České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=129&t=4782
Stránka 2 z 3

Autor:  Aram96 [ 1.7.2019 23:12:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

Žasnu, do čeho jdou peníze v některých případech ... Současný stav je rovná silnice s mírným stoupáním, procházející obcí. Intenzity jsou 6500 vozidel z roku 2016. Neprochází po ní žádná evropsky významná komunikace (v letáku zmiňovaná E49 v těchto místech asi těžko :roll: ) Do budoucna bude dopravy spíše ubývat s postupným rozšiřováním D3+I/19. A my zde budeme stavět obchvat jedné obce, která v rámci celé trasy mezi JH a ČB nic neřeší, neobsahuje žádnou bodovou závadu (pro detailisty: ta zatáčka a křižovatka za obcí snad jde řešit jinak, než obchvatem) ale co hlavně, to vše v kategorii S11,5/80. Tak na většině I/43, kde se bude rozšiřovat, bude (kdoví jestli) kategorie S9,5/60,70 :zvraci:
A ještě by někdo chtěl stoupací pruh ? Prosím vás 6500 vozidel jsou intenzity mnohdy na silnicích druhé třídy, bez stoupacích pruhů, rozšířených úrovňových křižovatek, se zatáčkami tak na 40 km/h. Zatím snad nikdy jsem nenapsal, že bych nebyl rád, že se nějaká silnice pořádně rozšiřuje, tohle je však opravdu moc. Úseky po Třeboň ještě chápu, tady to však postrádá špetku zdravého rozumu, jak mohla tahle stavba udělat, prosím vás ekonomiku, když mnoho jiných silnic první třídy neudělá ekonomiku na 11,5 a staví se jako 9,5 a mnohdy jde o evropské silnice či důležitější silnice v rámci republiky ?? :crazy:
Edit: a samozřejmě s úplně jinými intenzitami. Navíc přímo v metodice stojí, že 11,5 je pro výjimečně důležité silnice první třídy (buď vysoké intenzity nebo trasa evropské komunikace) nebo s očekávanými vysokými intenzitami. O co se zde prosím jedná ? :?:

Autor:  vodouch2000 [ 2.7.2019 8:53:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

Aram96: Jen ať se staví cokoliv, co je zrovna připravené. To ostatní si musí obhájit ten, kdo to schválil, pravděpodobně si dané parametry (např. kategorii) nevycucal někdo jen tak z prstu. Podle mě se zbytečně podivuješ, ale jen nemáš dostatek informací (jako ve většině případů, bez urážky).

Autor:  Aram96 [ 2.7.2019 13:23:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

vodouch2000 píše:
Aram96: Jen ať se staví cokoliv, co je zrovna připravené. To ostatní si musí obhájit ten, kdo to schválil, pravděpodobně si dané parametry (např. kategorii) nevycucal někdo jen tak z prstu. Podle mě se zbytečně podivuješ, ale jen nemáš dostatek informací (jako ve většině případů, bez urážky).

Promiň, ale na tohle opravdu nemusím mít nějaké informace. Já počítám, že si to někdo určitě obhájí, ale selským rozumem, když se na to podíváš, je to naprostá blbost. Nejde o miliardy, tak se to dá skousnout, ale principiálně je tohle házení peněz do kanálu. Vy se na to totiž díváte moc ze stavebního pohledu a jste rádi za každý metr silnic, co se postaví, v tomhle já jsem rozhodně více laik a dívám se na to jinak. :) Nejsem rozhodně typ občana, který by řekl: akorát zase zabetonují kus krajiny, betonová lobby, určitě dostanou zaplaceno ti kdo to povolili a podobná hesla ;)
"Stavět cokoli, když je to připravené" - přesně něco podobného také dlouhodobě říkám, i když se mají v dnešní době stavět méně potřebné dálnice apod., ale tady je to podle mě právě už za hranou potřebnosti a akorát se musí vykázat činnost a prostavět peníze, opravdu. 11,5 se domnívám, že je zde proto, že dříve zde opravdu proudila hlavní doprava mezi ČB a D1, potažmo HK, to se změnilo.

A to hlavní: měl bych na tohle úplně jiný názor, když bych na stránkách ŘSD našel obchvaty všech dalších obcí na této trase. Potom bych i řekl, že super, buduje se zde komfortní silnice S11,5. Ovšem tam v plánech nenajdeme jediný obchvat, proto mi to přijde, že to opravdu nic neřeší. Když by to bylo do budoucna, byly by na pořadu dne rozhodně jiné obce, než tato. Ale místním to samozřejmě přeju, jen by to chtělo měřit všem stejným metrem v rámci republiky, bych řekl. Když potom slyším z úst ŘSD, (OT) že úprava křižovatky na I/43 na Boskovice, na které se stala spousta smrtelných nehod, se úprav nedočká, protože nestavební čili levná úprava není možná, tak z toho může být občanovi tak akorát na :zvraci:

Autor:  Majkii [ 2.7.2019 13:54:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

Aram96 píše:
měl bych na tohle úplně jiný názor, když bych na stránkách ŘSD našel obchvaty všech dalších obcí na této trase. Potom bych i řekl, že super, buduje se zde komfortní silnice S11,5. Ovšem tam v plánech nenajdeme jediný obchvat, proto mi to přijde, že to opravdu nic neřeší.


Asi by stálo za zamyšlenou zkusit si netvořit názory pouze podle stránek ŘSD.

Autor:  petsheny [ 3.7.2019 7:59:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

ideální na to jsou stránly od Lennyho http://www.dalnice-silnice.cz/index.htm
je to tady hezky popsané i na jednotlivé úseky:
Citace ze stránek:
Silnice je podle platné "Kategorizace dálnic a silnic I. tříd do roku 2040", která byla schválena MD ČR 15. září 2010 v úseku České Budějovice - Lišov v kategorii S 22,5/80. V úseku Lišov - Jarošov nad Nežárkou je sledována v kategorii S 11,5/80 s výjimkou úseku u Třeboně, kde je postaven čtyřpruh kategorie S 22,5/100. Od Jarošova nad Nežárkou probíhá přestavba v kategorii S 11,5/70 až po Pelhřimov. V úseku Pelhřimov - D1 je navržena čtyřpruhová kategorie S 24,5/80. V úseku D1 - Ždírec nad Doubravou je sledována kategorie S 11,5/70. Odtud je až do svého konce u Svitav sledována v kategorii S 9,5/70.
Pro jednotlivé úseky to vypadá teď takto:
České Budějovice - kat. MS 16,5/50,70 (UP 2010)
ČB - Lišov - kat R 22,5/100 (UP 1999)
Lišov - Vranín - kat S 11,5/80 (ZS 2020?)
Vranín Třeboň - kat S 11,5/80 zatím nepřestavěno 3,2km

Třeboň - kat S 11,5 (UP 1988)
Třeboň přeložka - S 22/100 (UP 1980)
Třeboň - Nová Hlína - prozatím nepřestavěno v délce 1,2km
Nová Hlína - kat S 11,5/80 (UP 1988)
Nová Hl. Stará Hlína - kat S 11,5/80 (UP 1986)
St. Hlína - Mláka - kat S 11,5 (UP 2004)
Mláka - kat S 11,5 (UP 1985?)
Mláka - Stráž nad Nežárkou - kat 11,5 (UP 1997)
Stráž n.N. obchvat - kat S11,5/80 (UP 2007)

Stráž - Lásenice - kat S 11,5/80 (2,5km) (ZS 2020?)
Lásenice - Jindřichův Hradec - prozatím nepřestavěno v délce 7,5km
Od Jindřichova Hradce až po Humpolec je kromě obchvatu Pelhřimova je vše v kategorii S 11,5. Takže z celkové délky silnice cca 102,5 km je hotovo 73,7 km, začne se stavět 12 km a plánuje se 16,8 km.
Takže dokončit už toho moc nezbývá.

Autor:  Jixm [ 28.8.2019 8:30:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

Nový leták: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/254/infoletak_s34-straz-n-n-lasenice.pdf

Byla uzavřena smlouva a zahájeny práce na vypracování dílčích změn projektové dokumentace DÚR. V 12/2018 byla podána žádost o dílčí změny ÚR. Poté byly v 01/2019 zahájeny práce na aktualizaci DSP. V 02/2019 byla předložena aktualizace DSP a doloženy podklady k žádosti o dílčí změnu ÚR na MÚ J. Hradec. Ze strany Policie ČR byl vznesen požadavek na přidání jízdního pruhu pro předjíždění, což si vynutí rozšíření mostu. V 03/2019 byla zadána aktualizace biologického průzkumu. Taktéž bylo vydáno Rozhodnutí o prodloužení SP na SO 501 (v 05/2019 nabylo právní moci). V 04/2019 bylo zahájeno řízení na výjimku ze zvlášťě chráněných druhů a také zahájeny dílčí změny v územním řízení. V 05/2019 bylo zahájeno VŘ na akualizaci záměru projektu a byl předán koncept DSP k připomínkám. V 06/2019 bylo zahájeno VŘ na archeologický průzkum. V 07/2019 nabyly právní moci dílčí změny ÚR i výjimky ze zvlášť chráněných druhů. V 08/2019 byl odevzdán koncept čistopisu aktualizace DSP.

Autor:  prof2 [ 28.8.2019 9:46:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

Aram96 píše:
Intenzity jsou 6500 vozidel z roku 2016. Neprochází po ní žádná evropsky významná komunikace (v letáku zmiňovaná E49 v těchto místech asi těžko :roll: ) Do budoucna bude dopravy spíše ubývat s postupným rozšiřováním D3+I/19.

Ale E551 to je a nové úseky evropských silnic se prostě staví v lepších parametrech. Jako důvod bych viděl jakousi setrvačnost v plánování. S D3 se nepočítalo až do r. 1987, pak nakrátko vypadla z plánů i v r. 1997. Jinak by samozřejmě měla E551 větší smysl z Pelhřimova do Tábora.

A není to jenom o relaci České Budějovice - Brno po D3 a I/19. Snad ještě letos, nejpozději na jaře, bude zprovozněn úsek D3 z Českých Budějovic do Ševětína a nejrychlejším přístupem z Českých Budějovic do Jindřichova Hradce se stane D3 + I/23, která by potřebovala v dotyčném úseku rekonstrukci do lepších parametrů daleko víc než I/34.

Autor:  Aram96 [ 28.8.2019 12:40:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

prof2 píše:
Aram96 píše:
Intenzity jsou 6500 vozidel z roku 2016. Neprochází po ní žádná evropsky významná komunikace (v letáku zmiňovaná E49 v těchto místech asi těžko :roll: ) Do budoucna bude dopravy spíše ubývat s postupným rozšiřováním D3+I/19.

Ale E551 to je a nové úseky evropských silnic se prostě staví v lepších parametrech. Jako důvod bych viděl jakousi setrvačnost v plánování. S D3 se nepočítalo až do r. 1987, pak nakrátko vypadla z plánů i v r. 1997. Jinak by samozřejmě měla E551 větší smysl z Pelhřimova do Tábora.

A není to jenom o relaci České Budějovice - Brno po D3 a I/19. Snad ještě letos, nejpozději na jaře, bude zprovozněn úsek D3 z Českých Budějovic do Ševětína a nejrychlejším přístupem z Českých Budějovic do Jindřichova Hradce se stane D3 + I/23, která by potřebovala v dotyčném úseku rekonstrukci do lepších parametrů daleko víc než I/34.

Ano souhlas s tou I/23, ona je jaksi celá I/23 nevyužívaná jen proto, že je úplně strašný a raději každý jede I/19+D1 pro relaci západ-východ. Promiň ať se počítalo s D3 v roce 87 nebo 97, teď máme rok 2019 a evropská silnice má vést tam, kudy ta auta jezdí a hlavně jezdit budou a ty silnice modernizovat či rozšiřovat, tahle akce je naprosto mimo bohužel, ale už jsem si zvyknul :D

Autor:  prof2 [ 29.8.2019 13:44:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

Aram96 píše:
Promiň ať se počítalo s D3 v roce 87 nebo 97, teď máme rok 2019 a evropská silnice má vést tam, kudy ta auta jezdí a hlavně jezdit budou a ty silnice modernizovat či rozšiřovat, tahle akce je naprosto mimo bohužel, ale už jsem si zvyknul :D

Mně se neomlouvej, já na té situaci nemám žádný podíl. ;) Nejsem si jist, jak moc se dá hýbat s vedeními evropských silnic poté, co jednou byla stanovena. Stejně tak příprava jakékoli akce je u nás běh na dlouhou trať, a když už se s něčím začne, těžko se to najednou stopne uprostřed, protože se mezitím změnily podmínky.

Autor:  Nystrom [ 6.9.2019 20:53:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

V současnosti se obnovuje povrch včetně příkopů mezi Stráží a Dolní Lhotou, udělal se úsek mezi křiž. od Chlumu a Lásenicí (jako by ani nebyl v přípravě pbchvat Dolní Lhoty), a vrcholem je reko povrchu před Třeboní. Ta provizorka hned za okružkou v Třeboni je vrchol arogance zpracovatele DIO, Policie i Odboru dopravy. Běžně 30 min. ucpaný kruháč a půlka Třeboně, v pracovní den, do 8 a po 16 hodině na stavbě ani noha, v plánu do 23.10....

Autor:  matyyy [ 28.10.2019 18:30:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

montáž korýtek na kopci za Lhotou mě také překvapila. Každopádně na poli u křižovatky na Příbraz jsou nějaký kolíky(jestli je to obchvat těžko říct, věnoval jsem se více kamionu jedoucím protisměrem, protože jeho řidič měl u ucha mobil a očividně ho ta zatáčka moc nevzrušovala :) ).

Jinak korýtka u Třeboně ještě nejsou hotový, taky chybí čáry.
Ve Lhotě jsou už opravené i mostky

Autor:  Nystrom [ 1.11.2019 23:22:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

U křižovatky s II/153 probíhá rekonstrukce a asi i přeložka VN 22 kV. Těžko říct, zda to má souvislost s přeložkou I/34 a novou křižovatkou, nebo je to jen akce E.ONu. Těch kolíků tam je dost, ale nějak to nedává smysl. Trasa přeložky půjde vlevo ve směru jízdy od JH směrem na Příbraz a obloukem kolem Dolní Lhoty.

Autor:  Lenny [ 6.12.2019 17:51:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

Zveřejněno Oznámení o zahájení stavebního řízení. https://www.kraj-jihocesky.cz/8932019

Autor:  Aram96 [ 7.12.2019 15:12:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

Doufám, že jedny z posledních peněz vyhozených do kanálu .. zároveň je tahle stavba pro mě další důvod, proč je CK MD absolutně k ničemu ...

Autor:  Martin z Ostravy [ 8.12.2019 1:14:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

Homogenizace silnice I. třídy, vymístění z obce, bez OK. Za mně přijatelné, nemám problém.

Autor:  _jan91 [ 8.12.2019 11:18:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

Za mě také jednoznačně ano! Tohle nemá s I/19 nic společného. Zde stačí už málo a silnice bude celá v S11,5, je to jeden z mála posledních úseků, navíc je to pořád tah E. Navíc oblast kolem Stráže nad Nežárkou má obrovský turistický potenciál. Už dnes to tu bývá v sezóně peklo.

Autor:  Aram96 [ 8.12.2019 15:31:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

Když by byly v plánu obchvaty dalších obcí mezi ČB a Jindřichovým Hradcem, neřeknu půl slova. To ale nejsou. Zároveň tenhle úsek nevykazuje žádnou extrémní závadu, třeba úzký průjezd mezi domy apod. Evropská silnice bude dříve nebo později vedena po D3, tak jak je současný provoz. Jediné, co mě zde napadá jako argument by mohla být ta nevyhovující křižovatka s tou vedlejší silnicí, která se samozřejmě dá řešit jinak.
Je super, že se nebude jezdit obcí, bohužel jsou v ČR stovky míst s vyšším provozem, bodovými závadami a nic se ani nepřipravuje, natož staví. Uznávám ale, že to je spíš chyba jinde, než tady, to je pravda .. Buď nemá dané ŘSD nic jiného na práci nebo se hledalo, kde použít další peníze. Argumenty pro tuhle stavbu prostě neexistují a nevím, proč to neřekla CK MD.
Z letáku:
Citace:
Obchvatem Dolní Lhoty dojde k odstranění nevyhovujícího průjezdu touto obcí.
... absolutní nesmysl.
Co je ale úplným vrcholem, je kategorie S11,5. Když by byla 9,5, také nic neřeknu, ale tohle je už absolutní nonsense. Je hezké, že se chce homogenizovat tah, ale proč se to staví takhle široké na takovéhle intenzity ? Aha vlastně .. evropská silnice :roll: :crazy:

Autor:  JAnD [ 8.12.2019 21:48:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

S 9,5 je na silnici I. třídy žalostné minimum.Kdyby to byla II. třída, tak beze všeho.

Autor:  Lenny [ 8.12.2019 21:59:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

Přej a bude ti přáno. Však on se najde někdo, kdo se bude vyjadřovat podobně zrovna o tvojí silnici a tvojí stavbě v okolí.

6460 aut/den dle posledního sčítání dopravy není zrovna málo. V plánu je přestavět i úsek Lásenice - Jindřichův Hradec.

Autor:  Aram96 [ 9.12.2019 12:16:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

Tak pokud je v plánu opravdu přestavba i navazujícího úseku, tak budiž, uznám, že to má smysl. A chápu, že když se začalo s S 11,5, tak se to chce dorazit na stejnou šířku. Ta šířková kategorie je zde ale zvolena špatně, resp. je zde asi z jediného důvodu, a to ještě úplně teoreticky, a to je to (přežité) vedení evropské silnice.
Např. na I/43 se plánují úseky rozšířit na S 9,5 (spousta je nyní S 7,5), přitom teď tam jezdí 15-17 tisíc vozidel, po realizaci S43 to bude cca 8-9 tisíc vozidel a k tomu: 1) kdy to bude, že ?, 2) až to bude, tak taky intenzity poměrně narostou.
Takže S 11,5 je zde zvolena špatně. I podle těch pravidel MD se dává jen výjimečně, kde jsou buď opravdu vysoké intenzity (12k a výš) a nebo je po ní vedena evropsky významná komunikace, tady to není ani jeden případ. 6 ani 7 tisíc vozidel/24 h není v rámci ČR zdaleka nějak závratné číslo. :)
PS: nezávidím jim to :mrgreen: ať to mají, bude to bezpečnější, za mě by se to tak mělo stavět skoro všude, kde nevede vedle cyklostezka, ale jen konstatuji, že se tahle stavba jaksi vymyká celkové koncepci, toť vše.

Autor:  Honey72 [ 9.12.2019 12:44:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

Zatím to asi nevypadá, že by se E551 měla někam přemísťovat i když to nyní bude rychlejší po D3. Stejně tak se nikam nepřemísťovala E59 z Jihlavy do Vídně nebo E49 z Plzně do Chebu apod. Pokud všechny E silnice namrskáme k sobě, nebudou existovat žádné alternativní trasy a tabule na dálnicích budou přehlceny zelenými čtverečky :-)

Autor:  LibBr [ 10.12.2019 6:19:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

Honey72 píše:
Zatím to asi nevypadá, že by se E551 měla někam přemísťovat i když to nyní bude rychlejší po D3. Stejně tak se nikam nepřemísťovala E59 z Jihlavy do Vídně nebo E49 z Plzně do Chebu apod. Pokud všechny E silnice namrskáme k sobě, nebudou existovat žádné alternativní trasy a tabule na dálnicích budou přehlceny zelenými čtverečky :-)


OT: Cim vice zelenych ctverecku na dalnicich, tim lepe. :-)

Aram96: E551 je evropsky vyznamna komunikace. Je prece E!

Podle meho by S11,5 mel byt uzivan vyrazne casteji. Cili tady ho povazuji za prihodny.

Autor:  Aram96 [ 10.12.2019 11:46:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

Souhlas, také bych S 11,5 viděl na mnohem více komunikacích než v současných plánech, jen konstatuji, že použití na této se výrazně vymyká zbytku republiky, kde se staví 2-pruhové S 11,5 třeba pro 12-15 tisíc vozidel, někde pro ty samé intenzity jen 9,5, tady je to víceméně nadstandardní, pro mě až ale nepochopitelně.

Autor:  vondr [ 27.1.2020 18:48:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

vydáno stavební povolení
https://www.kraj-jihocesky.cz/system/files/urdeska-2020-01/66%20-%20Doln%C3%AD%20Lhota%20obchvat%20stavebn%C3%AD%20povolen%C3%AD.pdf

Autor:  Jirka L [ 9.2.2020 21:49:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice

Nové pozemky za poslední rok nejsou, takže přidám hlavně opravené odkazy na staré mapky
plné rozlišení:
stav k 10.2.2019 a 9.2.2020
stav k 26.2.2017 a 26.12.2017
stav k 15.2.2015 a 12.2.2016

náhled:
Příloha:
I_34 Straz nad Nezarkou-Lasenice 2019-02-10.jpg
I_34 Straz nad Nezarkou-Lasenice 2019-02-10.jpg [ 414.16 KiB | Zobrazeno 599 krát ]

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/