
Na obchvat se dělá EIA. Součástí dokumentace jsou i pěkné mapové přílohy.

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 16.1.2014 20:50:36
od kik
viky: Delsi dobu jsem tam uz nejel, pred par lety to bylo celkem OK. Ale v kazdem pripade obchvat je mnohem lepsi reseni.

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 1.5.2015 14:48:42
od MickeyMouse
Tak zapadni obchvat se zacal konecne pripravovat, coz je urcite dobre. Systemovejsi by ale asi bylo, postavit I/19 z Tabora do Pelhrimova alespon v takove kvalite, jak je to z Pelhrimova k D1, idealne jako 1/2 profil v sirce vhodne pro usporadani 2+1.

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 1.5.2015 19:15:20
od Sudr
MickeyMouse píše:Tak zapadni obchvat se zacal konecne pripravovat, coz je urcite dobre. Systemovejsi by ale asi bylo, postavit I/19 z Tabora do Pelhrimova alespon v takove kvalite, jak je to z Pelhrimova k D1, idealne jako 1/2 profil v sirce vhodne pro usporadani 2+1.
Na obchvat je už pár let zpracovaná EIA ( http://portal.cenia.cz/eiasea/download/ ... entace.pdf ). Jinak s tou nesystematičností souhlasím. Často jezdím trasu HB (nebo D1 Humpolec) - CB v Pelhřimově jsem se roky spíš podle nálady rozhodoval mezi trasou po I/34 anebo I/19-I/3 (subjektivně mi nevím proč byla příjemnější ta 34) po realizaci částí D3 mezi TA a VnL je volba jasná, uvidíme jak po dokončení úseku Božejov - PE, ale budoucnost jednoznačně patří trase přes Tábor, takže na snad tam i ŘSD napře svoje síly. Ve vyší fázi připravenosti je pokud vím zatím jen obchvat Chýnova a Kamene. Zejména ale ten Chýnov by byla velká úleva....

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 1.5.2015 20:51:01
od MickeyMouse
Průjezd táborskou aglomerací byl dost ubíjející, proto byla ta 34ka lepší volbou i se semafory v Pelhřimově. Bohužel se ŘSD asi řídí jen podle intenzit, které byly na 34 asi vyšší, ale dostavba D3 bude čím dál víc přesouvat na 19. Už teď je to 10min.

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 2.10.2015 8:08:48
od ada031
Tak konečně leták i na tuto stavbu:
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/560d ... 920095.pdf

Na stavbu je zpracována technická studie a posouzení vlivu stavby na životní prostředí. V srpnu 2014 byl schválen záměr projektu. V červnu 2015 byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí.

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 3.10.2015 20:18:05
od MickeyMouse
No, je to hezky a obyvatelum Pelhrimova to urcite preju. Nicmene, jak jsem napsal 1.5., rozumnejsi by bylo stavet I/19 mezi Taborem a Piskem, a to min na 11,5, lepe rovnou jako 2+3 nebo SPMV 19 ci dokoce D19. To by urcite ulehcilo i prutahu Pelhrimovem, protoze vetsina provozu na I/34 bude beztak tranzit C. Budejovice - D1.

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 4.10.2015 13:22:37
od Jarda Š.
Ta relace Č. Budějovice - D1 na I/34 přes Pelhřimov je sice významná, ale ne většinová. (Hodně tam dělá místní a regionální doprava i to, co pak pokračuje směrem na Havl, Brod.)

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 5.10.2015 5:25:26
od MickeyMouse
To je ale porad doprava jen mezi okresy JH, PE a HB. Nicmene, jak pisu, potrebnost obchvatu nezpochybnuju. Vadi mi ta strnulost v planovani, kdy proto, ze pred dostavbou D3 jezdili z/do CB skoro vsichni po I/34, se ted stavi I/34, a I/19 se nechava tak, jak je. Pritom I/19 neni jen spojka D3 a D1, ale mohla by byt alternativou k D1+R1+D5., kde usek D1-D3 by byl ten nejvitizenejsi.
Přímo do nebe volající ukázkou té strnulosti je podoba severní MÚK na obchvatu, kdy I/34 je průběžná a I/19 se na ni napojuje...

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 15.10.2015 17:58:05
od kik
Pozor, přes Pelhřimov se hodně jezdí z východních do jížních Čech. Je to nejkratší a časově i nejvýhodnější. Neznám přesné hodnoty provozu, ale co si tak pamatuju, tak nebýval moc velký rozdíl mezi hustotou provozu na I/19 a I/34.

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 17.10.2015 21:36:10
od JKr
Obě trasy znám a jako místní i docela používám. Co do intenzit bych řekl, že zatím mezi trasami není výraznějšího rozdílu a kvalit. Nebezpečné úseky jsou na obou variantách jak v létě, tak i v zimě.

Na I/19 + D3 se staví nové úseky a v dohledu budou snad i obchvaty závadových lokalit v obci Kámen a Chýnov (jestli se vůbec někdy dočkáme možná i dalších). Tato trasa se jinak obecně jeví jako rychlejší a víceméně bez-závadová (jakmile budou všechny ty zmíněné úseky dokončeny).

Na druhou stranu na I/34 se teď staví Božejov-Ondřejov-Pelhřimov, pak je v plánu třeba významný obchvat Lišova či přestavba několika nebezpečných úseků mezi JH a Lišovem.

Já sám volím raději o něco delší cestu po I/19 a D3, protože v JH se mnohdy čeká na kruháči a místy velmi klikatá cesta přes hluboké hvozdy se mi zdá celkově o něco míň pohodlná. Jakmile se dostaví D3, bude cesta rychlejší nejen kvůli dálnici, ale taky možnosti předjíždět... Počítám, že se intenzita na I/19 k mé nelibosti zvýší.

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 19.10.2015 12:29:24
od MickeyMouse
No právě, že na I/19 to bude jen horší, ale staví se na I/34. Už teď jede TIR prakticky jen po I/19. Kámen a Chýnov na ní navíc nejsou jediné závady. Naopak na I/34 se dvě nejdůležitější závady dlouhodobě neřeší, resp. odkládají, tzn. Lišov a tenhle západní obchvat Pelhřimova. K tomu je na I/34 hodně nevyhovující úsek mezi Dolním Žďárem a Jindřichovým Hradcem, obchvat Jindřichova Hradce je zaplevelený obchody, přechody a křižovatkami.

Zkrátka, staví se podle intenzit před zahájením stavby D3 z Tábora na jih, aniž by se zohlednilo, co D3 s intenzitami udělala a ještě udělá. Paradoxně tak stoupají intenzity na I/19, kde je těch závad více než na I/34, ale víc se staví na I/34.

Když platíme za D, tak snad není nic divného chtít, aby i propojení mezi D měla určitou prioritu, když se zatím mezi nimi stavba D neplánuje.

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 19.10.2015 14:19:05
od Sudr
MickeyMouse: souhlasím s tebou v kritice té nekoncepčnost, asi i ze svých subjektivních pocitů mohu potvrdit, že jet nyní po I/19 mezi PE a D3 znamená jistotu častého pohledu na zadní plachtu kamionu a nervozního vykukování na těch několika málo přehlednějších úsecích..... obecně tak přibývá agresivního předjíždění spojeného často s omezování a někdy ohrožováním ostatních....to je špatně.

Na druhou stranu I/34 mi teď připadá super, nedávno jsem po ní jel a přišla mi jako (opět jen dojmologicky) pohodlná cesta s mnoha širokými a přehlednými úseky, možnostmi pro předjíždění , obchvaty....a nebýt na začátku této trasy do ČB ten průjezd Pelhřimova, tak upřímně často váhám, zda neoželit tu dálnici a nejet tudy.....(ten Lišov beru v podstatě jako ekvivalent toho, že na příjezdu po I/3 do ČB máme Borek, Hrdějovice a hodně pomalou Pražskou třídu...)

A ještě k tvému minulému příspěvku - co myslíš tou MÚK sever s průběžnou i/34? U Pelřimova se se 34 a 19 spojují úrovňově, přičemž I/34 je vedlejší. Zajímavé je, že u křižovatky je stále značka výjezd směr ČB na I/34...

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 20.10.2015 12:20:58
od MickeyMouse
Proto jezdím z jižních Čech na Slovensko přes Rakousko... (Samozřejmě i kvůli stavu D1). Lišov musím ale projet tak jako tak...
Když se teď v létě na I/19 hodně opravovalo, jel jsem na Moravu po I/3 a D3, pak po I/23 a po I/34 až z Jindřichova Hradce. Ano, bylo to pohodové - až na ten Pelhřimov. Pokud by ty dva obchvaty stály, taky bych váhal, jenže dřív bude D3 z ČB až do Tábora, takže to váhání bude dost komplikovaný.
Ad starší příspěvek: Myslel jsem leták západního obchvatu Pelhřimova. Podle letáku má být MÚK I/19 a I/34 koncipována tak, že I/34 bude průběžná a I/19 se na ni bude napojovat.

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 21.10.2015 12:14:55
od MickeyMouse
A tady je odpověď, jak to s těmi prioritami je (http://budejovice.idnes.cz/obchvat-liso ... ravy_epkub).
Pokud snad měla mít I/34 prioritu před I/19, tak neschopnost postavit obchvat Lišova tuto prioritu mění ve vzdušné zámky... Od r. 1999, kdy byl dokončen 4pruh od ČB k Lišovu není nikdo s to, připravit pořádně jeho pokračování. K čemu ty přeložky I/34 jsou, když na ní zůstávají tyhle špunty jako Lišov, a pak Jindřichův Hradec a Pelhřimov?

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 22.10.2015 11:00:18
od Sudr
MickeyMouse: jj. já myslím, že se v zásadě na většině věcí shodujeme.... (i když třeba JH já nepovažuju za nějakej extrašpunt(zatím))

Konkrétně tady v tom případě Lišova mě napadá to, co jsem si říkal už v jiné debatě ohledně územka na R3/D3 u Kaplice, tedy že je možná škoda, že tento typ staveb s velkým množstvím účastníků a navíc větším rizikem sporů řeší malé stavební úřady, které s tím logicky nemohou mít tolik zkušeností a může to pro ně být i personální problém....

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Napsal: 22.10.2015 12:49:30
od MickeyMouse
Mě šlo jen o to, že když se k D1 má z ČB jezdit po I/34 a ne po D3+I/19, tak proč není 20 let možný pohnout s těmi nejproblematičtějšími úseky.