I/34 obecně
Re: I/34 Lišov - Vranín
Nedávno jsem někde o té úpravě třeboňského kruháku četl. Mají se tam tuším dodělávat dva bypassy (jeden minimálně).
Re: I/34 Lišov - Vranín
Pesi/cyklo vztahy by slo resit nadchody/jezdy přes I/34. Pricnou vazbu přes kruhac (Taboritska) uplne zrusit, zustaly by jen sjezdy/najezdy na I/34. Prebudovat MUK Jiraskova.
Re: I/34 Lišov - Vranín
To ne, ale neslušela by tomu více kapacitní křižovatka řízená SSZ ? Ve výsledku možná i plynulejší průjezd, kdyby zelená z vedlejších nechodila úplně každou chvíli.martini píše:No, ten kruhák v Třeboni by to chtělo bezesporu zkapacitnit, ať již bypassy nebo turbo, ale prostorové možnosti jsou velmi omezené... Jedině nějaký podjezd toho kruháku mimoúrovňově, ale zase tam bude problém s tou vodou, jsme v lázeňském městě... A nadjezd tam nikdo neprosadí...
Kdyby byly na kruháči 2 pruhy v přímém směru, bylo by to kapacitní a vpohodě řešení, jenže to se tam opravdu nevejde. Úplně zrušit napojení a jen to mimoúrovňově vykřížit je tady - předpokládám - dopravně nesmysl ne ?
Přechody si myslím, že by mohly jít řešit podchody a bude tu hotovo .. MÚK ani obchvat tady nikdo nikdy neprosadí, to je pochopitelné.
Kategorie obchvatu je pro mě trošku záhadou .. Intenzity jsou tu prakticky i na 4-pruh a že by Lišovem nějaká velká část dopravy odpadávala, to se tvrdit rozhodně nedá .. Ale dost možná je v tomto místě (příměstská oblast ČB) lepší jen 1+1 než 2+1. Víme, co 3-pruh ve špičkách způsobuje.
Každopádně nákladní dopravy je zde opravdu hodně. Myslím, že se měl táhnout 4-pruh klidně až k Třeboni, tam to nějak protáhnout bohužel ne úplně kapacitně a 4-pruh měl končit až rozdvojením na 24 a 34. Také je ale možné, že ještě nejsou přesunuta zdaleka všechna NA Pelhřimov-ČB. To bude, až bude 19 stavem odpovídat své funkci v rámci celé sítě. To bude nejdříve za 20 let, protože připravují zatím prd. Kdyby odpadla část NA, tak by ten 1+1 měl stačit a být i pohodlným. Kdyby tady zůstala a není zde velký vliv ranních/odpoledních špiček do ČB, tak to chce ten 3-pruh.
Jinak je tento obchvat za mě velmi povedeným projektem (délkou, tím co řeší, MÚK, ...).
Re: I/34 Lišov - Vranín
Zdravím! Nejde až tak o lázeňské město (status), ono se zde neléčí minerálními prameny, ale léčivým bahnem, které se navíc kope docela kus od Třeboně. Ale si pamatuji z návštěvy Muzea Štěpánka Netolického v Třeboni (to je ten frajer, co začal stavět rybníky, Jakub Krčín to vzal až po něm!!! Jinak super, doporučuji!), tak Třeboň prakticky leží na odvodněné bažině. Dodnes je to tak, že od východu jsou močály a Zlatá strouha, z jihu Svět, ze západu Dvorecké rybníky a na sever je kus města a za ním rybník Rožmeberk. Tady je prostě voda všude. Založení větší stavby je zde docela těžká písemka... Jestli někdo přijde s nápadem "tunel Pohůrka II", tak budeme usilovně hledat výraznější silnější pojem, než je "agresivní spodní voda" )martini píše:No, ten kruhák v Třeboni by to chtělo bezesporu zkapacitnit, ať již bypassy nebo turbo, ale prostorové možnosti jsou velmi omezené... Jedině nějaký podjezd toho kruháku mimoúrovňově, ale zase tam bude problém s tou vodou, jsme v lázeňském městě... A nadjezd tam nikdo neprosadí...
Je to jak píšu. Tady zbudou jen ty kolony (a případně ten semafor)
Re: I/34 Lišov - Vranín
Semafor je z hlediska bezpečnosti naprosto neprůchozí. Stačilo by ten kruháč trochu zvětšit a přesunout připojení Penny aby nebylo tak blízko křižovatky.
Re: I/34 Lišov - Vranín
A co udělat od Dvorců ke kruháku druhej pruh, který by pokračoval bypassem na Táboritskou. Tou omezit průjezd a vést přes MÚK Jiráskova (jak už tady padlo). Vjezd k Penny udělat z Táboritské. To by mohlo na tu bídu stačit.
Re: I/34 Lišov - Vranín
Co prosím ? Světla že nejsou bezpečná ? To jsem ještě neslyšel.mstitek píše:Semafor je z hlediska bezpečnosti naprosto neprůchozí. Stačilo by ten kruháč trochu zvětšit a přesunout připojení Penny aby nebylo tak blízko křižovatky.
Re: I/34 Lišov - Vranín
Světla na silnici první třídy odbavující 12.800 aut denně? Tady ty dopravní myšlenky zabrousily do temnějšího koutka
Ideální řešení by opravdu byla kombinace křižovatky v kruháku a následné MÚK jen s pravými odbočeními, a to vlastním pruhem. A v každém směru ponechat jeden pruh průběžný s povolenou sedmdesátkou.
Ideální řešení by opravdu byla kombinace křižovatky v kruháku a následné MÚK jen s pravými odbočeními, a to vlastním pruhem. A v každém směru ponechat jeden pruh průběžný s povolenou sedmdesátkou.
Re: I/34 Lišov - Vranín
To měl být pokus o vtip?Aram96 píše:Co prosím ? Světla že nejsou bezpečná ? To jsem ještě neslyšel.mstitek píše:Semafor je z hlediska bezpečnosti naprosto neprůchozí. Stačilo by ten kruháč trochu zvětšit a přesunout připojení Penny aby nebylo tak blízko křižovatky.
Re: I/34 Lišov - Vranín
RedBaron, mstitek: hoši, děláte si ze mě srandu ? SSZ mají samozřejmě vyšší kapacitu než obyč OK. Co to je za dotaz ?
A pokud tady kruháč není úplně kapacitní (a turbo z něj asi udělat nepůjde), tak je potřeba jiné řešení > MÚK nereálné > průsečná křižovatka. Ano, ta je brutálně nebezpečná, proto SSZ. Nevím, co je na tom nepochopitelného a nebezpečného.
A pokud tady kruháč není úplně kapacitní (a turbo z něj asi udělat nepůjde), tak je potřeba jiné řešení > MÚK nereálné > průsečná křižovatka. Ano, ta je brutálně nebezpečná, proto SSZ. Nevím, co je na tom nepochopitelného a nebezpečného.
Re: I/34 Lišov - Vranín
Semafor je hodně blbej nápad. Jak špatně funguje se můžeme přesvědčit třeba na I/38 z Jihlavy na H. Brod, kde se dělá i kilometrová kolona.
Re: I/34 Lišov - Vranín
Ne, SSZ srovnatelné velikosti jako obyč OK nemá vyšší kapacitu.
Re: I/34 Lišov - Vranín
Má vyšší kapacitu v poměru k záboru. Pokud jsou vyšší kapacity, stačí na krátké vzdálenosti zdvojení přímých pruhů samozřejmě. To by tady ale potřeba rozhodně nebylo. Tady by stačily pruhy pro levé odbočení. SSZ ale ve výsledku mnohem méně šikanuje primární směr křižovatky. Občas musí něco zastavit, řekněme jednou v minutě. Zbytek času jede přímý směr pořád bez zpomalení. Proti OK jsou to časové úspory, o šetření paliva a emisí ani nemluvě.
A nezapomeňte, že tady jsme v obci, tudiž 50tka už je dávno. Kdyby to bylo úplně v polích, bude to nezvyk a mohly by z toho vzniknout občas nebezpečné situace, ale kapacitní vlastnosti by platily samozřejmě úplně stejně.
A nezapomeňte, že tady jsme v obci, tudiž 50tka už je dávno. Kdyby to bylo úplně v polích, bude to nezvyk a mohly by z toho vzniknout občas nebezpečné situace, ale kapacitní vlastnosti by platily samozřejmě úplně stejně.
Re: I/34 obecně
Našel jsem ten článek. Vyšel 18. 1. 2023 v Jindřichohradeckém deníku:
Vytížený kruháč s kapry v Třeboni čekají úpravy. Dostane nové odbočovací pruhy
Kruhový objezd s kapry v Třeboni se bude upravovat. Dopravní stavba na hlavním tahu z Českých Budějovic na Jindřichův Hradec totiž především v letních měsících nezvládá nápor vozidel a ve směru od krajského města se často tvoří kolony. Nové řešení kruhové křižovatky by mělo dopravě výrazně ulevit.
Ředitelství silnic a dálnic už má k projektu hotovou vyhledávací studii. Na jejím základě se v současné době vypracovává projektová dokumentace na stavbu. "V rámci stavebních úprav by mělo dojít k rozšíření okružní křižovatky o dva takzvané bypassy, zjednodušeně řečeno jde o samostatné odbočovací pruhy," popsal plánované změny Adam Koloušek z ŘSD v Českých Budějovicích. Bypassy nově vzniknou ve směru z Českých Budějovic do Třeboně a ve směru z města na Jindřichův Hradec.
Dopravní změnu už před několika lety inicioval třeboňský starosta Jan Váňa a přinesl na Ředitelství silnic a dálnic několik návrhů. Nakonec zvítězila varianta právě samostatných odbočovacích pruhů. "Myslím si, že to Třeboňákům velmi pomůže, obzvlášť pokud jde o připojovací pruh od Budějovic. Pokud se tam v odpoledních hodinách budou tvořit fronty, místní budou moci najíždět přímo na Třeboň. Máme k dispozici nákresy a plány, jak by to mělo vypadat. Akce měla fyzicky proběhnout už v letošním roce, ale spíše to bude až příští rok," nastínil Jan Váňa. Snahou podle starosty bude, aby se práce dělaly bez uzavření kruhového objezdu.
Vytíženost kruhového objezdu s kapry je velká především proto, že leží přímo na hlavním tahu mezi Českými Budějovicemi a Jindřichovým Hradcem. Velká část vozidel navíc míří i do centra Třeboně. "Kolony se tvoří v obou směrech, ve špičce po celý rok, přes léto jsou kolony častější v průběhu celého dne. Přesto se jedná o stále se pohybující kolony, kdy doba čekání je v řádu nízkých jednotek minut," uvedl zástupce vrchního strážníka třeboňské městské policie Zdeněk Klíma a doplnil, že podle dat Ředitelství silnic a dálnic za rok 2020 projelo místem průměrně 12 000 vozidel denně. Celkový denní průměr všech projíždějících aut se navíc mezi roky 2010 a 2020 zvýšil přibližně o 16 procent.
Pracovní ruch probíhal na kruhovém objezdu na okraji Třeboně naposledy před necelými dvěma lety. Radnice tehdy za 250 000 korun nechala opravit sousoší kaprů, které vlivem počasí získalo patinu a sochy byly drobně poškozené. Kapři zdobí kruhový objezd od roku 2005. Plastika slouží i jako orientační bod a jedná se o jednu z dominant Třeboně.
Vytížený kruháč s kapry v Třeboni čekají úpravy. Dostane nové odbočovací pruhy
Kruhový objezd s kapry v Třeboni se bude upravovat. Dopravní stavba na hlavním tahu z Českých Budějovic na Jindřichův Hradec totiž především v letních měsících nezvládá nápor vozidel a ve směru od krajského města se často tvoří kolony. Nové řešení kruhové křižovatky by mělo dopravě výrazně ulevit.
Ředitelství silnic a dálnic už má k projektu hotovou vyhledávací studii. Na jejím základě se v současné době vypracovává projektová dokumentace na stavbu. "V rámci stavebních úprav by mělo dojít k rozšíření okružní křižovatky o dva takzvané bypassy, zjednodušeně řečeno jde o samostatné odbočovací pruhy," popsal plánované změny Adam Koloušek z ŘSD v Českých Budějovicích. Bypassy nově vzniknou ve směru z Českých Budějovic do Třeboně a ve směru z města na Jindřichův Hradec.
Dopravní změnu už před několika lety inicioval třeboňský starosta Jan Váňa a přinesl na Ředitelství silnic a dálnic několik návrhů. Nakonec zvítězila varianta právě samostatných odbočovacích pruhů. "Myslím si, že to Třeboňákům velmi pomůže, obzvlášť pokud jde o připojovací pruh od Budějovic. Pokud se tam v odpoledních hodinách budou tvořit fronty, místní budou moci najíždět přímo na Třeboň. Máme k dispozici nákresy a plány, jak by to mělo vypadat. Akce měla fyzicky proběhnout už v letošním roce, ale spíše to bude až příští rok," nastínil Jan Váňa. Snahou podle starosty bude, aby se práce dělaly bez uzavření kruhového objezdu.
Vytíženost kruhového objezdu s kapry je velká především proto, že leží přímo na hlavním tahu mezi Českými Budějovicemi a Jindřichovým Hradcem. Velká část vozidel navíc míří i do centra Třeboně. "Kolony se tvoří v obou směrech, ve špičce po celý rok, přes léto jsou kolony častější v průběhu celého dne. Přesto se jedná o stále se pohybující kolony, kdy doba čekání je v řádu nízkých jednotek minut," uvedl zástupce vrchního strážníka třeboňské městské policie Zdeněk Klíma a doplnil, že podle dat Ředitelství silnic a dálnic za rok 2020 projelo místem průměrně 12 000 vozidel denně. Celkový denní průměr všech projíždějících aut se navíc mezi roky 2010 a 2020 zvýšil přibližně o 16 procent.
Pracovní ruch probíhal na kruhovém objezdu na okraji Třeboně naposledy před necelými dvěma lety. Radnice tehdy za 250 000 korun nechala opravit sousoší kaprů, které vlivem počasí získalo patinu a sochy byly drobně poškozené. Kapři zdobí kruhový objezd od roku 2005. Plastika slouží i jako orientační bod a jedná se o jednu z dominant Třeboně.
Re: I/34 obecně
A bude na to leták?
Spíše by pomohlo postavit nadjezd přes OK v hlavním směru.
Spíše by pomohlo postavit nadjezd přes OK v hlavním směru.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/34 obecně
Ne že bych to tam neznal, ale sjíždím tu vlastně místo pro ty bypassy na StreetView a nedá mi to, ale bože, tenhle kruhák je celý léta tak debilní místo na silnici I.třídy že to snad ani není možný. Padesátka, na každý druhý auto co jen projíždí, tam vychází nějakej místní jouda ze sídliště nebo I/24 kterej to křižuje z / do města a ještě se na výjezdech dává přednost chodcům s nákupem z přilehlého Penny a kolařům, naprosto ukázková forma dopravního zoufalství, které už snad překonává jen Krumlov. A hned pár metrů za touhle parádou následuje bezvadný kus čtyřpruhu, kterej stejně tak rychle jak začal, taky po kiláku a půl skončí, že se tam před tím lesem tak člověk zasní kdyby tohle mohlo vést od Klaudy před Lišovem až do Jindřichova Hradce, tak by ta cesta trvala snad poloviční čas.
Re: I/34 obecně
Já bych taky byl za čtyřpruh Klauda-Hradec ale kudy silnice obtáhnout kolem Třeboně.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/34 obecně
No nijak, aby byli spokojeni i ti co bydlí v činžáku vedle, musel by tudy vést zakolektorovaný plnohodnotný průtah pod úrovní s rameny sjezdů a výjezdů nahoru a veškerým místním křížením, cyklo a přechody na povrchu, ale zakopat to nepůjde protože se to nezniveluje na následující most před MÚK a udělat to obráceně že se na povrch vytáhne hlavní šmrnc a místní křížení půjde do podzemí, to neprojde kvůli hluku. Je to prostě taková dopravní závada - past, která opravdu do budoucna půjde jen lehce přikapacitnit, rozhodně ne odstranit.
Obtáhnout Třeboň po bahnech kolem Rožmberka určitě ne a druhou stranou kolem Světa taky určitě ne, to už je moc zeširoka. Tam je uvažovaná jen přeložka silnice II/154 na Nové Hrady. Viz https://dopravnistavby.kraj-jihocesky.c ... 154-trebon
Obtáhnout Třeboň po bahnech kolem Rožmberka určitě ne a druhou stranou kolem Světa taky určitě ne, to už je moc zeširoka. Tam je uvažovaná jen přeložka silnice II/154 na Nové Hrady. Viz https://dopravnistavby.kraj-jihocesky.c ... 154-trebon
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/34 obecně
Do podzemí se může hodit čistě jen tranzit, úplně bez odboček. Ty by zůstaly jen na povrchu. A nivelita se dá vyřešit snížením mostu v MÚK a zahloubení podjezdu pod ním anebo spojit most s železničním a MÚK změnit. Všechno jde vyřešit, ale nikdo to nezaplatí u silnice, která díky D3 o dost snížila svůj původní dálkový charakter E551.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/34 obecně
Nechat jen čistě dva prostřední transitující proudy ČB-JH a JH-ČB mizet pod povrch mezi Penny a čtyřproudovkou, to by vůbec nebylo špatné řešení. Na I/20 ČB Severní spojka bude v Nemanicích něco podobného.
Re: I/34 obecně
Něco takového by bylo opravdu potřeba. Ve Třeboni ten čtyřpruh takhle osekat a na zbytku trasy Klauda-Hradec komplet čtyřpruh s múk. Úplně nejlepší by každopádně byl čtyřpruh Budějovice-Hradec-Pelhřimov-D1 . Ale to už jsou hodně megalomanské úvahy.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/34 obecně
A není tady hloubený tunel, byť velmi mělký, prostě nerealizovatelný kvůli tomu, v jaké oblasti je ? Z obou stran rybníky a bažiny .. tady si neumím představit fakt nic co je hlouběji než 3 metry pod povrchem. To by stahovalo vodu jako blázen. Obávám se, že tady prostě bude muset doprava i dlouhodobě proudit po povrchu. Dodělat stěny a vyřešit kruháč (buď zkapacitnit bypassy, ideálně tam narvat 2 pruhy pro průjezd, ale kvůli místu asi nereálné), snížená rychlost tady pravděpodobně zůstane napořád, jen by to nemusela být přímo 50, ale třeba 70-80 a úsekovka. A samozřejmě pryč všechny přechody a udělat nad/podchod/y.
Stavebně to zahloubit čistě pro tranzit (možná by stačilo i kratší) a na povrchu nechat silnici pro místní dopravu a tu II/154 by problém být neměl. Na obou koncích to napojit klasickými připojovacími a odbočovacími pruhy. Mosty přes železnici by zůstaly, ale ta MÚK by se musela už "otočit" (most nad I/24). Tam by se asi musela 24 dát nahoru. To by spolu s PHS nemělo hlukem nikoho ohrozit (ne víc než současný stav). A od východního připojení směr ČB případně ten 4-pruh no, kdyby tady doprava narostla. Na průtahu pod zemí 2-pruh a pak jen 4-pruh na peáž těch jedniček.
Stavebně to zahloubit čistě pro tranzit (možná by stačilo i kratší) a na povrchu nechat silnici pro místní dopravu a tu II/154 by problém být neměl. Na obou koncích to napojit klasickými připojovacími a odbočovacími pruhy. Mosty přes železnici by zůstaly, ale ta MÚK by se musela už "otočit" (most nad I/24). Tam by se asi musela 24 dát nahoru. To by spolu s PHS nemělo hlukem nikoho ohrozit (ne víc než současný stav). A od východního připojení směr ČB případně ten 4-pruh no, kdyby tady doprava narostla. Na průtahu pod zemí 2-pruh a pak jen 4-pruh na peáž těch jedniček.
Re: I/34 obecně
My o vlku ..
Mimochodem, ty si to budeš pamatovat, jak bude řešeno to ukončení peáže 34+24 ? Bylo to tohle místo, jak jsme se tu někdy čertili nad stažením do jednoho pruhu a následným vytvořením odbočováku (místo klasického levým rovně, pravým doprava) nebo to s něčím pletu ? Myslím, že bylo, jak to dopadlo, neví někdo ? Byl to totální nonsense.
Mimochodem, ty si to budeš pamatovat, jak bude řešeno to ukončení peáže 34+24 ? Bylo to tohle místo, jak jsme se tu někdy čertili nad stažením do jednoho pruhu a následným vytvořením odbočováku (místo klasického levým rovně, pravým doprava) nebo to s něčím pletu ? Myslím, že bylo, jak to dopadlo, neví někdo ? Byl to totální nonsense.
Re: I/34 obecně
No, co na to napsat... Já si to pamatuju Ale ty si buďto nepamatuješ, na co jsi reagoval před pěti minutami a nebo to ani pořádně nečteš...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!